Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Windows 8.1 palvelun isännöinti.

Win8.1

Hei.
Mulla on ongelma että kun käynnistän uudehkon läppärini jossa on win 8.1 niin kaikki toimii hyvin kunnes sekuntti tai pari sen jälkeen kun kone on avannut työpöydän tulee alapalkkiin joku ilmoitus että windows ei ole onnistunut kirjautumaan tai saanut yhteyttä johonkin palvelun isännöintiin... Yritin avata internetin tutkiakseni asiaa mutta chrome ei auennut. Eli kun alapalkista sen kuvaketta normaalisti klikkasin niin ohjelmakuvakkeen ympärille tuli se normaali valintaneliö joka on näkyvissä myös silloin kun ohjelma on päällä. Hetken ajan kone lataa mutta sitten tuo neliö häipyy eikä chrome aukeakkaa, Kone tuntuu koko ajan tahmealta avaamaan muitakaan ohjelmia joten avasin tehtävienhallinan jossa näkyy että prosessori huutaa 98- 100% ja muistia kuluu 75- 89 % koko ajan. Tätä on jatkunut 3 päivää. Ajoin virus skannerin läpi (voitte kuvitella että siinä meni aikaa) joka ilmoittaa että ei ole mitään hätää. Aloin tutkia noita tehtäviä joita tuolla pyörii niin siellä on 12 kohtaa jotka alkaa palvelun isännöinti. Yksi niistä käyttää muistia n 4500 Mt kun muut isommatkin ohjelmat käyttävät noin korkeintaan 200 Mt. Myös yksi näitä palvelun isännöinti sovelluksia käyttää 22,3 - 22,8 % prosesorin tehosta. Kaikki nämä pyörivät kohdan Windows prosessit alapuolella joten en uskalla lähteä sulkemaan niitä koneen ollessa päällä. Voitte kuvitella että kone on todella kuuma. Yritin käynnistää windows updaten siltä varalta että löytäisin sieltä apua mutta kun ikkuna aukesi niin koko update ohjelma jäätyi ja jäi lataamaan. En saanut suljettua sovellusta tehtävien hallinan kautta enkä mistään ikkunan sulje painikkeesta. Onnistuin käynnistämään Firefoxin ja se toimi kohtalaisesti ilman suurempia hidasteluja. Ja viidestä seitsemään minuuttia sen jälkeen kun olin yrittänyt käynnistää chromen niin se käynnistyy.. Yllättäen. Mitä minun pitäisi nyt tehdä....? Googlesta en löytänyt apua ja huolto varmaan maksaa mansikoita....?

2

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • win8.1

      Noniin, klikkasin kohtaa käynnistä uudelleen niin kone pudotti tehot normaaliin eikä vikoja esiintyynyt....
      Ajoin koneeseen heti kaikki uusimmat päivitykset. Toivotaan että toimii nyt kunnolla.

    • olli34

      mulle on käynyt samalla tavalla kun pelaan jotain yht äikkiä kaikki rupee lagimaan mutta ei se käynnistä uudelleen juttu toimi.Jos teen niin sitte on jonkun aikaa normaali sit tulee se juttu.Et mitä pitäis tehä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe