Seksi pelottaa,lamaannun

rikki2

Kirjotan tännekkin tämän viestin josko saisin neuvoja.

Olen 30v nainen ja ongelmakseni on huonojen parisuhteiden jälkeen muotoutunut pelko seksiin. Koskaan miehet ei ole minua huomioinut (ainakaan tarpeeksi) ja seksi on tähän asti ollut aina vain suoritus jossa mies tyydyttää itensä..näin on ollut 16v asti, kellään ei ole aidosti koskaan kiinnostanut minun oloni siinä tilanteessa, enkä ole uskaltanut sanoakkaan kellekkään. Viimeisessä suhteessa seksillä kiristettiinkin minua, siitä tuli pahimmat haavat.

Nyt olen sitten tavannut miehen joka on saanut tämän ongelman pintaan, hän on kaikkea muuta mitä nuo muut miehet. Ongelma on siinä että alanAd by safeweb pelätä jo sänkyyn menoa illalla, ja kun menen ja jos näyttää että mies alkaa minua lähestymään niin menen lukoon ja lamaannun, alkaa vähän inhottamaankin.

Tiedän että tämän miehen kans minun ei tarvitsisi pelätä mitään, hän saa oloni tuntumaan turvalliseksi ja eikä välttämättä ees tavoittele mitään seksiä..saattaa vaikka hyväillä sen takia että haluaa mulle tehdä hyvän olon.

Kertokaa kanssasisaret! miten alkaisin "hoitamaan" tätä ongelmaa. On stressaavaa ja surullista kun vihdoin voisin kokea jotain ihanaa..mitä en ole koskaan kokenut kenenkään kans. Sitte rafleksinomaisesti reakoin näin :'(

9

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkkcgghghc

      Tuohon ongelmaasi on olemassa ratkaisu.

      Se kuitenkin vaatii sinulta työtä. Kyse on seksuaalisesti estyneestä persoonallisuushäiriöstä.

      Ongelmasi ei ole mies, eikä seksi, vaan omat pelkosi seksiä kohtaan. Tuo on erittäin tärkeä ymmärtää kun lähtee tällaisia ongelmia ratkomaan.

      Eli ongelmasi on omat pelkosi, ei mies, ei aiemmat hyväksikäytöt eikä seksi.

      Ongelmien syy on tietenkin halventava käytös sinua kohtaan, mutta itse ongelma se ei ole.

      Toisinsanoen, tehtyä et saa tekemättömäksi ja siksi sinun täytyisi opetella hyväksymistä ja välttelevän käytöksen sijaan sinun tulisi opetella tutustumaan uudestaan seksiin.

      Hyväksyminen ei ole sitä että annat oikeutuksen sinua halventavaan käytökseen tai sallit sen, vaan se on ainoastaan tosiasioiden hyväksymistä. Eli se on tapahtunut mitä on tapahtunut ja että mennyttä ei voi muuttaa. Toisinsanoen älä yritä taistella vastaan tai paeta koska ennemmin tai myöhemmin sinun on hyväksyttävä se ettei sinulla, eikä kenelläkään ole valtaa ja voimaa muuttaa tapahtunutta toiseksi.

      Eräs tekniikka joilla tuota voi käydä läpi on sellainen jossa kuvittelet elämäsi aikajanan ja sinun sijaintisi nykyhetkessä. Aseta kaikki nuo tapahtumat aikajanalle ja huomaat että olet mennyt niiden ohi ja olet selviytynyt elämässä huolimatta noista tapahtumista.

      Älä kuitenkaan jää noiden ongelmiesi kanssa yksin, vaan varaa aika esimerkiksi psykiatrian poliklinikalta ja käy pariin kertaan keskustelemassa ongelmastasi.

      Ajattele sillä tavoin että olet tavannut valtavan hyvän miehen joka on sinulle ehkä se oikea. Ellet työstä ongelmaasi ja hanki sinua tukevaa apua, voit oikeasti menettää tuon miehen ja onnen hänen kanssaan.

      Älä jätä tätä asiaa puolitiehen koska tuollainen ongelma ei parane lakaisemalla se maton alle ja toivomalla että tilanne muuttuu, koska mitä enemmän yrität sitä paeta, sitä enemmän se muistuttaa sinua olemassaolollaan.

      Kun olet hakenut apua, eräs hyvä tapa on yhdessä opetetella rakastelemaan. Eli kuten kaikissa uusissa asioissa, edetkää pienin askelin. Esimerkiksi suuseksi koostuu monista erilaisista asioista. Aloita se vaikka vain koskettamalla penistä. Älä tee sille mitään muuta, tunnustele vain mielessäsi millaiselta se tilanne tuntuu (älä siis tunnustele penistä, vaan mieti sitä tilaa ja teitä siinä.) Jatka siitä hyväilyyn, sitten suukottamiseen, maistamiseen jne.

      Käytä oikeasti aikaa jokaisella askeleella, ja jos miehesi on oikeasti hyvä mies, hän antaa sinun tutustua itseensä ilman painostusta. Tietenkin sinun on kerrottava miehellesi tästä.

      Anna hänenkin tutustua sinuun hiljalleen ja rauhassa, ja tietenkin myös ilman painostusta.

      Seksi on kommunikointia, joten keskustelkaa samalla kun tutustutte toisiinne ja itseenne. Älä välitä suorituksesta ja siitä kuinka se muka "tehdään oikein". Teidän rakastelunne on teidän omaa rakastelua ja rakastelu on hauskanpitämistä rakkaan ystävän kanssa. Nauti siitä hänen kanssaan.

      Toivottavasti tämä auttaa jotenkin, mutta suosittelen todella lämpimästi että käyt juttelemassa ammattilaisen kanssa. Siellä voit jutella täysin luottamuksella ja koska he ovat tietenkin saaneet koulutuksen, mutta myös kokemusta siitä kuinka auttaa juuri sinua. Eikä se leimaa sinua hulluksi jos sitä pelkäät.

    • rikki3

      Kiitos oikein hyvästä ja tyhjentävästä vastauksesta, asia menee juurikin noin..nyt vain vaatii rohkeutta alkaa asiaa työstämään.

      Ärsyttää, inhottaa ja surettaa..kun annoin itselleni tapahtua näin..

    • Kommentoijat SHUT UP

      Turvat tukkoon kommentoijat! Tämän palstan idea on, että Kaalimato vastaa faktapohjalta. Tuollaisia mutu-kommentteja ei kaivata, varsinkaan näin tärkeään asiaan. Kysyjä, odottele, josko Kaalimato vastaa ja unohda nuo ylläolevat jutut.

      • Alottaja

        Alottaja vastaa, kyllä tuo osui ihan oikeaan paikkaan ja noin olen käsittänyt itsekkin asian olevan. Ja kyllä olen alkanu asiaa itsekseni täälä jo hoitamaankin... ;)


      • Suomi24 on ensisijaisesti keskustelualusta. Tälläkin palstalla on kommentointimahdollisuus, elikä on tarkoituskin että palstan aiheista keskustellaan.

        Tässä palstan ohje:

        Kysy, keskustele ja kommentoi seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Kaalimato.com - asiantuntija vastaa seksivälineisiin liittyviin kysymyksiin kerran viikossa.

        Tuossa lukee nimenomaan että Kaalimato.com - asiantuntija vastaa seksivälineisiin liittyviin kysymyksiin. En tiedä - mutta luulen ettei tämä asiantuntija ole seksuaaliterapeutti.

        Puhtaasti asiantuntijuutta haettaessa Suomi24 on väärä paikka hakea vastauksia ongelmiin - se on nähty monta kertaa. Luulen että nimimerkki rikki2 ei vielä itsekään tiedä mistä lähtisi apua ongelmiinsa hakemaan. Aloittajalle kävi kyllä todella hyvä tuuri, että heti ensimmäinen vastaus oli asiallinen ja hyvin mietitty. Ajattelin jo vastata aloittajan kysymykseen, mutta minulla ei ole nimimerkki hkkcgghghc:n vastaukseen mitään lisättävää.


    • En ole aivan yhtä kyyninen kuin entinen työtoverini, joka sanoi että oikeata rakkautta on vain äidin ja lapsen välillä. Todellisuuspohjaa siinä on kuitenkin seuraavasti.

      Vanhempien rakkaus omaan lapseen ei sammu koskaan, vaikka lapsi eläisi minkälaista elämää tahansa ja vanhemmat eivät saisi vastarakkautta lapsiltaan. Parisuhteessa elämiseen kuuluu normaalisti myös rakkaus, mutta myös seksi on erittäin oleellinen osa sitä. Ilman toimivaa seksielämää parisuhde muuttuu ja jäljelle jää jotakin muuta kuin miehen ja naisen suhde; toveruus, ystävyys, kämppäkaveruus tai jotakin muuta vastaavaa. Tämä on todellisuutta erittäin monessa parisuhteessa.

      Ihmiset pariutuvat saadakseen parisuhteeseen kuuluvia asioita - rakkautta, jälkeläisiä ja seksiä. Hyvän kysymyksen aihe on, että onko mitään mieltä jatkaa suhdetta missä seksiä ei ole, tai se on erittäin ongelmallinen asia? Toiset sinnittelevät seksittömässä liitossa ja jotkut vaihtavat kumppania seksiä saadakseen.

      Aloittaja on päättänyt hakea ratkaisua omaan ongelmaansa ja kirjoituksestaan aistin että hän on valmis tekemään töitä suhteensa eteen. Hänen parisuhteellaan on siis toivoa. Toivotan onnea hänelle!

    • kaalimato.com

      Hei,
      Tällä palstalla saa keskustella, kommentoida ja kysyä. On tarkoituskin, että ihmiset keskustelevat keskenään ja vastaavat kysymyksiin omien kokemustensa kautta sekä oman tietämyksensä valossa. Toivomme tietysti asiallisuutta. Kaalimadon seksuaaliterapeutti vastaa lähinnä seksileluihin ja tuotteisiimme liittyviin kysymyksiin.
      Nimimerkin hkkcgghghc vastaus oli hieno ja kattava :)

      Terveisin
      Kaalimato.com

    • 98765432

      Protip: Älä tee asiaa mikä pelottaa. seksi on yhtä paljon välttämättömyys elämälle kuin tupakointi ja alkoholi.

    • ählämi

      Itse olen vasta 18v mies mutta tunnen itseni melkein vanhemmaksi tuon kuultuani. Ei ole mies eikä mikään jos ei naisen tuntemuket kiinnosta. Sama olisi tuollaisille jättää antamatta sitä römpötintä. Naisille on totta kai vaikeampi lähteä tuottamaan täyttä tyytyväisyyttä mutta huomioimattomuus on jo törkeää. Tuollaiset lapsenmieliset miehet kun hyvin usein tahtovat pitää usein mottonaan "pääasia kunhan mies ja muna tykkää" lausahdusta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe