Voiko tavalliseen kukkaruukkuun sekoittaa maanparannusaineita, jotta ei aina tarvitsisi hankkia uutta multaa uusille kasveille? Mitä eroa käytännössä on luujauholla, raakafosfaatilla, kalkilla ja apatiitilla, missä niitä myydään? Miten paljon esim. luujauhoa tarvitsee lisätä multaan ja miten pitkäksi aikaa se riittää? Tarvitsevatko kasvit luujauhon ja verijauhon lisäksi muita lannoitteita? Miten verijauhoa annostellaan lannoitteena?
Pysyvätkö kastemadot kukkaruukussa hengissä, ja kannattaako niitä laittaa kukkaruukkuihin?
Muita maanparannusmenetelmiä?
maanparannusaineet
1
360
Vastaukset
- harrastelija
Minulla on ollut ulkona suuressa rautapadassa jo useampana kesänä sama multa. Alkuun vaihdoin siihen mullan joka kevät, mutta kun se tuntui työläältä ja oli jopa kustannuskysymyskin, koska pata on melko suuri , ja multaa meni aika lailla. Niinpä yhtenä keväänä kokeilin, pöyhin mullan talven jäljiltä kuohkeaksi, sekoitin kanankakkarakeita multaan, ja istutin taimet. Juttu onnistui, ja näin olen sen jälkeen tehnyt useampana keväänä. Kukkani ovat kukoistaneet multaa vaihtamatta yhtälailla.
Patani on räystään alla, sadevedethän eivät muutenkaan saa
vapaasti sataa umpipohjaiseen kukka-astiaan.
En tiedä miten kauan homma onnistuu näin, mutta yksi kukkien kanssa touhuilun mielenkiintoisista jutuistahan mielestäni onkin kaikenlainen kokeilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692596
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542543- 851461
- 2271447
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441161Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 1021002
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"197965- 80863
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136739