Mikä on mielestänne sopiva summa rahaa lahjaksi rippilapselle, ei siis omalle lapselle, mutta vaikkapa ystävän lapselle taikka sukulaisen lapselle. Kyse ei nyt siis siitä onko itsellä ns.löysää rahaa, vaan siitä mikä summa on sopiva, ettei vaikuta liian kitsaalta tai liian pröystäilevältä. Tuntuu vain, että nykyisin nuoriso nyrpistää nenäänsä summalle kuin summalle.
Rippijuhlat/lahjat
3
541
Vastaukset
- Seteli kortin väliin
No semmonen seteliraha kortin välissä on hyvä. Yleensä me laitetaan 20 euroa tai läheisemmille ollaan annettu pari kaksikymppistä. Joskus annetaan 50 euroa, jos on lähisukulainen ja tiedetään, että nuori on rahan tarpeessa, kerää itse moporahoja tms. ettei vanhemmat osta sille mopoa suoraan lahjaksi.
En kyllä ole koskaan nähnyt, että nuori olisi nyrpistänyt nenäänsä 10 euron setelillekään. Esim. mummut ja papat antaa usein pienempiä rahoja, jos on pieni eläke. Ei kukaan odota myöskään työttömältä isoa rahaa. Kyllähän pienistäkin rahoista kertyy kunnon summa jos niitä tulee useammalta ihmiseltä.
Annat sen verran kuin itsestä tuntuu sopivalta, tietysti. Enemmän jää rahaa annettavaksi jos et tuhlaa rahaa kalliiseen korttiin tai kukkiin. - joskus ripille pääss
Olen samoilla linjoilla "seteli kortin väliin" kanssa; se summa mikä itsestä tuntuu hyvälle juuri kyseiseen tilanteeseen on ok. Jos moni antaa rahaa, tulee pienistäkin summista ihan kohtuullinen summa rippilapselle.
Itse sain aikoinaan 50 - 100 mk (FIM) rahoja rippilahjaksi, mutta kyllä niistäkin ihan mukava summa kertyi - vaikka aika moni antoi lahjan (koruja, täkki ym.); kaikki lahjat oli tarpeen - ja useimmat asiat yhäkin käytössä, vaikka noista juhlista on vierähtänyt jo vuosi jos toinenkin... ;) - sieluton
Antaa rahaa niin, että kehoittaa nuorta eroamaan kirkosta. Siitä tulee rahaa ja sielunrauha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268