Olisko liikkeellä porukkaa,jolla olisi kokemusta kyseisestä pyörästä?Minkälainen ajaa esim.pitempää matkaa?Oon vakavasti harkitsemassa hankkimista.BMW:een 650 dakar
kiinnostais myös....kiitti tiedoista
KTM 640 Adventure.
8
5017
Vastaukset
- pera
Mulla ei oo kokemusta KTM-vehkeistä lainkaan ja nyt ajan CBR:ää. Vaan alkoi kiinnostaa KTM Duke II, onhan kotarit ainakin hienon näköisiä, muuta en niistä tiedä.
- Kawapää
on ollut munkin kohdalla kovan pohdinnan alla ja on vieläkin,mutta enska kuume on kova...
- Rents
Noin 10000 km takana ja mukava pelihän toi on. Vois nyt nopeesti heittää plussat ja miinukset
Mukavan vääntävä kone
Jousitus
kevyt luokassaan
sopii moneen käyttöön, parhaimmillaan kuitenkin hiekkateillä, "kärripoluilla"
- leivä tärinä 4500-6000 kierrosalueilla, riippuu paljon tiepinnasta, rengaspaineista ja "fiiliksestä" (kun vituttaa muutenkin niin pyöräkin tuntuu täristävän enemmän
- korkeus ja keveys matka-ajossa, tuulen vaikutus
- kova satula (matka-ajossa 200 km kerralla alkaa olemaan jo liikaa)
Jos jotain erityistä tulee niin pistä lisää kysymyksiä.
Bemariin nähden aika erillainen pyörä. Jos haluat ajaa edes joskus kunnolla maastossa niin silloin KTM, matkaan ja kaupunkiin yms BMW.- Iso A
Millaisia huoltovälejä käytät? paljonko sun ajosta tapahtuu sora/metsäautotie pinnoilla?
- Rents
Iso A kirjoitti:
Millaisia huoltovälejä käytät? paljonko sun ajosta tapahtuu sora/metsäautotie pinnoilla?
Huoltoväli on 5000 km. Sorateillä tulee ajeltua valitettavan harvoin. Mainitsin asiasta vain sen takia, että se on erittäin hauskaa tällä pyörällä.
- lonely rider
Joo, pyörä on tuplaäksään verrattuna 80 kg kevyempi. 945 mm on korkealla, kuin "ponin" seläs. Mutta: satula on sellaista materiaalia, että 6-8 cm pystyy kyllä laskemaan satulan korkeutta. Verhoilija/suutari kävi näyttämässä ensimmäisen madalluksen, koeistuin sen ja katsottiin, mistä voi ottaa pois. Ajoasento pysyy hyvänä ja kun on lyhykääset jalat, sopii hyvin tuo madallus tankoon ja vaihteisiin nähden. Jalat eivät ole liian koukus.
Tarvittaessa jousitusta ei tarvitse säätää kuin vähän(1-2 kiekkaa eli 2x 1,75 mm). Jos Muuttaa jousitusta, niin korkeintaan takaa 5 mm eli 5:1,75 teköö 2,8 kierrusta.
- lonely rider
Kyllä pyörä on jopa uskomattoman helppo ajaa. Se vaan on korkea. Pyörä lähtee eloon vasta jos kierroksia ylin 4000. Soralla loistava pyörä ja huonoilla asfalttiteillä.
Vääntöä on ja kytkin on helppokäyttöinen.
Muistaakseni 2002-2003 jossakin Bike-lehdessä oli vertailua vastaavaan BMW:hen ja Yamahaan.
Itse kun olen 171 cm, joutuu satulaa madaltamaan.Mutta sekään ei ole ongelma. satula on kyllä kova ja tärinää jonkin verran. Saksalaisissa kirjoituksissa se on luokiteltu täysveriseksi allroadpyöräksi, urheilumoottoripyöräksi, matkaenduroksi, jolla voi ajaa myös asfaltilla mutta viihtyy kyllä mutkateillä ja varsinkin hiekkateillä. Renkaista on ollut kyllä kritiikkiä tuom Mezeler enduro 3 suhteen. Hyvä rengas se on normaalissa ajossa. Sitä en sitten tiedä, jos revittää oikein kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852220- 431800
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!721564- 761336
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261194- 771181
- 481173
- 591071
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai381014- 37953