minä luen omaa ketjuani attepalstalla. Siinä on 247 viestiä tällä hetkellä. Asia liittyy tähän palstaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12230426
Minua kiinnostaa edelleen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkkohistoria
...siitä opimme uskonnon perinteitä joka taas selittää nykymenoa. Kuten eksegetiikkakin.
Se on Raamatun historilallista selittämistä osana oman aikansa kulttuuriympäristöä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eksegetiikka
Raamattua ei ole tarkoitettukkaan otettavaksi kirjaimellisesti.
Kippis.
Kun te luette raamattua
29
126
Vastaukset
- SB7
Pelastus on tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti, jotta se astuu voimaan.
Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,Sama se on maallisessakin testamentissa Jos kieltäytyy ottamasta vastaan, se menee vaikkapa jollekin muulle tai valtiolle. Muuten voi teitysti filosofoida vapaasti vaikka kuinka exitushuoneeseen asti, vapaa maahan tämä on ja Jumala on antanut jokaiselle vapaan tahdon.Attepalstalla kuunnellaan ja onnitellaan ym.ystävällistä sakkia, ja tällä palstalla yks vaivainen viesti ja miinus.
Ei jumalaa ja uskoa voi valita.
Kyllä minullakin, epäuskoisella on hetkiä jolloin vaan ihmettelen tätä maailmaa...kuinka ihmeellistä sekin on kun luonnossa on meille ruokaa. Minun uudet viinimarjapensaan taimet puskevat joka päivä lisää pituutta ja lehtiä.
Mutta ei se krisitinuskon jumalasta totta tee. Joku jumala voi olla, en itedä. Kukaan ei tiedä, sinäkin vain uskot. Ties mikä syy siihen on.
Sinä olet valinnut raamatun ja jeesuksen ts.sinut on aivopesty kristinuskoon. Ei käy kateex.
Kukin tavallaan.
* " Kukin tavallaan." sanoo Sari ? Niinhän sinä luulet, ja sehän sulle sopii, joka olet näinä monina vuosina äheltänyt totuuden tuntoon päästäksesi, mutta et koskaan sitä saavuttanut, kun et usko KIRJAIMELLISESTI Raamattua, siltä osin kuin se tulee uskoa, Jeesus on kirjaimellisesti Todellinen, ja niin on Raamattukin, sinä olet keikkinyt yli-viisasta ja mielelstäsi älykkäänä vastustanut Jumala ja Hänen Sanaansa. Täysin nöyrtymättömänä ja itsekkäänä ylpeydessäsi !
Ei vaan minä tutkin asioita. Yksinäistä puuhaa se on.
En minä koe olevani ylpeä. Ennemminkin yksinäinen.
VArsinkin tällä palstalla jossa tieto on vain yhden miinuksen arvoinen.
Uskoisin minä jeesukseen jos siitä olisi edes yksi todiste.!sarisusannass73 kirjoitti:
Ei vaan minä tutkin asioita. Yksinäistä puuhaa se on.
En minä koe olevani ylpeä. Ennemminkin yksinäinen.
VArsinkin tällä palstalla jossa tieto on vain yhden miinuksen arvoinen.
Uskoisin minä jeesukseen jos siitä olisi edes yksi todiste.!>>Uskoisin minä jeesukseen jos siitä olisi edes yksi todiste.!
tomumaja- kirjoitti:
>>Uskoisin minä jeesukseen jos siitä olisi edes yksi todiste.!
Kun olin uskossa koin helluntaiseurakunnassa sellaista yhteisöllisyyttä, ja koin olevinaan Jeesuksen rakkautta ja koin turvaa näin jälkikäteen ajatelleen. Kyllä minä sitä kaipaan ja haluaisin saada takaisin.
Sikäli oikein olet vaistonnut.
Mutta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen historiallisuus
Jeesuksesta ei ole aikalaistodisteita. On vain alkukristittyjen uskosta todistavia kirjoituksia.
Tiedon jano on tullut esteeksi. Peku mut aikoinaan tälle tielle johti. :)sarisusannass73 kirjoitti:
Kun olin uskossa koin helluntaiseurakunnassa sellaista yhteisöllisyyttä, ja koin olevinaan Jeesuksen rakkautta ja koin turvaa näin jälkikäteen ajatelleen. Kyllä minä sitä kaipaan ja haluaisin saada takaisin.
Mutta:
Jeesuksesta ei ole aikalaistodisteita. On vain alkukristittyjen uskosta todistavia kirjoituksia.
Tiedon jano on tullut esteeksi. Peku mut aikoinaan tälle tielle johti. :)http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus
Linkki uusiksi...- j.t.p.
sarisusannass73 kirjoitti:
Mutta:
Tiedon jano on tullut esteeksi. Peku mut aikoinaan tälle tielle johti. :)Voin suoraan toteamalla todeta sinulle, ettet sinä todellisuudessa ole koskaan, milloinkaan ollutkaan uskossa.
Itsehän kuvaatkin, että olit kokenut "olevinaan Jeesuksen rakkautta ja turvaa".
Kun ihminen tulee uskoon, niin kyllä sen sitten todella tietää ja tunteekin.
Kun Jumalan Pyhä Henki tulee ihmiseen, niin ihminen käsittää vallan vaihtuneen.
Jumala on varmaankin sinua kutsunut, ehkä montakin kertaa.
Jossakin vaiheessa Hänen kutsumisensa sinua kohtaan tässä ajassa loppuu.
Silloin olet todella yksin, eikä sinulla ole enää mahdollisuuttakaan pelastua.
Jumala paaduttaa sellaisen ihmisen sydämen, joka ei tahdo pelastua Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, sovitustyöhön luottaen.
Se on menoa silloin, eikä siinä voi ateistiystävät, enempää kuin kukaan muukaan sinua auttaa.
Mietippä, huomisesta et tiedä. j.t.p. kirjoitti:
Voin suoraan toteamalla todeta sinulle, ettet sinä todellisuudessa ole koskaan, milloinkaan ollutkaan uskossa.
Itsehän kuvaatkin, että olit kokenut "olevinaan Jeesuksen rakkautta ja turvaa".
Kun ihminen tulee uskoon, niin kyllä sen sitten todella tietää ja tunteekin.
Kun Jumalan Pyhä Henki tulee ihmiseen, niin ihminen käsittää vallan vaihtuneen.
Jumala on varmaankin sinua kutsunut, ehkä montakin kertaa.
Jossakin vaiheessa Hänen kutsumisensa sinua kohtaan tässä ajassa loppuu.
Silloin olet todella yksin, eikä sinulla ole enää mahdollisuuttakaan pelastua.
Jumala paaduttaa sellaisen ihmisen sydämen, joka ei tahdo pelastua Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, sovitustyöhön luottaen.
Se on menoa silloin, eikä siinä voi ateistiystävät, enempää kuin kukaan muukaan sinua auttaa.
Mietippä, huomisesta et tiedä.J.t.p: ""Voin suoraan toteamalla todeta sinulle, ettet sinä todellisuudessa ole koskaan, milloinkaan ollutkaan uskossa"".
Juuri tuolla tavalla helluntailaiset usein määrittelevät helluntailiikkeen ulkopuolisten ja helluntailiikkeestä eronneiden uskossa olemisen. Käsittääkseni Sarisusanna on ollut helluntaiseurakuntien opin mukaisessa uskossa, koska on kuulunut helluntaiseurakuntaan. Vai pitäisikö tämä ymmärtää niin, että helluntaiseurakunnat liittävät jäseniksi ei-uskovaisiakin (Helluntaikirkko liittää kylläkin alaikäisiä ei-uskovia seurakuntiinsa)?- näin se menee
mazdels kirjoitti:
J.t.p: ""Voin suoraan toteamalla todeta sinulle, ettet sinä todellisuudessa ole koskaan, milloinkaan ollutkaan uskossa"".
Juuri tuolla tavalla helluntailaiset usein määrittelevät helluntailiikkeen ulkopuolisten ja helluntailiikkeestä eronneiden uskossa olemisen. Käsittääkseni Sarisusanna on ollut helluntaiseurakuntien opin mukaisessa uskossa, koska on kuulunut helluntaiseurakuntaan. Vai pitäisikö tämä ymmärtää niin, että helluntaiseurakunnat liittävät jäseniksi ei-uskovaisiakin (Helluntaikirkko liittää kylläkin alaikäisiä ei-uskovia seurakuntiinsa)?Se riittää oikein hyvin kunhan tapahtuu Raamatun mukainen uudestisyntymä ja päivittäistä kasvua ja juurtumista Kristukseen.
Helluntaita ei tarvita siinä vielä ollenkaan sen enempää kuin kirkkoakaan.
mutta jos hengellistä kotia etsii, niin ei sitä kirkosta voi löytä kosta siellä ei edes siedetä Raamatullista opetusta eikä oppia.
ELi jos ei ole uudestisyntynyt, on vasta etsijä ja ikkunoista kurkkija.
Ja jos joku kuvittelee että vauvan kastamisessa mennään siitä Jeesus-ovesta, niin tälalinen ei ole edes mistään kurkkija vielä vaan pahanlaatuinen Jumalan vastustaja ja hengetön häirikkö. - _greeeeen
sarisusannass73 kirjoitti:
Mutta:
Tiedon jano on tullut esteeksi. Peku mut aikoinaan tälle tielle johti. :)Sarisusanna, toivon todella, että sinä löydät sellaisen yhteisön, jossa voit saada asiallisia vastauksia kysymyksiisi ja joka ei revi sinua siten kuin tämä palsta, vaan päinvastoin rakentaa ja ruokkii uskonsiementä sinussa. Tämä ei ole mikään yhteisö, vaan tuntuu, että ihmiset ovat täällä vain todistellakseen omaa erinoimaisuuttaan - sitä, että juuri minä tiedän, miten asiat ovat. Aika harva täällä ryhtyy asialliseen keskusteluun, vaikka sinäkin, Sarisusanna, esität usein mielenkiintoisia näkökohtia eri asioihin. Olet luopunut paljon aikaisemmasta pilkkaavasta sävystäsi (joskin täytyy todeta, että ihan viimeaikaisia kirjoituksiasi en ole lukenut), jonka pitäisi kyllä mahdollistaa asiallinen ja pohtiva keskustelu kanssasi.
- _greeeeen
mazdels kirjoitti:
J.t.p: ""Voin suoraan toteamalla todeta sinulle, ettet sinä todellisuudessa ole koskaan, milloinkaan ollutkaan uskossa"".
Juuri tuolla tavalla helluntailaiset usein määrittelevät helluntailiikkeen ulkopuolisten ja helluntailiikkeestä eronneiden uskossa olemisen. Käsittääkseni Sarisusanna on ollut helluntaiseurakuntien opin mukaisessa uskossa, koska on kuulunut helluntaiseurakuntaan. Vai pitäisikö tämä ymmärtää niin, että helluntaiseurakunnat liittävät jäseniksi ei-uskovaisiakin (Helluntaikirkko liittää kylläkin alaikäisiä ei-uskovia seurakuntiinsa)?Hyviä huomioita mazdelsilta.
_greeeeen kirjoitti:
Sarisusanna, toivon todella, että sinä löydät sellaisen yhteisön, jossa voit saada asiallisia vastauksia kysymyksiisi ja joka ei revi sinua siten kuin tämä palsta, vaan päinvastoin rakentaa ja ruokkii uskonsiementä sinussa. Tämä ei ole mikään yhteisö, vaan tuntuu, että ihmiset ovat täällä vain todistellakseen omaa erinoimaisuuttaan - sitä, että juuri minä tiedän, miten asiat ovat. Aika harva täällä ryhtyy asialliseen keskusteluun, vaikka sinäkin, Sarisusanna, esität usein mielenkiintoisia näkökohtia eri asioihin. Olet luopunut paljon aikaisemmasta pilkkaavasta sävystäsi (joskin täytyy todeta, että ihan viimeaikaisia kirjoituksiasi en ole lukenut), jonka pitäisi kyllä mahdollistaa asiallinen ja pohtiva keskustelu kanssasi.
Hei. Kiva nähdä sinuakin palstalla. Kyllä täällä välillä ihan mielenkiintoisiakin keskusteluja on tullut käytyä, enhän muuten tänne kirjoittaisikaan. Täytyy vaan olla välittämättä niistä nimittelyistä ja ihmisten vihanpurkauksista, joita välillä esiintyy. Kuuluu helluntailaisuuspalstan luonteeseen.
- j.t.p.
mazdels kirjoitti:
Juuri tuolla tavalla helluntailaiset usein määrittelevät helluntailiikkeen ulkopuolisten ja helluntailiikkeestä eronneiden uskossa olemisen. Käsittääkseni Sarisusanna on ollut helluntaiseurakuntien opin mukaisessa uskossa, koska on kuulunut helluntaiseurakuntaan. Vai pitäisikö tämä ymmärtää niin, että helluntaiseurakunnat liittävät jäseniksi ei-uskovaisiakin (Helluntaikirkko liittää kylläkin alaikäisiä ei-uskovia seurakuntiinsa)?Mitkähän sinun "todelliset" vaikuttmisesi sitten onkaan, niin voin todeta, että tämä ei ole niin sanottu "helluntailainen käsitys" uskossa olemisesta ja uskoontulemisesta.
Ennen kuin tiesin helluntailaisuudesta kovinkaan paljon mitään, olen minä saanut Jumalan suuresta armosta uudestisyntyä. Helluntailaisuuteen en itse ole henkilökohtaisesti koskaan kovinkaan "kuulunut", vaikka olenkin seurakuntaan jäsenenä liittynyt, ja uskovan kasteella käynyt.
Raamattu kertoo, miten ihminen uudestisyntyy. Jeesushan siitä myös opettaa. Mahdatko olla lukenut näitä asioita? Aivan samoin ajattelevat luterilaiset sisareni, jotka ovat uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä.
Todellakin voin vain todeta, että esimerkiksi aloittaja ei ole koskaan todella uudestisyntynyt. Yhtä vähän, kuin on joku korkeakirkollinen. Vaikka tämä kuinka kävisi sunnuntaijumalanpalveluksissa, ei hän ole koskaan Jeesusta henkilökohtaisesti kohdannut.
Ilmeisesti, ainakin puheittesi perusteella, näin laita sinun itsesikin kohdalla. Jos olisit Herran kohdannut ja saanut armosta pelastua, olisivat puheittesi sisällöt toisenlaisia.
Ehkäpä ja luultavasti tämä "helluntaina haukkuminen" johtuu suurelta osin sinun omista traumoistasi, jotka koetat projisoida tänne jokaisen lukijan osaksi. Siinä sinä et kuitenkaan onnistu, tiedoksesi.
Muista se, että olet myös vastuussa sanoistasi ja teoistasi. Senhän varmaan kuitenkin voit käsittää nimimerkkisi takaakin. Persoonallisuushäiriötäsi ei voi parantaa ihminen
Anna Jumalan armon tehdä sinussa vaikutuksensa ja anna Jeesuksen saada sinutkin uudestisynnyttää vaeltaaksesi pimeyden sijasta valkeudessa.
Jokos nämä uskovaiset tietävät, mikä on heidän jumalansa nimi, jolla on Jeesus niminen poika. Mikä on isän nimi ?
Jollei tuollaista tiedä, niin yksikään näistä itseään uskovaisina pitävät eivät tunne jumalaansa.
Sitten toinen merkillisyys. Jeesus sanoi:
Joh. 17:6
Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
Missä kohtaa Raamatusta voi löytää sen, että Jeesus ilmoitti jumalan NIMEN ?- leekot kasaan
Lopetappas jo tuo leikkiminen näillä asioilla.
- Herra, Jumala
Jeesus ilmoitti Jumalan nimen 2 Moos 3: 14, 15
Sitä ennen hän ilmoitti itsensä Moosekselle , jakeet, 2, 4, 6 jne-- t. b
- ei klöntistä tullut
Näkisin että ihminen on silloin lankeemuksensa huipulla alkaessaan vaatia Jumalalta todisteita olemisestaan !
Siinä on kyse niin suuren luokan sokeudesta että ei sanat riitä sen kuvailemiseen.- he he h eheh
Sokeassa uskossa on kyse suuren luokan sokeudesta.
No esittäkääpä sitten todisteenne ja jumalanne nimi? Eiköhän teillä ole jo aika vastata siihen mitä kysyin.
- dsfghdsgdsfg
Kyllä itse ainakin otan Raamattuni kirjaimellisesti. Jeesuksesta kertovat kirjat ovat historiankirjoitusta minulle.
Raamattu nyt vaan sattuu olemaan Maailman Paras Kirja. - *Faith*
Ok. Myit sielusi Saatanalle, ja nyt tunnet saaneesi osaksesi sitä maallista arvostusta, jota Paholainen tarjoaa.
Miksi sitten palaat tänne ilkkumaan? Kyllä meitä muitakin uskovia jatkuvasti hulluiksi haukutaan, ja Jeesuksen seuraajia on aina vainottu, mutta kehottiko Jeesus silloin luovuttamaan? Ei niin, ja hän tiesi, että moni tulee lankeamaan:
"Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"
Luuk. 18:8
Jos sanomasi meille on, että "luopukaan uskosta, niin ihmiset ovat kiltimpiä teille", niin minun vastaukseni sinulle on, että kumarran Jumalaa enkä ihmisiä.- BULLSHIT!
BULLSHIT
- !Helvetti soikoon!
Mikä teitä uskoon sairastuneita vaivaa? Uskossa on hyvä olla, mutta kyseenalaistaa pitää osata ja poimia raamatusta omaan elämään sopivia asioita. Ei ottaa sitä kirjaimellisesti. Moni järki-ihminen on joskus ollut uskossa ja siitä sitten luopunut eikä siinä mitään. Ymmärrän hyvin, koska se touhu on niin päätöntä ettei mitään järkeä.
- *Faith*
BULLSHIT! kirjoitti:
BULLSHIT
Sieltähän se demoni hyökkäsi. :)
Ehdinkin jo hieman odotella ...
Kyllä maan päältä löytyy uskoja vaikka millä mitalla. Mutta mikä on sellaisen uskon sisältö, jos ei tiedä edes kehen jumalaan uskoo?
- pukin poro
Jäikö jumiin porosi vai loppuiko luisto pulkasta ?
Soon enämpi huono fööri ko lumi lähti. Pulkkakelit ei ole ennää hyät, mutta käviskö tuo mönkijä.. ?
Älä sitt vaan sano että olet Uskova. : )
Ruokit vaan naurun pilkka sillä väitteellä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456