Olen säästänyt omaeläkettä jo 15 v. ja nyt näyttää siltä, että ole jäämässä työttömäksi. Olen jo 50v. enkä usko, että ihan lähiaikoina työllistyn. Työttömyys lienee sellainen syy, jolla voi purkaa omaeläkkeen. Siis mikäli purku onnistuu, niin maksetaanko koko summa kerralla? Koska eläke on ollut verovähennyskelpoinen niin kuinkas verot? Otetaanko ne päältä vai maksetaanko ne sitten "mätkyinä"? Tietysti nämä asiat selviäisivät suoraan vakuutusyhtiöstä kysymälläkin, mutta ajattelin, että jos jollakin on omakohtaista kokemusta asiasta, voisiko kertoa. Kiitos.
Omaeläkkeen purkaminen
Tatsi
1
231
Vastaukset
- Riitta P
Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä. Eläkevakuutusten ehdot ovat vuosien saatossa vaihtuneet useaan kertaan ja voi olla että sinunkin vakuutukseen sovelletaan useampaa eri lainsäädäntöä. Kysy vakuutusyhtiöstäsi, tietävät siellä kertoa kuinka pitkän työttömyyden jälkeen vakuutussäästöjä voi purkaa, mitä kustannuksia siitä tulee ja miten verotus menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.693254Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291058
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6885- 84879
- 34810