Nyt on taas se aika vuodesta käsillä, että kesälomatili tulee. Mitenkäs tuo ulosotto ottaa osansa siitä?
Multa on uo perinyt koko ajan 2/3 tilistä.Mites kesälomatili sitten? Onko sama sääntö voimassa siinäkin?
Ei kait se koko kesäloma rahaosuutta vie?
kesälomatili ja ulosotto
105
14652
Vastaukset
- kckcncn
Katso ulosoton sivuilta siellä on kerrottu.
Eli monta kertaa yli suoja osuuden että menee x määrä.
Ei siitä ainakaa vähempää mee. Voi mennä jopa puolet riippuu palkastasi- Tapauskohtaisia
Nuo osuudet ovat tapauskohtaisia. Ainakin sossun kesälomarahoista menee sama määrä kun normaalisti, kun taas kelalta tulevasta lomatuesta menee hieman enemmän kun normaali kuukautena.
- OMG5
Tapauskohtaisia kirjoitti:
Nuo osuudet ovat tapauskohtaisia. Ainakin sossun kesälomarahoista menee sama määrä kun normaalisti, kun taas kelalta tulevasta lomatuesta menee hieman enemmän kun normaali kuukautena.
Mitääääääääääh! Maksaako sossu ja Kela nykyään lomarahaakin pummeille??? Oh my God!!
- Työtä sekin on
OMG5 kirjoitti:
Mitääääääääääh! Maksaako sossu ja Kela nykyään lomarahaakin pummeille??? Oh my God!!
Mille ihmeen pummeille? Samanlaisia juttujahan nekin tekee kun työssäkävijät.
Mitäs sillä on merkitystä kuka sen maksaa ja mistä asiasta maksetaan?
Kovaa työtä sekin on että joutuu vaan olemaan tyhjän panttina, eikä saa tehdä mitään. Kokeile vaikka. - 303exMakselija
arvo-poika kirjoitti:
maksimi ulosotossa on 1/3 .jos ottavat 2/3 tekevät väärin.
Höpölöpö! Osuus on joko 2/3 jos on keski/isotuloinen ja yleensä 1/3 jos tulot on pienehköt eli duunarin. Voudin kanssa voi pystyä sopimaan pienemmästä summasta, mutta toisaalta parempihan se on, että velat lyhenee nopeammin.
- välistä veto
kesälomarahoista ei mene jos ottaa ne käteisenä,ei nalle pääse välistävetäjäksi
- eiärsytätollanen
Työtä sekin on kirjoitti:
Mille ihmeen pummeille? Samanlaisia juttujahan nekin tekee kun työssäkävijät.
Mitäs sillä on merkitystä kuka sen maksaa ja mistä asiasta maksetaan?
Kovaa työtä sekin on että joutuu vaan olemaan tyhjän panttina, eikä saa tehdä mitään. Kokeile vaikka."Samanlaisia juttujahan nekin tekee kun työssäkävijät" joo PAITSI TÖITÄ. Ja yhteiskunta ei pyöris jos kaikki oltais yhtä mitäänsaamattomia vetelyksiä ja vaan levättäis laakereillamme.
Kovaa työtä se, että joutuu olemaan tyhjänpanttina?? No meeppä poika koulun penkille ja sitten töihin, ettet varmasti uuvu kuoliaaksi asti kun se lomailu niin raskasta kerran on.
Nimim. kokeiltu on, ja voin sanoo että kun siitä tyhjän panttina olemisesta palas takasin koulun ja työn pariin, niin rankkaahan se arki oli - ei niinkään se sohvalla päivästä toiseen lojuminen.
- harri turhapuro
Minä kun saan lomarahojen kera 5000 niin puolet vie.
Ulosotto vie palkasta korkeintaan puolet. Kuulostaa tuo 2/3 siltä, että olet tulorajaulosmittauksessa 'palkka max kaksi kertaa suojaosuus', jossa pidätys on juuri tuo mainitsemasi 2/3 suojaosuuden ylittävästä tulosta. Näet tulorajat ja niitä koskevat uo-summat täältä: http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html
- Kikka9
Ulosmitata saa 1/3 osan tuloista. Jos menee puolet tai 2/3 tuloista ulosmittaukseen kannattaa käydä haastemiehen juttusilla joka asiaa hoitaa.Siihen kuuluu myös lomarahat ym.
Kikka9 kirjoitti:
Ulosmitata saa 1/3 osan tuloista. Jos menee puolet tai 2/3 tuloista ulosmittaukseen kannattaa käydä haastemiehen juttusilla joka asiaa hoitaa.Siihen kuuluu myös lomarahat ym.
Oletan, että ap:n tilanne on tämä, Oikeuslaitoksen sivuilta kopioituna:
"2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).
Esimerkki 2
Velallisen palkka on 900 euroa kuukaudessa. Velallisen elatuksen varassa ei ole lapsia. Velallisen suojaosuus on 677,70 euroa kuukaudessa. Kaksi kertaa suojaosuus on 1355,40 euroa. Velallisen palkka on suurempi kuin suojaosuus, mutta pienempi kuin kaksi kertaa suojaosuus. Ulosmitattava määrä on 2/3 palkan, 900 euroa, ja suojaosuuden, 677,70 euroa, erotuksesta eli (2/3 x (900 -677,70) = 148,20 euroa)."
Tässä tapauksessa ulosmittaus on 148,20/900 = 16,4% tuloista.Kikka9 kirjoitti:
kaik ne vie jossei oo vapaa kuukausia ei kukkaa maksaa mittää ni loppuu koko ulosottö näitäki tintturoita oon ihan liikaa elättäny
- Kpboihviygxr
Eikö se olisi hyvä että veisi. Lyhenisivät siinä velkasi nopeammin.
- sieltävoilaskea
Ulosottolaskuri kertoo. On netistä löydettävissä.
- jamassa
https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri
Syöttä nettotulo laskuriin ja jos ei huolletavia niin suojaosuus 22,59 - säästäjä.
Ei kannata tehdä velkaa nii ei mene ulosottoon. Minä saan lomarahhoo 4 tonnia ja kaikki mun taskuun menee.
- Kaikilla kun
ei ole pappaa joka kaiken betaalaa, siksi jotkut joutuvat elämään käestä suuhun. Ja aina sekään ei riitä.
- Voihyväthyssykät
Kaikilla kun kirjoitti:
ei ole pappaa joka kaiken betaalaa, siksi jotkut joutuvat elämään käestä suuhun. Ja aina sekään ei riitä.
Elämä on valintoja!!! Jos ei ole varaa, ei osta!
- ei maksa pappa
Kaikilla kun kirjoitti:
Eipä ole pappa maksanut minulle ikinä mitään. Aina olen velkani ja raha-asiani hoitanut mallikkaasti. Oma palkkani ei ole edes iso, mutta sillä tulee toimeen. Tässä maassa tuntuu olevan aika paljon hyvä tuloisia köyhiä. Eli kaikki pitää saada heti, isot talot ja kalliit autot.
- Hyvin menee
Kaikilla kun kirjoitti:
Et kai nyt oikeasti väitä että jos ihmisillä ei ole ulosottovelkaa niin se johtuu siitä että vanhemmat antavat taloudellista tukea?
Heitänpä tähän parit skenaariot luettavaksi. Ja väitän niissä että fiksulle ei tule ulosottovelkaa, ja tyhmälle tulee.
Oma tilanteeni. Taustalla on yksinhuoljaperheessä kasvaminen, mutta olin silti melko tavallinen lapsi. Olin ahkera koulussa, matemaattiset aineet sujuivat ja muut menivät siinä ohella. Jatkoin opiskeluja ja valmistuin insinööriksi. Tein nuorempana aina kesätöitä, ja myöskin opiskelujen ohessa ja kesäisin harjoitellen.
Nyt olen tehnyt vuosia projektipäällikön töitä teknisellä alalla, palkka ~4300€/kk, naimisissa, kaksi lasta, omakotitalo (pankin ...vielä)
Eräs entinen luokkatoverini, nainen.
Oli luokan suosituin tyttö, kaunis, ja NIIN etäällä minusta etten muista että olisimme koskaan edes jutelleet. Heillä oli ne "omat" piirit. Hän tapaili luokan kovista. Tämä tyttö pyöräytti lapsen lukioaikana, droppasi lukiosta, pari vuotta myöhemmin erosi tuosta koviksesta, kun hän joutui vankilaan. Löysi uuden miehen, paikallisen työttömän, teki toisen muksun, ja erosi ennenkuin muksu syntyi. Hän kait työskenteli kaupankassana nuorempana, ja siivoojana myöhemmin - En tiedä ihan tarkkaan, mutta koska pieni kylä - pienet piirit, joku tietää aina jostakin ja juorut liikkuvat.
Hänellä taitaa olla nyt neljä muksua, se kovis tuli takaisin jossain vaiheessa ja pyöräytti yhden lisää hänelle, ja sitten myöhemmin tuli vielä yksi. Tasaisin väliajoin niitä tuntui tulevan.
Noniin. Hänellä oli täysin samat mahdollisuudet päästä samaan taloudelliseen tilaan, mutta jostain syystä hän ei lähtenyt opiskelemaan, ja keskittyi noihin lapsiin kunnes oli sitten vankina YH helvetissä. Voin kuvitella millaista on pyörittää perhettä, taloutta ja siitä sitten yrittää ponnistaa kuiville että pääsisi paremman elämän makuun. Ja että se näyttää sieltä pohjalta katsottuna että on epäreilua kun hänellä ei ole mitään ja parempiosaiset elelee omakotitaloissaan...
Se kuulkaas on niin, että olen jokaisen euroni itse tienannut, ja niitä varten olen ahkerasti opiskellut ja tehnyt töitä joka välissä kuin mahdollista tämän mahdollistaakseni.
Kun katson taaksepäin, se tuottaa kierolla tavalla tyydytystä, että ne jotka olivat ns. koulun suosituimpia, kiusaajia ja koviksia - ovat nykyään paskahuussien siivoojia tms.
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille. - jaana2
Hyvä kun ei ole velkaa. HUOM ! "Sinisilmäisyys": Ulosotossa voi olla myös entisen hyvän ystävän takauksesta, kun Hän tarvitsi lainaa. En valitettavasti osaa neuvoa lomarahoissa.
- ei maksa pappa
Hyvin menee kirjoitti:
Et kai nyt oikeasti väitä että jos ihmisillä ei ole ulosottovelkaa niin se johtuu siitä että vanhemmat antavat taloudellista tukea?
Heitänpä tähän parit skenaariot luettavaksi. Ja väitän niissä että fiksulle ei tule ulosottovelkaa, ja tyhmälle tulee.
Oma tilanteeni. Taustalla on yksinhuoljaperheessä kasvaminen, mutta olin silti melko tavallinen lapsi. Olin ahkera koulussa, matemaattiset aineet sujuivat ja muut menivät siinä ohella. Jatkoin opiskeluja ja valmistuin insinööriksi. Tein nuorempana aina kesätöitä, ja myöskin opiskelujen ohessa ja kesäisin harjoitellen.
Nyt olen tehnyt vuosia projektipäällikön töitä teknisellä alalla, palkka ~4300€/kk, naimisissa, kaksi lasta, omakotitalo (pankin ...vielä)
Oli luokan suosituin tyttö, kaunis, ja NIIN etäällä minusta etten muista että olisimme koskaan edes jutelleet. Heillä oli ne "omat" piirit. Hän tapaili luokan kovista. Tämä tyttö pyöräytti lapsen lukioaikana, droppasi lukiosta, pari vuotta myöhemmin erosi tuosta koviksesta, kun hän joutui vankilaan. Löysi uuden miehen, paikallisen työttömän, teki toisen muksun, ja erosi ennenkuin muksu syntyi. Hän kait työskenteli kaupankassana nuorempana, ja siivoojana myöhemmin - En tiedä ihan tarkkaan, mutta koska pieni kylä - pienet piirit, joku tietää aina jostakin ja juorut liikkuvat.
Hänellä taitaa olla nyt neljä muksua, se kovis tuli takaisin jossain vaiheessa ja pyöräytti yhden lisää hänelle, ja sitten myöhemmin tuli vielä yksi. Tasaisin väliajoin niitä tuntui tulevan.
Noniin. Hänellä oli täysin samat mahdollisuudet päästä samaan taloudelliseen tilaan, mutta jostain syystä hän ei lähtenyt opiskelemaan, ja keskittyi noihin lapsiin kunnes oli sitten vankina YH helvetissä. Voin kuvitella millaista on pyörittää perhettä, taloutta ja siitä sitten yrittää ponnistaa kuiville että pääsisi paremman elämän makuun. Ja että se näyttää sieltä pohjalta katsottuna että on epäreilua kun hänellä ei ole mitään ja parempiosaiset elelee omakotitaloissaan...
Se kuulkaas on niin, että olen jokaisen euroni itse tienannut, ja niitä varten olen ahkerasti opiskellut ja tehnyt töitä joka välissä kuin mahdollista tämän mahdollistaakseni.
Kun katson taaksepäin, se tuottaa kierolla tavalla tyydytystä, että ne jotka olivat ns. koulun suosituimpia, kiusaajia ja koviksia - ovat nykyään paskahuussien siivoojia tms.
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille.Eikä tuo paskapönttöjen hinkkaaminenkaan mikään rangaistus ole, jonkunhan sekin on tehtävä. Siivoojilla on pienet palkat, mutta silläkin moni pärjää.
- se5w345
ei maksa pappa kirjoitti:
Eikä tuo paskapönttöjen hinkkaaminenkaan mikään rangaistus ole, jonkunhan sekin on tehtävä. Siivoojilla on pienet palkat, mutta silläkin moni pärjää.
Hyvä että pärjäätte. Osaatte siten varmasti myös arvostaa niitä, jotka noita paskapönttöjä käyttävät.
- Ihanaa123
Hyvin menee kirjoitti:
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille.Ihana kuullu että muutkin tajuavat miten homma menee, onnittelut sinulle.
Minä olen 25-vuotias nainen ja minulla on hyvä koulutus (Korkeakoulututkinto) ja vakityöpaikka, palkka bruttona noin 3000€ kuukaudessa (päivätyö, arkipäivinä)
Olen erittäin tyytyväinen.
Jokainen voi valita millaisen elämän haluaa, paitsi ehkä vakavasti sairaat taikka vammautuneet ym. Mutta ei voi kuin itseään syyttää jos jättää koulut kesken lapsien vuoksi. - yks "entinen"viisas
Hyvin menee kirjoitti:
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille.kuuleppa ny,sanoit että tyhmillä menee huonosti.Kaikkea ikävää voi sattua MYÖSKIN teille viisaille.Siinä ei sit paljon katella lukion eikä muitakaan todistuksia.
- Liruloru
se5w345 kirjoitti:
Hyvä että pärjäätte. Osaatte siten varmasti myös arvostaa niitä, jotka noita paskapönttöjä käyttävät.
Mitä hiton arvostamista on paskallakävijöissä? Eiköhän paskalla käy köyhät ja sikarikkaat... Oisko sulla noussut liru hattuun, kun tommosia kirjoittelet. Missä sä sitten kävisit paskalla, jos kaikki inhoamasi siivoojat menisivät lakkoon esim. 6 kk:ksi? :-D)))) Varmaan ostaisit niillä ihan itse tienaamillasi senteillä oman kannettavan kuivakäymälän, vai mitä? Reps*
- logic is for pussies
Kaikilla kun kirjoitti:
Eli jos ihminen on hoitanut raha-asiansa hyvin niin = pappa betalar? Niin tyypillistä rahankäyttötaidottoman juntin jupinaa...
- sirkutin
Hyvin menee kirjoitti:
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille.Taisit kertoa omasta tilanteesta,,,no eipä sillä väliä!
- Anonyymi
Hyvin menee kirjoitti:
Voisin sanoa teille jotka luulette että "pappa betalar", että olisiko kannattanut tehdä jotain toisin? ei tarvisi nyt hinkata niitä paskapönttöjä tai olla kateellinen muille.Kyllä se karma sulle opettaa, ellei ole jo opettanut? Koska olet k*pää.
-Terveisiä akateemisesti koulutetulta, itseään korostamattomalta ja sivistyneeltä henkilöltä, joka on sekä opiskeluaikanaan, että niiden jälkeen toiminut puhtaanapitoalalla. Ei ole ollut tapana haukkua muita, korottaa itseään tai ajatella kieroutuneesti, että joku on itseä alempana. Tosin taitaa olla joku maailman laki, että nimenomaan sellaisella m*lkkuajattelulla pärjää paremmin, ikävä kyllä.
- per1
Takuulla vie lomarahoistakin . Mutta voit anoa vapaa kuukautta jos ulosotto on kestänyt säännöllisesti yli vuoden ,
- koettu on.
Kyllä vie lomarahoistakin, joo. Voi pyytää tosiaankin maksuvapaatakin,mutta silloin täytyy perustella todella hyvin,mihin sen tarvitsee ja jos/kun se myönnetään,niin kuitit talteen,että sen rahan käytti siihen,mitä varten sai maksuvapaan kuukauden.Sen voi pyytää vapaamuotisella hakemuksella ja sen voi lähettää sähköpostilla ulosottomiehelle.Mutta täytyy muistaa,että maksuvapaa pidentää maksuaikaa loppupäästä.SItten vielä: On hyvä lähettää kuiteista kopiot ulosottomiehelle.
- joohos
Tänä vuonna vissiin eka kerta 6 vuoteen kun uo ei saa lomarahoja.
Koko roska on maksettu. - jupe2
kaikkihan on maksettava eikos juu mitä tässä maailmassa velkaantuu 2kertaa 0 lähtenyt ja elän hyvin
- lomalainen
yksi kolmas osa menee lomarahoista.
- taidan saada extraa
Kuka saa lomarahaa
Lomarahaa voi saada käytännössä kuka vain työ – tai virkasuhteessa oleva henkilö. Sen saaminen kuitenkin riippuu työpaikasta, omasta työsopimuksesta sekä oman alan työehtosopimuksesta. Lomaraha ei ole lakisääteinen asia, joten siitä pitää sopia erikseen.
Voi siis olla, että alallasi, yrityksessäsi tai työsopimuksessasi ei lomarahaa tunneta, joten et sitä voi saada. Suomessa se on kuitenkin hyvin yleinen, joten todennäköisesti se sinulle kuuluu. Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa omista sopimuksista ja työnantajan käyttämistä yleisistä käytännöistä. Voit myös itse sopia lomarahasta työsopimusta tehdessä ja silloin onkin paras aika tuoda se pöytään.
Käytännössä siis ylläolevaan kysymykseen ei ole tarkkaa vastausta, koska lomarahaan ei ole henkilöön liittyviä määritelmiä vaan se riippuu muista tekijöistä, joihin kuitenkin itse voi vaikuttaa. Onko mahd. avata toinen tili ja pyytää että lomarahata maksetaan sinne? En ole ihan varma tosta, kun itellä ei oo (onneks) koskaan ollu ulosotossa mitään.
- eläkeläinen
missä on eläkeläisen lomarahat
- 17+15
eläkeläinen kirjoitti:
missä on eläkeläisen lomarahat
ne on siellä säästöissä jotka olet säästänyt, kun töissä olet ollut.
- Kyllä varmaan
onko mahdollista avata toinen tili mihin maksetaan 2/ palkasta ja tästä tilistä ei voudille kerrota mitään tai jos laittais palkat meneen muijan tilille pääseekö vouti näihin käsiksi?
"En ole ihan varma tosta, kun itellä ei oo (onneks) koskaan ollu ulosotossa mitään. "
Voi kiesus! - 1+1
inkkupinkku-70 kirjoitti:
Miinus siitä, ettei oo koskaan ollu mitään ulosotossa?? Just..... =)))
Ei vaan siitä, että joku edes kuvittelee, että uo:n voisi välttää pyytämällä työnantajaa maksamaan rahat eri tilille. Kai sitä silloin voisi pyytää työnantajaa maksamaan vaikka koko palkan eri tilille, jos se noin toimisi.
1+1 kirjoitti:
Ei vaan siitä, että joku edes kuvittelee, että uo:n voisi välttää pyytämällä työnantajaa maksamaan rahat eri tilille. Kai sitä silloin voisi pyytää työnantajaa maksamaan vaikka koko palkan eri tilille, jos se noin toimisi.
No hitostako minä tiedän, miten ulosotto toimii. Kuten jo sanoin, ei oo moisesta onneks kokemusta. Mut tuttavapiirissä jokunen, joka näiden sosiaaliavustusten kanssa toimii juuri noin, niin ajattelin sen olevan mahdollista myös tässä asiassa. Sorry ny HITOSTI, että oon töissä ettei tarvi mennä sossuun, ja ihan oon raha-asiatkin hoitanu kunnolla =)
- Tyhmä kysymys...
17+15 kirjoitti:
ne on siellä säästöissä jotka olet säästänyt, kun töissä olet ollut.
No entäs sitten kun ne säästöt on joutunut kuluttamaan lääkkeisiin, lääkäreihin ja sairaalassaoloon? Miten sä luulet, että sun kävisi, jos ykskaks sairastuisit enemmän tai vähemmän vakavasti ja sairaus veisi sun säästöt? Naurattaisko sitten vielä? Vai kuvitteletko lapsiraukka, että olet ikuisesti nuori ja terve?Jo huomenna kaikki voi olla toisin....
- Sitäsaamitätilaa
Näin se käy,ensin eletään ylivarojen ja sitten kitistään kun ulos-otto vie lomarahat!
Voi aikoja voi tapoja! - hehehehehe
velat on aina maksettava...hitaasti tai nopeasti, ihan miten homman haluu hoitaa...
onko tullut mieleen noilla tuloilla että kannattiko antaa mennä niin pitkälle, siihen velkaan tulee vaan ulosotto ym kuluja vielä velan päälle..eli maksat enemmän kuin todellinen velka. no jokainen tyylillään, muttei ne nyt veronmaksajillekaan kuulu sun velkojen maksu. - hannele74
jos sulta menee normaalisti 2/3 suojaosuuden jälkeen niin sama juttu lomarahojen kans.
Ja "inkkupinkku-70": tiedoksi jos itse joudut joskus uo:n piiriin että ei toinen tili auta. Uo ottaa tiedot työnantajalta ja työnantaja velvoitetaan ottamaan tuo uo maksu ennen palkan maksua saajalle.
Tiedän entisenä uo velkaisena ja nyt velaton. :)
Kirpaisihan se parina kesänä mutta hyvin pärjättiin....- 1+1
Ei aina noin. Uo saa kyllä palkkatiedot, mutta voi sopia niin, että itse maksaa sovitun summan. Kun hoitaa asian tunnollisesti niin uo ei lähde asioimaan työnantajan kanssa.
- että kannattiko
Ulosoton myllyyn päätynyt, taantumanaikana, paljon yrittäjiä.
Työllistäjällä omaisuus ja nimi vakuutena ja noin käy.
Yrittäjät ne kaikki verotulot kasaa. Palkkojakin maksavat ( verotetteviksi).
Helppo on hehehekotella... - Rikastuva eläkeläine
Kaikkein tyhmintä on päästää maksut ulosottoon, kun ne voi yleensä sopia velkojien kanssa paljon pienemmillä kuluilla. Et ole " Heinähattu " osannut hoitaa asioitasi ja nyt sitten makselet itsesi kipeäksi! Turhaahan tuota on nyt enää valittaa, kun vahinko on tapahtunut. Olenhan minäkin tavallaan ulosotossa koko ajan, kun pankki vie eläkkeestäni asuntovelan maksuun ja yhtiövastikkeeseen yli 1.000 euroa / kk. Yhteistä meillä on vain se, että kummallakin velka pienenee. Ja, jos se ei ulosotossa pienene eli on niin suuret korot ja kulut, niin ei kannata töissä juuri käydä. Tai sitten haet velkajärjestelyä.
- kokemusta
Kyllä taitaa olla niin että, palkastasi lähtee suojaosuuden jälkeen se 2/3:s osaa, mutta täänhän saat tarkistettua ulosotto virastosta parhaiten soittamalla. Mutta onhan sulla mahdollisuus sopia "tai ainakin yrittää" työnantajasi kanssa että maksaa palkkasi nihan normaaliin tapaan kesäloman aikanakin. Sillon selviät ihan normaalilla kuukautisella ulos mittauksilla. Se vouti vaan taitaaolla niin tyhmä että se ymmärtäis että saat yhdenkuukauden aikana kahdenkuukauden palkan!!!
Sitten noille täällä pyöriville P****n jauhajille,,,,,ellette pysty vastaamaan asiallisesti aloittajan kysymykseen, niin pitäkää päänne kiini!!!!!!!!!!!!! Joo huomenta vaan saat niin monta erilaista vinkkiä ja neuvoa tätä kautta,kuin tulee kysymykseesi vastausta kannattaa sopia ulosottoviraston kaa.Kyllä sielläkin joustetaan ja sieltä saa myös vapaata kuukauksia 1-2 vuodessa riipuu velan suuruudesta.Kaikki ei ole niin,kuin painettu teksti sanoo ota vaan rohkeasti yhteyttä ulosottovirastoon.
- Heidi79
Ei rahat tililtä lähde, vaan palkanmaksaja huolehtii ulosmittauksen palkanmaksun yhteydessä, näinollen aivan sama vaikka vaihtaisit tiliä.
Asiat kannattaa yrittää hoitaa ennenkun ollaan tossa pisteessä, mutta ainahan se ei ole mahdollista.
Lomarahaa maksetaan tällä hetkellä kaikilla aloilla, koska se on edelleen mukana joka ikisessä työehtosopimuksessa.- 1+1
Ei makseta lomarahaa kaikilla aloilla, koska kaikilla aloilla ei ole tessiäkään.
- lomaraht vähäkerrall
ota palkka normaalilla tilivälinä , niin kuin olet töissäkin ..saat tasasen tulon, sekä ei pysty ottaa niin paljon päältä pois..
kuin jos otat monen lomaviikon lomarahat kerralla ,verottaja otta jo puolet ,
ja sitten ulosottokin oman siivun..
siiten olet monta viikko ilman raha kunnes saat taas päivät sisään..sama ralli jatkuu.. .ulosotossa..
ota vaan normi tilii,,,verotaja ottaa vähemmän ja ulosottoki9n..laskuja tulle kuitekin lomankin aikana..
toivottavasti tämä auttaa..- Verottaja.
Oletko kuullut lopullisesta verotuksesta? Verottaja ottaa lopulta saman määrän riippumatta tuleeko rahaa tasaisesti tai epätasaisesti
- Juu_pa_juu
Jos liksa ylittää 5 tonnia (5000e) ni kyllä puolet lähtee kävelee takuu varmasti. Alle 5000e liksasta menee 1/3
- kaikki_tietää..
Ei se uuden tilin avaaminen tai vaihtaminen mitään auta.. Palkanmaksaja on velvoitettu siirtämään ulosottovirastolle ulosmitattavan summa ja jos ei näin menettelisi niin ulosottoviranomainen käy silloin firman päälle.
- Vie minkä vie
Mitäs tuosta, eihän ne sinun rahojasi ole muutoinkaan.
- mari56
entinen mieheni anoi kerran vuodessa vapaata kuukautta ulosottomaksuihin, juuri tuohon kesäloman aikaan, hyvin toimi ja tunnettiin välillä ettei aina tarvitse pihistellä-otapa selvää ulosottomieheltä, kuinka toimii
- entinen velkavanki
Itsellä oli aikanaan sama tilanne. Sain kuitenkin sovittua ulosoton kanssa pienen kinan jälkeen ettei lomarahoihin kosketa mutta palkasta ottivat normaalisti. Yhteys vaan ulosottoon ja yrittää sopia asiaa.
- Jotain neuvoja
Yritä sopia UO:n kanssa.
Maksaisit itse määrätyn summan kuukaudessa.
Maksaisit täsmäsuorituksena velkoja,jos sulla on monta ulosotossa.
Pyydä palkinlaskijalta,että maksaisi eri kuukauden palkoissa lomapalkan ja
lomarahat.
Laske veroprosenttia.
Saat enemmän käteen,ja vastaavasti UO saa jouluna vähemmän ulosmitattavaa.
- ofjsjneo
Sopiminen onnistuu kuten edellinen sanoi. Voit sanoa että lopetat duunit kokonaan jos sinulta viedään mahdollisuus vuosilomaankin ja se ei ole voudinkaan etu.
Päivärahoihin ja kilometrikorvauksiin ja voileipärahoihin yms verovapaisiin tuloihin ei vouti koske joten jos niihin on työnantajan kanssa mahdollisuus / oikeus niin ota osa lomarahasta verovapaina tuloina.- omaksi hyväksi
Isoilla työnantajilla ei ole mitään mahdollisuutta neuvotella yksilöllisiä palkanmaksuratkaisuja ulosoton kiertämiseksi.
Mutta kaikki ulosotto toki lyhentää velkaa, joten omaksi hyväksihän se kuitenkin tulee.
- mek
Jos muu ei auta niin ota palkkaennakkona kesälomarahat niin voi sen loman viettää iahn normaalista ja se siitä. Miksi ulosotto ottaa noin paljon kun lain mukaan saa otta sen 1/3 ulosmittaukseen.
- Aazi
Sama ulosottosääntö koskee kaikkia tuloja. Ei riipu siitä millä nimikkeellä ne maksetaan(lomapalkka jne.). Jos olet kuitenkin säntillisesti maksanut ulosottoja yli vuoden(vai oliko kaksi), niin voit pyytää vapaakuukauden tai jopa kaksi.
Ulosotto.fi- Aazi
Niin javielä--päivärahat, km-korvaukset eivät ole tuloja..
- aivan sama
Sama se kuka ne lomarahat vie. Jos ulosotto vie rahasi niin ne on paremmassa tallessa kuin jos ne lomarahat veisi Alko tai muu huvipaikka jossakin etelässä (esim. Pattajalla)
Ulosotossa sentään säilyy suojaosuus, mutta etelässä voi tulla täysin ryöstetyksi. - säästöpossu
Tuossa tilanteessa kannattaa valita niinn, että et saa lomarahoja etukäteen vaan ihan normikokoisia tilejä tasaisesti, ettei mene ulosottoon kuin se normimäärä normitilistä. Siis lomarahat tasaisesti jaettuna ettei tule sitä suurempaa pläjäystä kerralla. Kannattaa sopia palkanlaskijan kanssa.
- RAMPA KUULA
Pyydä lyhennysvapaa kuukausi sille kuulle jolloin lomarahat tulee. Itselläni on ainakin sen verran reilu uo-mies, että ehdotti itse tätä ratkaisua.
Sain koko palkan ja lisäksi vielä lomarahat.
Jos on muuten hoitanut ulosottomaksunsa mallikkaasti, niin kyllä sielläkin päässä osataan olla reiluja.- fkjfjc
Sehän hoitaa hommansa huonosti jos antaa lomarahat pitää
- Himppuhamppu
Kun minuta aikoinaan meni 1/3 palkasta ulosottoon, niin kesälomarahasta meni samalla lailla myös. Pari kertaa tein niin, että jo kuukautta ennen sovin ulosmittarin kanssa, että maksan kesälomarahasta vain tietyn summan, en koko 1/3 osaa ja vimeisenä vuonna sain koko kesälomarahan pitää itse. Riippuu varmaan ulosottomiehestä ja siitä kuinka hyvät perustelut voit pyynnöllesi esittää.
- Maksava velkainen
Elämässä kun tapahtuu niin paljon erilaisia asioita. Joillekin pahoille asioille ei välttämättä itse voi mitään. Joskus sairaus ottaa kropasta vallan ja siinä ei ole hirveästi vaihtoehtoja kuin velka tai elämän loppuminen. Itse olen nyt velkainen mutta saan elää elämääni perheen kanssa. Suurin ongelma monella ulosottossa olevalla on siinä että korot, käsittelymaksut ym ym ovat niin järjettömän isoja että seliväminen vie vuosia. Jos kulut olisi edes jotenkin inhimillisemmät niin velkaantuneita ihmisiä olisi paljon vähemmän. Itsekin olisin ns kuivilla viiden vuoden sisällä. Nyt oletuksissa on vuosi 2025. Olen sitä mieltä että kaikki kuuluu maksaa mutta miksi valtio ottaa 100€ laskusta sen 500€? Kerran kun menee asiat päin prinkkalaa niin kulut takaavat sen että et niistä pois pääse. On surullista tietää että reilun 15000euron velat tulevat maksamaan lähes 60000€.
Heinähattu puhuu omia ulosottomies vie 1/3 osan palkasta. Muuten ei suomessa elä.
- Pienipalkkainen
Älkää ihmiset rakkaat antako itsenne joutua ulosoton kierteeseen, ainakaan omien tyhmien valintojen takia. Ymmärrän että olosuhteet, konkurssit tai muu vastaava voi yllättää ja saada kyseisen tilanteen aikaan, mutta muuten tämän "Kaikki mulle nyt heti"- asenteen voisi unohtaa. Pelatkaa niin varman päälle kuin voitte, säästäkää, älkää ottako turhia velkoja kantaaksenne. Hoitakaa raha-asioita järjellä, ennakoiden, vaikka budjetin kanssa jos pakko.
Ulosotossa jo olevia en halua lannistaa, heille vain tsemppiä. Kyllä se valo häämöttää tien päässä lopulta.
Tsemppiä ja hyvää kesää kaikille. - Minun Suomeni...
Kymmenen vuotta sitten taantuman ja burn outin jälkeinen konkurssi vei minulta kaksi perhettä, terveyden ja jätti nyt korkojen kanssa puolen miljoonan velat jotka kasvaa 13% korolla. Lyhennyksestä huolimatta velka kasvaa.
Olen asunut työsuhdeasunnossa nyt vuosia yksin ja palkasta ei jää käteen edes sitä vertaa voudin jälkeen että olisi bussilla liikkumiseen varaa. Lapset asuu toisessa kaupungissa jonne minulla ei ole varaa matkustaa enkä viitsi niitä pyytää puuroa syömään luokseni linja-autolla.
Aikoinaan minulla oli sata tyytyväistä työntekijää jotka saivat hyvää palkkaa. Veroja makselin yritykseni kautta tuollaisen vajaat 20 miljoonaa euroa.
Minulle ei tule yhtään lehteä enkä ole ostanut itselleni uusia vaatteita kahteen vuoteen. Ruokakaupasta ostelen poistotuotteita. Ei ole mitään vakuutuksia eikä muutakaan. Nettiliittymä on onneksi ilmainen.
Postia ei tule mistään muualta kuin voudilta joka kertoo velkani taas kasvaneen.
Sokerina pohjalla asianajaja varasti konkurssipesästä minulle kuuluvaa omaisuutta ja kirjanpitoa jonka vuoksi velkani kasvoi vielä 130000 euroa lisää. Olin puolustuskyvyttömässä kunnossa tuolloin.
Että tälläinen hyvinvointivaltio se minun Suomeni on. Metsässä saa onneksi vielä toistaiseksi kävellä ilmaiseksi. Viime kesänä keräsin taloyhtiön aidasta marjat ja sain niistä talvella vitamiineja.- ihmettttelevä
Hei,,en nyt tota kaikkea niele purematta. Käsittääkseni on olemassa velkasaneerausta sun muuta..ja sitten vielä.....miten sitten noinkin kukostava bisness sitten meni nurin? Tuskin se ny ainakaan valtion vika on.
- ytreetyu
Tottakai kaikista tuloistasi.
- caucasiansd
Sinulta on peritty 1/3 nettopalkasta. Samaten pidätetään 1/3 lomatilistä vaikka se on tavallista tiliä suurempi. Ulosotossa saa ne kaksi pidätysvapaata kuukautta vuodessa niin kannattaa pyytään lomatilikuukausi pidätysvapaaksi. Toisen voi ottaa vaikkapa joulukuuksi.
- ei ulosotto asiakas
Jokin syyhän sinulla on että olet käyttänyt toisen rahoja ja nyt on maksun aika. Vai takasitko jotain ja nyt on maksun aika?
Ei ulosotto ota peruustetta kenenkään tilistä siivua. Toki kaikesta se 2/3 osa valtiolle.
Hieman ihmetyttää kun yleensä ulosotto vie 1/3 tilistä, että mikä lie jutun takana. - mis2
Minulla otetaan 1/3 tilistä kuukausittain mutta kesäkuun tilistä menee 2/3 kun maksetaan lomarahat. Syynä kuukausituloraja ylittyy normikuukausista ja sillon menee enemmän.
- tuikku4
Mulle uo ei antanu vapaa kuukautta vaikka olin 7 vk saikulla,leikkaus, ja saan vaan peruspalkan ja lääkäri lääkekuluja paljon,tein hälle kirjallisena tulo-meno jutut ja perustelin vapaakk.Kirjallisessa päätöksessä oli et suojaosuus kattaa kaikki elämisen aiheuttamat kulut: vuokran ym.Velkaa sielä on 7000e jäljellä,ei myöskään suostunu siihen et maksaisin itte koska oli joskus(omien sanojensa mukaan) saanu huomautuksen maksusitoumiksista ym.Mulla vie kyl kilometrikorvauksista joita muuten tulis n 100-150e/kk mut lyheneepä velka nopeemmin
- Maksava velkainen
Niin valitettavan suurella osalla alkaa mopo keulimaan hankinoissa mutta ulosotossa on valitettavan paljon ihmisiä ketkä "eivät sille mitään voi". Varsinkin nämä sairastumiset. Elämä vs raha.. valitsen aina elämän. Tiedän että omalla kohdalla tietyt firmat ovat joutuneet odottamaan minun rahojani. Mutta onko tuossa järjestelmässä silti mitään järkeä? Kuten aiemmin sanoin jos esim olen tietylle taholle velkaa 100€, joudun kulujen kanssa maksamaan siitä 600€. Mistä tuo yritys saa sen 300€. Faktahan on se että jos nuo kulut eivät olisi niin järjettömät olisivat velkaansa perivät yritykset tai henkilöt saaneet monessa tapauksessa omansa huomattavasti nopeampaa. Noiden järjettömien kulujen kanssa kärsii sekä velkainen että perijä. Hyvin yksinkertaista.
- velalliset
Missä te olette töissä te kommentoijat kun
viestejä / kommentteja tulee keskellä päivää juuri työaikana ?
Itselläni ei puhettakaan että työaikana keskustelisin Suomi24-palstalla ..- Pienipalkkainen
Työpäivän aikana en vastailemaan pystykään, kun kaupan asiakaspalvelussa ollaan... Mutta taukohuoneessa on kone, eli ehdin kurkata keskustelut joko ennen työn alkua, tai vaikka kahvipaussilla.
Ja kaupan alalla kun ollaan, niin arkivapaita on, kun viikonloppu menee sitten töissä, ja arkena toimii kotikone.
Hyvää työpäivää kaikille!
Puolen tunnin päästä työ alkaa.
- epätasa arvoinen
Mistähän johtuu että tavallainen duunari joutuu aina maksamaan omat velkansa, mutta jos eduskunnan ihmiset mokaa tai rikkaat, niin heidän ei tarvi maksaa . Ne vaan sanoo, että oho mie unohdin, oho mie en tiennyt.. heitä ei siis koske mikään laki mitä muita.
Lama aikana eräs pankinjohtaja sai miljoonavelat anteeksi a alholta kun tavalliset iihmiset menetti talonsa autot perhe hajosi ja kaikki meni.
Eduskunnassa kaikki moka t saavat he anteeksi... mutta köyhtä joutuu aina maksamaan, opsikelijat maksaa jos "tienaa liikaa" maksamaan takasin...
siksi tämä suomi onkin minusta kauhea maa. - hgfhgfhfghgfh
Eikös kerran vuodessa saanut pitää maksuvapaan kuukauden? Otqa yhteyttä uo toimistoon että et joudu maksamaan lomarahoista ulosottoja...
- xxx18
multa vouti ei saa euroakaan kun otan lomarahat vapaana saa jo tarpeeksi palkasta teesinäkin näin jos mahdollista.
- panu-matti1
kyllä menee koko summasta sama osuus ha velkojalta vapautusta ettei mene jos elatusmaksuja kelaan soitto yhden vuoden aikana saa yhden kuukauden vapaaksi.
- tuikku4
vapaa päivä ja muutenkin olen töis aamulla ja uudestaan illalla eli kerkiän päivällä oleen koneella .kaikki ei tee paivätöitä saati vuorotöitä vaan työaika voi olla muutakin kui nuo edellä mainitut
- ulosottomies
kysy maksuvapaata kuukautta sen saa jos on jatkuva otto tilistä.2 kertaa vuodessa saa sen muuten ne valitsee ite.kantsii ottaa se silleen et ei mee lomarahoista =)
- Pete 50
Kyllä vie valitettavasti :( Minulta ainakin meni lomarahat ulosottoon melkein kaikki, mitä sitä rahalla lomalla!
Mutta kaikki on nyt maksettu, Ja velkaa ei ole eikä enää ikinä tule! Omilla pitää pärjätä.:) - velavelavelaton
tietysti vie! Mikset maksa laskujas?
- nlässä ihmisiä pidet
Kaiki menee, veronpalautuksetkin menee kaikki... turha oottaa että tavallinen duunari saa mitään anteeksi.
Kaikki menee suomessa rikkaille.- tiedän..............
ei muuten mee kesälomarahoista kaikki, kolmannes vain !!!
- velaton onnellinen
Olin myös ulosoton asiakas 3 vuotta ja siinä samalla maksoin asuntolainaa mutta tein erilaisia keikkahommia verokortilla . Siihen ulosotto ei koskenut kun ei ollut säännöllistä tuloa. Jouduin tukalaan tilanteeseen kun tuli ero ja mies ei enää suostunutkaan maksamaan 3 lainaa jolla oli maksettu auto asuntovaunu ja ostettu kodinkoneita. En lainaa ottaessa ollut ajatellut että laina on nimelläni ja auto asuntovaunu miehen nimellä ja kun emme olleet naimisissa niin ei ollut mitään todistetta että nimelläni otetut lainarahat menivät miehen omistamien tavaroiden lyhennyksiin. Kodinkoneet sain kylläkin pitää.Itellä jäi 2 lasta ja lainat ja elatusmaksustakin sai tapella eikä mies kertaakaan ottanut lapsia luokseen kun siellä oli uusi emäntä joka toi omat lapsensa mukanaan. Näin jouduin velkakierteeseen ja ulosottoon. kuukaudessa jäi 900e käteen tilistä ja näillä keikkahommista saadut rahat menivätkin kaikki ruokaan. Tiukkaa oli mutta nyt olen velaton ja odotan vain että saan luottotiedot takaisin niin loppukin painajainen loppuu,. kyllä kannatti välillä tehdä jopa 12-18 tuntisia työpäiviä kun velka on maksettu ja taakka harteiltani poissa. Pyysin myös silloin vapaat kuukauden lomarahojen maksukuukaudelle ja veronpalautuksen kuukaudelle. Suostuivat kyllä mutta seuraavana vuotena ei onnistunut kun pitää olla 12 kk maksua ennenkuin voidaan taas myöntää vapaakk. Eli ekana vuonna sain vapaakk kesäkuulle ja joulukuulle 2011 mutta seuraava vapaakk olikin sit vasta tammikuu 2013.
- SAIRASTA!!!
Koko loma(ltapaluu)raha on niin absurdi idea kuin olla ja voi. Ideahan alunperin oli, että työnantajat maksavat MIELELLÄÄN raudanlujalle tekijälle rahaa siitä, että palaa töihin täynnä työtarmoa hyvin ansaitun loman jälkeen. Nykyään homma vain on mennyt siihen, että työnantajien on PAKKO maksaa SAAMATTOMILLE LUSMUILLE siitä, että notkuvat takaisin työpaikalle lusmuilemaan ja "olemaan vain töissä täällä".
Aivan sairas konsepti koko lomaraha jostain 60-70 luvulta, joka tulisi lopettaa *välittömästi*. - nirkkapiksi
jos pitää lomarahat vapaana ei mene enempää kuin normi kuussa sit voi tosiaan hakee vapaakuukautta sillon kunpitää 6 viikkoa lomia
- ....................
ne ottaa siitä sen kolmenneksen, kokemusta on.
oma vuosien kurimus loppui juuri...
veronpalautukset meneeki kaikki. - kenoboy
Peskää köyhät pönttöjänne vaan!Minä velaton lähden omalle KESÄMÖKILLE GRILLAAMAAN.Voitin 200 000eguu Kenossa.Omakotitalokin jo maksettu on ja ikää on 36v.Menee ihan hyvin,kiitos vaan!!!Peskää te köyhät vaan pönttöjä,kun minä paskon niihin jarrujälkiä!Haahaaahaaa!
- Anonyymi
No,niin. Saat luvan kertoa millä ihmeen konstilla voitit ...
Olen koittanut pelata veikkauksen pelejä, ei voittoja.
On vaan huono tuuri. En ainakaan ole tehnyt mitään rikollista tai väärää.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No,niin. Saat luvan kertoa millä ihmeen konstilla voitit ...
Olen koittanut pelata veikkauksen pelejä, ei voittoja.
On vaan huono tuuri. En ainakaan ole tehnyt mitään rikollista tai väärää....Nyt oma elämä tilanteessa, että pystyssä pysytään mutta ei aina. En tiedä miksi seuraan koska asiat ei koske.
Mutta oikeasti. Kun oli isot varjot päällä niin ei lotto antanut mitään. Mutta vähän isompia osumia on kyllä tuli kun asiat oli kunnossa.
- Anonyymi
Eikös lomarahat ole ulosotossa aika vapaata riistaa? Voi mennä kaikki.
- Anonyymi
Laitan kylmäksi ulos otto ukon
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen392763Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402566Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302535Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232508- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3181575Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3151398- 661258