Työttömällä isällä ei aikaa lapsille

Absolutelynothing

Lapset olivat alle 3-v. kun erosimme. Lasten isä oli työttömänä kotona, lapset olivat päivähoidossa, minä äitinä tein kahta työtä. Olin jo aivan burnout eron aikaan. Eron jälkeen isä tapasi lapsia kahtena päivänä kuukaudessa. Hän vietti mukavaa herrasmiehen elämää baareissa ja harrastusten parissa. Ero tapahtui tammikuussa ja pääsiäisenä olin jo aivan uupu. Lasten isä ei ymmärtänyt ollenkaan, että voisin väsyä. Toukokuussa olin jo valmis hyppäämään parvekkeelta lasten kanssa. Olinhan jo reilut kaksi vuotta tehnyt kahta työtä ja hoitanut yksin kaikki kotityöt (lasten isän vaatimuksesta) ja lapset. Kun tulin töistä, tuli lasten isä eteiseen ja sanoi "hoida lapset!" ennen kuin sain takkia päältä. Kesälomani vietin kolmisin kahden uhmaikäisen lapsen kanssa, kun lasten isä häippäsi purjehtimaan kahdeksi viikoksi ja piti kännykän pois päältä, ettei häntä vain häirittäisi arkisilla asioilla. Olihan toki tärkeää, että hän saisi akut ladattua, että jaksaisi taas koko pitkän talven työttömänä! Hyvät isät, jotka miettivät, että saavatkohan he tavata lapsia tarpeeksi eron jälkeen: te olette ihan hyviä isiä. Kun luette edellä kerrotun, niin tähän narsistiseen isään verrattuna oletto todella hyviä isiä. Edellä mainittu isä on aina laskenut suurin piirtein minuutin tarkkuudella, ettei hän vain "tuhlaa"yhtään liikaa aikaa lapsiinsa. Koskaan lasten isälle ei ole tullut mieleen, että mitenköhän lapset voivat äidin kanssa, joka on täysin uupunut. Eron jälkeen jouduin puolen vuoden kuluttua sairaalaan diagnoosilla "totaalinen uupumus." Tämä tapahtui toukokuun lopussa. Lasten isällä on ollut _aina_ tapana lähteä 4-5 viikon purjehdusreissulle juhannuksesta. Juhannusta edeltävällä viikolla sairaalassa järjestestetyssä verkostotapaamisessa hän huusi: "Lapset on sijoitettava välittömästi!" Lapset sitten sijoitettiin lastensuojeluviranomaisten toimesta - näin toimitaan ns. vanhaan sivistyneistöön kuuluvassa suvussa, Ahlströmin johtajaa, pappia, lääkäriä, Mannerheimin kenraalia, juristia yms. löytyy tästä suvusta. Eli on turha ainakaan kadehtia varakkaita, ns. vanhan sivistyneistön sukuja...

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riitikko xxx

      Valitsit erittäin itsekkään miehen ja nyt tunnet sen nahoissasi. Kyllä sinä vielä nouset ja näytät ukolle pitkää nenää. Etkö saanut yhteisneuvotteluissa sanottua että mies vaan huilaa ja sinun uupumus on johtuu liiasta työmäärästä? Mies yhtä lailla vastuussa lapsista kuten sinäkin.Lapset olisi pitänut laittaa miehelle hoitoon eik sijoittaa. Mitä miehesi nyt tekee? lomailee? Nouse kuin fenixl-lintu tuhkasta ja otat lapset hoitoosi ja teet työtä vähemmän.Lapset isälle useammin tai viikonloppusin joskus mummulaan tai tukiperheeseen...saat sinäkin hetken hengähtää. Missä hienon suvun empatia ja järki? isovanhemmuus? Olet hyvä ja ahkera äiti joka uupui luuserimiehen takia!

    • IsäksiKasvanut

      Itse kun olen jo 40 v ja sain ensimmäisen lapsen, niin olen todellakin valmis isäksi. Olen pyhittänyt koko elämäni tälle lapselle, minun elämässä ei ole mitään muuta, kuin tämä lapsi. Kaverit ovat kauan sitten jääneet, kuin myös kaikki baareilut yms. Nyt käyn vain töissä ja vietän kaiken vapaa-ajan lapseni kanssa. Elämä on ihanaa ja rakastan lastani yli kaiken. Mikään muu ei elämässä ole niin tärkeää. Jos olisin saanut lapsen, kun olin 20 v, niin siinä ei olisi välttämättä käynyt hyvin, olin silloin todella itsekäs, lapsellinen ja join paljon ja minulla oli liikaa naisia.

      • zfhhkklö

        Kiva kuulla. Yleisiä tuntuvat olevan vähän nuoremmat isät, jotka laistavat, koska aina ei vaan huvita tai jaksa ja ei osaa sitoutua pitkäksi aikaa. Fgh


    • Berkku

      Tästä tarinasta olisi kiva kuulla myös toisen osapuolen versio. Saisi vähän perspektiiviä.

    • Peppu auki

      Toivottavasti sait rahnaa erossa. Täytyyhän äijällä kuitenkin olla tauhkanaa jos on työttömänä varaa painella pitkin planeettaa. Ota vapaata ja tuu tuhlaa rahaa. Pidetään kivaa.

    • Normihommia

      Noin siinä käykin liian nuorena alkaa lisääntymään ja ei styylsa tarpeeksi kauan (10v) ennen lapsia.

      • <d<sd

        Jaa sä tiiät jo etukäteen että 10 v. jälkeen ihminen ei muutu?

        Aika naurettava väite


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe