Voiko tavalliseen kukkaruukkuun sekoittaa maanparannusaineita, jotta ei aina tarvitsisi hankkia uutta multaa uusille kasveille? Mitä eroa käytännössä on luujauholla, raakafosfaatilla, kalkilla ja apatiitilla, missä niitä myydään? Miten paljon esim. luujauhoa tarvitsee lisätä multaan ja miten pitkäksi aikaa se riittää? Tarvitsevatko kasvit luujauhon ja verijauhon lisäksi muita lannoitteita? Miten verijauhoa annostellaan lannoitteena?
Pysyvätkö kastemadot kukkaruukussa hengissä, ja kannattaako niitä laittaa kukkaruukkuihin?
Muita maanparannusmenetelmiä?
maanparannusaineet
1
392
Vastaukset
- harrastelija
Minulla on ollut ulkona suuressa rautapadassa jo useampana kesänä sama multa. Alkuun vaihdoin siihen mullan joka kevät, mutta kun se tuntui työläältä ja oli jopa kustannuskysymyskin, koska pata on melko suuri , ja multaa meni aika lailla. Niinpä yhtenä keväänä kokeilin, pöyhin mullan talven jäljiltä kuohkeaksi, sekoitin kanankakkarakeita multaan, ja istutin taimet. Juttu onnistui, ja näin olen sen jälkeen tehnyt useampana keväänä. Kukkani ovat kukoistaneet multaa vaihtamatta yhtälailla.
Patani on räystään alla, sadevedethän eivät muutenkaan saa
vapaasti sataa umpipohjaiseen kukka-astiaan.
En tiedä miten kauan homma onnistuu näin, mutta yksi kukkien kanssa touhuilun mielenkiintoisista jutuistahan mielestäni onkin kaikenlainen kokeilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122