Mikä ihmisiä vaivaa?

RezorbladesandRoses

len herännyt tähän päivään kysymään että mikä ihmisiä oikeastaan vaivaa, että he voivat kohdella toista kuin paskaa ja sitten kun vihdoin käyttäydyt itse aggressiivisesti tai olet surullinen, masentunut fiilikseltäsi, niin he kysyvät sitten vasta sinulta: ''Mikä sinua vaivaa?''

Olen törmännyt myöskin narsistiin joka teki kaikkea saadakseen paskan fiiliksen toiselle, sitten kun toinen kerrankin reagoi siihen vihalla tai miten vaan ilmeellä, tuli kysymys: '' Mikä sinua vaivaa? '' No vittu mikäköhän, jos teet tarkoituksella paskan olon toiselle?!? Kuvitteletko oikeasti ihmisen olevan niin tyhmä ettei hän sitä tajuaisi?? Vitun mielenvikainen.

Tällaiset ihmiset eivät selvästikään ole normaaleita saati ajattele muuta kuin itseään. Huomaat olleesi tukena sekä aina se vahvin kaikista, meneekö se tosiaan niin ettei kukaan koskaan ajattele että sinullakin olisi tunteet tai että sinä ajattelisit heidän arvostavan sinua takaisin?

Tässä sekoaa pää pidemmän päälle.

17

1843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16 + 12

"Mikä ihmisiä vaivaa?"

Jumalan puute. Kuvitellaan, että voidaan elää kuin pellossa, eikä kukaan näe. Ettei vääristä teoistaan joudu vastuuseen, jos vaan onnistuu tavalla tai toisella vaientamaan uhrin.

• narskuja

No narsismihan se nykypäivänä ihmisiä kovasti vaivaa. Kaikentasoinen narsismi. Kannattaa opetella tunnistamaan narskut ja pysymään heistä kaukana. Elät pidempään.

• RazorbladesandRoses

En voi käsittää miten tästä yhteiskunnasta tuli näin sairas, että suljetaan ovet ja kidutetaan ihmistä niin pahasti kuin voidaan ja syntejä ei edes anneta anteeksi -Niitä ei ollutkaan koska kukaan ei nähnyt mitä tapahtui.

Miten kukaan voi suodattaa itseltään niin sadistisia toimia henkisesti kuin narsisti?

Koin itseni usein heikoksi koska loukkaannuin narsistin sanoista, todellisuudessa minua esti joku kuitenkaan tekemästä hänelle samanlaista oloa -Minulla on tunteet.

Olen väsynyt sanomaan ihmisille: ''Älä kohtele minua noin. Älä puhu minulle tuohon sävyyn. Tiedätkö miksi käyttäydyt noin? Tiedätkö että tuo on väärin? Ymmärrätkö että puutut minun henkilökohtaisiin asioihini?''

Täytyykö minun varjella omaa mielenterveyttäni jokaiselle erikseen sanoen, että: ''Sinä satutat minua sanoillasi ja teoillasi.'' Suoraan en sitä sano, mutta kuitenkin haluan ottaa siitä keskustelun jos joku käyttäytyy väärin henkisyyttäni kohtaan.

Sanoin juuri tänään siskolleni, että sinä kysyt mikä minua vaivaa kuten kaikki muutkin, vaikka käyttäydyt miten sattuu ja loukkaat ihmisiä. Olen väsynyt olemaan se vahvin ihminen, sekoan tähän. Sinun tulisi ymmärtää mitä sinä sanot ja teet. Hän vastasi: '' Minä ymmärränkin. '' Sitten sanoin: '' Kaikki nämä vihaiset tunteet johtuvat siitä että kukaan ei ole kunnioittanut minua kun he kysyvät vain että mikä minua vaivaa.'' Hän sanoi: '' Kyllä minä kunnioitan. '' Sanoin: '' Et kunnioita. Jos tiedät miten käyttäydyt, sinä et kunnioita minua. ''

Pitäisikö minun olla joku psykologi jatkuvasti ihmisille.

• 12 + 5

Tuttuja tilanteita ja tunteita minullekin. En tajua, mihin suomalaisten käytöstavat ovat viime vuosikymmeninä kadonneet. Lamavuosien jälkeen Suomesta tuntuu tulleen jonkinlainen "Pikku Venäjä", jossa jokainen pelaa itsekkäästi omaan pussiinsa, ja voittaja on se, jolla on terävimmät kyynärpäät. Jos joku pelaa reilua peliä ja on epäitsekäs ja omaa kauniit käytöstavat, häntä pedetään suunnilleen tyhmänä!

Minä olen huomannut, että paras keino lopettaa kiusaaminen on vanha tuttu Raamatun neuvo: toisen posken kääntäminen. Kun joku kiusaa tai syyllistää, sanon että käännän hänelle toisenkin posken ja lisään, että "Anna palaa!" Menee vastapuoli aika hämilleen. Ja jos tilanne menee hyvin kireäksi, sen saa pysähtymään hyytamalla "Jeesuksen Kristuksen nimessä - lopeta!" Tämäkin neuvo on suoraan Raamatusta ja pysäyttää jopa päällekarkaajan niille jalansijoilleen (nimim. kokemusta omaava).

Ja joo, älä ryhdy enää psykologiksi muille. Minäkin tein sen virheen monta kertaa, kunnes huomasin, että läheisriippuvaiset ja narsismiin taipuvaiset läheiseni käyttivät minua jätesankonaan. Kun heillä oli vaikeaa, he purkivat minulle murheitaan ja minä tuin heitä. Ja sen jälkeen kun olin saanut heidän tyhjentyneet egonsa jälleen pulleiksi, sain kuulla että minähän se olin, jolla oli vaikeaa ja joka oli avun tarpeessa! Tai vähintäänkin minua vannotettiin ja uhkailtiin olemaan hiljaa heidän ongelmistaan, koska eiväthän ylpeät tyypit halua, että kukaan saa tietää heidän heikkouksistaan. Haluavat näyttää kaikkien silmissä vahvoilta, ja siksi kaikki heikko ja paha täytyy siirtää omasta itsestä "jätesankoon" tai "syntipukkiin".

• Anonyymi
        12 + 5 kirjoitti:

Tuttuja tilanteita ja tunteita minullekin. En tajua, mihin suomalaisten käytöstavat ovat viime vuosikymmeninä kadonneet. Lamavuosien jälkeen Suomesta tuntuu tulleen jonkinlainen "Pikku Venäjä", jossa jokainen pelaa itsekkäästi omaan pussiinsa, ja voittaja on se, jolla on terävimmät kyynärpäät. Jos joku pelaa reilua peliä ja on epäitsekäs ja omaa kauniit käytöstavat, häntä pedetään suunnilleen tyhmänä!

Minä olen huomannut, että paras keino lopettaa kiusaaminen on vanha tuttu Raamatun neuvo: toisen posken kääntäminen. Kun joku kiusaa tai syyllistää, sanon että käännän hänelle toisenkin posken ja lisään, että "Anna palaa!" Menee vastapuoli aika hämilleen. Ja jos tilanne menee hyvin kireäksi, sen saa pysähtymään hyytamalla "Jeesuksen Kristuksen nimessä - lopeta!" Tämäkin neuvo on suoraan Raamatusta ja pysäyttää jopa päällekarkaajan niille jalansijoilleen (nimim. kokemusta omaava).

Ja joo, älä ryhdy enää psykologiksi muille. Minäkin tein sen virheen monta kertaa, kunnes huomasin, että läheisriippuvaiset ja narsismiin taipuvaiset läheiseni käyttivät minua jätesankonaan. Kun heillä oli vaikeaa, he purkivat minulle murheitaan ja minä tuin heitä. Ja sen jälkeen kun olin saanut heidän tyhjentyneet egonsa jälleen pulleiksi, sain kuulla että minähän se olin, jolla oli vaikeaa ja joka oli avun tarpeessa! Tai vähintäänkin minua vannotettiin ja uhkailtiin olemaan hiljaa heidän ongelmistaan, koska eiväthän ylpeät tyypit halua, että kukaan saa tietää heidän heikkouksistaan. Haluavat näyttää kaikkien silmissä vahvoilta, ja siksi kaikki heikko ja paha täytyy siirtää omasta itsestä "jätesankoon" tai "syntipukkiin".

Syy tähän on kait että pitää olla koko ajan hauskaa.haistakaa ihan vittu koko poppoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy tähän on kait että pitää olla koko ajan hauskaa.haistakaa ihan vittu koko poppoo

Kenelläkään ei ole koko ajan hauskaa. Jos joku niin väittää, tai näyttää siltä, hän vetää jonkinlaista roolia, mikä on luultavasti hänelle itselleen aika raskasta.
        Ihmisillä voi olla omat syynsä näyttää joltain muulta, mitä oikeasti ovat.

• RazorbladesandRoses

En voi muuta sanoa, kuin että saanko kysyä onko heillä käsitteet ihmissuhteen ylläpitämisestä täysin vajaat? Miten heidän päässään he voivat pitää uhrejaan arvottomampana kuin he ovat, jos heillä ei ole normaalia kuvaa ihmissuhteista tai niiden luonnista? Kerronpa vaan, että koska narsisteilla ei ole muuta kuin valheellinen kupu päällään, eivätkä he koskaan löydä vilpitöntä rakkautta, he tosiaan elävät täällä vain materian perässä, enemmän se heille tulee eteen elämässään ja taas ollaan syyttämässä toista ihmistä. Tämä se vasta idiotismia on: Toistetaan samat virheet päivästä toiseen ja kusetetaan jopa itseään että vika ei ole omissa toiminnoissaan ja että hän on aina oikeassa.

Ymmärtävätkö edes narsistit mitään ihmisyydestä, sillä jotkut sanovat heidän olevan koneita eikä ihmisiä?

• "Ymmärtävätkö edes narsistit mitään ihmisyydestä, sillä jotkut sanovat heidän olevan koneita eikä ihmisiä?"

Olen ymmärtänyt tuon asian niin, että muut ihmiset ovat narsistille koneita/esineitä ja hän on ikäänkuin oman maailmansa ainoa ihminen...

Ehkei ny aina ihan noinkaan vaan jotain sellaista, että narsistille hänen tunteensa/tarpeensa ovat tärkeimmät, eikä hän ymmärrä toisten tunteita/tarpeita vaan ajattelee, että toinen ikäänkuin toimii joka tilanteessa niinkuin hän haluaa...

vrt. koneeseen, painan nappia, se lähtee käyntiin/toimii toivotulla tavalla...kun teen/sanon näin...toinen ihminen reagoi niinkuin minä haluan, jos kehun, hänen kuuluu ilahtua, jos mitätöin, hänen kuuluu tuntea itsensä mitämättömäksi...

• Gregson
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Ymmärtävätkö edes narsistit mitään ihmisyydestä, sillä jotkut sanovat heidän olevan koneita eikä ihmisiä?"

Olen ymmärtänyt tuon asian niin, että muut ihmiset ovat narsistille koneita/esineitä ja hän on ikäänkuin oman maailmansa ainoa ihminen...

Ehkei ny aina ihan noinkaan vaan jotain sellaista, että narsistille hänen tunteensa/tarpeensa ovat tärkeimmät, eikä hän ymmärrä toisten tunteita/tarpeita vaan ajattelee, että toinen ikäänkuin toimii joka tilanteessa niinkuin hän haluaa...

vrt. koneeseen, painan nappia, se lähtee käyntiin/toimii toivotulla tavalla...kun teen/sanon näin...toinen ihminen reagoi niinkuin minä haluan, jos kehun, hänen kuuluu ilahtua, jos mitätöin, hänen kuuluu tuntea itsensä mitämättömäksi...

Mietin tuota esineellistämistä. Ehkä onkin niin että vaikka kuvittelemme narsistin (käänteiskäyttäytymisensä perusteella) olevan omasta mielestään maailmankaikkeuden keskipiste, häneltä onkin kateissa itsetunto.
        Vahva ja kokonainen ihminen ymmärtää toisen yksilön olevan yhtä ainutlaatuinen ja harvinainen kuin itsekin on. Minä olen, Sinä olet, Te olette. Josta seuraa eettiset arvot; kunnioitus, tasa-arvo, itsemääräämisoikeus..

• pimpom00

Eivät ymmärrä paljonkaan, koska heiltä puuttuvat tunteet jotka on iso osa ihmisyyttä. Ihminen ei ole ihminen jos se toimii pelkän järjen varassa kuten narsistiset ihmiset toimivat. Tunteet ja järki pitäisi toimia yhteistyössä. Kumpikaan ei saisi hallita liikaa.

• kaavoihinkangistunutko
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Ymmärtävätkö edes narsistit mitään ihmisyydestä, sillä jotkut sanovat heidän olevan koneita eikä ihmisiä?"

Olisiko kuitenkin niin, että narsisti on suorittaja eli kone? Pohdi nyt vaikka kaikkea kanssakäymistä narsistisi kanssa. Hommat toimii kellon tarkasti, jopa seksi asentoineen. Eikö näin ole? Häntä on turha yrittää pidätellä suorituksensa jälkeen, koska hän ei rakasta, vaan suorittaa.

• RazorbladesandRoses

Pystyn samaistumaan molempien ajatusmaailmaan.

• Tavikset-julkkikset-

Valtioneuvoston kanslia, Helsingin poliisi ja suojelupoliisi selvittävät jopa viikoittain ministereihin tai heidän läheisiinsä kohdistuneita turvallisuusuhkia ja uhkauksia, Helsingin Sanomat kertoi sunnuntaina.
      Vakavasti otettavien uhkausten erottaminen yleisestä somekiihkoilusta on yhä vaikeampaa.
      Kun some tulvii solvauksia ja vihaa, vain räikeimmät tapaukset voidaan tutkia ja viime kädessä tuomitaan.
      http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/paakirjoitukset/vihapuhe-ja-kiihkoilu-selkeasti-tuomittava/

Tutkittukin on:
      Kesällä 2014 kiinnitimme huomiota keskusteluun, jota käytiin eräällä internetin keskustelupalstalla. Keskustelujen aiheena oli ulkonäön arvostelu julkisissa tiloissa. Keskustelijat, jotka olivat naispuolisia, kuvasivat esimerkiksi tilanteita, joissa he olivat olleet kaupungilla, ja tuntematon miesjoukko oli arvostellut heidän ulkonäköään negatiiviseen sävyyn kovaan ääneen ja nauraen. Arvostelut kohdistuivat moneen eri ulkonäön osaalueeseen kuten esimerkiksi kehoon, erityisesti painoon ja pukeutumiseen sekä kasvonpiirteisiin. Keskustelijat kirjoittivat, että he olivat kohdanneet toistuvasti julkista ulkonäköön kohdistuvaa arvostelua ja tämä ahdisti heitä suuresti.
      https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/99033/GRADU-1464010927.pdf?sequence=1

- Myös ”Kantasuomalaisista” ulkonäöltään tai pukeutumiseltaan eroavat ihmiset kokevat yhä enemmän avointa vihaa, solvauksia ja uhkauksia iästä, sukupuolesta ja siitä riippumatta, ovatko he tai jo heidän vanhempansa syntyneet Suomessa.
      Avoin rasismi on lisääntynyt kaikkialla, missä ihmiset asuvat, asioivat ja liikkuvat.

• Kummassa.enemmän

Lainaus: "Kun tuntematon miesjoukko oli arvostellut heidän ulkonäköään negatiiviseen sävyyn kovaan ääneen ja nauraen. Arvostelut kohdistuivat moneen eri ulkonäön osaalueeseen, kuten esimerkiksi kehoon, erityisesti painoon ja pukeutumiseen sekä kasvonpiirteisiin "
        ... Kummassa mahtaa olla enemmän arvostelijoita....netissä....vaiko kadulla...?

ET-lehdessä kirjoittavan Pirkko Arstilan kolumni kassajonossa tavatun nuoren naisen pukeutumisesta on herättänyt kiivasta keskustelua.
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005439302.html

• vqeveq

Ihminen ei ole tärkein kehityksen kohde vaan raha ja valta pyörittää maailmaa. Siitähän se aikaa myöten syntyy. Tämä on hyvin karkeasti sanottu mutta juurisyyt menevät siihen minkälainen maailma on jossa elämme.

• Anonyymi

totta rahan valta jonka takia sojitaan (sojitaan = soditaan kun täällä päin on tapana nuo murrejutut ).

viestin lähettäjä juha pohjola

• EiMikäänPieniOngelma

".... mihin suomalaisten käytöstavat ovat viime vuosikymmeninä kadonneet..... "

MTV:n uutisissa vuosi sitten juttua....
      Tuntemattomat solvaavat kaduilla ja verkossa – vihapuheet rajoittavat jo monen liikkumista ulkona
      -- Vihaa julkisilla paikoilla- yleisimmin vihapuhe tai häirintä on sanallista loukkaamista, nimittelyä tai nöyryytystä.
      Pelko: Kohteeksi joutuneet kertovat rajoittaneensa liikkumistaan pelon takia.
      - Vaikuttaa turvallisuuden tunteeseen, psyykkiseen terveyteen ja jopa viranomaisluottamukseen.
      - Häirintää kaduilla, parkkipaikoilla, puistossa, muissa julkisissa paikoissa sekä Internetissä.

Asioista vaietaan sillä vain pieni osa ilmoittaa vihapuheesta tai häirinnästä jollekin taholle.
      Ilmoittamatta jättämisen syy on että ei uskota, että asioille kuitenkaan tehtäisiin mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82