Istutin viimesyksynä sata tuijaa ja kaikki kuolivat, vaikka noudatin ohjeita tunnollisesti. Talvi oli erikoinen, mutta eiväthän tuijat palellu? Lunta ei juurikaan ollut, mutta varjostusverkot laitoin ja kastelin kovasti roudan alkaessa sulamaan.
Oliko vika taimissa? On aika kallista puuhaa tuo uusiminenkin.
Tuija-aita kuoli.
4
641
Vastaukset
- 1366
aika paljon on kuollut muitakin kasveja märästä alkutalvesta johtuen...itselläni lähes kaikki leimukukat on mädäntyneet juuristaan. Ja jos eivät ehtineet kunnolla juurtua , niin sama on kohtalo varmaankin ollut.Taimissa tuskin vika on ollut, talvessa kylläkin.
- Eedenistä itään
Tuijan taimet olivat paakkujuuria? Ehkä taimien juuret olivat jo ostaessa huonossa kunnossa, kuivuneet ja saaneet jopa aurinkoa. Muutuvatko tuijat ruskeiksi?
Niinpä, minulta menivät sekä kuulilja että leimukukka. - 1366
odottele niitä kuuliljoja... aloittavat normaalistikin myöhään ja tänä vuonna näytti jotta hengetöntä on , mutta nyt on herätys käynyt ja kaikki nousevat. Viime talvi oli paha kasveille.
Niitä leimuja kannatta kaivaa ylös ja pelastaa paakusta ne hengissä sinnitelleet osiot.Näin sain itse aika paljon säästetyksi omiani.Hidasta on se niitten pelastettujen kasvuun lähtö mutta hengissä ovat. - Rosa Rugosa
Tuija kannattaa istuttaa keväällä, näin sillä on suuremmat todennäköisyydet selvitä seuraavasta talvesta. Kannattaa tutustua http://www.taimistoviljelijat.fi/index.php?section=27
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1233967
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232942Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122491- 462051
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2451660Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451593- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201396- 281380
- 951201