Windows 7 ei käynnisty

1 + 10

Juu, juu, tiedän, että pitäisi päivittää, mutta.....

Tein saman mokan kuin joskus ennen. Pyyhin pölyjä näppiksesestä ja läppäri oli auki (olisi vaatinut kuitenkin salasanaa). Nyt kun yritän käynnistää läppäriä, windows ei käynnisty ollenkaan, yrittää pyörittää, mutta näytölle ei ilmesty mitään.

Näin on käynyt aikaisemminkin ja ajattelin, että läppäri on entinen. Mutta aikaisemmin olen saanut koneen kuitenkin "heräämään henkiin" uudestaan antamalla olla vähän aikaa ja käynnistämällä konetta muutamaan kertaan.

Tällä kertaa ei käynyt niin....olisiko vielä jokin keino, jota voisi yrittää?

Kiitos jo etukäteen ASIALLISISTA vastauksista.

8

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • winnoviisi

      Jos ilmestyy valmistajan logo niin

      F12 -> valitset windows boot manager tms., sammutat koneen ja käynnistät uudelleen
      TAI
      F8 -> valitse "kokoonpano jossa kone viimeksi kännistyi"

      Jos ei ilmesty yhtään mitään näytölle, niin tarvitset Windowsin palautusaseman (koneen mukana tullut DVD tai itse tehty DVD/USB-muistitikku)

    • 10 + 1

      Kiitos, valmistajan logoa ei ilmeisty, eikä mitään muutakaan tekstiä. Ei aavistustakaan mihin olen laittanut koneen mukana tulleen dvd:n....kyselen myymälästä, josta ostin koneen....

      Toki on mahdollista, että kovalevy tai näytönohjain on tullut tiensä loppuun.

    • Yksi mahdollisuus saattaisi olla, että olet vahingossa painanut jotain nappia/nappeja, jotka vaihtaa videoulostulon ulkoiselle näytölle. Jolloin oma näyttö mykkä. Jos näin on päässyt käymään, käyttöohjekirjasta luulisi löytyvän kyseinen toiminta myös toisinpäin.

      Itselleni kävi joskus samoin ja ohjekirjasta löysin avun. :)

      • asdfasd

        Tätä pitäisin todennäköisimpänä. Ei tietokone näppäimistön pyyhkimisestä rikki voi mennä.


      • asdfasd kirjoitti:

        Tätä pitäisin todennäköisimpänä. Ei tietokone näppäimistön pyyhkimisestä rikki voi mennä.

        Voi mennä jos painaa liikaa.


    • Kokeile irrottaa akku ja käynnistää ilman sitä. Kun (jos) taas toimii, niin akku takaisin kiinni :) Joskus auttanut läppärin käynnistysongelmiin...

      • 10 + 1

        Tein muuten tämän akkutestin eilen. Irrotin virtajohdot ja akun n. minuutiksi. Ei auttanut.

        MUTTA: kun irrotin akun yöksi ja käynnistin aamulla konee: TOIMII TAAS!!!

        Monikohan hylkään koneen ilman tämän konstin kokeilua tai vie huoltoon?

        Eli todellakin kannattaa kokeilla akun irrottamista.


      • huolto 70€
        10 + 1 kirjoitti:

        Tein muuten tämän akkutestin eilen. Irrotin virtajohdot ja akun n. minuutiksi. Ei auttanut.

        MUTTA: kun irrotin akun yöksi ja käynnistin aamulla konee: TOIMII TAAS!!!

        Monikohan hylkään koneen ilman tämän konstin kokeilua tai vie huoltoon?

        Eli todellakin kannattaa kokeilla akun irrottamista.

        Olisit nyt vaan tuonut sen huoltoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe