Yli kymmenen vuotta menikin velkaisena ja luottotiedottomana B-luokan luuserina. Viimeisetkin merkinnät poistuivat eilen, eikä velkojen maksussakaan enää kauaa mene. Ihanaa, uusi alku ja uusi elämä puhtain paperein :)
Olen jälleen A-luokan kansalainen!
19
396
Vastaukset
- hellehattu
Onnea! :-)
- 2+2
Hauska lukea, että joku tämän palstan lukijoista maksaa velkansa, vaikka edes pitemmän kaavan kautta. Yleensähän tällä palstalla saa lukea velkajärjestelyyn päässeistä, jotka saavat velkansa anteeksi.
Onneksi olkoon... en ihan yhtä mieltä ole kanssasi tuosta B-luokan kansalaisuudesta mutta nämä ovat aina hienoja uutisia. Itellä menee vielä 2,5 v. kun viimeinen merkintä poistuu. 10 v. aika hurja aika, itsellä meni n. vuosi asioiden kuntoon saattamiseksi... sekin tuntui pitkältä.
- 14+7
Hienoa! Onko sulla siis vielä ulosotossa velkaa? eikös silloin vielä ole merkintä niin kauan kuin ne on kuitattu pois? Paljonko sulla oli velkaa?
Itsellä muutama YVK-merkintä, kaikki maksettu jo 1,5 sitten pois mutta merkinnät jäi. Mun merkinnät kestävät kukin sen 4 v.... varattomuusmerkintä poistuu kun velka hoidettu(?)...
- xxxxxx1
Hienoa. Paljon maksoit?
- Paluu B-luokkaan
Saapa nähdä kauanko menee kunnes paperit taas mustuvat. Pitäähän toki rientää heti luottoa ottamaan, kun siihen on mahdollisuus.
- 13+4
Helppo on mollata ihmisiä tällä palstalal nimettömänä. Minkäköhänlainen ihminen sinäkin olet oikeassa työelämässä ja -yhteisössä?
- parasta A-luokkaa
13+4 kirjoitti:
Helppo on mollata ihmisiä tällä palstalal nimettömänä. Minkäköhänlainen ihminen sinäkin olet oikeassa työelämässä ja -yhteisössä?
ONse hyvä vähän varotella ....noin siinä vaan monesti menee että siirtyy takas sinne B-luokan luuseriksi...
- 129
Onneksi olkoon.
Kyllä 10 vuotta koulii ymmärtämään mitä laina merkitsee.
Hyvää varakasta elämää.
Älä kuuntele näiden mollaajien natinaa.
Nyt saat elämääsi niitä asioita kuin haluat .... mollaajat pysyvät ikuisesti B luokassa. - eihyvältänäytä
21v kesti omat merkinnät. Elämä meni ohi..
- Keskustelun aloittaj
Ulosotossa ei ole enää neljään vuoteen ollut senttiäkään. Ne maksoin ensimmäisenä pois. Viime vuodet olen maksellut perintätoimistoille oma-aloitteisesti niitä velkoja, mitä eivät olleet siirtäneet ulosottoon. Onneksi sain sovittua korkoja ja kuluja pois melkolailla, se helpotti urakan alkua. Kaikestaan olen maksanut kolmisenkymmentätuhatta euroa vanhoja velkoja pois, melkoinen summa...
Epäileville tuomaksille voin sanoa, etten todellakaan aio velkaantua ja joutua samaan soppaan uudelleen. Vuodet luottotiedottomana ja ylivelkaantuneena ovat opettaneet kantapään kautta näiden asioiden merkityksen. Ymmärrän kuitenkin epäilyt, koska olen itsekin sivusta seurannut ihmisiä, jotka ovat päässeet suosta ylös vain joutuakseen siihen samaan takaisin muutaman vuoden sisällä. Olen oppinut inhoamaan osamaksuja, korkoja, luotolla sitä ja tätä-tarjouksia jne. En aio hommata yhtäkään luottokorttia, pankkilainaa, pikavippiä tms. Tähänkin asti ollaan selvitty säästämällä ja kituuttamalla jos jotakin on tarvittu, joten miksi en tekisi samoin jatkossakin? Olen oppinut nuukaksi monella tapaa. Vaatteet haen järjestään kierrätyksestä tai alennusmyynneistä, ruokakaupasta ostetaan vain tarpeellinen, kotiin ei hommata mitään mikä ei ole ehdottoman tarpeellista, eli en omista edes pesukonetta, vaan pyykkään pesutuvassa, josta ei tule sähkö- tai vesilaskuun ylimääräisiä kuluja. Elämä tulee jatkumaan samalla tavalla, en kaipaa mitään mitä viime kuussakaan ei kaivannut. - uiyiuyui
alle 2 kk itsellä jäljellä kohta 6v mennyt maksellessa.
Luotot tulee samalla.
Kunhan pysyisi kaidalla tiellä ja ei enään velkaa.- 9+9
Pysyt kyllä kaidalla tiellä kun teet tietoisen päätöksen, ettet ota enää mitään turhaa velkaa, luottokortteja lompsaa täyteen tai isokorkoisia pikavippejä. Jos 6 vuotta olet sinäkin maksellut entisiä töppäilyjä, niin eiköhän siinä ajassa ole tullut ihan toisenlainen ajatusmaailma rahaan ja sen käyttöön.
Onnittelut siitä että tunnelin pää on sinullakin jo ihan edessä!
- Marigol
Mielenkiinnosta kyselen, itsekin velkaisena. Miten luottotiedot voi puhdistua, jos vielä velkaa jäljellä? Eikö velkoja ole uusinut velkaansa, jolloin maksuhäiriö merkintä alkaa rullata ns. alusta.
- 343474
"Eikö velkoja ole uusinut velkaansa, jolloin maksuhäiriö merkintä alkaa rullata ns. alusta."
Noin siis käy vain jos velkaa ei saada perittyä. Saman velan meneminen ulosottoon esim toistamiseen ei automaattisesti aiheuta mitään merkintöjä jos sitä saadaan ulosmitattua. ELi kaikki merkinnät 3-4v päästä jos velkoja pystyy vaan maksamaan, pitkäaikainen ulosottomerkintä vaan jää jos hommassa menee yli 2v.
- näinmeillä
Onnittelut ap:lle! Itsellä kohta samasta syystä aihetta iloon kun keväällä vapaudun viimeisestäkin erästä ulosottoon. Oon aina elelly nuukasti joten ei pelkoa täälläkään joutumisesta toiste uo:n asiakkaaksi.
- Niinmyöstäällä
Itsellä sama urakka takana ja viimein päivä paistaa tähänkin risukasaan. Tällä viikolla tulee kokonainen palkka itselle, ilman ulosottoja, pitkästä pitkästä aikaa.
On jotensakin mahtava fiilis, kun kaikki on viimein maksettu. Ja sen verran pitkä ja kivinen tie oli ettei uutta velkaa tule enää ikinä tänne, kaikki on tottunut säästämään ja käteisellä ostamaan, niin myös jatkossa. Onnea myös muille velkasavotan läpi käyneille. - halpaarahaa
Eihän velassa mitään pahaa ole vaan sitä hoitamattomassa luuserissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101