Omilla mol.fi-sivuilleni oli tullut: Asioi te-toimistossa

Outoa.

ja päivämäärä oli laitettu milloin pitäisi asioida. Alun perin oli että TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä ja päivämäärä vasta muutaman kuukauden päästä. Nyt päivämäärä oli ihan lähiaikoina.

Mitäköhän tuo meinaa ja miten minun pitää siellä nyt asioida ? Kyseessä Tampereen TE-toimisto.

Puhelinnumeroani en ole sinne antanut.

Kummallista kun nuo ilmoittautumispäivämäärät vaihtuu tuolla omilla sivuilla koko ajan ilman että postissa ilmoitellaan. Helposti saa tietämättään karenssin.

Mitenköhän käy jos en mene tuona päivänä. Koska postia en ole tuosta asiasta saanut ? Jos en olisi sivujani vilkaissut, en edes tietäisi tuosta päivämäärästä mitään.

15

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät sotke

siksipä olenkin sanonut ettei ole tietokonetta enkä osaisi käyttääkään.

• vink, vink

Ne voikin sitten lähettää jatkossa ATK-alkeet harjaantumiseen muutamaksi kuukaudeksi.

• eivät sotke
        vink, vink kirjoitti:

Ne voikin sitten lähettää jatkossa ATK-alkeet harjaantumiseen muutamaksi kuukaudeksi.

eivät voi...olen lisäpäivillä ja voin jäädä eläkkeelle heinäk. tätä vuotta jos haluan...mutta taidanpa kertutella vielä vuoden jolloin saan 60e/kk enemmän eläkettä kuin jos jäisin nyti.

• thbrtrr
        eivät sotke kirjoitti:

eivät voi...olen lisäpäivillä ja voin jäädä eläkkeelle heinäk. tätä vuotta jos haluan...mutta taidanpa kertutella vielä vuoden jolloin saan 60e/kk enemmän eläkettä kuin jos jäisin nyti.

Sun lisäpäiväs ei merkkaa mitään, jos kutsu tulee mentävä on.

• VandaVantaa

Minäkään en ole antanut puhelinnumeroani ja samalla tavalla tietoihini ilmeistyi uusi viimeinen ilmoittatumispäivämäärä. Mutta kotiin ei tullut irjeitse tiedoitetta. Tuota peliä työkkäri pelasi toukokuun alusta marraskuun loppuun vuonna 2013 kunnes tuli kirjeellä kutsu tekemään työllisyyssuunnitelma, minkä työkkärin täti oli jo päässään päättänyt minunkin puolesta.

• Outoa.

Lukiko sinulla aina, että sieltä otetaan yhteyttä vai että sinun pitäisi ilmoittautua sinne ?

Minulla luki siis: Työnhakusi on voimassa.
        Asioi TE-toimiston kanssa se ja se päivä. Jos haluat muuttaa sovittua asiointipäivää tai -tapaa, ota yhteyttä TE-toimistoon.

Noin. Mutta se tuossa on outoa, kun mitään ei ole sovittu. Eikä ole tullut kirjettä minulle tuosta asiasta.

Vittumaista kun voivat lykätä tietysti sitten karenssin. Voiko TE-toimisto vaatia että katsoo noita sivujaan. Ja näkevätkö onko niitä käynyt katsomassa ? Vai pitääkö heidän lähettää kirje kotiin, kuten minun mielestäni pitäisi mennä ?

Muutenhan karenssi voi tulla miloin vain koska muuttelevat tietoja siellä kuin sukkia jos ei satu vilkaisemaan.

• Outoa.
        Outoa. kirjoitti:

Lukiko sinulla aina, että sieltä otetaan yhteyttä vai että sinun pitäisi ilmoittautua sinne ?

Minulla luki siis: Työnhakusi on voimassa.
        Asioi TE-toimiston kanssa se ja se päivä. Jos haluat muuttaa sovittua asiointipäivää tai -tapaa, ota yhteyttä TE-toimistoon.

Noin. Mutta se tuossa on outoa, kun mitään ei ole sovittu. Eikä ole tullut kirjettä minulle tuosta asiasta.

Vittumaista kun voivat lykätä tietysti sitten karenssin. Voiko TE-toimisto vaatia että katsoo noita sivujaan. Ja näkevätkö onko niitä käynyt katsomassa ? Vai pitääkö heidän lähettää kirje kotiin, kuten minun mielestäni pitäisi mennä ?

Muutenhan karenssi voi tulla miloin vain koska muuttelevat tietoja siellä kuin sukkia jos ei satu vilkaisemaan.

Ja sekin että miten muutan sovittua asiointitapaa kun sitä ei ole mainittu

• VandaVantaa
        Outoa. kirjoitti:

Ja sekin että miten muutan sovittua asiointitapaa kun sitä ei ole mainittu

Sovittua asiontitapaa en ole mikään vieläkään löytänyt mistään eikä täti ole uskoutunut vieläkään henkilökohtaiseksi virkailijakseni (meidän välillämme ei kemia toimi). Siis kun oli enään 2 vuorokautta jäljellä viimeiseen ilmoittautumispäivämäärään, menin työkkärin respaan päästäkseni tädin juttusille. Mutta respa ei päästänyt vaan antoi lapun käteen, millä selvittää asiointini syy. No syy oli : työnhaunuusiminen.

Jätin yhteydenottolomakkeen (=työnhaunuusimisen pyyntö) punaiseen postilaatikkoon työkkärin respaan sekä otatin tuosta lomakkeesta kopion respassa.

Kotia päästyäni tarkistin tiedoistani, että merkitsikö respan täti ylös mitään käynnistäni tai jättämästäni lomakkeesta. No ei ollut mitään jälkeä jäänyt tietoihini. Tuon jälkeen postasin Uudenmaan te-toimistoon meilin, liitteenä jättämäni kopio yhteenottopyynnostä, minkä pyysin välittämään Tikkurilan työkkäriin. Sain vahvistuksen meilistäni ja parin päivän kuluttua joku täti työkkärissä uusi työnhakuni eteenpäin. Tästä kai sitten sopimusvirkailijani heräsi kutsui minut tekemään työllisyyssuunnitelmaa.

Tuo sopimusvirkailija haiskahtaa selvästi sellaiselta, että haluaa päästä minusta eroon, kun ei ole vieläkään suostunut kertomaan virallisesti, että hän on minun sopimusvirkailija. Olen ollut pitkään työttömänä eivätkä ole saaneet minua suostumaan ilmaiseen työhön, joten yrittävät saada minulle karenssin aikaan olemalla kertomatta työnhaun uusimisen päivämääristä. Ei auta kuin katsella ja tallettaa 2 kertaa viikossa sähköiset työkkärin tietoni.

• Outoa.

Tai siis ei mitään hajua mikä sovittu asiointitapa on. Niin enpä tiedä haluanko sitä muuttaa. Paljon kyllä Tampereen virkailijoita täällä ihmetellään.. Enkä itsekään yhtään ihmettele. Oudon epäselviä täällä aina kaikki asiat. Ja tuollaista höseltämistä.

• jdikkjonbjgsi

Tampereelta työkkäri on kyllä aivan sysipaska kaikilla mittareilla.

• Kauniisti ajateltu?

Kaikki ne, joilla ei ole edes puhelinta saati sitten tietokonetta, ovat suurimmassa syrjäytymisvaarassa. Siksi heille järjestetään erilaista aktiviteettia, jottei henkilö aivan syrjäydy.

• eräs työtön

Minun omissa tiedoissani lukee että minulla ei ole puhelinta. Mutta onhan minulla. Minulle vaan työkkärin täti aikoinaan pohjoisessa sanoi että puhelinnumeroaan heille ei ole pakko antaa. Koskaan en ole heille sanonut että minulla ei olisi puhelinnumeroa. Vaan olen sanonut että kun minun ei ole pakko sitä teille antaa, en anna.

• josjosjos

No niin, siis työkkärin kannalta katsoen asiahan on ihan sama kuin että sinulla ei ole puhelinta kun et puhelinnumeroa anna. Ei heitä kiinnosta, onko sinulla puhelinta vai ei tai onko sinulla kenties montakin puhelinta. Heille oleellinen asia on, voiko sinulle soittaa. Oletus tietysti on, että jos ei ole puhelinnumeroa, ei ole myöskään puhelinta.

• pitäiskö sit

Pitäisikö tiedoissasi lukea: Ei anna puhelinnumeroaan, vaikka väittää sellaisen omistavansa.

• Outoa.
        pitäiskö sit kirjoitti:

Pitäisikö tiedoissasi lukea: Ei anna puhelinnumeroaan, vaikka väittää sellaisen omistavansa.

Koska puhelinnumeroa ei ole pakko antaa. Ei tietenkään. Vaan joko siinä kohdassa on puhelinnumero tai ei ja siinä selvä. Muuta mainintaa ei tarvitse olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      63
      3204
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2437
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2150
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1790
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1397
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81