Homeasuntola

Tonya

Olen asunut opiskelija-asunnossa noin vuoden ja puolessa välissä vaihtanut asuntoa toiseen. Molemmat olivat homeessa. Vuoden aikana minulle on tullut selviä astmakohtauksia/hengitysvaikeuksia, naaman ja muunkin ihon turvotusta (aamulla herätessä silmät eivät aukea heti) ja punoitusta, yskää ja mm. äänen lähtemistä. Asuntolan ja koulun johtajat tiegävät homeesta, mutta eivät myönnä sitä ja home taloissa asuvat opiskelijat asuvat siellä vielä oman kouluajan loppuun asti vaikka uusia asuntoloita valmistuu kokoajan. Uudet asukkaat pääsevät uusiin asuntoloihin ja vanhat pidetään homehtuneissa kerrostaloissa ja rivitaloissa. Mahtaakohan tämä olla edes eettisesti oikein?
Olen vanhasti pohtinut asumislisän ja opintorahan myötä muuttoa asuntolasta, mutta onko se oikein että minä joudun muuttamaan oireideni takia ja mahdollisesti ottamaan opintolainaakin ja muita lainoja pelkkään asumiseen? Pystynkö saamaan mitään korvausta kaikista näistä asioista mitä olen homeasunnon vuoksi saanut vai meneekö se vain ohi niin että voivoi?

4

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonya

Unohtui edellisestä viestistä kertoa, että koulun alussa syksyllä minulle tuli ensimmäinen migreenikohtaus, jonka jälkeen kohtauksia on tullut monia ja olen saanut siihen lääkityksen. Parkinsonin tautia minulla epäillään (mm. Hitaat liikkeet ja käsien vapiseminen)

• "Unohtui edellisestä viestistä kertoa, että koulun alussa syksyllä minulle tuli ensimmäinen migreenikohtaus, jonka jälkeen kohtauksia on tullut monia ja olen saanut siihen lääkityksen. Parkinsonin tautia minulla epäillään (mm. Hitaat liikkeet ja käsien vapiseminen)"

- Homeet ja sienet saattavat olla monen ongelman takana. Doug Kaufmann on löytänyt paljon yhteyksiä ja sama epäily tarttunut minuunkin.

Luettuani viestisi tulinpahan googlanneeksi hakusanoilla "Parkinson mold" - ja mitä sieltä löytyikään:

Mold could be linked to Parkinson’s disease: study
      http://www.nydailynews.com/life-style/health/mold-linked-parkinson-disease-study-article-1.1514655

Fungus 'may cause symptoms of Parkinson's disease'
      http://www.medicalnewstoday.com/articles/268848.php

Of hurricanes, fungus and Parkinson's disease
      http://www.sciencedaily.com/releases/2013/11/131111161430.htm

- Kiinnostavaa luettavaa myös Doug Kaufmannin lehdessä "Know This" esimerkiksi osteoporoosin ja mykotoksiinien yhteydestä:

http://www.knowthecause.com/knowthis/may-1st-2014/

• voi teitä

Hysteria jyllää...huh..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      101
      4646
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3172
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2909
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1680
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1470
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1264
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      997
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      911
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      25
      900
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      884
    Aihe