Eli mulla on selvästi jokin mielenterveydenhäiriö..
Kun meen kauppaan, junaan (mitä enemmän ihmisiä sitä pahemmat oireet) tai tapaan uusia ihmisiä niin mun suu alkaa vapisee, sydän alkaa tykyttää kovaa, alan hikoilemaan ja tulee hyvin tuskainen tunne. Tätä on ilmennyt jo noin vuoden ajan ja oon nyt lähiaikoina alkanu juomaan alkoholia jotta uskaltaisin lähteä kotoata pois. Oon siis vasta 19v ja aattelin mennä lääkärille lähiaikoina, sen verran pahaksi on mennyt tämä tilanne. Tietäisikö kukaan mikä häiriö tämä on ?
Mikä mulla on ?
3
97
Vastaukset
- huonoOlo
Olen myös erittäin masentunut tästä syystä..
- jipo1
mulla on aivan sama olo, ennen kaikki oli ihan normaalisti mut yhtäkkiä jokin muutti persoonan, en tiedä mikä. kaupassa alkaa huimata ja niinkuin sullakin olo tuntuu epämukavalta suurten ihmisjoukkojen keskellä. tuntuu että taju lähtis. se on rajannut aika paljon menemisiäni ja olen tilanteesta todella harmissani. onneksi minulla on puoliso joka tietää tilanteeni ja auttaa parhaansa mukaan. ja koettaa myös pitää huolen siitä etten täysin erakoidu mut ei myöskään järjestä stressaavia tilanteita. pienin askelin tuosta selviää, olen sen huomannut. ensin on vain kohdattava tilanne, eli kohdattava asia. itse ennen pakenin kaupasta mut nykyään tunteen tullessa saatan istahtaa ja käyn tilannetta läpi päässäni. tiedän että se on paniikkikohtaus ja se helpottaa kohta. katselen ympärilleni ja annan itselleni aikaa. kyllä ne tykytyset siihen loppuu. älä ole itseäsi kohtaan liian ankara vaan laadi "babysteps" suunnitelmia. huomaat että oireet helpottavat pikkuhiljaa..aikaa se vaatii mut ei roomaakaan päivässä rakennettu :)
- et ole yksin
Ei se ole mielenterveyshäiriö, se on paniikkihäiriö. Mene ihmeessä lääkäriin ennen kuin se ottaa vallan sinun elämästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059