Jehovantodistaja tausta eduksi

vai haitaksi?

Kuinka paljon adventisteista löytyy niitä joilla on jehovan todistaja taustaa?
Oletteko panneet merkille etteivät adventistit hyökkää sunnuntai pedonmerkillä tai ilman koskaan veljiään jehovan todistajia vastaan. Adventisteilla ovat hyökkäyksen kohteena katoliset ja protestantit mutta eivät suinkaan jehovan todistajat.

Palstan luotsi sanoo tuntevansa jehovan todistajien opit erittäin hyvin ja viettäneensä heidän kanssa aikaa yhdessä.
Tohtori F ei ole suorittanut asepalvelusta niinkuin eivät myöskään jehovan todistaja veljetkään.
Timo ei ole koskaan nimitelly jehovan todistajia antiadventisteiksi vaan ainoastaan protestantteja.

25

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma lehmä

>>Oletteko panneet merkille etteivät adventistit hyökkää sunnuntai pedonmerkillä tai ilman koskaan veljiään jehovan todistajia vastaan. >>

Olisiko selitys siinä, ettei Ellen tiennyt vielä antaa mallia Jehovan todistajien pahana pitämisestä koska liike syntyi vasta adveentistiliikkeen synnyn jälkeen.

• Hei-

Hatusta otat tarinaa ja se on ihan kiva asia keskustelupalstalla toki.

Kyllä minä jehovantodistajien opin olen tullut tuntemaan, mutta ei mikään ole niin kaukana toisistaan kuin sika pohjantähdestä ja yhtä kaukana adventtiliike ja jeghovantodistajien Vartiotorniseurasta ovat toisistaan.

JT- liikkeellä ja A-kirkolla on yksi ainoa sama teologia ja se on oppi kuoleman unesta ylösnousemusta odottamassa. Molemmat uskovat lisäksi maan uudelleen luomiseen mutta teoriateologia eroaa toisistaan kuitenkin joissakin kohdin. Maan uudelleen luomiseen liittyy muutakin ja niissä on erilaista näkemystä.

Minä en ole kenenkään ihmisen uskoa syyttänyt ja tuominnut-. olen aina neuvonut Luuk 12:47-48 oikeudenmukaisen tuomarin metodiksi ja sanonut että kaikki erilainen näkemys ei ole pelastuskysymystä.
      Ihmisen omatunto sanelee paljon sitä mitä ihminen kokee synniksi oikeaksi ja vääräksi.

Yst. t. Jari Laurila

• sama menetelmä

Molemmat käyvät ihmisten postilaatikoilla jakamassa oman kirkkonsa käännytysmateriaalia.
        Yhteistä on maailmanlaajiuinen käännytystoiminta ja uusien jäsenten käännyttäminen joko adventisteiksi tai jehovan todistajiksi.

• sama menetelmä kirjoitti:

Molemmat käyvät ihmisten postilaatikoilla jakamassa oman kirkkonsa käännytysmateriaalia.
        Yhteistä on maailmanlaajiuinen käännytystoiminta ja uusien jäsenten käännyttäminen joko adventisteiksi tai jehovan todistajiksi.

Hei-

Mikä on oikea "menetelmä" mielestäsi >Matt 28:18-20 metodia vasten ?

yst. t. Jari

• // Adventisteilla ovat hyökkäyksen kohteena katoliset ja protestantit mutta eivät suinkaan jehovan todistajat. //

Jehovalaisuus ei myönnä olevansa kristinuskoa ja siksi niillä ei ole ristiäkään ja niinikään ei tarvitse heidän oppiaan vastaan hyökätä. "Ulkopuoliset tuomitsee Jumala", toteaa Sana.

// Palstan luotsi sanoo tuntevansa jehovan todistajien opit erittäin hyvin ja viettäneensä heidän kanssa aikaa yhdessä.//

Minä, Antti, myös olen viettänyt aikaa jehovalaisten kanssa ja valtakunnansalissa sekä kotonani keskustellut kristinuskon ja jehovalaisuuden eroista todistajien ja heidän johtajiensa kanssa. Keskustelu on tuloksetonta, mutta tärkeää on koettaa kohdata heidät arjessa. Rukous jehovalaisen puolesta on tehokkaampaa, kun kohtaa hänet oikeesti, lähimmäisenä.

// Tohtori F ei ole suorittanut asepalvelusta niinkuin eivät myöskään jehovan todistaja veljetkään. //

Puolustusministerimmekään (mies!) ei ole suorittanut asepalvelusta, muttei ole jehovalainen. Edellinen presidentti ei ole armeijaa käynyt, vaikka naiset Suomessa käyvät. Kuitenkin oli Puolustusvoimain Ylipäällikkö. Elisabet Rehn oli puolustusministeri, muttei käynyt armeijaa.
      Moni hellari ja muu laistaa armeijan omantunnon syistä. Kohta kaikki eettiset syyt kelpaavat armeijasta kieltäytymiseen. Amnesty International siihen painostaa.

Jehovan Todistajilla ja adventismilla ei ole mitään yhteistä. Vuosien 1884-1885 pettymys ajoi toiset lopulta jehovalaisiksi elikkä asettelemaan maailman loppuun asti uusia päivämääriä. EGW sanoi tähän tiukasti EI, todeten, että yhä uusia pettymyksiä siitä seuraisi. Adventistit eivät asettele aikoja, vaan ymmärtävät, etät jotain käsitettiin väärin. EGW korosti sitä, että lopulta väsytään ja öljy loppuu lampusta, jos aina odotetaan jotain tiettyä päivämäärää Jeesuksen tulemukselle.

Jehovalaisuus on neworkilaista.
      Täällä lyhyt katsaus adventismin sekä JT:n syntyyn ... http://personal.inet.fi/koti/rossi/advent.html

• yhteistä löytyy

Yhteisiä piirteitä teologisessa tarkastelussa

Adventisteilla ja jht:lla yhteisenä on eskatologisen korostuksen ilmeneminen lopunajoista.
        Adventistien ikioma profeetta on tehnyt jokaiselle adventistille pokkaripainoksen "Suuresta Taistelusta" lopunajan survivalreppua varten.
        Lopunajat näyttelevät keskeistä osaa molemmilla ja he uskovat olevansa Jumalan/Jehovan valittuja.
        Molempien teolgiaan kuuluu myös lain taulut ts. kymmenen käskyä tosin adventistit ovat nostaneet yhden käskyn johtotähdeksi ja sinetiksi.
        Mikael kuuluu molempien teologiaan tosin eri painotuksena ja osa adventisti- pastoreista uskoo Mikaeljeesukseen.

• aikalaskelmat
        yhteistä löytyy kirjoitti:

Adventisteilla ja jht:lla yhteisenä on eskatologisen korostuksen ilmeneminen lopunajoista.
        Adventistien ikioma profeetta on tehnyt jokaiselle adventistille pokkaripainoksen "Suuresta Taistelusta" lopunajan survivalreppua varten.
        Lopunajat näyttelevät keskeistä osaa molemmilla ja he uskovat olevansa Jumalan/Jehovan valittuja.
        Molempien teolgiaan kuuluu myös lain taulut ts. kymmenen käskyä tosin adventistit ovat nostaneet yhden käskyn johtotähdeksi ja sinetiksi.
        Mikael kuuluu molempien teologiaan tosin eri painotuksena ja osa adventisti- pastoreista uskoo Mikaeljeesukseen.

Adventisteilla v. 1844 on tiukasti mukana adventismissa ja samoin jehovilla v. 1914.

• oma lehmä

>>Jehovalaisuus ei myönnä olevansa kristinuskoa ja siksi niillä ei ole ristiäkään ja niinikään ei tarvitse heidän oppiaan vastaan hyökätä. "Ulkopuoliset tuomitsee Jumala", toteaa Sana. >>

Kyllä Jehovan todistajat itse katsovat olevansa kristittyjä. http://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/usein-kysyttyä/ovatko-jehovan-todistajat-kristittyjä/

• CCCooPPP
        oma lehmä kirjoitti:

>>Jehovalaisuus ei myönnä olevansa kristinuskoa ja siksi niillä ei ole ristiäkään ja niinikään ei tarvitse heidän oppiaan vastaan hyökätä. "Ulkopuoliset tuomitsee Jumala", toteaa Sana. >>

Kyllä Jehovan todistajat itse katsovat olevansa kristittyjä. http://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/usein-kysyttyä/ovatko-jehovan-todistajat-kristittyjä/

Alkutunnusteluissa käännytystoiminnassa molemmat suunnat imitoivat kristinuskoa jotta he saisivat luottamuksen.
        Jhw:t ja adventistit esiintyvät ystävällisinä ja reiluina - SAMANHENKISINÄ.

Onhan tuo Jari-setäkin ihan hyvä imitaattori ainakin omasta mielstään.

• oma lehmä
        aikalaskelmat kirjoitti:

Adventisteilla v. 1844 on tiukasti mukana adventismissa ja samoin jehovilla v. 1914.

>>aikalaskelmat
        Adventisteilla v. 1844 on tiukasti mukana adventismissa ja samoin jehovilla v. 1914>>

Adventistit toki ovat olleet Jehovan todistajia fiksumpia aikalaskelmiensa teossa. Suuren pettymyksen jälkeen - jolloin kai adventismi varsinaisesti syntyi - he ovat siirtäneet merkittävät tapahtumat taivaaseen, josta kukaan ei pääse niitä tarkistamaan eikä osoittamaan vääriksi. Jehovan todistajat ovat taas ennustaneet milloin mitäkin vuozsilukua 'asiainjärjestelmän lopuksi' ja joutuneet tämän tästä saamaan "jatkoaikaa" mutta eivätköhän hekin ala pikkuhiljaa oppia ja luopua lukkoonlyödyistä vuosiluvuista.

• valehtelet
        yhteistä löytyy kirjoitti:

Olet väärässä. JT opettavat että lain käskyt on kumottu. Eikä niitten Mikael-käsityksetkään ole samat.

• epäpyhä 3-naisuus

Samaa amerikkalaista huttua kummatkin.Siihen vielä mormonit,niin syntyy epäpyhä kolminaisuus.

• Carlos M Galan

Kristitty tulee sanasta Kristus.
      Ei tarvitse montaa sivua plärätä JT-kirjallisuutta
      kun huomaa että todistajat uskovat Jeesuksesta sen
      minkä raamattu opettaa. Eivät toki sitä mitä kirkko
      opettaa.
      Papit ovat perinteisesti ja tietoisesti valehdelleet
      Jehovan Todistajista.

Ite en ole JT.

• valehtelet!

Valehtelet Timosta!!! Hän määritteli antiadventistin siten, että se on kuka tahansa joka vastustaa adventisteja. Se voi siis ihan hyvin olla vaikka JT.

• mikä järki

"Adventisteilla ovat hyökkäyksen kohteena katoliset ja protestantit mutta eivät suinkaan jehovan todistajat."

Aika outoa, sanon minä! Olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla ja heti on vastassa kummallista ajattelua. En ole ikinä kuullut, että adventistit ovat nimenomaan hyökkääjiä. Olen luterilainen ja yli 60 vuotta, mutta koskaan ei ole adventisteja kimpussani ollut.

Itsekään en hyökkäile mihinkään suuntaan. Siis olenko minäkin silloin Jehovan Todistaja, katolinen, adventisti ja ties mikä luterilaisuuden lisäksi, koska en hyökkäile toisten kimppuun?

Eli pitääkö tosiaan hyökätä toisen uskonnon edustajan kimppuun osoittaakseen, että ei kuulu siihen joukkoon? Mitä ajattelua sellainen on?

Tähän mennessä kukaan ei ole minua pitänyt Jehovan Todistajana, vaikka en ole heidän kimppuunsa käynyt. Voin esittää heistä hyvääkin, samoin katolisista ja muslimeista ja kaikista.

• Luettu on

Kyllä adventistit näillä palstoilla haukkuvat kaikki muut maan rakoon, ketkä eivät Ellenin höpinöihon usko! Ei kuulemma muilla kuin adventisteilla "ole aamunkoittoa" ja niin edelleeen. Ja ovat olevinaan jotain erityistä Jumalan silmissä, ihan "pyhäksi jäännöskansaksi" itseään (siis vain itseään) kutsuvat. Ja muut ovat kaikki väärässä ja vain adventistit ovat "oikeita" kristittyjä ja mukamas toisten seurakuntien uskovia Herra ei omiksensa tunne ynnä muuta huuhaata täällä saa kyllä lukea kuukaudesta toiseen.

• mikä järki
        Luettu on kirjoitti:

Kyllä adventistit näillä palstoilla haukkuvat kaikki muut maan rakoon, ketkä eivät Ellenin höpinöihon usko! Ei kuulemma muilla kuin adventisteilla "ole aamunkoittoa" ja niin edelleeen. Ja ovat olevinaan jotain erityistä Jumalan silmissä, ihan "pyhäksi jäännöskansaksi" itseään (siis vain itseään) kutsuvat. Ja muut ovat kaikki väärässä ja vain adventistit ovat "oikeita" kristittyjä ja mukamas toisten seurakuntien uskovia Herra ei omiksensa tunne ynnä muuta huuhaata täällä saa kyllä lukea kuukaudesta toiseen.

Kuten sanoin olin ensimmäistä kertaa palstalla. Jos täällä kerran on pelkkää muiden haukkumista adventistien taholta, tämä on sitten viimeinen kerta. Minua ei kiinnosta muiden haukkuminen, ei haukkujen lukeminen eikä itse sellaiseen osallistuminen.

• Käväisen
        mikä järki kirjoitti:

Kuten sanoin olin ensimmäistä kertaa palstalla. Jos täällä kerran on pelkkää muiden haukkumista adventistien taholta, tämä on sitten viimeinen kerta. Minua ei kiinnosta muiden haukkuminen, ei haukkujen lukeminen eikä itse sellaiseen osallistuminen.

Nimimerkille "mikä järki ". Joo, ei täällä mitään mieltä ylentävää eikä rakentavaa kyllä ole nämä keskustelut. Tuomiohenkisin poppoo täällä lyö muita sapatilla päähän.

• veli¤
        Käväisen kirjoitti:

Nimimerkille "mikä järki ". Joo, ei täällä mitään mieltä ylentävää eikä rakentavaa kyllä ole nämä keskustelut. Tuomiohenkisin poppoo täällä lyö muita sapatilla päähän.

Rauhaa veli! joka palstalla on omat provot Adventisteja täälä on Kai A ja Timo F muista ei sitten tiedä Ottakaa kaikesta se hyvä ja mennään eteenoäin yhdessä jeesuksen kanssa.

Siunausta kaikille! terv, yks advari veli.

• näinpäin
        mikä järki kirjoitti:

No kuule. Tulet huomaamaan, että niitä "lyöjiä" ovat ne, jotka lyövät adventisteja tällä palstalla. Ja niitä riittää.

• voevoevoevoe
        Luettu on kirjoitti:

Ja sinä kirjoitat yhtä huuhaata.

• Oikeudenmukainen

Samoja Luojanluomia hekin ovat ja usovat pelastukseen ainoastaan Jeesuksen kautta.

Adventistit eivät hyökkää ketään vastaan, vaikka he eivät usko sitä, että Jumala salii omia luotujaan piinata iankaikkisesti.

Vaan oikeudenmukaisesti rankaisee "tekojensa mukaan" ja sitten tulee jumalattomalle loppu, sillä Jumala ei salli synnin ja pahuuden jäädä ikuisesti piinaamaan luomakuntaansa.

• en usko teihin

Jaa,että mitä?
        No,miksi Jesajan kirjassa kerrotaan että tulevassa Jumalan valtakunnassa:"nuorin kuolee 100 vuotiaana ja 100 vuotiaana synnin tekijä joutuu kiroukseen." Jes.65:20.
        Minun käsittääkseni synnin tekemiseen on silloinkin mahdollista,mutta heille on tuomionsa.

• en usko teihin kirjoitti:

Jaa,että mitä?
        No,miksi Jesajan kirjassa kerrotaan että tulevassa Jumalan valtakunnassa:"nuorin kuolee 100 vuotiaana ja 100 vuotiaana synnin tekijä joutuu kiroukseen." Jes.65:20.
        Minun käsittääkseni synnin tekemiseen on silloinkin mahdollista,mutta heille on tuomionsa.

en usko teihin kirjoitti: «No,miksi Jesajan kirjassa kerrotaan että tulevassa Jumalan valtakunnassa:"nuorin kuolee 100 vuotiaana ja 100 vuotiaana synnin tekijä joutuu kiroukseen." Jes.65:20.»

Jesaja kirjoitti valtakunnasta, jonka Jahve perustaa tähän maailmaan.

Hänen aikanaan ei ollut olemassakaan sellaista eskatologiaa ja taivaan valtakunnan oppia kuin sittemmin joskus noin 200 eKr alkaen alettiin opettaa.

Juutalaisuus on muuttunut vuosisatojen kuluessa paljonkin. Sama koskee kristinuskoa.

Tietenkin Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Mutta häntä koskevat uskomukset ja opetukset ovat kuin tuulessa heiluva heinä.

• kavahtakaa heitä

Samankaltaisessa töhnässä kumpienkin pää,jota ilman todellista uskoontuloa ei voi puhdistaa.
      Mistä sen tiedän?
      No,kun olen ollut kummankin lahkon jäsen ja kumpikin on harhaoppia.
      Ne on näitä Jeesuksen varoittamia lopun-ajan eksytyksiä,joista hän on ennalta varoittanut.
      Siihen vielä mormonit niin siinähän on oikea epäpyhä kolminaisuus 1800-luvulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      44
      1721
    2. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      283
      1709
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      23
      1578
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1238
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1077
    7. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      986
    8. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      960
    9. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      935
    10. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      13
      921
    Aihe