Beneteau , köli puuttuu

Beneteau

11

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moro,

      Vähän nihkeätä laittaa pelkkä linkki viestiks ilman sen kummempaa alustusta, mutta menköön nyt tällä kertaa kun aihe on kiinnostava ja ajankohtainen :)

    • 19+13

      Kölin irrottua vene kääntyi ylösalaisin eikä pelastuslauttaa saatu käyttöön, vuoto alkoi katoamista edeltävänä päivänä?

      • Bossu

        Kurja kohtalo. Tietysti luulisi, että kavereilla olisi ollut turvaköydet, jolloin he olisivat olleet veneen alla hukkuneina. Ilmeisesti tätä ei tutkittu. Varmaan he olivat havainneet vuodon olevan kölistä, jos aikaa kerran oli. Kölipultteja kuitenkin pääsee tutkimaan, ja vuoto oli varmaan niiden reiistä. Jostain toisesta Beneteausta, joka meni kovassa kelissä ympäri ja jäi väärin päin pitkäksi aikaa, oli kolmen hengen miehistöstä kaksi päässyt uimalla takaisin veneeseen, mutta nyt ei kumpikaan.


      • kölivalinta
        Bossu kirjoitti:

        Kurja kohtalo. Tietysti luulisi, että kavereilla olisi ollut turvaköydet, jolloin he olisivat olleet veneen alla hukkuneina. Ilmeisesti tätä ei tutkittu. Varmaan he olivat havainneet vuodon olevan kölistä, jos aikaa kerran oli. Kölipultteja kuitenkin pääsee tutkimaan, ja vuoto oli varmaan niiden reiistä. Jostain toisesta Beneteausta, joka meni kovassa kelissä ympäri ja jäi väärin päin pitkäksi aikaa, oli kolmen hengen miehistöstä kaksi päässyt uimalla takaisin veneeseen, mutta nyt ei kumpikaan.

        Miehistöä kerrottiin olevan 4 henkilöä ja 2 henk. koht. satelliittipaikanninta oli aktivoitu mutta veneen epirbiä ei aktivoitu.


      • HemmetIn
        kölivalinta kirjoitti:

        Miehistöä kerrottiin olevan 4 henkilöä ja 2 henk. koht. satelliittipaikanninta oli aktivoitu mutta veneen epirbiä ei aktivoitu.

        Kuinkas sattuikaan että hiljattain palstalla keskusteltiin nimimerkkien suojissa myrskyisästi aiheesta 40.7 Laadun Ylistys. Samaan aikaan oikeat ihmiset kamppailivat elämästään oikealla myrskyisällä merellä ko venetyypillä.


      • vielä on toivoa

    • Kokemus valttia

      Kumma muuten kun kipparina oli parikymppinen poika vaikka miehistössä oli kaksi yli 5-kymppistä. Yleensä kai kipparit valitaan kokeneemmasta päästä.

      • Kokemus valttia

        Jaa, Iltasanomissa sanottiin että 22v on kippari, mutta wikipediassa että 56v.


      • seppomartti

        Ikä ei takaa aina kokemusta. 22 vuotias voi hyvinkin olla kokeneempi purjehtija. Kölin putoamisesta, veneen ympärimenosta, veneen hylkäämisestä valtamerellä ei yleensä ole kokemusta kenelläkään iästä huolimatta.


      • Niin se vaan on
        seppomartti kirjoitti:

        Ikä ei takaa aina kokemusta. 22 vuotias voi hyvinkin olla kokeneempi purjehtija. Kölin putoamisesta, veneen ympärimenosta, veneen hylkäämisestä valtamerellä ei yleensä ole kokemusta kenelläkään iästä huolimatta.

        Tietysti voi mutta onhan se todennäköisempää että 56 vuotiaalla on enemmän kokemusta kuin 22 vuotiaalla. Myös erilaisista hätätilanteista.


      • seppomartti
        Niin se vaan on kirjoitti:

        Tietysti voi mutta onhan se todennäköisempää että 56 vuotiaalla on enemmän kokemusta kuin 22 vuotiaalla. Myös erilaisista hätätilanteista.

        Olen yli 70v ja kohtuullisen paljon maileja takana muttei vielä ole hätätilanteista kokemusta sen enempää kuin 22v. untuvikolla. Taitaa moinen katastrofi olla kaikille ainutkertainen. Ehkä teoreettista taustatietoa kertyy vuosikymmenten mukana kuitenkin enemmän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe