http://www.wavetrain.net/news-a-views/589-cheeki-rafiki-hull-found-search-suspended
Beneteau , köli puuttuu
11
425
Vastaukset
Moro,
Vähän nihkeätä laittaa pelkkä linkki viestiks ilman sen kummempaa alustusta, mutta menköön nyt tällä kertaa kun aihe on kiinnostava ja ajankohtainen :)- 19+13
Kölin irrottua vene kääntyi ylösalaisin eikä pelastuslauttaa saatu käyttöön, vuoto alkoi katoamista edeltävänä päivänä?
- Bossu
Kurja kohtalo. Tietysti luulisi, että kavereilla olisi ollut turvaköydet, jolloin he olisivat olleet veneen alla hukkuneina. Ilmeisesti tätä ei tutkittu. Varmaan he olivat havainneet vuodon olevan kölistä, jos aikaa kerran oli. Kölipultteja kuitenkin pääsee tutkimaan, ja vuoto oli varmaan niiden reiistä. Jostain toisesta Beneteausta, joka meni kovassa kelissä ympäri ja jäi väärin päin pitkäksi aikaa, oli kolmen hengen miehistöstä kaksi päässyt uimalla takaisin veneeseen, mutta nyt ei kumpikaan.
- kölivalinta
Bossu kirjoitti:
Kurja kohtalo. Tietysti luulisi, että kavereilla olisi ollut turvaköydet, jolloin he olisivat olleet veneen alla hukkuneina. Ilmeisesti tätä ei tutkittu. Varmaan he olivat havainneet vuodon olevan kölistä, jos aikaa kerran oli. Kölipultteja kuitenkin pääsee tutkimaan, ja vuoto oli varmaan niiden reiistä. Jostain toisesta Beneteausta, joka meni kovassa kelissä ympäri ja jäi väärin päin pitkäksi aikaa, oli kolmen hengen miehistöstä kaksi päässyt uimalla takaisin veneeseen, mutta nyt ei kumpikaan.
Miehistöä kerrottiin olevan 4 henkilöä ja 2 henk. koht. satelliittipaikanninta oli aktivoitu mutta veneen epirbiä ei aktivoitu.
- HemmetIn
kölivalinta kirjoitti:
Miehistöä kerrottiin olevan 4 henkilöä ja 2 henk. koht. satelliittipaikanninta oli aktivoitu mutta veneen epirbiä ei aktivoitu.
Kuinkas sattuikaan että hiljattain palstalla keskusteltiin nimimerkkien suojissa myrskyisästi aiheesta 40.7 Laadun Ylistys. Samaan aikaan oikeat ihmiset kamppailivat elämästään oikealla myrskyisällä merellä ko venetyypillä.
- vielä on toivoa
HemmetIn kirjoitti:
Kuinkas sattuikaan että hiljattain palstalla keskusteltiin nimimerkkien suojissa myrskyisästi aiheesta 40.7 Laadun Ylistys. Samaan aikaan oikeat ihmiset kamppailivat elämästään oikealla myrskyisällä merellä ko venetyypillä.
http://www.yachtingworld.com/blogs/matthew-sheahan/536583/cheeki-rafiki-new-search-information
- Kokemus valttia
Kumma muuten kun kipparina oli parikymppinen poika vaikka miehistössä oli kaksi yli 5-kymppistä. Yleensä kai kipparit valitaan kokeneemmasta päästä.
- Kokemus valttia
Jaa, Iltasanomissa sanottiin että 22v on kippari, mutta wikipediassa että 56v.
- seppomartti
Ikä ei takaa aina kokemusta. 22 vuotias voi hyvinkin olla kokeneempi purjehtija. Kölin putoamisesta, veneen ympärimenosta, veneen hylkäämisestä valtamerellä ei yleensä ole kokemusta kenelläkään iästä huolimatta.
- Niin se vaan on
seppomartti kirjoitti:
Ikä ei takaa aina kokemusta. 22 vuotias voi hyvinkin olla kokeneempi purjehtija. Kölin putoamisesta, veneen ympärimenosta, veneen hylkäämisestä valtamerellä ei yleensä ole kokemusta kenelläkään iästä huolimatta.
Tietysti voi mutta onhan se todennäköisempää että 56 vuotiaalla on enemmän kokemusta kuin 22 vuotiaalla. Myös erilaisista hätätilanteista.
- seppomartti
Niin se vaan on kirjoitti:
Tietysti voi mutta onhan se todennäköisempää että 56 vuotiaalla on enemmän kokemusta kuin 22 vuotiaalla. Myös erilaisista hätätilanteista.
Olen yli 70v ja kohtuullisen paljon maileja takana muttei vielä ole hätätilanteista kokemusta sen enempää kuin 22v. untuvikolla. Taitaa moinen katastrofi olla kaikille ainutkertainen. Ehkä teoreettista taustatietoa kertyy vuosikymmenten mukana kuitenkin enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429