Valitus kunnallisesta parkkisakosta hovioikeuteen

ärsyyntynyt

Voitin "pikavoiton" kaupungin arpajaisissa, vaikka kyseisessä paikassa on autoja saanut pysäköidä ihan rauhassa vuosikausia.

Oikaisupyyntö ei auttanut asiassa, tässä kirjeessä tuli sitten valitusosoitus Itä-Suomen hovioikeuteen jos haluaa viedä asiaa eteenpäin.

Tuleeko tuo valitus miten kalliiksi jos siellä käy huonosti? Onko kukaan lähtenyt valittamaan asiasta korkeammalle tasolle? Siinä oli kyllä valitusohjeet mutta ei mainintaa mahdollisista kuluista. En siis huvikseen lähde asiaa viemään eteenpäin. Pelkään että tavallinen kansalainen poljetaan suohon ja laitetaan satojen oikeudenkäyntikulut maksettavaksi jostain nahkapäätöksestä...

Oikeuttahan täällä ei tunnetusti saa, sehän on selvä.

13

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrolisää

      Taisi olla paikka, jossa ei olisi kuulunut pysäköidä? Sitä varten niitä vahditaan. Yleensä ovat peruneet aiheettomat hyvinkin joustavasti, mutta aiheellisia ei tietenkään.

      Eihän siinä mitään ihmeen kallista ole. Luultavasti vastapuolen oikeudenkäyntikulut omiesi ja parkkisakon päälle.

    • Verorahojen haaskausta aina löytyy niitä, jotka ovat olevinaan muiden yläpuolella. Minä, minä ja ne minun oikeudet, hinnasta viis kunhan vaan minä.

      • MINÄ!

        Onpa jälleen kerran järjetön viesti!

        Järjestelmä ei toimi, mikäli virheelisesti annetut pysäköintivirhemaksut maksetaan mukisematta. Valvontamaksut on puolestaan AINA annettu lainvastaisesti, joten niitä ei pidä maksaa KOSKAAN! Helpoimmalla valvontamaksuista pääsee, kun ei vaan kerro kuljettajaa(vaikka sattuisi tietämään).


      • sknscnsk

        Tämä raappana, joka selvästi on parkkikonnien kätyri, on soluttautunut palstalle moderaattoriksi. Kysymys oli aivan asiallinen. Silti raappanan pitää alkaa solvaamaan aloittajaa.


    • efwfewrfe

      Eipä tuossa mitään kuluja sulle tule... tai no tulee, esim. omat matkakulut oikeuteen

    • 1+2=4?

      Hyvä kun joku jaksaa valittaa. Kunnalliset parkkisakot ovat erittäin vaikeita kumota. Pysäköinninvalvonnan esimies antaa oman lausuntonsa oikeudelle, yleensä täsmälleen sen mukaisen kuin pysäköinninvalvoja on asian nähnyt (asia todennäköisesti sovittuyhdessä kahvikupin ääressä). Sen jälkeen oikeus tekee päätöksen, joka yleensä ei poikkea pysäköinninvalvojan näkemyksestä, ellei uhriksi joutuneella ole esittää mitään ratkaisevaa aineistoa asiasta. Ei aina niin oikeudenmukaista, mutta maan tapa.


    • 20+12

      Muuten hyvä, mutta ymmärtääkseni oikea osoite on Hallinto-oikeus, ei hovioikeus.

    • Regge

      Pysäköintivirhemakusta, sikäli kun se on kunnallinen tai poliisin määräämä ja siitä on määräajassa tehty vastalause, voidaan hakea muutosta hallinto-oikeudelta.

      Muutoksenhaku on maksuton ja käsittely kirjallinen.

      Prosessi lyhyesti:

      pysäköintivirhemaksu --> vastalause --> ei hyväksytty --> muutoksenhaku hallinto-oikeudelta --> vastinepyyntö pysäköinninvalvojalta ---> vastine ---> muutoksenhakijan vastaselitys ---> päätös

      Aikaa tuppaa menemään vuoden päivät.

      • 20+17

        Huomattava on myös, että maksu on maksettava, muuten juttua ei oteta käsittelyyn.


    • 66d6d5f5

      Jaa että kun ennen ei ole 'sakotettu' niin nytkään ei olus saanu :D

      Mitä jos olisit vaan pysäköiny oikein etkä olis alkanu kikkailemaan?

    • Kkjk77j

      Kannattais kuitenkin mielummin valittaa hallinto-oikeuteen :D Mites muuten kävi valituksen kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe