Valitus kunnallisesta parkkisakosta hovioikeuteen

ärsyyntynyt

Voitin "pikavoiton" kaupungin arpajaisissa, vaikka kyseisessä paikassa on autoja saanut pysäköidä ihan rauhassa vuosikausia.

Oikaisupyyntö ei auttanut asiassa, tässä kirjeessä tuli sitten valitusosoitus Itä-Suomen hovioikeuteen jos haluaa viedä asiaa eteenpäin.

Tuleeko tuo valitus miten kalliiksi jos siellä käy huonosti? Onko kukaan lähtenyt valittamaan asiasta korkeammalle tasolle? Siinä oli kyllä valitusohjeet mutta ei mainintaa mahdollisista kuluista. En siis huvikseen lähde asiaa viemään eteenpäin. Pelkään että tavallinen kansalainen poljetaan suohon ja laitetaan satojen oikeudenkäyntikulut maksettavaksi jostain nahkapäätöksestä...

Oikeuttahan täällä ei tunnetusti saa, sehän on selvä.

13

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrolisää

Taisi olla paikka, jossa ei olisi kuulunut pysäköidä? Sitä varten niitä vahditaan. Yleensä ovat peruneet aiheettomat hyvinkin joustavasti, mutta aiheellisia ei tietenkään.

Eihän siinä mitään ihmeen kallista ole. Luultavasti vastapuolen oikeudenkäyntikulut omiesi ja parkkisakon päälle.

• Verorahojen haaskausta aina löytyy niitä, jotka ovat olevinaan muiden yläpuolella. Minä, minä ja ne minun oikeudet, hinnasta viis kunhan vaan minä.

• MINÄ!

Onpa jälleen kerran järjetön viesti!

Järjestelmä ei toimi, mikäli virheelisesti annetut pysäköintivirhemaksut maksetaan mukisematta. Valvontamaksut on puolestaan AINA annettu lainvastaisesti, joten niitä ei pidä maksaa KOSKAAN! Helpoimmalla valvontamaksuista pääsee, kun ei vaan kerro kuljettajaa(vaikka sattuisi tietämään).

• sknscnsk

Tämä raappana, joka selvästi on parkkikonnien kätyri, on soluttautunut palstalle moderaattoriksi. Kysymys oli aivan asiallinen. Silti raappanan pitää alkaa solvaamaan aloittajaa.

• efwfewrfe

Eipä tuossa mitään kuluja sulle tule... tai no tulee, esim. omat matkakulut oikeuteen

• 1+2=4?

Hyvä kun joku jaksaa valittaa. Kunnalliset parkkisakot ovat erittäin vaikeita kumota. Pysäköinninvalvonnan esimies antaa oman lausuntonsa oikeudelle, yleensä täsmälleen sen mukaisen kuin pysäköinninvalvoja on asian nähnyt (asia todennäköisesti sovittuyhdessä kahvikupin ääressä). Sen jälkeen oikeus tekee päätöksen, joka yleensä ei poikkea pysäköinninvalvojan näkemyksestä, ellei uhriksi joutuneella ole esittää mitään ratkaisevaa aineistoa asiasta. Ei aina niin oikeudenmukaista, mutta maan tapa.

• 20+12

Muuten hyvä, mutta ymmärtääkseni oikea osoite on Hallinto-oikeus, ei hovioikeus.

• Regge

Pysäköintivirhemakusta, sikäli kun se on kunnallinen tai poliisin määräämä ja siitä on määräajassa tehty vastalause, voidaan hakea muutosta hallinto-oikeudelta.

Muutoksenhaku on maksuton ja käsittely kirjallinen.

Prosessi lyhyesti:

pysäköintivirhemaksu --> vastalause --> ei hyväksytty --> muutoksenhaku hallinto-oikeudelta --> vastinepyyntö pysäköinninvalvojalta ---> vastine ---> muutoksenhakijan vastaselitys ---> päätös

Aikaa tuppaa menemään vuoden päivät.

• 20+17

Huomattava on myös, että maksu on maksettava, muuten juttua ei oteta käsittelyyn.

• 66d6d5f5

Jaa että kun ennen ei ole 'sakotettu' niin nytkään ei olus saanu :D

Mitä jos olisit vaan pysäköiny oikein etkä olis alkanu kikkailemaan?

• Kkjk77j

Kannattais kuitenkin mielummin valittaa hallinto-oikeuteen :D Mites muuten kävi valituksen kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe