Kunnanjohtaja onnitteli ylioppilaita

onnea valmistuneille

Kärsämäen kunnaninfossa KJ Hokkanen lähettää onnen toivotukset uusille ylioppilaille. Kärsämäellä heitä kirjoitti ylioppilaaksi noin yhdeksän kärsämäkistä. Nämä saavat painaa valkolakin päähänsä 31.5.2014 ja aloittaa valmistautumisen yliopiston pääsykokeisiin.
Ammatillisista opistoista valmistuneita erialojen ammattilaisia KJ ei huomionut. Heitä valmistui useitakymmeniä, osa lähtee lukemaan AMK:n, heistä valmistuu insinöörejä, sosionomeja, sairaanhoitajia jne:n. Oliko kärsämäen lukion säilyttäminen jotenkin mukana KJ:n ajatuksissa.

19

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärin sammutettu

      Kunnanjohtaja kiitti todella kauniisti vajaata kymmentä, jotka kirjoittivat omasta kärsämäen lukiosta, eikä ole ammattia, mutta suorittivat toisen asteen tutkinnon.
      12:sta vuotta ovat pakertaneet ammattiopistolaisetkin, mutta nyt heillä on ammatti ja jäävät suureltaosin kärsämäelle, josta käyvät töissä naapurikunnissa, osa jatkaa AMK. Alkutuotannosta saa noin 30 % kärsämäkisistä toimeentulonsa, se kuvannee kunnan elinkeinorakennetta ja ammatteja.

      Ymmärrän kunnanjohtaa siinä, että häntä harmittaa tuo SOTE asia, kepu kd 2 kok 1peruS - 1 kepu, nämä tunaroivat, eivät hallineet nopeaa päätöksen tekoa. KJ mainitsi jotain, että kykenihän Oulukin temään päätöksen kuukausessa.
      Tässä on kunnanjohtajan terveiset TEILLE tunaripäättäjät ja sateista kesää.

      • Olipa tyhmää

        puhetta kirjoittajalta ! Siinä olet oikeassa, että joillakin on nyt ammatti, toisilla ei, mutta joillakin on hieman yleissivistystä ja toisilla ei ! Ja kunnan päätöksiä tarkastellessa tulee väkisin mieleen, että ehkä vähäsen sivistystä ja tietoa olisi kaivattu lisää sinnekin. No eiköhän tässä asiassa vielä tulla näkemään sitten viimeistään käräjillä, kuinka fiksu johtaja täällä tosiaan on ! ( teille jotka ette ymmärrä, niin tämä loppu on sarkasmia)


      • yhtä tyhmää
        Olipa tyhmää kirjoitti:

        puhetta kirjoittajalta ! Siinä olet oikeassa, että joillakin on nyt ammatti, toisilla ei, mutta joillakin on hieman yleissivistystä ja toisilla ei ! Ja kunnan päätöksiä tarkastellessa tulee väkisin mieleen, että ehkä vähäsen sivistystä ja tietoa olisi kaivattu lisää sinnekin. No eiköhän tässä asiassa vielä tulla näkemään sitten viimeistään käräjillä, kuinka fiksu johtaja täällä tosiaan on ! ( teille jotka ette ymmärrä, niin tämä loppu on sarkasmia)

        Näyttää olevan sinunkin kirjoituksesi. Et selvästikään arvosta ammattikoulun käyneitä. Tosiasiassa lukiolla ei nykyään ole niin suurta painoarvoa kuin ennen, ammattikoulustakin voi päästä melko pitkälle.... Ihan typerää ajattelua. Kaikki koulunsa loppuun suorittaneet pitäisi olla samalla viivalla.


      • välillä kirjoitti
        yhtä tyhmää kirjoitti:

        Näyttää olevan sinunkin kirjoituksesi. Et selvästikään arvosta ammattikoulun käyneitä. Tosiasiassa lukiolla ei nykyään ole niin suurta painoarvoa kuin ennen, ammattikoulustakin voi päästä melko pitkälle.... Ihan typerää ajattelua. Kaikki koulunsa loppuun suorittaneet pitäisi olla samalla viivalla.

        Meillähän on esimerkki tekniikan tohtoro, hän toimii kunnan insinöörinä.


      • niinkö ootta ....
        Olipa tyhmää kirjoitti:

        puhetta kirjoittajalta ! Siinä olet oikeassa, että joillakin on nyt ammatti, toisilla ei, mutta joillakin on hieman yleissivistystä ja toisilla ei ! Ja kunnan päätöksiä tarkastellessa tulee väkisin mieleen, että ehkä vähäsen sivistystä ja tietoa olisi kaivattu lisää sinnekin. No eiköhän tässä asiassa vielä tulla näkemään sitten viimeistään käräjillä, kuinka fiksu johtaja täällä tosiaan on ! ( teille jotka ette ymmärrä, niin tämä loppu on sarkasmia)

        Olipa tyhmää.... päättäneet,että tämäkin asia menee...käräjille.Olikohan tämäkin sitä.....


    • Nuorissa voimaa

      Olisi ollut vähintään onnellista, että kaikki nuoret olisivat saaneet onnittelunsa niin ylioppilaaksi kuin ammattiin valmistuneet. On tosi sivistymätöntä olla huomioimatta kaikkia. Jokaisella on mahdollisuus jatkaa opiskeluaan, eikä tiedossa vielä ole, minne asti ehtivät. Ei pitäisi sotkea pelkkää politikointia nuorten tärkeisiin henkilökohtaisiin juhlahetkiin, jotka ovat työllään ansainneet

      • Eiköhän

        se olla nähty jo monesti, että ko.henkilö ei ole sivistynyt !


      • miten lienee

        Nuorissa voimaa....onko käytännöissä tullut muutos vrt.aikaisempaan....vaan onko se nyt tämä kevät jonka takia tästäkin asiasta piti nostaa......


    • VANHA OPISKELIJA

      KAIKILLE NUORILLE ONNEA NIIN VALMISTUNEILLE KUIN VIELÄ JATKAVILLE JA VOIMIA TULEVAISUUTEEN

    • vanhempi yo

      Pikainen katsaus SOTEen on täyttä puppua, sen tietää kaikki kuntalaiset. Tämä kuitenkin miellyttää surinta osaa päättäjistä, mutta valheella on lyhyet jäljet.

      Pikaisenkatsauksen kuntainfossa kunnanjohtaja todella päättä "Onnen toivotukset uusille ylioppilaille!

    • voi meitä

      onnea valmistuneille....aina sitä jotakin negatiivista sanomista löytyy kj:sta....kun oikein yrittää.

      • Valta sokaissut kj:n

        Minusta tuntuu että aivan sama mitä kunnanjohtaja toivottaa kukaan ei enää arvosta sitä. Arvostus ansaitaan omilla hyvillä teoilla ja toista arvostaen.


    • tohtori Pesonen

      Nehän ovat eriarvoisia todellisessa elämässäkin. Katsokaa vaikka valtion tai kunnan viranhaltioille asetettuja pätevyysvaatimuksia. Kyllä siellä yleensä on akateeminen tutkinto vaatimuksena, jos vähänkin häävimpi virka on kyseessä.

    • ei onniteluja

      Kuten Sievin kunnanjohtajaakin - toisenasteen koulutus, tohtori Pesonen.
      Eikä Ritallakaan akateemista tutkintoa.

      • sehän passaa

        porukkaan joka teki melkein 100 000 000€:n liikevaihtosopimuksen Attendon kanssa ilman minkäänlaisia valtuuksia. Maanviljelijää, sekatyömiestä, autokuskia ja muita samankaltaisia terveydenhuollon ammattilaisia. Niitäkin olisi ollut mutta kipattiin laidan yli.

        Ilmankos niitä laittomia sopimuksia syntyy kun kenelläkään ei ole minkäänlaista osaamista ja niillä joilla sitä oli, niitten yli käveltiin.

        Käykäähän illalla kahtomassa miten nämä samat lannanluojat yms. tekee lisää laittomia päätöksiä valtuuston kokouksessa;)


      • emä munaus

        Eikös Sievin kunnanjohtajalla ole hitsarin koulutus eikä saa puikkoa palamaan.


    • Parru Perseeseen

      Se on raakapeli rakennuksella. Nyt kun on valmistuneet niin ylioppilaat kuin amiksetkin, on hyvä muistaa näiden nuorten tämä Wattusen paljonkertova runo:

      Tukiaiset

      Nuoriso nouseva Suomenmaan
      isäis maausko heitä jo poissa.
      Ei ihminen syntynyt maailmaan
      olla yhteiskunnan loisna.

      Palkkaa ei ole armopalanen
      jonka saat sinä ongelmitta.
      On almu se sulle ilmainen
      ei ole se miehen mitta.

      Nuoriso nouseva Suomenmaan
      elä turhuuden aatetta kanna.
      Et juuttua saa sinä haaveeseen
      elää kotisi katon alla.

      Vain tyhmimmän veljesi jäätävä on
      koska häntä ei maailma huoli.
      Elo hälle on varatta vaatimaton
      se tunkion toinen puoli.

      Nuoriso nouseva Suomenmaan
      kotitöllisi tunkkainen hylkää.
      Elä elämääs sido turpeeseen
      et siitä voi onneas löytää.

      Ota haltuusi elämä itsenäinen
      kanna kortesi itsesi vuoksi.
      Kyllä kyntää saat mailla toisien
      mutta aattele, kelle ja miksi.

    • Kiitos paljon!

      Kiitos kunnajohtajalle onnitteluista ja muillekin valmistuneille onnea!

      • Juurikin näin. =) Oikein paljon onnea kaikille. Ja onnea niillekin jotka tänään jäivät peruskouluista kesälomille. Syksyllä sitten uudet haasteet odottavat joten kerätkää voimia. =D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe