Voiko suomalainen myydä ebayssa?

ebhuuto

Voiko siis Suomesta ollenkaan myydä ebayssa?

Jossain oli, että monet myy ebay.co.uk, mutta yritin listata sinne, niin ei onnistunut kun pitää valita yksi kotimainen postitustapa - eli siis brittiläinen. Mutta eikös tuo tarkoita sitä postia, jonka kuljetettavaksi paketin jättää?
Tokihan se heidän päässä varmaan royal maililla menee, mutta ihan itellallehan se alunperin jätetään.

Eli siis valehteleeko suomalaiset myyjät surutta tuossa kohtaa, vai voiko siihen jotenkin saada lisää vaihtoehtoja?

Ei meinaan tuolla huuto.netissä tunnu juuri mikään menevän, vielä vähemmän keräilyesineet kun pitäisi kokoelmaa karsia... että voi ostaa uutta tilalle...

Entä tuo ruotsalainen Tradera? Voiko sitä käyttää myös suomalaiset, vai onko rajattu vain Ruotsiin?

2

2555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EbayFIN1

      Toki voi myydä, ainakin ebay.com kautta mutta siinä ei ole mitään järkeä koska Itella rohmuaa liikaa. eBay määrittelee maksi postihinnat jotka ovat USA / UK tasoa eli kohtuulisia, ei riistoa kuten suomessa eikä tuo riitä mihinkään
      noi eBay maksimihinnat, myös vahvat kuoret maksaa jotka kestää matkan
      Itellan koneiden läpi.

      Itse olen myyynyt eBay.com kautta, mutta sitten Itella alkoi leikkiä turvatarkastajaa & tuhosi paketin ja siitä helvetinmoinen sotku. Kuluja tulee myös pakollisesta PayPal maksunvälityksestä eBay provikoiden lisäksi.

      Koska tavara menee joko USA/Canada / Eurooppa / MUU niin kotimaan myyntiä ei ole. Itse en ole myynyt suomeen mitään koskaan eBayn kautta.

      Suomalaisen verkkokaupan pahin muuri on ITELLA.

    • ebhuuto

      juupelis, huomasin tuon saman nyt kun vihdoin sain pari tuotetta ebay.comiin...

      eli säikäyttää kotimaiset ja eurooppalaisetkin ostajat kun on pakko pistää usahan postitus...
      no mutta mun tavarat nyt yleensäkin lähtee jenkkeihin ja ausseihin niin ei sinällään haittaa :P

      Nyt vaan jännätään, kun kirjeisiin/maksikirjeisiin ei saa edes lähetysseurantakoodia ilman hurjaa lisähintaa (joo kiva, euron kirjemaksu kahden euron tuotteeseen, otatko seurantakoodin 12 euron lisähinnasta?) että kuinka löytävät perille... ei kyllä mitään hirveän uniikkia viitsi lähettää, ellei sitten ole niin arvokas että ostaja innoissaan ne lisäpalvelut ostaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe