Kun Jumala loi ihmisen "Niin IHMISESTÄ kokonaisuutena tuli elävä sielu" ....
Ei siis ihmiseen, vaan ihminen on kokonaisuutena elävä sielu.
Ihminen menetti kuolemattomuutensa syntiin lankeamuksessa. Jumalansana sanoo että "Synnin palkka on KUOLEMA!"
Te tulkitsette väärin raamattua jos luulette olevanne itsessänne kuolemattomia, elävän sielunne kanssa.
Raamattunsana sanoo myöskin että "H e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA."Se on siis kuoleman, eikä elämän paikka.
Ei olisi mahdollistakaan, että kaikkivaltias Jumala sallisi luomansa vajavaisen ihmisen kitua iankaikkisesta, iankaikkiseen.
EI, vaan Jumala tekee LOPUN kaikesta pahasta.
S a a t a n a (käärmeessä) petti ihmisen, valehtelemalla, "ette te suinkaan kuole" ja nyt monet uskovat mieluusti tuon saatanan valheen.
Raamattu kertoo lopunaikana tulevasta SUURESTA eksytyksestä.
Jos me uskomme hurmahenkisiä ihmisiä, ja jätämme tutkimatta kaikkea raamatusta, joka on Jumalan sanaa, me eksymme. Rukoillaan sentähden pelastusta Kristuksessa ja jätetään tuollaiset höpinät omaan arvoonsa. Siunausta!
Elävä sieu = ihminen kokonaisuudessaan:
15
109
Vastaukset
- adventisti sisar
""Raamattu kertoo lopunaikana tulevasta SUURESTA eksytyksestä.""
Miksi me uskoisimme vain "hurahtaneita", hurmahenkisiä ihmisiä, ja etsimme mitä suurempia "uskon elämyksiä" ihmeineen?
Siinä touhussa jää Jeesus usein jalkoihin.
Jos me jätämme tutkimatta kaikken raamatusta, joka on Jumalan Sana, me eksymme.
Rukoillaan pelastusta Kristuksessa, pyydetään ja annetaan anteeksi lähimäisillemme ja jätetään nokiamissiot ja muut huuhaat ja nauruherätykset ihmisten kaatamisineen omaan arvoonsa. Sillä ne eivät ole Jumalasta.
Siunausta!- älä sittenkään
Miksi et jo usko Koppittelija 007?
Hän on kopioinut sinulle kohta jo melkein koko raamatun ja sinä vaan vieläkin "luulet" tietäväsi ja vänkäät omiasi, mitäs peliä se tuollainen on, kysyn vaan?
Usko jo viimeinkin, että "se mato ei kuole, eikä tuli sammu". - Ilm.18:4
>>>""Raamattu kertoo lopunaikana tulevasta SUURESTA eksytyksestä.""
Miksi me uskoisimme vain "hurahtaneita", hurmahenkisiä ihmisiä, ja etsimme mitä suurempia "uskon elämyksiä" ihmeineen? // jätetään nokiamissiot ja muut huuhaat ja nauruherätykset ihmisten kaatamisineen omaan arvoonsa. Sillä ne eivät ole Jumalasta. //
Tuo lausahdus ei ainakaan adventismista nouse, sillä adventtioppi sallii rukoilemisen sairauksia vastaan tervehtymisen puolesta. Jeesus tahtoo parantaa ihan vaan raihnaisuuttakin. Pelkästään lääkeihmeisiin ei tartte turvautua, sitäpaitsi hoito on kallista.
Matt. 9:35
Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Matt. 10:1
Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
IHMINEN NÄET ON - USKOTKO SEN? - ENEMMÄN KUIN JONKINMOINEN HENGITYS TAI HENKÄYS TAIKKA SIELU JA PSYYKE. Ihminen on myös keho, jonka Jumala tahtoo pyhittää. Jeesus haastavasti kysyy "tahdotko tulla terveeksi?" ja apostolit ihan kysymättä käskee parantua.
Ap. t. 3:6
Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Sairauskin voipi olla Jumalalle kunniaksi, kun . . .
Joh. 11:4
Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 11:1&rnd=1401434412274 )
43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
antti
- oikeudenmukaisuus
Jeesuksen mukaan tämä oli verrattavassa pelastumattoman lopulliseen tuhoon.
"Gehenna oli Jerusalemin kaatopaikka- ongelmajätelaitos missä poltettiin itsestään kuolleet eläimet ja rikollisten ruumiit."
Sinne elävänä heitetyt, sidotut ihmiset kuolivat hitaasti ja kovia tuskia tuntien, ja madot eivät kuolleet, sillä siellä sikisi kokoajan uusia. Mutta kuolema tuli kuitenkin lopuksi.
Olisi kauheaa ajatella, että meidän kaikkivaltias Jumalamme salisi oman luotunsa ihmisen iankaikkisesta iankaikkiseen?
Voisitko oikeasti rakastaa sellaista hirviötä?
Oneksi Jumala on oikeudenmukainen ja rankaisee tekojensa mukaan heitäkin, joille ei Lunastaja Kristus kelvannut! Siksi he joutuvat itse kärsimään senmukaan mitä vääryyttä ovat eläessään tehneet.
ja "heidät polttaa se tuli". Kun sanotaan että heidät, se tarkoittaa että kokonaan, muutoin sanamuoto olisi; "heitä."- oikeudenmukaisuus
Korjaus edelliseen:
"Olisi kauheaa ajatella, että meidän kaikkivaltias Jumalamme salisi oman luotunsa ihmisen olla kovissa tuskissa iankaikkisesta iankaikkiseen?"
- lutkulainen
>>>"Olisi kauheaa ajatella, että meidän kaikkivaltias Jumalamme salisi oman luotunsa ihmisen olla kovissa tuskissa iankaikkisesta iankaikkiseen?>>>
Vähän aikaa tai kauan aikaa ,molemmissa tapahtuu kiduttaminen .Jos Jumala kiduttaa, niin kerroppa mikä on se sinun vähän aikaa? Onko se tunti ,päivä ,viikko ,kenties vuosi ,tai peräti 10 vuotta tai 1 000 vuotta vai peräti 10 000 sillä tämäkään ei ole vielä ikuisuus?Eli aika ontuvia ovat nuo sinun ajatuksesi."lutkulaiselle":
Niin, ehkä minun ajatukseni ovatkin ontuvia, mutta Raamatun sana sanoo että: "Tekojensa mukaan":
Jumala tietää meidän tekomme ja Hänen tuomionsa ovat AINA OIKEUDENMUKAISET.
Jumalattomat, jotka tietoisesti torjuivat Jumalan tarjoaman pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme, joutuvat itse kärsimään OMIEN tekojensa seurauksista ja sitten tulee loppu, sillä Jumala ei salli syntisen elää iankaikkisesti.
Jumala ei henkeytä enää elämään jumalattomia, jotka kuolevat TOISEN KUOLEMAN, ilman Jumalan antamaa elämän henkeä, he pysyvät kuolleina iankaikkisesta iankaikkiseen. Ainoastaan Jumalala on valta antaa elämänhenki.
Jumala pyyhkii jumalattomat ja kaiken pahan pois muististaankin, niitä ei enää ole missään Jumalan kaikiallisuudessa. Sillä kun Jumala vetää heistä henkensä pois, niin ruumis tulee maaksi jälleen, mistä se on tullutkin. Siis tomu palajaa tomuun ja henki palajaa antajalleen. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, eikä enää yksikään hänen luoduistansa "sano olevansa vaivan alainen".
Aika selkeää ja yksinkertaista, kun ei ala uskomaan saatanaan, joka on kääntänyt ihmiset Kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan, uskomaan ihmisten keksimiin ja raamattuakin vääristeleviin uskomuksiin, taruihin ja saatanaan, joka tietoisesti vastusti Juman sanaa ja vääristeli sitä sanomalla;
"Ette te suinkaan kuole", vaikka Jumala sanoi, että "Synnin palkka on kuolema".
Jumala on KAIKKIVALTIAS, hän ei SALLI oman vajavaisen luotunsa kitua iankaikkisesta iankaikkiseen, koska Jumala on OIKEUDENMUKAINEN. Jos niin olisi, niin silloinhan paha olisi voittanut, mutta kiitos Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen, niin ei tule käymään.
Kuitenkin, meidän tulee muistaa se tosiasia, että:"Heihin, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he siirtyvät kuolemasta elämään".- Tekojemme mukaan
Sirkka-Iita kirjoitti:
"lutkulaiselle":
Niin, ehkä minun ajatukseni ovatkin ontuvia, mutta Raamatun sana sanoo että: "Tekojensa mukaan":
Jumala tietää meidän tekomme ja Hänen tuomionsa ovat AINA OIKEUDENMUKAISET.
Jumalattomat, jotka tietoisesti torjuivat Jumalan tarjoaman pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme, joutuvat itse kärsimään OMIEN tekojensa seurauksista ja sitten tulee loppu, sillä Jumala ei salli syntisen elää iankaikkisesti.
Jumala ei henkeytä enää elämään jumalattomia, jotka kuolevat TOISEN KUOLEMAN, ilman Jumalan antamaa elämän henkeä, he pysyvät kuolleina iankaikkisesta iankaikkiseen. Ainoastaan Jumalala on valta antaa elämänhenki.
Jumala pyyhkii jumalattomat ja kaiken pahan pois muististaankin, niitä ei enää ole missään Jumalan kaikiallisuudessa. Sillä kun Jumala vetää heistä henkensä pois, niin ruumis tulee maaksi jälleen, mistä se on tullutkin. Siis tomu palajaa tomuun ja henki palajaa antajalleen. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, eikä enää yksikään hänen luoduistansa "sano olevansa vaivan alainen".
Aika selkeää ja yksinkertaista, kun ei ala uskomaan saatanaan, joka on kääntänyt ihmiset Kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan, uskomaan ihmisten keksimiin ja raamattuakin vääristeleviin uskomuksiin, taruihin ja saatanaan, joka tietoisesti vastusti Juman sanaa ja vääristeli sitä sanomalla;
"Ette te suinkaan kuole", vaikka Jumala sanoi, että "Synnin palkka on kuolema".
Jumala on KAIKKIVALTIAS, hän ei SALLI oman vajavaisen luotunsa kitua iankaikkisesta iankaikkiseen, koska Jumala on OIKEUDENMUKAINEN. Jos niin olisi, niin silloinhan paha olisi voittanut, mutta kiitos Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen, niin ei tule käymään.
Kuitenkin, meidän tulee muistaa se tosiasia, että:"Heihin, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he siirtyvät kuolemasta elämään".Tietenkin tekojemme seuraukset ovat aina okeudenmukaiset. Otamme riskit ja kärsimme seuraukset. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. Olis aika naivia syyttää siitä Jumalaa.
- Sirkka- Iita
Tekojemme mukaan kirjoitti:
Tietenkin tekojemme seuraukset ovat aina okeudenmukaiset. Otamme riskit ja kärsimme seuraukset. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. Olis aika naivia syyttää siitä Jumalaa.
Oikei bonjattu ;))
Loppupeleissäkin käy juuri niin, ilman Jumalan antamaa pelastusta Kristuksessa.
Siis ilman syntiensä katumusta, uskoontuloa ja uudestisyntymistä ihminen jää lunastuksen ulkopuolelle ja joutuu itse ottamaan vastuun teoistaan, jos ei ennen niin ainakin sitten kun viimeinen tuomio koittaa.
Lunastetut eivät tarvitse pelätä tuomiopäivää, sillä heidän "velkansa" on jo maksettu, koska he uskoivat pelastuksen sanoman ja ottiva sen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Armon ulkopuolelle jättäytyvät, jäävät ilman Lunastajaa ja heidät polttaa se tuli, täysin ja kokonaan, niin etteivät he enää ikinä herää uuteen elämään, koska eivät ottaneet Jumalan armoa Kristuksessa vastaan, niin Jumala ottaa heistä pois henkensä, ja he kuolevat, eivätkä enää nouse. Kuolema on sekä henkinen, että, fyysinen. - Olipa se
Sirkka- Iita kirjoitti:
Oikei bonjattu ;))
Loppupeleissäkin käy juuri niin, ilman Jumalan antamaa pelastusta Kristuksessa.
Siis ilman syntiensä katumusta, uskoontuloa ja uudestisyntymistä ihminen jää lunastuksen ulkopuolelle ja joutuu itse ottamaan vastuun teoistaan, jos ei ennen niin ainakin sitten kun viimeinen tuomio koittaa.
Lunastetut eivät tarvitse pelätä tuomiopäivää, sillä heidän "velkansa" on jo maksettu, koska he uskoivat pelastuksen sanoman ja ottiva sen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Armon ulkopuolelle jättäytyvät, jäävät ilman Lunastajaa ja heidät polttaa se tuli, täysin ja kokonaan, niin etteivät he enää ikinä herää uuteen elämään, koska eivät ottaneet Jumalan armoa Kristuksessa vastaan, niin Jumala ottaa heistä pois henkensä, ja he kuolevat, eivätkä enää nouse. Kuolema on sekä henkinen, että, fyysinen.hyvin vastattu!
// Elävä sielu = ihminen kokonaisuudessaan. // - väittää aloittaja jo otsikossaan
Kuitenkin on faktaa se, että kehokin on osa ihmistä, ei siitä mihinkään pääse. Lisäksi:
1. Tess. 5:23
Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
Apostoli sanoo, että kielemme - osa meitä - on tuli joka sytyttää palon, jos väärin käytetään. Apostoli niinikään puhuu epävakaista uskovaisista, että "ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole". Mutta vakaa uskova on ainakin jossain määrin Jumalan kuva niinkuin jo Raamatun alussa sanotaan ja tosiaan tuo kolmiYKSEYS ilmenee Tess.
Ei esim. EGW:stä sanota, että hän olisi kolme persoonaa (tai vain elävä sielu) , vaan kyllä kaikki konaisuus, koko ihminen on "kolmiulotteinen yksi yksilö ollut. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki = yksi.
TÄÄLLÄ kerrotaan fiksusti heti alkuun Jumalan inhimillisestä kehosta ...
Jes. 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
anttiAloittaja on oikeassa. Elävä "sielu" on ihminen kokonaisuudessaan. Myös elävä eläin on sielu.
Oikein ymmärsit viestini "lappix", sillä näinhän se on:
Kun Jumala loi ihmisen niin IHMISESTÄ tuli elävä sielu!
Ei siis ihmiseen, vaan ihmisestä.
Ihminen on kokonaisuutena (ruumis henki) elävä sielu.
"Jumala loi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli elävä sielu."
- siu siu
siunausta sinullekin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394