autovero

sipuli

eli tämmönen perinteinen. Ostin auton käytettynä yksityiseltä. Nyt Muutama kk myöhemmin auto onkin käyttökiellossa kun edellinen omistaja on jättänyt viimeisen veroerän maksamatta. Lasku erääntyi vasta kun olin omistanut auton liki 2kk, joten en tällaista osannut aavistaa...Nyt nämä mukavat entiset omistajat, jotka muutenkin huijasivat aika paljon autokaupoissa auton kunnosta, eivät suostu maksamaan tätä summaa...alkuun lupasivat maksaa, mutta nyt kun heillä on puhelinnumeroni, niin puhelimeen ei vastata tai sitten valehdellaan jotain huonosta kuuluvuudesta jne...ja siitä syystä en periaatteesta halua tätä pienehköä summaa maksaa omasta pussista. Onko siis mitään väylää mitä kautta voisin saada omani takaisin jos maksan itse laskun tai en maksa vaan olen ajamatta?

4

1424

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihvi

Ilmoita ARK:hon että et aio maksaa, jolloin aloittavat perintätoimet entiseltä omistajalta. ARK on laiska perinnän suhteen, koska heille on sama kuka veron maksaa.

• Lexis

Auto on käyttökiellossa, vaikka kyse olisikin edellisen omistajan tai haltijan maksamatta jättämästä verosta. Voidakseen käyttää autoa, josta on veroa suorittamatta, uuden omistajan tai haltijan on maksettava kaikki erääntyneet verot korkoineen.

Autokaupan yhteydessä ostajan ja myyjän olisi syytä tehdä kirjallinen sopimus mahdollisista autoon kohdistuvista maksamattomista ajoneuvoveroista myyntipäivään asti. Sopimus voi sisältää esimerkiksi seuraavanlaisen lausekkeen:

"Ajoneuvon myyjä vastaa tämän sopimuksen allekirjoituspäivään asti kaikista ajoneuvoon kohdistuvista ajoneuvoveroista."

Nyt sinun täytyy maksaa verot ja hakea oikaisua AKE:sta, jolloin näytät kauppakirjalla, että maksamattomat verot eivät sisälly kauppahintaan.

• yrjö

Ei tarvii maksaa, kunhan pitää mielessä että kilvet voi lähteä. Anna korkojen juosta.

• Paska maa

Jollei kyseessä olisi Suomen kaltainen junttimaa, auton omistaja maksaisi verot vain siltä ajalta kun on omistanut sen, eikä olisi vastuussa edellisen omistajan tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe