Auton Vahaus

Kiilto

Kertokaas ihmiset mikä olis hyvä vaha hiukan vanhempaan autoon. Itse olen käyttänyt autoglym tuotteita ja olen ollut tyytyväinen mutta vois välillä kokeilla jotain muutakin jos pian löytyisi parempi.

14

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5325262

      Jos on vanha auto, miks haaskata rahat kalliisiin Autoglym tuotteisiin?

      Itse olen aina käyttänyt Korrekin kestovahaa, kotimainen ja kestävä vaha. Jos maalipinta on päässyt huonoksi niin esikäsittely Korrek kliinerillä. Näillä keinoilla omat autoni ovat aina pysyneet hienon kiiltävänä.

    • Kiilto

      Ei auto nyt kuitenkaan niin vanha ole ettei siihen voisi rahaa sijoittaa. Korrekit kokeiltu ja autoglym on kyllä huomattavasti parempi.

      • Ammattikuski

        Myös minä olen käyttänyt viime vuosina Autoglymin tuotteita, tosin on tuo Presta merkki alkanut kiinnostaa yhä enemmän.


    • sitroen.

      Säälittävää tuotemainontaa.
      Autoon kuin autoon käy mikä tahansa halpamarketin autovaha.
      Lattiavaha ei oikein sovellu...

      • Kiilto

        No miten muuten niistä voi keskustella kuin tuotteen nimillä? Osalle riittää halpamarketin litkut ja osalle ei. Eikä kyse olekkaan sopivuudesta vaan toimivuudesta. Mikä teitä siinä niin harmittaa jos osa haluaa pitää auton hyvänä ja panostaa hiukan rahaa siihen?


      • se nyt on vaan tyh..
        Kiilto kirjoitti:

        No miten muuten niistä voi keskustella kuin tuotteen nimillä? Osalle riittää halpamarketin litkut ja osalle ei. Eikä kyse olekkaan sopivuudesta vaan toimivuudesta. Mikä teitä siinä niin harmittaa jos osa haluaa pitää auton hyvänä ja panostaa hiukan rahaa siihen?

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.


      • Voihan asian
        se nyt on vaan tyh.. kirjoitti:

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.

        nähdä noinkin... Oikeastaan ainoa ero Skodan ja BMW:n välillä on kilohinta, eikö niin?


      • neljä mustaa
        Voihan asian kirjoitti:

        nähdä noinkin... Oikeastaan ainoa ero Skodan ja BMW:n välillä on kilohinta, eikö niin?

        juuri näin, erojahan vahoissa löytyy vain kiillossa, kestävyydessä ja työstöominaisuuksissa, nehän ei merkkaa mitään, eihän?


      • se nyt on vaan tyh..
        neljä mustaa kirjoitti:

        juuri näin, erojahan vahoissa löytyy vain kiillossa, kestävyydessä ja työstöominaisuuksissa, nehän ei merkkaa mitään, eihän?

        Juuri noissa ominaisuuksissa ei eroja ollut, ainoastaan litrahinnassa. Lukemisen ymmärtäminen on vaikea laji. Skodasta ja Bemarista ei minulla ole tietoa, edes kilohinnan vertaa.


      • Heze69
        se nyt on vaan tyh.. kirjoitti:

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.

        -juuri näin, ei taida olla montakaan vuotta kun Bilteaman edukas autovaha (0,5l / 7 €) oli jonkin lehden (AutoBild?) testivoittajavaha
        -itse olen sitä käyttänyt nyt useamman vuoden ja olen ollut jälkeen ihan tyytväinen -kunhan vahaa auton muutaman kerran vuodessa!


    • Kiilto

      On se hyvä että täälläkin on edes muutama ihminen joka tietää jostain jotain. Vieläkun tietäis niitä eri vahoja joita kannattais ruveta kokeileen. Vai kannattaako sitä hyvää vaihtaa?

    • collinitemies

      Collinite 476 tai 915. Näiden jälkeen unohdat muut vahat.

      • 462642

        Kokeiltu on Collinitea eikä ainakaan vanhahkossa autossa ollut nähtävissä mitään eroa edullisiin vahoihin. Maalipinta autossa oli kans ok kunnossa joten ei maalipinnan huonoudesta johtunut.


      • markettivaha paras
        462642 kirjoitti:

        Kokeiltu on Collinitea eikä ainakaan vanhahkossa autossa ollut nähtävissä mitään eroa edullisiin vahoihin. Maalipinta autossa oli kans ok kunnossa joten ei maalipinnan huonoudesta johtunut.

        Jonninjoutavia höpötyksiä autofoorumeilla ne hehkutukset jostain Zainosta tai Colliniteista. Samaa pskaa eri hintaisessa paketissa. Autolehdet -sekä suomalaiset TM tai Auto Bild että ulkomaiset- ovat todenneet vertailitesteissä että ne halvimmat markettivahat ovat olleet parhaita sekä kiillossa että kestossa. Kaikkein huvittavin sivusto on netissä pesukinnas.com, jossa isot aikamiehet vaahtoavat siitä miten ostivat jonkun 300 egen vahapurnukan ja hinkkasivat autonsa vahauksen yhteydessä kaksikymmentävaiheisella tekniikalla, 4 ämpärillä ja erikoisvalmisteisella lampaanvillakintaalla. Sitten pistellään valokuvia että "kato ku kiiltää". Heh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe