Minnehän kannattaisi muuttaa, jos haluaa tehdä satunnaisesti lyhytaikaisia opettajan sijaisuuksia (siis sellaisia muutaman päivän pituisia)? Olen pätevä aineenopettaja, ja ymmärtääkseni jotkut kunnat ottavat mieluummin halvempia sijaisia ainakin lyhyisiin sijaisuuksiin, jos ylipäätään ketään palkkaavat. Turkuun on kai tullut jokin palkkoja polkeva työnvälitysfirma, ja Tampere kuulemma suosii sijaisuuksissa abiturientteja. Millainen tilanne on esim. Vaasassa, Lahdessa tai Oulussa?
miltä paikkakunnalta sijaisuuksia pätevälle?
4
249
Vastaukset
- Arvaileva
Sinne missä on mahdollisimman paljon kouluja ja julkista liikennettä. Eiköhän se sitten ole pääkaupunkiseutu.
- Epäpätevä
Epäpäteville annetaan vähempi palkkaa ja kyllä varmaan lyhyisiin saa palkata epäpätevän. Halvempaa palkata epäpätevä. Pätevä palkataan pidempiin sijaisuuksiin. Tällä hetkellä ei kyllä palkata ketään, jos on rekrytointikielto päällä. Jossakin kaupungissa näin.
- oleeol
tuskin kukaan osaa vastata kattavasti kysymykseesi. Mutta ihan maalaisjärjellä ajattelen, että yliopistokaupungit pursuaa aineenopettajia, joten ei niihin. Mieleen tulee siis lähinnä Pori, Lahti, Kuopio, ehkä Rovaniemi. Eli mahd. isoja kaupunkeja ilman aineenopettajakoulutusta. Rovaniemellähän on vain luokanopettajakoulutusta.
- Handess
Työllistä itsesi perustamalla opettajien vuokratyöfirma. Sen pitää olla listautumaton oy, niin saat kaikki vero(paratiisi)edutkin. Ja pistä tyhmät opiskelukollegasi firmasi orjiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3043011Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482027- 1181794
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 651347
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223