Palstan suosituin puheenaihe -jälleen kerran:

sarisusannass73

raamatullinen maailmanloppu ja tempaus.

Käsittämätöntä.

Olen jimiltä seurannut amerikkalaista sarjaa jossa jotkut pelkäävät napojen siirtymistä paikaltaan, syvää talouskriisiä, sairausepidemiaa ym. He rakentavat bunkkereita, keräävät valtavia ruokavarastoja ja aseita, valtavassa pelossa-ja naapurit pitävät heitä vähän hulluina.

Väkisinkin-tahtomattani vertaan nyt helluntailaisia heihin. Sillä erotuksella että tiedän että ne jimillä esiintyvät "sankarit"eivät toivo muille mitään pahaa, he pikemminkin pelkäävät heitä, ja siksi keräävät aseita.

Mutta helluntailainen: hän kai oikeastaan toivoo näkevänsä suurimman osan maailman ihmisistä "vihan ajassa", ja suurissa kärsimyksissä ja lopulta helvetissä.

Siitä on rakkaus kaukana. Ja minua on aina kiehtonut helluntailaisten opissa se että he pitävät että jumala on rakkaus.

Nyt näyttää siltä että tämä pieni vähemmistö(0,85% kansasta on helluntailaisia)rakastaa vain itseään ja muita samoin uskovia. He toivovat suurimmalle osalle kanssaihmisiä kärsimystä.

Olen kiinnittänyt huomiota tähän tempausoppiin, sen suuren suosion takia. Jatkuvasti pisimmät ketjut koskevat sitä fantasiaa siitä maailmanlopusta.

Sekä siksi koska eräs palstan vakkari on kertonut että hänen lapsuutensa meni pilalle koska hän joutui kuuntelemaan tempauksesta lapsena, ja koska hän ei ollut-pieni poika silloin-tehnyt kunnollista uskonratkaisua polvillaan ja kielillä puhuen-hän PELKÄSI ettei häntä temmatakkaan.

Jos pieni lapsi pelkää...hänhän edustaa ihmisyyttä...voi isompikin pelätä.

Ettekö koskaan epäile?

153

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatko: RAKKAUDESTA: minä olen tämän asian suhteen ateisti. Olen aiemmin naureskellut sille ajatukselle että uskovaa tartutaan tukasta kiinni ja vain kengät jää niille sijoilleen kun se tempaus tulee.

Nyt kuitenkin tunnen myötätuntoa ja rakkautta sitä pientä poikaa kohtaan joka pelkäsi maailmanloppua koska hänen helluntailaiset vanhempansa siitä hänen kuullen niin usein puhuvat.

Minussa on siis sitä rakkautta jota helluntailaiset eivät tälle uskonnon uhrille anna. Eivät ole osoittaneet kertaakaan tälle nykyisin aikuiselle miehelle myötätuntoa.

He eivät pysty siihen oppinsa takia vaan lisäävät taakkaa syyttämällä katkeruudesta-mikä on luonnollinen seuraus sellaisen lapsuuden jälkeen.
      On ihme että tämä mies on vielä järjissään, sellainen se on ollut.

Lisäksi vihan aika ja helvettiin toivottaminen suurimmalle osalle tavallisia ihmisiä saa minut rakastamaan näitä tavallisia ihmisiä. Olen suuttunut heidän puolestaan ja haluaisin puolustaa heitä/meitä.

Helluntailaisten tempaus opin pahantahtoisuus helluntailaisissa ihmisissä saa minut tosin yleensä suojautumaan: on parempi olla hiljaa tai joutuu sen vihan kohteeksi.

Katsokaahan vain: jollain lailla se viha tulee näkymään tässäkin ketjussa. Omaa uskoa erittäin irrationaalisiin asioihin puolustetaan raivolla. Ja järjettömästi. Pelottavaa uskoa.

• tiedoksi

Tämä Sarihan on siis luopio ja katkeroitunut ex-Hellari.

• Minäuskon

sarisusannass73

JUMALA ON RAKKAUS, ja Hän rakasti ensin meitä!
      On hienoa, että tunnet rakkautta tuota poikaa kohtaan. Jeesus rakastaa sinua!
      Oma henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa. Ei mikään seurakunta pelasta.

• Sinunlaisia helluntailaisia pystyn hyvin kunnioittamaan. Kiitos.

• triva

"Nyt näyttää siltä että tämä pieni vähemmistö(0,85% kansasta on helluntailaisia)rakastaa vain itseään ja muita samoin uskovia. He toivovat suurimmalle osalle kanssaihmisiä kärsimystä."

Olen saanut täsmälleen saman kuvan johtavien helluntailaisten nimimerkkien kirjoituksista. Useat heistä näkevät epäuskon siten, että omapa on asiansa jos ei tule temmatuksi - itse ovat valinneet helvetin.
      Tällainen näkemys ei voi olla vaikuttamatta uskovan omaan psyykkeeseen kielteisesti.
      Rakkaus sanojen takana on täydellinen välinpitämättömyys muiden kohtalosta.
      Mikäli näkemys on vahva ja sitä sovelletaan reaalikäyttäytymiseen naapureiden ja tuttavien keskuudessa, syntyy vääristynyt ihmiskuva.

Tunnetut helluntailaiset nimimerkit ovat alkaneet synnyttää vastenmielisyyttä yli-ihmismäisellä olemuksellaan. Toisaalla joka kolmas sana "rakkaus", toisaalla "menkööt kärsimykseen". Opin inhimillisyys ei ole kohdallaan.

• Triva. Olet täsmälleen oikeassa. Juuri tuota minäkin koetin sanoa.

• voi voi ja voi
        sarisusannass73 kirjoitti:

Triva. Olet täsmälleen oikeassa. Juuri tuota minäkin koetin sanoa.

Voi millaista soppaa siinäå keitetään !!

Kun koko helluntailiike muun muassa käyttää voimansa ja varansa siihen että erdes muutama kääntyisi sille tielle jossa ei ole pelkoa mailmanlopusta eikä muunkaan lopusta !!

Ja täällä se väännetään tuollaiseen typerään soopamuotoon jossa ei ole järjen häivääkään.

aivankuin taivaat ja helvetit olisivat helluntain keksintöä voi herraisä ,illaista sokeutta.

• voi voi ja voi kirjoitti:

Voi millaista soppaa siinäå keitetään !!

Kun koko helluntailiike muun muassa käyttää voimansa ja varansa siihen että erdes muutama kääntyisi sille tielle jossa ei ole pelkoa mailmanlopusta eikä muunkaan lopusta !!

Ja täällä se väännetään tuollaiseen typerään soopamuotoon jossa ei ole järjen häivääkään.

aivankuin taivaat ja helvetit olisivat helluntain keksintöä voi herraisä ,illaista sokeutta.

En usko että aikuisella ihmisella on pelkoa maailmanlopusta tms. Se pieni poika-lapsi-josta kerroin että hän pelkäsi mutta aikuinen ihminen-siis normaali ihminen ei sitä pelkää, siihen vain ei uskota.

• kyllä ärsyttää

En usko että aikuisella ihmisella on pelkoa maailmanlopusta tms. Se pieni poika-lapsi-josta kerroin että hän pelkäsi mutta aikuinen ihminen-siis normaali ihminen ei sitä pelkää, siihen vain ei uskota.

LUin jostain tiedemaailman artikkelista jo vuosia sitten, että maapallolla kyetään elämään enää 40v. En vain muista sitä juttua tarkkaan. Pääpointsi tässä on se, että monesta tuutista tulee sitä juttua, että jotain tulee tapahtumaan ja loppu on lähellä.

Mitäköhän ufouskovaiset uskovat? Mutta että pelkoa luovat monet tahot varmasti herkkiin ihmisiin ja kuolemanpelkoisiin. Ei pidä syyttää pelkästään hellareita. En ole hellari mutta kuulostaa typerältä laittaa kaikki heidän piikkiinsä.

Sitä paitsi on todella ärsyttävää ja alkeellista sanoa, että hellarit sitä ja hellarit tätä. Eikö kaikki tiedä, etteä porukoissa ollaan montaa mieltä.

• Eenokki 12

Koska helluntailainen on "päättänyt" uskoa ja ottanut sen vapaalla tahdolla omakseen.
      Samoin helluntailainen "päättää" tulla temmatuksi Jeesuksen tulemuksessa ja Jumalalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä mitä helluntailainen maan päällä päättääkin?

• Hyvin sanottu, eenokki 12. Vaikka minä olen kaikkien uskontojen suhteen ateisti niin luterilainen usko on psyykelle terveellisempää. He eivät opeta, tai eivät ainakaan korosta mitään maailmanloppua.

Ajatus maailmanlopusta on myrkkyä mielenterveydelle jos siihen uskoo.

• sellaista se on

Miten niin ?

Minusta mailmanloppu saa tull a vaikka jo illalla, loppuu alituinen ruohonleikkuu ja lumityöt, pääsen Isän Kotiin johon olen elämäni ankkuroinut, mikä siinä on mielenterveydelle myrkkyä kerro ss ?

Raamatusta voimme lukea kuka ja miksi se on joka pelkää niitä asioita, ei ne mitään salaisuuksia ole eikä ne tule yllätyksenä kellekkään joka valvoo Jumalasuhteensa ja elämänsä.

syöpäpotilaalle voi tulla se mailmanloppu koska tahansa, kuten on tullut monelle läheiselleni, ihan yhtä kamalaa se on jos sikseen tulee.

• Pelottelu kuuluu uskontojen hallitsemismenetelmiin. Vanhojen tarinoiden perusteella maalataan kauhukuvia jotka ovat alunperin muinaisten kansojen mytologista. Ihmisiä pelotetellaan mm. helve´tillä, jonka alkuperä on kreikkalaisesta jumalataruista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Haades

• Kuulin tänään että mummoni (86vuotta)on saanut poskisyövän."Ihan yhtä kamalaa se on jos niikseen tulee."

Kamalaa se on pelkästään jo kuulla että toinen kuolee. Siinä ei ihminen toista ihmistä pysty enää auttamaan.

"Minusta maailmanloppu saa tulla jo vaikka illalla, loppuu alituinen ruohonleikkuu ja lumityöt, pääsen Isän kotiin johon olen elämäni ankkuroinut, mikä siinä on mielenterveydelle myrkkyä kerro ss ?"

Kyllä minä olen aihetta pohtiessani arvannut tuon että tuon tyyppinen ajattelu sen maailmanloppu-uskon taustalla on. Ihan olen hyväntahtoisesti halunnut ymmärtää, ja ymmärränkin.

Mutta tavis-ihminen ei tajua mitään noin irrationaalista kuin usko mikrosiruihin ja maailmanloppuprofetioihin.

Ja se tavis on koko kuviossa se joka jää vihan aikaan ja joutuu lopulta helvettiin. Välinpitämättömyys ja kärsimyksen toivominen toiselle koska hellareitten opissa jumala kostaa valtaosalle maailman ihmisistä on sellaista pahantahtoisuutta ja ilkeyttä jota en tahdo hyväksyä.

• ei käsitä näitä

Kuulin tänään että mummoni (86vuotta)on saanut poskisyövän."Ihan yhtä kamalaa se on jos niikseen tulee."

Kamalaa se on pelkästään jo kuulla että toinen kuolee. Siinä ei ihminen toista ihmistä pysty enää auttamaan.

"Minusta maailmanloppu saa tulla jo vaikka illalla, loppuu alituinen ruohonleikkuu ja lumityöt, pääsen Isän kotiin johon olen elämäni ankkuroinut, mikä siinä on mielenterveydelle myrkkyä kerro ss ?"

Kyllä minä olen aihetta pohtiessani arvannut tuon että tuon tyyppinen ajattelu sen maailmanloppu-uskon taustalla on. Ihan olen hyväntahtoisesti halunnut ymmärtää, ja ymmärränkin.

Mutta tavis-ihminen ei tajua mitään noin irrationaalista kuin usko mikrosiruihin ja maailmanloppuprofetioihin.

Ja se tavis on koko kuviossa se joka jää vihan aikaan ja joutuu lopulta helvettiin. Välinpitämättömyys ja kärsimyksen toivominen toiselle koska hellareitten opissa jumala kostaa valtaosalle maailman ihmisistä on sellaista pahantahtoisuutta ja ilkeyttä jota en tahdo hyväksyä.

Kerro nyt edes jollain lookisella perusteella miksi jauhat koko ajan jotain helluntaita !?

siis mikä on se peruste, että laitat kaiken mitä Raamatussa on, helluntain keksimäski niinkö se menee, vai mikä lokiikka sinun jutuissasi piilee, suomenna !

• ei käsitä näitä kirjoitti:

Kerro nyt edes jollain lookisella perusteella miksi jauhat koko ajan jotain helluntaita !?

siis mikä on se peruste, että laitat kaiken mitä Raamatussa on, helluntain keksimäski niinkö se menee, vai mikä lokiikka sinun jutuissasi piilee, suomenna !

Rauhoitu, hyvä ihminen. Minä olen törmännyt tähän tempaus ym.mikrosiruoppiin vain helluntailaisten kanssa ollessa. Mm.luterilaiset, jehovantodistajat ym.eivät niihin usko.

• lappix kirjoitti:

Pelottelu kuuluu uskontojen hallitsemismenetelmiin. Vanhojen tarinoiden perusteella maalataan kauhukuvia jotka ovat alunperin muinaisten kansojen mytologista. Ihmisiä pelotetellaan mm. helve´tillä, jonka alkuperä on kreikkalaisesta jumalataruista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Haades

Kiitos linkistä ja viisaista sanoistasi.

• saa ihan itse lukea

Rauhoitu, hyvä ihminen. Minä olen törmännyt tähän tempaus ym.mikrosiruoppiin vain helluntailaisten kanssa ollessa. Mm.luterilaiset, jehovantodistajat ym.eivät niihin usko.

Minkäs silel Jumalakaan voi , jos ei jehovia tai luttereita kiinnosta Hänen Sanaansa painetut asiat ?

siellä ne on kaikki, avaa ja lue.

• saa ihan itse lukea kirjoitti:

Minkäs silel Jumalakaan voi , jos ei jehovia tai luttereita kiinnosta Hänen Sanaansa painetut asiat ?

siellä ne on kaikki, avaa ja lue.

Raamattua voi tulkita niin monella eri tavalla. Siksi on niin monenlaisia lahkoja ja oppeja tämän asian suhteen.

Esimerkiksi taivas. Ilmestyskirjassa sanotaan että Jumala luo uuden maan, ei taivasta, jonne uskovat temmataan.

• -lapsi-

Raamattua voi tulkita niin monella eri tavalla. Siksi on niin monenlaisia lahkoja ja oppeja tämän asian suhteen.

Esimerkiksi taivas. Ilmestyskirjassa sanotaan että Jumala luo uuden maan, ei taivasta, jonne uskovat temmataan.

SS73. Älä missään tapauksessa ymmärrä minua väärin. Pyydän sinua oikomaan mahdolliset väärinkäsitykseni. Mutta. Tämä lauseesi karahti korvaani sen verran vakavasti, etten voi olla ottamatta asiaa käsittelyyn. "Esimerkiksi taivas. Ilmestyskirjassa sanotaan että Jumala luo uuden maan, ei taivasta, jonne uskovat temmataan."

Olen jutellut kanssasi tovin ja musta alkaa tuntua, ettet ole halunnut ottaa vastuuta elämästäsi. Kenties haluat miellyttää ateistipuolisoasi. Ainakaan et näytä olevan kovin kiinnostunut edes zekkaamaan Raamattua. Kuitenkin tykkäät syyttää jotain helluntairyhmää tilanteesi johdosta. Jos oikein ymmärsin, olet voivotellut ja kerjännyt sääliä jo peräti yhdeksän vuotta forumeilla. Missä siis vika? Auta lukijoitasi ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Please.

• sarisusannass73 kirjoitti:

Kiitos linkistä ja viisaista sanoistasi.

* Sepäs lämmittikin Sarin mieltä, kun epäuskoa ja valheita sekoitetaan Raamattuun, sehän se puoltaa Sarin laista ajattelua ja jatkuvaa mielnvaihtelua, vailla mitään pohjaa itsessään.

• -lapsi- kirjoitti:

SS73. Älä missään tapauksessa ymmärrä minua väärin. Pyydän sinua oikomaan mahdolliset väärinkäsitykseni. Mutta. Tämä lauseesi karahti korvaani sen verran vakavasti, etten voi olla ottamatta asiaa käsittelyyn. "Esimerkiksi taivas. Ilmestyskirjassa sanotaan että Jumala luo uuden maan, ei taivasta, jonne uskovat temmataan."

Olen jutellut kanssasi tovin ja musta alkaa tuntua, ettet ole halunnut ottaa vastuuta elämästäsi. Kenties haluat miellyttää ateistipuolisoasi. Ainakaan et näytä olevan kovin kiinnostunut edes zekkaamaan Raamattua. Kuitenkin tykkäät syyttää jotain helluntairyhmää tilanteesi johdosta. Jos oikein ymmärsin, olet voivotellut ja kerjännyt sääliä jo peräti yhdeksän vuotta forumeilla. Missä siis vika? Auta lukijoitasi ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Please.

Olen lukenut raamatun kuule jo. Ja sinä puhut minusta tosi loukkaavaan sävyyn. Näytitpähän karvasi-millainen uskova olet!

• Usko turvana

Jehovantodistajat uskovat Harmagedonin sotaan, jossa tuhotaan kaikki muut paitsi jehovantodistajat. Aiemmin kuolleista herätetään 1000-vuotiseen koetusaikaan (tuomiopäivään) aiemminn kuolleista Jumalan valitsemat; oik. "luodaan uudelleen". Tätä päivää he odottavat. Helvetti-oppiin he eivät usko. Jeesuksen paluusta ja siihen valmistautumisesta on puhuttu kymmeniä vuosia. Tästä "peloteltiin" paljon myös luterilaisten seurakuntanuorien keskuudessa, joiden joukossa yli 35 vuotta sitten olin. Oletin sen olevan yleistä monissa kristittyjen yhteisöissä. No valmiinahan meidän tulee olla myös kuoleman suhteen. Ei Jeesuksen paluu ole suurempi "uhkakuva". Tempauksesta osattomilla on vielä toivoa pelastuksesta. Minulle se on joskus selitetty maksavan marttyyrikuoleman, kun ei suostu pedon merkkiä ottamaan yms. Kysymyksessäsi vaivaa henkisen väkivallan keskittyvän juuri helluntailaisiin (olen itsekin). Oletko kuinka paljon asiasta selvää ottanut?

Henkinen väkivalta on väärin. Jos se on jotakin traumatisoinut, jotain on sanottu/tehty väärin. Evankeliumia ei tule vesittää vaikenemalla epämiellyttävistä asioista, mutta tarjolla tulee olla Jeesuksen Kristuksen kärsimyskuolemallaan ja verellään meille ansaitsema armo. Tämä tulee olla tarjolla synnintuntoon tulleelle ja elämänsä turvattomaksi kokemalle nopeasti rakkaudella auttaen ihminen vapauteen. Sielunhoitajat (pätevät, rakkaudelliset, joissa Pyhä Henki toimii) ovat monelle tarpeellisia auttamaan ahdistunut ihminen (syy mikä tahansa) Jumalan tarjoamaan rauhaan ja Hänen rakkautensa ymmärtämiseen. Myös käytännön neuvoja usein tarvitaan.
        Vahingoniloiselta kaikenlaiseen piinaan ja ahdistukseen toisen toivominen/toivottaminen on sairasta ja kuvaa tällaisen ihmisen olevan väärillä raiteilla. Rakkaus tulee olla motiivina AINA. Toivon, että ikävät asiat, joista puhuit, ovat yksittäistapauksia. Jotain on ehkä käsitetty väärin. Mahdatko liioitella sadistisilta vaikuttavien asioiden suhteen ja niiden olevan lähtöisin vain helluntaiseurakunnista?

• uusi maa ja uusi t

Kyllä Sari on ihan oikeassa, että Jumala luo uuden maan ja uuden taivaan. Ei me missään taivaassa ikuisuutta vietetä.

• Usko turvana kirjoitti:

Jehovantodistajat uskovat Harmagedonin sotaan, jossa tuhotaan kaikki muut paitsi jehovantodistajat. Aiemmin kuolleista herätetään 1000-vuotiseen koetusaikaan (tuomiopäivään) aiemminn kuolleista Jumalan valitsemat; oik. "luodaan uudelleen". Tätä päivää he odottavat. Helvetti-oppiin he eivät usko. Jeesuksen paluusta ja siihen valmistautumisesta on puhuttu kymmeniä vuosia. Tästä "peloteltiin" paljon myös luterilaisten seurakuntanuorien keskuudessa, joiden joukossa yli 35 vuotta sitten olin. Oletin sen olevan yleistä monissa kristittyjen yhteisöissä. No valmiinahan meidän tulee olla myös kuoleman suhteen. Ei Jeesuksen paluu ole suurempi "uhkakuva". Tempauksesta osattomilla on vielä toivoa pelastuksesta. Minulle se on joskus selitetty maksavan marttyyrikuoleman, kun ei suostu pedon merkkiä ottamaan yms. Kysymyksessäsi vaivaa henkisen väkivallan keskittyvän juuri helluntailaisiin (olen itsekin). Oletko kuinka paljon asiasta selvää ottanut?

Henkinen väkivalta on väärin. Jos se on jotakin traumatisoinut, jotain on sanottu/tehty väärin. Evankeliumia ei tule vesittää vaikenemalla epämiellyttävistä asioista, mutta tarjolla tulee olla Jeesuksen Kristuksen kärsimyskuolemallaan ja verellään meille ansaitsema armo. Tämä tulee olla tarjolla synnintuntoon tulleelle ja elämänsä turvattomaksi kokemalle nopeasti rakkaudella auttaen ihminen vapauteen. Sielunhoitajat (pätevät, rakkaudelliset, joissa Pyhä Henki toimii) ovat monelle tarpeellisia auttamaan ahdistunut ihminen (syy mikä tahansa) Jumalan tarjoamaan rauhaan ja Hänen rakkautensa ymmärtämiseen. Myös käytännön neuvoja usein tarvitaan.
        Vahingoniloiselta kaikenlaiseen piinaan ja ahdistukseen toisen toivominen/toivottaminen on sairasta ja kuvaa tällaisen ihmisen olevan väärillä raiteilla. Rakkaus tulee olla motiivina AINA. Toivon, että ikävät asiat, joista puhuit, ovat yksittäistapauksia. Jotain on ehkä käsitetty väärin. Mahdatko liioitella sadistisilta vaikuttavien asioiden suhteen ja niiden olevan lähtöisin vain helluntaiseurakunnista?

"Mahdatko liioitella sadistisilta vaikuttavien asioiden suhteen ja niiden olevan lähtösin vain helluntaiseurakunnista?"

"Kuinka paljon asiasta tiedät?"

Ekan kerran kuulin tästä tempausopista vasta 25-vuotiaana. Sitä ennen olin kuulunut luterialiseen seurakuntaan ja työskennellyt siellä kerho-ohjaajana ja isosena rippileirillä. Luterilaiset eivät ainakaan opeta tempaus/maailmanloppuoppia.

Olin halukas liittymään helluntaiseurakuntaan. Lähinnä minuun vetosi kauniit ylistyslaulut sekä olin saanut paljon ystäviä hell.srk:sta.

Eräs naisevankelista otti minut siipiensä suojaan ja opetti minulle uskosta sitä mitä hän oli oppinut. Hän kutsui itseään kolmannen polven helluntailaiseksi. Hän oli helluntaikodin kasvatti ja hän oli sitä kautta kasvanut lahkon oppeihin kiinni, eikä ollut tottunut saamaan kritiikkiä opistaan.

Hän sanoi että älä ihmettele jos joku päivä heräät ja kaikki uskovaiset on kadonneet. Heidät on temmattu pilviin.

Minua lähinnä nauratti se mutta yritin uskoa. Myöhemmin rukoilin yksikseni että pääsisin tempaukseen mukaan mutta se päättyi niin että lopulta pyysin rukouksessa epäuskoani anteeksi ja minua ahdisti.

Jumala ei vastannut mitään.

Se oppi oli vaan kokemusmaailmaani vastaan, ja on vieläkin. Järki pistää hanttiin.

Samainen evankelista sanoi että usko kun tulee niin järki täytyy heittää romukoppaan.

Samoin tuntuivat muutkin kielilläpuhumisineen ja lattialla möyryämisineen uskoa.

Lopulta totesin että kun ympäristö oli epänormaali oli mahdoton käyttäytyä itsekkään normaalisti. Sain armolahjoja ym.

Lopulta kun harrastin itsekritiikkiä ymmärsin että nekin armolahjat saattavat olla vain minun itsen kuivttelua eivätkä jumalalta tulleita.

Itsekkin sanot että jehovan todistajat uskovat toisin. Raamatusta on niin monta tulkintaa kun on ihmistäkin.

Ollessani seurakuntanuori luterilaisittain ajasta on hyviä muistoja. En koskaan joutunut samaan kun helluntaiporukoissa: ihmettelemään liian villejä kuvitelmia Jumalasta. Kuten mikrosiruoppi. Samainen hell.evankelista sanoi että minulle tullaan tarjoamaan mikrosirua käteen, eikä sitä saa ottaa.

Hänellä tuntui olevan aivan ihmeellinen käsitys lahkon ulkopuolisista ihmisistä. He olivat niitä miksrosirun tyrkyttäjiä. Järjetöntä.

Hänet oli vain kasvatettu uskomaan noihin satuihin.

Oppiin kuuluu että ne joita ei temmata joutuvat kadotukseen. Ei tuo evankelista sitä korostanut mutta se kuului oppiin.

Minä kun elin ei-uskovien keskellä minä taas ajattelin heidän osuuttaan tässä kuviossa.

Tämä hellari ei uhrannut muille ajatustakaan: helvettiin käristymään ja sillä selvä. Hänessä ei liikahtanut mitään. Täysin tunteeton ja kova. Pääasia että hän itse pelastuisi vihan ajasta josta hän minulle kertoi.

Hän kertoi minulle pohtineensa syvällisesti sitä että kyllä Herrra uskovat vihan ajalta pelastaa, ei hän halua että hän tai kaverinsa kärsii.

Minä olin nuori silloin ja erityisen huolissani varsinkin ateisti-säni kohtalosta :) Kuvittelin hänet siihen vihan aikaan ja helvettiin.

Silloin minulla syttyi raivo Jumalaa kohtaan, ja nimitin häntä sadistiksi.

Isä kuitnekin oli kiinnostunut kuulemaan armosta ja jumalasta. Pidin Jumalan rakkautena sitä että koin että Hän kutsui isää.

Isä sairastui dementiaan niihin aikoihin ja äiti uskoo tänäkin päivänä että se oli Jumalan tahto. Hän tavallaan otti isän pois ennen kuin hän kerkesi vastustella Jumalaa enempää.

Nykysin olen itse ateisti kristinuskon Jumalan suhteen, ja kaikikien näiden hullujen oppien suhteen.

Minusta on väärin ajatella sairauden olevan Jumalan kurinpitoa. Sitä jumalaa ei näy missään.

Isillä on dementia ja sillä hyvä. Siihen ei liity Jumala millään lailla. Pääasia että hänen on hyvä olla että hän saa hyvää hoitoa ja virkistystä.

Hän oli oikeassa kaiken aikaa. Nyt kun mietin sitä hänen uskoontuloaan. Se oli vain sitä että hän kohteliaasti kuuntelin kun minä halusin puhua armosta ja Jeesuksesta.

Ei hän sisimmässään uskonut.

Aivan kuten minä kuuntelin kohteliaasti sitä erästä helluntailaista naisevankelistaa.

En sisimmässäni pystynyt uskomaan-ja edes yritys siihen suuntaan toi ahdistusta ja vihaa ja epäuskoa.

Epänormaalissa tilanteessa ei kykene käyttäytymään normaalisti.

TEmpaus ja mikrosiruoppi ei ole normaalia.

Missään muualla kuin hellluntailaisten palstalla ja helluntailaisten parissa ollessani en ole moiseen törmännyt.

Tästä syystä liitän sen helluntailaisuuteen.

• näin ja piste

Jo on lapsellinen aloitus taas kerran !

Aivankuin jokaiselle ihmiselle ei tulisi sitä ikiomaa mailmanloppua ollenkaan hah milaista ajattelua.

Minulle Jeesus saa tulla vaikka kesken tämän tekstin, kaikki vaan paranee siitä eteenpäin.

EN minä ole elämääni perustanut lahoaviin ajallisiin asioihin, vaan iankaikkisiin, ne ovat todellisia ajallisuus on varjo vain.

• Sinun viestissäsi on sitä tuttua raivoa oman uskon puolesta jollaista arvasinkin tähän ketjuun tulevan.

Jos sä toivot vaan kuolemaa niin sulla jää helposti elämä elämättä. Ja voipi olla ettei se maailma paranekkaan silloin kun se kuolema tulee.

Kuten ateistien slogan on: Jumalaa tuskin on olemassa joten nauti elämästäsi .

Sinun viestissäsi on sitä tuttua raivoa oman uskon puolesta jollaista arvasinkin tähän ketjuun tulevan.

Jos sä toivot vaan kuolemaa niin sulla jää helposti elämä elämättä. Ja voipi olla ettei se maailma paranekkaan silloin kun se kuolema tulee.

Kuten ateistien slogan on: Jumalaa tuskin on olemassa joten nauti elämästäsi .

* "Sari", Kuten ateistien slogan on: Jumalaa tuskin on olemassa joten nauti elämästäsi ."? Säälin sinua ! Niin surullista, niin surullista !?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* "Sari", Kuten ateistien slogan on: Jumalaa tuskin on olemassa joten nauti elämästäsi ."? Säälin sinua ! Niin surullista, niin surullista !?

Mitä surullista on elämästä nauttimisessa ilman jumalaa?

• vaa'ittu ja todettu

Mitä surullista on elämästä nauttimisessa ilman jumalaa?

Elämän nauttiminen ilman Jumalaa, se kattaa vain tämän iän- kaikkisen elämän, mikä on ihmisen kämmenenleveys.
        Kun tuossa pohdin pikaisesti Mohikaanin sanaa "sääli", näen siinä säälissä toteamuksen siitäkin, että miksi tämä maailma on tällainen, ----- paha ---.

Se on paha siksi, että ihmisten päämäärä on vain ..... minä .... . Siinä ei ole rakkautta, vaan riistoa. Tuossa eilen oli tv.ssä toteamus kesäloman jälkeisestä avioerojen lisääntymisestä. Siinä eräs perheellinen äiti kertoi oman syynsä avioeroon.
        Se syy oli MINÄ ja vain minun nautinto. Siksi että pääsen totetuttamaan MINÄ- uskoaan, piti erota ja hyljätä puoliso, sekä lapset.

"Isokirja" sijoittaa rakkauden sanaan ME. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
        Se on tuossa lainrikkojalle käskymuodossa, eli ehto.
        Lain päämärä on rakkaus. Siksi MINÄ- uskoiselle se kuuluu korvaan tuomiolle.
        Sitä se lopulta onkin, sillä MINÄ, tekee maailmassa pahimmat virheet ja vahingon.

Mutta, kun MINÄ huomaa tiensä virheellisyyden, tekee parannuksen, hän toteaakin saavansa rakastaa lähimmäistään, se on ME- muodossa.

Ottaa huomioon lähimmäisensä ja hänen tarpeensa, on valmis jakamaan siitä omasta itsekkyydessä rakennetusta omastaan. Siitä syntyy elämä.

Siksi kristillisyydessä Jumalan laki muuttuu rakkauden laiksi, kun se syntyy sydämeen. Aviomies, voi rakastaa puolisoaan niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa.

Jumala alkujaan loi maailman ja tämän elämänympäristön. Rakensi sen sille perustukselle, että se on ME- muodossa ... rakkaus ... muodossa koossa.

Aadamin jälkeläisillä olisi leipää, vaatteet ja kaikki tarpeellinen, mitä elämään ja yltäkylläisyyteen kuuluu. Mutta, kun syntyy vain MINÄ- uskonto, siinä kyseenalaistetaan lihassa ja lihallisuudessa pyhyys.

Pyhyys elämään ja juuri sinun valintasi takia, varmasti Mohikaani Sääli valintasi tietä, koska MINÄ keskeinen ihminen on kaikkein ikävin matkakumppani kaikille lähimmäisilleen siinä omassa uskonnossaan. Ihminen on jumala ja määrittää siitäkäsin luomakunnan, sekä suunnan uskolle.

Se on julma maailma tässä ajassa, se on ateistinen- Jumalakieltäjän maailma.

Heidän kättensä hedelmät on mätiä ja katoavaisuuden alaisuudessa.

ts. Miksi Jumalan pitäisi sallia iankaikkisuutta harhaiselle MINÄ- uskolle.

Ihminen ei ole jumala ja kerran kun luodaan Uusi taivas ja Maa. jonka keskeinen asia on Uuden AAdamin kautta synnytetty, "siemen" maa. Siellä on vain, ja yksin vain Jumalan luoma maailma. Ei muuta.

Siksi omantien valinneet ovat epäkelpoja sinne, koska sinne ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää.

Pitäisi nyt sentään olla selvä Suomenkieli jokaisen hallussa ja ymmärrys tajuta perustukset, mille mikin rakennus rakennettaan.

Jumalan rakennus on Kristuksen peruskivelle rakennettu ja se kestää.

Valinta on ihmisellä ja suun tunnustus kertoo jokaisesta, onko sisällä vai ulkopuolella elämästä, joka on Iankaikkisuuden kohdalla ""armolahja"" Jeesuksessa Kristuksessa. ts. tämä Uusi Adam ja joka tunnustaa HÄnet Herrakseen voi olla morsion hänen rinnallaan. Se on rakkausliitto.

ts. Jos Kristus ei ole rakas, tuo valtakunta, voi suoraan sanoa, että olen hyljännyt elämäntien ja kadotettu. Eikä kiinnosta. Näin ollen tietää tiensä. Ei kannata valehdella itselle. Olen rakastunut maailmaan ja mitä maailmassa on, sekä siihen kadotettuun herraan, joka on tuomion alaisuudessa, syöstynä taivaasta.
        ´Nautin sen antamista hedelmistä, joka tuo tuhoa lähimmäisilleni, sellainen minä olen. Kun nämä suun tunnustukset ovat kullakin totuudenmukaisia, siinä tietää tiensä suunnan ja päämäärän

• vaa'ittu ja todettu kirjoitti:

Elämän nauttiminen ilman Jumalaa, se kattaa vain tämän iän- kaikkisen elämän, mikä on ihmisen kämmenenleveys.
        Kun tuossa pohdin pikaisesti Mohikaanin sanaa "sääli", näen siinä säälissä toteamuksen siitäkin, että miksi tämä maailma on tällainen, ----- paha ---.

Se on paha siksi, että ihmisten päämäärä on vain ..... minä .... . Siinä ei ole rakkautta, vaan riistoa. Tuossa eilen oli tv.ssä toteamus kesäloman jälkeisestä avioerojen lisääntymisestä. Siinä eräs perheellinen äiti kertoi oman syynsä avioeroon.
        Se syy oli MINÄ ja vain minun nautinto. Siksi että pääsen totetuttamaan MINÄ- uskoaan, piti erota ja hyljätä puoliso, sekä lapset.

"Isokirja" sijoittaa rakkauden sanaan ME. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
        Se on tuossa lainrikkojalle käskymuodossa, eli ehto.
        Lain päämärä on rakkaus. Siksi MINÄ- uskoiselle se kuuluu korvaan tuomiolle.
        Sitä se lopulta onkin, sillä MINÄ, tekee maailmassa pahimmat virheet ja vahingon.

Mutta, kun MINÄ huomaa tiensä virheellisyyden, tekee parannuksen, hän toteaakin saavansa rakastaa lähimmäistään, se on ME- muodossa.

Ottaa huomioon lähimmäisensä ja hänen tarpeensa, on valmis jakamaan siitä omasta itsekkyydessä rakennetusta omastaan. Siitä syntyy elämä.

Siksi kristillisyydessä Jumalan laki muuttuu rakkauden laiksi, kun se syntyy sydämeen. Aviomies, voi rakastaa puolisoaan niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa.

Jumala alkujaan loi maailman ja tämän elämänympäristön. Rakensi sen sille perustukselle, että se on ME- muodossa ... rakkaus ... muodossa koossa.

Aadamin jälkeläisillä olisi leipää, vaatteet ja kaikki tarpeellinen, mitä elämään ja yltäkylläisyyteen kuuluu. Mutta, kun syntyy vain MINÄ- uskonto, siinä kyseenalaistetaan lihassa ja lihallisuudessa pyhyys.

Pyhyys elämään ja juuri sinun valintasi takia, varmasti Mohikaani Sääli valintasi tietä, koska MINÄ keskeinen ihminen on kaikkein ikävin matkakumppani kaikille lähimmäisilleen siinä omassa uskonnossaan. Ihminen on jumala ja määrittää siitäkäsin luomakunnan, sekä suunnan uskolle.

Se on julma maailma tässä ajassa, se on ateistinen- Jumalakieltäjän maailma.

Heidän kättensä hedelmät on mätiä ja katoavaisuuden alaisuudessa.

ts. Miksi Jumalan pitäisi sallia iankaikkisuutta harhaiselle MINÄ- uskolle.

Ihminen ei ole jumala ja kerran kun luodaan Uusi taivas ja Maa. jonka keskeinen asia on Uuden AAdamin kautta synnytetty, "siemen" maa. Siellä on vain, ja yksin vain Jumalan luoma maailma. Ei muuta.

Siksi omantien valinneet ovat epäkelpoja sinne, koska sinne ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää.

Pitäisi nyt sentään olla selvä Suomenkieli jokaisen hallussa ja ymmärrys tajuta perustukset, mille mikin rakennus rakennettaan.

Jumalan rakennus on Kristuksen peruskivelle rakennettu ja se kestää.

Valinta on ihmisellä ja suun tunnustus kertoo jokaisesta, onko sisällä vai ulkopuolella elämästä, joka on Iankaikkisuuden kohdalla ""armolahja"" Jeesuksessa Kristuksessa. ts. tämä Uusi Adam ja joka tunnustaa HÄnet Herrakseen voi olla morsion hänen rinnallaan. Se on rakkausliitto.

ts. Jos Kristus ei ole rakas, tuo valtakunta, voi suoraan sanoa, että olen hyljännyt elämäntien ja kadotettu. Eikä kiinnosta. Näin ollen tietää tiensä. Ei kannata valehdella itselle. Olen rakastunut maailmaan ja mitä maailmassa on, sekä siihen kadotettuun herraan, joka on tuomion alaisuudessa, syöstynä taivaasta.
        ´Nautin sen antamista hedelmistä, joka tuo tuhoa lähimmäisilleni, sellainen minä olen. Kun nämä suun tunnustukset ovat kullakin totuudenmukaisia, siinä tietää tiensä suunnan ja päämäärän

Sinulla on pahoja ennakkoluuloja ateisteista. Sinä syytät heitä epäsuorasti itsekkyydestä että he ajattelevat vain itseään tyyliin minäminämina.

Voihan se tietysti olla joltain osin tottakin. Mutta näytäpä minulle uskovainen joka ei olisi itsekäs!

Joten pata kattilaa soimaa.

Tuo ateistien slogan: nauti elämästäsi sillä jumala tuskin on olemassa, on suunnattu toisille ihmisille - hyvin epäitsekkäästi. Siinä ateisti toivoo toisen ihmisen nauttivan elämästä.

Uskovainen taas uhkaa että jos et usko jumalaan taivaasta tippuu tiiliskivi päähäsi. Siksi ateisti sanoo bussikampanjanjassaan:"Tuskin on jumalaa". Näin ollen ei ole rankaisun pelkoakaan, josta tässä ketjussa kertoo eräs.

Kirjoitit:"Nautin sen antamista hedelmistä, joka tuo tuhoa lähimmäisilleni, sellainen minä olen."

Kun olen kirjoittanut attepaltalle he ovat olleet ihanan kannustavia ja rohkaisevia ja myötätuntoisia minulle. Olen saanut heiltä lohtua. Se mitä sanon sitä kuunnellaan.

Entä tämä palsta: kaikki mitä sanon vääristellään toiseksi, haukutaan mielisairaaksi ja uhataan jopa että kuolen kohta ja sitten helvettiin. Aivan kuin jumala olisi paha sadisti, joka kostaa jos joku uskaltaa olla eri mieltä uskovan kanssa.

Uskovien hedelmät ovat pahoja, ateistit ovat taas hedelmiltään parempia. Heillä on armoa, jumaluskoisilla taas ei ole.

Heidän taivaansa ei ole minun osoitteeni-se ei nimittäin olisi enää taivas vaan helvetti.

Olen pahoillani mutta tuskin sinäkään ymmärrät. Niin pahoja ennakkoluuloja sinulla tuntuu ateisteja vastaan olevan.

• näin ja piste

Sun jutut ei pysy yhtään kontekstissa vaan pompit sinne tänne miten milloinkin on "henki" päällä !

EN minä kuolemaa toivo, miksi siis selalista vääntelet, sanoin vain että olen valmis kun sen aika on, siinä oli painopiste jos et sattunut huomaamaan.

MIksi luulet etten nauti elämästä vaikkaminulle JUmala on totidellisuutta joka hetki !!

Mikä lookisuus antaa käsittää niin, että KAiken Luojan Palveleminen estää elämisen todellisen olemuksen näkemisen kokemisen ja elämisen ja nauttimisen kerro se ?

Rietasteluko kaikessa sen monimuotoisuudessa on sitä elämää jota ateisti luulee elämäksi hah !

MInulta JUmala ei ole koskaan keiltänyt mitään mitä minä tarvitsen elääkseni täyden elämän Hänen omanaan.

piste

• Miten on...mitä sinä toivot niille jotka eivät sinun uskoasi jaa?

• Sääli Heikkoja

Miten on...mitä sinä toivot niille jotka eivät sinun uskoasi jaa?

" Miten on...mitä sinä toivot niille jotka eivät sinun uskoasi jaa? "

En ole "näin ja piste", vaikka vastaankin.

- tietysti me uskovat toivomme kaikille ihmisille pelkästään hyvää. Sehän on Raamtun selvääkin selvempi sanoma.

Jos sinä et sitä käsitä, heikoilla meet. Säälittävää.

• Sääli Heikkoja kirjoitti:

" Miten on...mitä sinä toivot niille jotka eivät sinun uskoasi jaa? "

En ole "näin ja piste", vaikka vastaankin.

- tietysti me uskovat toivomme kaikille ihmisille pelkästään hyvää. Sehän on Raamtun selvääkin selvempi sanoma.

Jos sinä et sitä käsitä, heikoilla meet. Säälittävää.

"-tietysti me uskovat toivomme kaikille ihmisille pelkästään hyvää." "Jos et sinä sitä käsitä, heikoilla meet. Säälittävää."

Vai että kaikille? Sanoissasi on selvä ristiriita. Et vaikuta kovin hyväntahtoselta ihmiseltä ja tempausoppi ja se että eriuskoiset joutuvat vihan aikaan ja lopulta helvettiin on se raamatun sanoma. Se kertoo kostonhaluisesta jumalasta joka vihaa suurinta osaa maailmanihmisiä.

Jos uskoisin sellaiseen jumalaan olisin hullu.

• -lapsi-

"-tietysti me uskovat toivomme kaikille ihmisille pelkästään hyvää." "Jos et sinä sitä käsitä, heikoilla meet. Säälittävää."

Vai että kaikille? Sanoissasi on selvä ristiriita. Et vaikuta kovin hyväntahtoselta ihmiseltä ja tempausoppi ja se että eriuskoiset joutuvat vihan aikaan ja lopulta helvettiin on se raamatun sanoma. Se kertoo kostonhaluisesta jumalasta joka vihaa suurinta osaa maailmanihmisiä.

Sari...

Onko sinulla aikaa pysähtyä hetkeksi ja pohtia seuraavaa asiaa?
        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

1Piet. 1:23
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Yhdenkin uskovan olemassaolo todistaa Jeesuksen sovintoveren voimasta.
        http://www.muutokseen.fi/

Jumala antaa voiman pysyä taivastiellä.
        http://historianet.fi/kristittyjen-kidutukset-olivat-kansanhuvia
        http://www.stefanus.fi/

Uskovat kylvävät pelastus-siemeniä. Kaikki siemenet eivät putoa hyvään maahan.

Luuk:
        8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
        8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
        8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.

http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/kylvaja.html

• -lapsi- kirjoitti:

Sari...

Onko sinulla aikaa pysähtyä hetkeksi ja pohtia seuraavaa asiaa?
        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

1Piet. 1:23
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Yhdenkin uskovan olemassaolo todistaa Jeesuksen sovintoveren voimasta.

Jumala antaa voiman pysyä taivastiellä.

Uskovat kylvävät pelastus-siemeniä. Kaikki siemenet eivät putoa hyvään maahan.

Luuk:
        8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
        8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
        8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.

http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/kylvaja.html

Voi, minun tulee surku sinua ja j.t.p:tä kun huomaan että te ihan hyvällä kirjoitatte ja näette paljon vaivaa että minä tulisin uskoon.

En tahdo vastata ilkeästi. Mutta huomaan että me elämme ihan eri maailmoissa.

Aikoinaan olin itsekkin uskossa ja evankelioin ihmisiä.

• kaikkiaikanaan

Uskot tai et, Se kyllä selviää sinulle jossakin vaiheessa. Jumalan siunausta sinulle SS73

• Kaikkiruokainen

Voi, minun tulee surku sinua ja j.t.p:tä kun huomaan että te ihan hyvällä kirjoitatte ja näette paljon vaivaa että minä tulisin uskoon.

En tahdo vastata ilkeästi. Mutta huomaan että me elämme ihan eri maailmoissa.

Aikoinaan olin itsekkin uskossa ja evankelioin ihmisiä.

Miksi luovuit?

• Kaikkiruokainen kirjoitti:

Miksi luovuit?

Asia selviää tästä linkistä jos olet lukutuulella. Aloittamaani ketjuun on tullut 240 vastausta pääasiassa ateisteilta. En ole vielä kaikkia lukenut.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12230426

Asia selviää tästä linkistä jos olet lukutuulella. Aloittamaani ketjuun on tullut 240 vastausta pääasiassa ateisteilta. En ole vielä kaikkia lukenut.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12230426

* Ei se riitä kuitenkaan, että sulla olisi joku oikeus erota ja kieltää Jumala, ja silti vaan olist, niin kuin ei mitään olisi tpahtunutkaan, sinä vaans aat omasta mielelstäsi morkata Jumalan seurakuntaa mielin määrin.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ei se riitä kuitenkaan, että sulla olisi joku oikeus erota ja kieltää Jumala, ja silti vaan olist, niin kuin ei mitään olisi tpahtunutkaan, sinä vaans aat omasta mielelstäsi morkata Jumalan seurakuntaa mielin määrin.

Ei olematonta voi kieltää.

• kaikilla oikeus

Ei olematonta voi kieltää.

Mutta miten kukaan voi kieltää Jumalan? Eihän Jumalan läsnäoloa ja luomistyötä voi olla huomaamatta.

Jokaisella on kuitenkin oikeus omiin mielipiteisiinsä niin ateistilla kuin kristitylläkin. Jankkaaminen ja syyttäminen ei auta ketään mutta lohduttaa ehkä tunne-elämää kun "saa" paasata.

• Jumalan Omaisuutta

" Mutta helluntailainen: hän kai oikeastaan toivoo näkevänsä suurimman osan maailman ihmisistä "vihan ajassa", ja suurissa kärsimyksissä ja lopulta helvetissä. "

-oot tietämätön koko helluntaiilaisuudesta kun tuollaisia juttelet.

Hellarit saarnaavat ihmisille Pelastajaa Jeesusta, eivät he sitä toivo, että vihan aikaan / helvet.tiin ihmiset joutuisivat, päinvastoin, heillä on hätä ihmissieluista ja heidän kohtalostaan.

Mistä kummasta tuollaista huuhaata sinäkin olet keksinyt? Ihmettelen.

" Siitä on rakkaus kaukana. Ja minua on aina kiehtonut helluntailaisten opissa se että he pitävät että jumala on rakkaus. "

- Jumala on rakkaus edelleenkin huolimatta sinun väärästä informaatiostasi / luulostasi.

" Nyt näyttää siltä että tämä pieni vähemmistö(0,85% kansasta on helluntailaisia)rakastaa vain itseään ja muita samoin uskovia. He toivovat suurimmalle osalle kanssaihmisiä kärsimystä. "

- täysin päin honkia taas.

" Sekä siksi koska eräs palstan vakkari on kertonut että hänen lapsuutensa meni pilalle koska hän joutui kuuntelemaan tempauksesta lapsena, ja koska hän ei ollut-pieni poika silloin-tehnyt kunnollista uskonratkaisua polvillaan ja kielillä puhuen-hän PELKÄSI ettei häntä temmatakkaan "

- polvillaan ja kielilläpuhuenko se uskonratkaisu pitää tehdä?
      Olen hellari ja enpä tuotaa ole missään päin edes kuullutkaan.

Kielilläpuhuminen ei ole pakko, se on armolahja, jonka saa ARMOSTA, ei siihen liity uskoontulo lainkaan, taas omias juttelet, tai tuo kertoja on pannut omiaan siihen, tai joku hellariperhe lainalaisena ja omissa luuloissan on sitä opettanut. Ei tuollainen kuulu Raamatun opetuksiin ja sitä ei kyllä helluntaiseurakunnissakaan opeteta, se on saletti. Tiedän sen yli 30v kokemuksella ja muissakaan seurakunnissa ei tuollaista väittämääsi ole minua vastaan tullut. Joten lopettakaa turha huuhaan puhuminen.

" Jos pieni lapsi pelkää...hänhän edustaa ihmisyyttä...voi isompikin pelätä. "

- kyllä väärä opetus ja USKONNOLLISUUS saa aikaan pelkoa.
      Joka on Raamatullisesti uskoontullut, eli uudestisyntynyt Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, ei aiheuta toisille pelkoa, päinvastoin.

" Ettekö koskaan epäile "

- en epäile Raamatun oppia, koska se on toimiva jokaisen kohdalla, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja luottaa kirjoitettuun Sanaan.
      Ei ole ilmaantunut mitään syytä epäillä, päinvastoin, olen nähnyt Jumalan lupausten toteutuvan niihin luottavan kohdalla.

t: Jumalan omaisuus.

• Pidä lapsellinen uskosi. Huomaan ettet yritäkään ymmärtää minua joten en kirjoita sinulle tämän enempää.

Pidä lapsellinen uskosi. Huomaan ettet yritäkään ymmärtää minua joten en kirjoita sinulle tämän enempää.

* Juuri niin, lapsenmielinen se usko tuleekin olla.
        * Lue nyt tästä, Raamattua, ei helluntailaisuutta. Matt.11: 25,26. * "Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: Minä ylistän sinua Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä, ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26: Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. "

• huumormies
      • Luku neljä: Jeesus ja homoseksuaalisuus. Ei pääse lukemaan ku ekan luvun puoleen väliin.

• j.t.p.

Muista, mitä olen sinulle sanonut ja puhunut.

• Muistan, enkä usko että olen kovista sanoistasi huolimatta tarkoittanut minulle mitään pahaa.

• KTS (Ei kirj.)

Reptiiilit, mikrosirut, New World Orderit, illuminaatit ja maitreijat.....:p

• Se on suoranaista hulluutta tuo hellareitten usko suoraan sanoen. Juuri luin kuinka joku hellari oli keksinyt että tavallinen kännykkä on se mikrosiru ja perkeleestä.

Sitä se hellareitten usko teettää: joku ei uskalla edes kännykkää käyttää ja suosittelee samaa muillekin.

Sairasta!

• josssain kasvaa

Ss kävi taas hiukan päästelemässä turhautumiaan ulos !

mistä niitä oikein piisaa.

• -lapsi-

Sarisusannass.

Ymmärrän huolesi, mutta tempaus ei ole helluntailainen asia, vaan se on raamatullinen asia. Siinä olet oikeassa, ettei kenenkään pitäisi pelotella ketään, vaan Kristusta ja Hänen rauhaansa pitäisi julistaa.

Fil. 4:7
      ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
      http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0
      Tule Herra Jeesus!

• Ei sillä peloitella vaan se sisältyy oppiinne. Sen mukaan vääräuskoiset ja ateistit joutuvat vihan aikaan ja helvettiin.

Minä en sitä usko. Mutta tuo oppinne on julma.

Jeesuksesta ei ole todisteita onko koskaan elänyt vai onko kyseessä pelkkä myytti.

"Tule Herra Jeesus."

Voi sua. Saat odotella maailman tappiin, sulla on vilkas mielikuvitus, katsos kun olematon ei voi tulla eikä mennä mihinkään.

Ei pahalla.

Ei sillä peloitella vaan se sisältyy oppiinne. Sen mukaan vääräuskoiset ja ateistit joutuvat vihan aikaan ja helvettiin.

Jeesuksesta ei ole todisteita onko koskaan elänyt vai onko kyseessä pelkkä myytti.

"Tule Herra Jeesus."

Voi sua. Saat odotella maailman tappiin, sulla on vilkas mielikuvitus, katsos kun olematon ei voi tulla eikä mennä mihinkään.

Ei pahalla.

En ole vuosiin palstaa seurannut, mutta nyt ilman viiletessä ja netin ääressä katselin kirjoituksia. Ihmettelen tätä kirjoitustasi, koska tästähän saa sen käsityksen, ettet usko Jumalaan ja Hänen sanaansa laisinkaan. Minä en voi uskoa "myydä", mutta se syntyy kuitenkin Sanaa lukemalla ja kuulemalla. Itse olen saanut uskon säilyttää ja se on valtavaa ARMOA, en minun minun pienintäkään ansiotani. Vaan hyvää kesän alkua ja Jeesus sinua vahvistakoon, että saisit kokea elämän Kristuksessa.

• frihet kirjoitti:

En ole vuosiin palstaa seurannut, mutta nyt ilman viiletessä ja netin ääressä katselin kirjoituksia. Ihmettelen tätä kirjoitustasi, koska tästähän saa sen käsityksen, ettet usko Jumalaan ja Hänen sanaansa laisinkaan. Minä en voi uskoa "myydä", mutta se syntyy kuitenkin Sanaa lukemalla ja kuulemalla. Itse olen saanut uskon säilyttää ja se on valtavaa ARMOA, en minun minun pienintäkään ansiotani. Vaan hyvää kesän alkua ja Jeesus sinua vahvistakoon, että saisit kokea elämän Kristuksessa.

En minä ateisti ole, uskon kyllä että jossain voi olla jokin jumala. Koet että et ole osallinen pelastumiseesi ja olet ilman pienintäkään ansiota.

Ihmettelen tätä, ajattelet itseäsi vahingoittavalla tavalla ja se on merkki siitä että sinäkin olet uskonnon uhri mutta et sitä itse ymmärrä. Ehkä kuitenkin kiität itseäsi nöyryydestäsi? Nöyryytesi on aiheetonta sillä sinä olet tehnyt parhaasi ja voisit itseäsi vähän kiittääkin.

Kun olin uskossa niin näin miten monelta puuttuivat ne vaaditut teot. Sinulla oli paljon hyviä tekoja ja näit vaivaa hyvän omantunnon saamiseksi ja toisten eteen. Siitä kunnioitin sinua ja omalta osaltasi vahvistit uskoani silloin.

Se on niin että me olemme kukin kasvatuksemme tulos. Minun isäni on ateisti ja olen oppinut ymmärtämään häntä enkä tarvitse mitään uskoa yliluonnolliseen ollakseni onnellinen.

Tätä moni ei ymmärrä vaan he haluavat uskoa minun olevan onneton ilman uskoa.

Uskovaisilla on paljon kuvitelmia.

• -lapsi-

Ei sillä peloitella vaan se sisältyy oppiinne. Sen mukaan vääräuskoiset ja ateistit joutuvat vihan aikaan ja helvettiin.

"Tule Herra Jeesus."

Ei pahalla.

Voisitko ystävällisesti antaa linkin "helluntai-oppiin"?

Raamattu kuuluu kaikille. Pyhä henki vuodatettiin helluntaina tiettyjen ihmisten päälle ja he puhuivat kielillä, joita ulkomaalaisetkin ymmärsivät. Herra toimitti omilleen supernopean kielikylvyn. Ei se sen kummosempaa ollut. En pidä moista suurena ihmeenä. Ihan turhaan siitä mölistään.

Sen sijaan maailmankaikkeuden luomista voi jo hiukan ihmetellä. Jumalan suuruutta onkin syytä ylistää ja kiittää. Jumala on ainoa, joka voi auttaa luotujaan. Hän lähetti Poikansa maan päälle suorittamaan maailman tärkeintä tehtävää langenneen maailman hyväksi.

Vetoan lukijoihini. Maailmassa vallitsee syyn ja seurauksen laki eli "sitä niittää mitä kylvää". Siunatkaamme eli puhukaamme hyvää. Älkäämme kirotko, eli puhuko pahaa. Varsinkin tulemme siunatuiksi siunaamalla Jumalan silmäterää.

4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        http://www.weblessisrael.org/
        http://www.youtube.com/watch?v=ujTPDIadFa0
        http://hebrewsongs.com/?song=mahavarech

Jumalan siunausta.

En minä ateisti ole, uskon kyllä että jossain voi olla jokin jumala. Koet että et ole osallinen pelastumiseesi ja olet ilman pienintäkään ansiota.

Ihmettelen tätä, ajattelet itseäsi vahingoittavalla tavalla ja se on merkki siitä että sinäkin olet uskonnon uhri mutta et sitä itse ymmärrä. Ehkä kuitenkin kiität itseäsi nöyryydestäsi? Nöyryytesi on aiheetonta sillä sinä olet tehnyt parhaasi ja voisit itseäsi vähän kiittääkin.

Kun olin uskossa niin näin miten monelta puuttuivat ne vaaditut teot. Sinulla oli paljon hyviä tekoja ja näit vaivaa hyvän omantunnon saamiseksi ja toisten eteen. Siitä kunnioitin sinua ja omalta osaltasi vahvistit uskoani silloin.

Se on niin että me olemme kukin kasvatuksemme tulos. Minun isäni on ateisti ja olen oppinut ymmärtämään häntä enkä tarvitse mitään uskoa yliluonnolliseen ollakseni onnellinen.

Tätä moni ei ymmärrä vaan he haluavat uskoa minun olevan onneton ilman uskoa.

Uskovaisilla on paljon kuvitelmia.

Teen asiota joita koen , että on tarvis tehdä ja jotka jopa miellyttävät minua, vaan eivät ne minua Jumalan silmissä tee paremmaksi, sillä pelastus on minullekin tullut , VAIN ARMOSTA USKON KAUTTA KRISTUKSEEN. ja uskokin on lahjaa, joka saadaan Sanan kautta. Yritin vain tuoda esiin, ettei ihmisen teot pelasta, vaan armo.
        "Koet että et ole osallinen pelastumiseesi ja olet ilman pienintäkään ansiota".Raamattuhan itse ilmoittaa, ettei ku7kaan omien ansioiden tähden pelastu, vaan armon kautta hyviin tekoihin. Eli niissä hyvissä teissakin eläminen on kiitos aihe suuresta armosta.
        Olen esim. tätä humanitaatista avustus "työtä" saanut tehdä, koska Jumala on sen mahdollistanut, tosin ei tämä "tekeminenkään" aina ole minua miellyttänyt, sillä minäkin olen vain armosta pelastettu syntinen ihminen.
        Kuten varmaan olet huomannu elon taipaleella, me ihmiset ollaan vajavaisia ja vikoja löytyy ilman etsimättäkin, vaan Jeesuksen armon avulla voimme jättää synnit ristille, Hän voi antaa siihen voiman...

• Eenokki 12
        frihet kirjoitti:

Teen asiota joita koen , että on tarvis tehdä ja jotka jopa miellyttävät minua, vaan eivät ne minua Jumalan silmissä tee paremmaksi, sillä pelastus on minullekin tullut , VAIN ARMOSTA USKON KAUTTA KRISTUKSEEN. ja uskokin on lahjaa, joka saadaan Sanan kautta. Yritin vain tuoda esiin, ettei ihmisen teot pelasta, vaan armo.
        "Koet että et ole osallinen pelastumiseesi ja olet ilman pienintäkään ansiota".Raamattuhan itse ilmoittaa, ettei ku7kaan omien ansioiden tähden pelastu, vaan armon kautta hyviin tekoihin. Eli niissä hyvissä teissakin eläminen on kiitos aihe suuresta armosta.
        Olen esim. tätä humanitaatista avustus "työtä" saanut tehdä, koska Jumala on sen mahdollistanut, tosin ei tämä "tekeminenkään" aina ole minua miellyttänyt, sillä minäkin olen vain armosta pelastettu syntinen ihminen.
        Kuten varmaan olet huomannu elon taipaleella, me ihmiset ollaan vajavaisia ja vikoja löytyy ilman etsimättäkin, vaan Jeesuksen armon avulla voimme jättää synnit ristille, Hän voi antaa siihen voiman...

friihetillä näyttää olevan luterilainen usko ja ei ole tarvis liittyä kirkkoon takaisin vaan kilvoitella kunnes saapuu Hän.

• niin se menee

Kyllä Jeesus tulee ihan kellolleen, aivan kuten aiemminkin, josta luemme mm Gal. 4: 4.

ei myöhästy.

• ykkönen riittää

Eikä Helluntailla mitään omaa keksimää oppia ole.

Raamatun oppia Helluntai seuraa. Tämän tajuaminen ei monta luokkaa tarvitse.

• siinä ne

Parasta ottaa moppi ja siivota elämänsä ennenkuin Hän tulee.

ja ostaa vaikka kaunis mekko kesän kunniaksi !

• Kiitos positiivisesta viestistäsi. Ekasta lauseesta en sano mitään muuta kuin että kukin tulee onnelliseksi tavallaan.

• siitä kesään

Laitoin kesän kunniaksi ikkunoille punaiset pelapuut ja lumihiutaleet siniset yhteensä kymmenen kappaletta.

kovasti he kukkivat ja ilahtuttavat yksinäisen miehen elämää vanhoilla päivillään.

Ja Herrakin tulee ajallaan !

• näillä mennään

en pelkää mailmanloppua, en siruja enkä muutakaan, vaan matkaan koti Isän Kotia jossa kukat kukkii ilman ostamista ja laitamisia eikä ole yökylmiä enää !

mutta mukavaa tää eläminenkin on toki.

lapsia ja lastenlapsia tulee viikonloppuna reilu kymmenen kappaletta.

kokkaan heille ja laitan lapsille jotain leikkimökkiin ja ehkä käymme onkimassa savustan kalaa ja grilliä kuumennetaan.

kaikilla on sama suunta Isän Kotiin ei ahdista emmekä ole hulluja vaikka monikin voiola sitä mieltä.

akateemiset virat on kaikilla paitsi minulla ei ole paljon mitään, puoliskokin makaa haudassa jo monet vuodet.

• Sepä erikoista mieheltä. Tosin oli minunkin mieheni maanantaina-kun oli vielä hellepäivä-innoissaan niistä kukkasista joita minäkin ostin sen kymmenen. Hän istutti ne kukkapenkkiin ja lisäksi laittoi muutaman ruukkuun ja amppeliin ja pöydälle. Viinimarjapensaatkin jo tekevät kukkia.

Ihanaa ja kaunista. Ja grillissä tirisi herkullisia ruokia.

Nyt on tosi kylmä eikä ulkona oo kiva olla. Pojan ilo kesälomasta koskettaa. Amiksessa ei lauleta suvivirttä.

Jeesus...mitä jeesuksesta?

• -lapsi-

Sari...

"Tule Herra Jeesus."
      Ei pahalla.
      Mihin varmuutesi perustuu? Mehän tiedämme, että Raamattu seisoo. Kysymys on vain kapinasta, kun Isää vastustetaan. Viisivuotiaana poikani lempilause oli: "Ei sovi minulle." On tärkeää ymmärtää, ettei langennut maailma kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala anna kutsua. Olisiko sinulla kiinnostusta miettiä asiaa?

Napina ei auta. Päinvastoin.
      http://www.youtube.com/watch?v=d9nyJ96B62E

• Kuten jo frihetille kirjoitin niin minä en ole ateisti vaan uskon että jossain voi olla jokin jumala. En kuintenkaan usko luomisoppiin vaan evoluutioon. Kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja tasa-arvoa yleensäkin. En hyväksy että helluntaiseurakunta sortaa naisia.

En usko raamatulliseen maailmanloppuun enkä mikrosiruihin.

Sinähän et kuitenkaan puhunut niistä ja siksi kirjoituksesi käy sydämeen. Sinä puhut rakkaudesta käsin ja olet huolissani minun sielusta.

Totta kai se koskee. Sydämeen. Se tekee minut murheelliseksi sillä en tietenkään tahdo vastata mahdolliselle jumalalle ei.

En siis kapinoi muutakuin helluntailaisten sairaita oppeja ja uhkauksia ja ilkeyksiä vastaan.

Osuit sillä olen ennestäänkin agnostikko siis sitä mieltä että tietoa on jumalasta mahdoton saada. Kuitenkin maailmassa on niin paljon kaunista ja hyvää että voisin kuvitella että mahdollinen jumalakin on hyväätarkoittava ja hyvä. Tosin me kaikki kuolemme-se ei kerro mistään hyvyydestä.

Mummoni on saanut tietää tänään että hän kuolee pian. Aina kuoleman edessä mietin mihin vainajat ja rakas mummoni joutuu.

Onko jumala rakkaus, vai eikö hän välitä ollenkaan?

Miksi hän leikkii kuurupiiloa?

• -lapsi-

Kuten jo frihetille kirjoitin niin minä en ole ateisti vaan uskon että jossain voi olla jokin jumala. En kuintenkaan usko luomisoppiin vaan evoluutioon. Kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja tasa-arvoa yleensäkin. En hyväksy että helluntaiseurakunta sortaa naisia.

En usko raamatulliseen maailmanloppuun enkä mikrosiruihin.

Sinähän et kuitenkaan puhunut niistä ja siksi kirjoituksesi käy sydämeen. Sinä puhut rakkaudesta käsin ja olet huolissani minun sielusta.

Totta kai se koskee. Sydämeen. Se tekee minut murheelliseksi sillä en tietenkään tahdo vastata mahdolliselle jumalalle ei.

En siis kapinoi muutakuin helluntailaisten sairaita oppeja ja uhkauksia ja ilkeyksiä vastaan.

Osuit sillä olen ennestäänkin agnostikko siis sitä mieltä että tietoa on jumalasta mahdoton saada. Kuitenkin maailmassa on niin paljon kaunista ja hyvää että voisin kuvitella että mahdollinen jumalakin on hyväätarkoittava ja hyvä. Tosin me kaikki kuolemme-se ei kerro mistään hyvyydestä.

Mummoni on saanut tietää tänään että hän kuolee pian. Aina kuoleman edessä mietin mihin vainajat ja rakas mummoni joutuu.

Onko jumala rakkaus, vai eikö hän välitä ollenkaan?

Miksi hän leikkii kuurupiiloa?

Älähän nyt. Onhan Jeesus sentään ihan todellinen.
        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

• -lapsi-

Sari...
      "Aikoinaan olin itsekkin uskossa ja evankelioin ihmisiä."

Suomen sanotaan edustavan tuhlaaja-Efraimia.
      http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg
      http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

Hes:
      37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
      37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
      37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
      37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
      http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

Kuningaskunta Suomi
      - Ja sitten on olemassa Jumalan ilmoituksen mukaan Israelin kuningaskunta, joka on ollut peitossa ihmissilmiltä yli 2700 vuotta, mutta ei suinkaan lopullisesti hävinneenä. On tullut lähelle se aika, jolloin tämä suuri ja hämmästyttävä salaisuus tulee paljastumaan ja kaikki maailman kansat tulevat sen näkemään. Ja tämä asia tulee koskettamaan meitä suomalaisia, koska niin monet tosiasiat kertovat sen puolesta, että maa nimeltä Suomi edustaa Israelin kuningaskuntaa ja niitä kantaisä Jaakobin kymmenen pojan jälkeläisiä, joiden johtajasta käytetään myös nimeä Joosef tai Efraim.
      http://jarmo10.org/jouni.htm
      Vaakunoissamme on Daavidin tähti
      http://jarmo10.org/kartat.htm

Suomi auttaa paluumuutossa. Herra hajoitti Neuvostoliiton, jotta Hänen valittunsa voisivat palata isiensä maahan. Elämme Jeesuksen paluun odotuksessa.
      http://int.icej.org/news/special-reports/aliyah-through-finland

"Kiveenhakatut"
      http://jarmo10.org/sakuva.jpg

Kenen maa?
      http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
      Tule Herra Jeesus!

• -lapsi-

Sari...
      "se että eriuskoiset joutuvat vihan aikaan ja lopulta helvettiin on se raamatun sanoma. Se kertoo kostonhaluisesta jumalasta joka vihaa suurinta osaa maailmanihmisiä."
      Ilm. 7:14
      Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• -lapsi-

Luetteko koskaan rivien välistä? Raamattua, ja kelpo romskua, ei lueta pelkästään lukemalla, vaan myös ajattelemalla. Tässä paljastuu, että Luoja loi kielet ja että globalismi on kapinaa Jumalaa vastaan.

1.Mooseksen kirja:
      11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
      11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
      11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
      11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
      11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
      11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
      11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
      11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
      11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.
      http://www.bibelfokus.se/fi/node/226
      Apostolien teot:
      2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
      2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
      2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
      2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
      2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

Jukka Norvanto tutkii, pohtii ja opettaa. Nojatkaa taakse, rentoutukaa ja kuulkaa.
      http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat

• Vilpittömyytesi on ihailtavaa, lapsi. Löydät tosi nopeasti raamatusta sopivat kohdat.

• -lapsi-

Vilpittömyytesi on ihailtavaa, lapsi. Löydät tosi nopeasti raamatusta sopivat kohdat.

Kiitos ja kunnia Jumalalle. Ylistäkäämme häntä. Olen tottunut käyttämään Koivuniemen Raamattu-hakua.
        http://www.koivuniemi.com/home

Apt:
        16:22 Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
        16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
        16:24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Amen.

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Kiitos ja kunnia Jumalalle. Ylistäkäämme häntä. Olen tottunut käyttämään Koivuniemen Raamattu-hakua.
        http://www.koivuniemi.com/home

Apt:
        16:22 Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
        16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
        16:24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Amen.

Elintärkeää

5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 4:4
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Joh:
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        http://www.youtube.com/watch?v=2CAh_rKuAgU

• -lapsi- kirjoitti:

Elintärkeää

5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 4:4
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Joh:
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        http://www.youtube.com/watch?v=2CAh_rKuAgU

Lapsi. Myös minä olen ollut uskossa. Minulle toiset uskovat sanoivat että minulla on intoa. Näen sinussa saman intohimon kuin mitä minussa on.

Olen myös läpikäynyt monia suhteita ja aina pettynyt. Tietyllä tavalla voisin olla tuo kaivon nainen.

Mutta en kuitenkaan ole. Minulla on ollut 10 vuotta sama mies jota rakastan ja ennenkaikkea olen hänelle uskollinen. Ihan sydämestäni. Vaikka minusta ovat miehet kiinnostuneita niin sydän sanoo ettei kukaan ole parempi nykyistä aviomiestäni.

Olin uskossa kun tapasin hänet ja hän oli vuokseni valmis jopa tulemaan helluntailaiseksi. En sano että uskoon sillä hänet on kasvatettu ateistiksi.

Hänen vanhempansa kielsivät häneltä lapsena uskontotunnitkin. Hänestä kasvoi omilla aivoillaan ajatteleva, erittäin älykäs ja vahva mies.

• -lapsi-

Lapsi. Myös minä olen ollut uskossa. Minulle toiset uskovat sanoivat että minulla on intoa. Näen sinussa saman intohimon kuin mitä minussa on.

Olen myös läpikäynyt monia suhteita ja aina pettynyt. Tietyllä tavalla voisin olla tuo kaivon nainen.

Mutta en kuitenkaan ole. Minulla on ollut 10 vuotta sama mies jota rakastan ja ennenkaikkea olen hänelle uskollinen. Ihan sydämestäni. Vaikka minusta ovat miehet kiinnostuneita niin sydän sanoo ettei kukaan ole parempi nykyistä aviomiestäni.

Olin uskossa kun tapasin hänet ja hän oli vuokseni valmis jopa tulemaan helluntailaiseksi. En sano että uskoon sillä hänet on kasvatettu ateistiksi.

Hänen vanhempansa kielsivät häneltä lapsena uskontotunnitkin. Hänestä kasvoi omilla aivoillaan ajatteleva, erittäin älykäs ja vahva mies.

Siinäpä se. Älystä voi tulle este.

Mark:
        10:6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        10:7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        10:8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        10:9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        10:10 Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa.
        10:11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
        10:12 Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin."
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Olin ihan tavallinen suomalainen mies. Olin ateisti, koska koulu ja valtamedia tekivät minusta sellaisen. Kävin kyllä rippikoulun, koska se kuului asiaan. Minut oli nimittäin kastettu vauvana kirkon jäseneksi. Rippikoulu ei kuitenkaan saanut minua uskomaan eli luottamaan Herraan Jeesukseen Kristukseen. Kummisetäni ei koskaan opettanut minulle Raamattua. Mummoni taisi olla uskossa, koska hänellä oli tapana kuunnella radiosta jumalanpalveluksia. Uskon mummoni rukoilleen jälkikasvunsa puolesta.

Jumala on kärsivällinen. Hän saattaa kutsua jopa kolme kertaa. Kärsin aika-ajoin haluttomuudesta/masennuksesta. Elämästä tuntui puuttuvan jotain. Kaipasin muutosta elämääni. Duuni ei tyydyttänyt. Vaihdoin duunia. Ei auttanut. Vaihdoin paikkakuntaa. Ei tehonnut sekään. Lopulta, saavutettuani keski-iän, ymmärsin alkaa lukea Raamattua. Se auttoi. Jumala alkoi hoitaa minua sanansa kautta ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi.

Mutta, kuten todettua, langenneen Aatamin jälkeläiset eivät kiinnostu Jumalasta, ellei Jumala kutsu ensin.
        https://www.google.fi/#q=uskoontulo

• -lapsi- kirjoitti:

Siinäpä se. Älystä voi tulle este.

Mark:
        10:6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        10:7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        10:8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        10:9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        10:10 Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa.
        10:11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
        10:12 Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin."
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Olin ihan tavallinen suomalainen mies. Olin ateisti, koska koulu ja valtamedia tekivät minusta sellaisen. Kävin kyllä rippikoulun, koska se kuului asiaan. Minut oli nimittäin kastettu vauvana kirkon jäseneksi. Rippikoulu ei kuitenkaan saanut minua uskomaan eli luottamaan Herraan Jeesukseen Kristukseen. Kummisetäni ei koskaan opettanut minulle Raamattua. Mummoni taisi olla uskossa, koska hänellä oli tapana kuunnella radiosta jumalanpalveluksia. Uskon mummoni rukoilleen jälkikasvunsa puolesta.

Jumala on kärsivällinen. Hän saattaa kutsua jopa kolme kertaa. Kärsin aika-ajoin haluttomuudesta/masennuksesta. Elämästä tuntui puuttuvan jotain. Kaipasin muutosta elämääni. Duuni ei tyydyttänyt. Vaihdoin duunia. Ei auttanut. Vaihdoin paikkakuntaa. Ei tehonnut sekään. Lopulta, saavutettuani keski-iän, ymmärsin alkaa lukea Raamattua. Se auttoi. Jumala alkoi hoitaa minua sanansa kautta ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi.

Mutta, kuten todettua, langenneen Aatamin jälkeläiset eivät kiinnostu Jumalasta, ellei Jumala kutsu ensin.
        https://www.google.fi/#q=uskoontulo

Minä olen kiinnostunut Jumalasta. Olen kirjoittanut tälle palstalle 9 vuotta. Ensin sari-73, sitten auroraboreallis, sitten averea, sitten k.kiusaantunut ja nyt olen alkanut taas käyttämään koko nimeäni,ehjänä itsenäni.

Olen löytänyt, Jumalan sijasta, uskovaisten opetuksia uskosta ja helvetistä ja pyhän hengen pilkasta.

Olen törmännyt lähinnä jaikalin ja kalamoksen tekstien myötä raamatunkertomuksiin jotka tukevat heidän irrationaalista uskoa esm.kuinka jumala sammuttaa tulen kun vain huutaa tai vain fantasioita tulevasta taivaasta, josta ei ole mitään todisteita.

Olen pettynyt sillä minä haluan löytää sellaista johon voin rehellisesti uskoa.

Joskus löydän itsestäni toivoa. Toivoa siitä että jumala ehkä on olemassa. Kuten silloin kun alkukesästä istutin viinimarjapensaita...tajusin että on ihmeellistä miten meillä on luonnossa ruokaa. Aivan kuin jumala pitäisi meistä ihmisistä huolta.

Tietenkin on pahuuden ongelma. Sinä vaikutat hyvältä ihmiseltä. Mutta on monta sellaista helluntailaista joista en voi sanoa muuta kuin että samaan taivaaseen en heidän kanssaan halua.

Uskovaisuuteen kun tuntuu liittyvän kiinteästi tuo tuomitsen halu. Se taas kertoo heidän ns.jumalastaan.

Sinä käytät raamatun lauseita loogisesti-asiaan liittyen ja järki päässä. Kaikista uskovaisista ei voi sanoa samaa. He käyttävät niitä toisten tuomitsemiseen ja oman egonsa hellimiseen.

• -lapsi-

Minä olen kiinnostunut Jumalasta. Olen kirjoittanut tälle palstalle 9 vuotta. Ensin sari-73, sitten auroraboreallis, sitten averea, sitten k.kiusaantunut ja nyt olen alkanut taas käyttämään koko nimeäni,ehjänä itsenäni.

Olen löytänyt, Jumalan sijasta, uskovaisten opetuksia uskosta ja helvetistä ja pyhän hengen pilkasta.

Olen törmännyt lähinnä jaikalin ja kalamoksen tekstien myötä raamatunkertomuksiin jotka tukevat heidän irrationaalista uskoa esm.kuinka jumala sammuttaa tulen kun vain huutaa tai vain fantasioita tulevasta taivaasta, josta ei ole mitään todisteita.

Joskus löydän itsestäni toivoa. Toivoa siitä että jumala ehkä on olemassa. Kuten silloin kun alkukesästä istutin viinimarjapensaita...tajusin että on ihmeellistä miten meillä on luonnossa ruokaa. Aivan kuin jumala pitäisi meistä ihmisistä huolta.

Tietenkin on pahuuden ongelma. Sinä vaikutat hyvältä ihmiseltä. Mutta on monta sellaista helluntailaista joista en voi sanoa muuta kuin että samaan taivaaseen en heidän kanssaan halua.

Uskovaisuuteen kun tuntuu liittyvän kiinteästi tuo tuomitsen halu. Se taas kertoo heidän ns.jumalastaan.

Sinä käytät raamatun lauseita loogisesti-asiaan liittyen ja järki päässä. Kaikista uskovaisista ei voi sanoa samaa. He käyttävät niitä toisten tuomitsemiseen ja oman egonsa hellimiseen.

Room. 3:23
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

Room. 7:24
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

On hyvä pitää mielessä, että synti asuu lihassamme/sielussamme. Mehän olemme Aatamin jälkeläisiä. Paavalilla oli suuri urakka kitkeä seurakunnista lihallista vaikutusta. Ellei lihamme ole pysyvästi naulattuna ristiin, emme voi millään estää omaa tahtoamme punkeamasta esiin. Näin tämä asia on, kunnes Jeesus tulee perustamaan tuhat vuotta kestävää maailmanrauhaa.

Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Vain Rauhan Ruhtinas voi antaa rauhan ihmiskunnalle, tai oikeastaan koko luomakunnalle.

Room:
        8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        8:25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

• -lapsi- kirjoitti:

Room. 3:23
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

Room. 7:24
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

On hyvä pitää mielessä, että synti asuu lihassamme/sielussamme. Mehän olemme Aatamin jälkeläisiä. Paavalilla oli suuri urakka kitkeä seurakunnista lihallista vaikutusta. Ellei lihamme ole pysyvästi naulattuna ristiin, emme voi millään estää omaa tahtoamme punkeamasta esiin. Näin tämä asia on, kunnes Jeesus tulee perustamaan tuhat vuotta kestävää maailmanrauhaa.

Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Vain Rauhan Ruhtinas voi antaa rauhan ihmiskunnalle, tai oikeastaan koko luomakunnalle.

Room:
        8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        8:25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

Onko toi jotain ilosanomaa että muistutetaan että oletpa sinä paha ja huono ja perisyntinen?

No EI ole.

• -lapsi-

Onko toi jotain ilosanomaa että muistutetaan että oletpa sinä paha ja huono ja perisyntinen?

No EI ole.

Anteeksiantoa ei voi saada, ellei sitä ensin pyydä.
        - Oletko koskaan pyytänyt keneltäkään anteeksi?
        - Onko sinulle annettu anteeksi?

Helpotus

Et ole itse aloittanut syntisyyttäsi, vaan olet perinyt sen esivanhemmiltasi. Nyt sinun on paljon helpompi lähestyä Jumalaa. Armo on viiden sanan päässä:

Luuk. 18:13
        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Ap.t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.16.html

• -lapsi- kirjoitti:

Anteeksiantoa ei voi saada, ellei sitä ensin pyydä.
        - Oletko koskaan pyytänyt keneltäkään anteeksi?
        - Onko sinulle annettu anteeksi?

Helpotus

Et ole itse aloittanut syntisyyttäsi, vaan olet perinyt sen esivanhemmiltasi. Nyt sinun on paljon helpompi lähestyä Jumalaa. Armo on viiden sanan päässä:

Luuk. 18:13
        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Ap.t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.16.html

Vai perisynti. Jos minä olisin ollut Eeva paratiisissa en olisi omenaa haukannut sillä siitä oli Jumala sanonut että siitä seuraa kuolema.

Joten se on epäreilua rangaista minua-syytöntä jostain mitä minä en olisi ikinä tehnyt.

Vai perisynti. Jos minä olisin ollut Eeva paratiisissa en olisi omenaa haukannut sillä siitä oli Jumala sanonut että siitä seuraa kuolema.

Joten se on epäreilua rangaista minua-syytöntä jostain mitä minä en olisi ikinä tehnyt.

Raamattu ei tunne käsitettä perisynti.
        Ei ihminen ole syntinen syntyessään tähän maailmaan.
        Mutta synti toki oli maailmassa jo ennen minua ja sinua.
        Miten synti sitten pääsee meihin. Paavalia lainaten:
        "synti petti minut ja tappoi".

Eli jossain vaiheessa jokainen meistä on niellyt syötin.
        Ja me kuolimme hengellisesti.
        Ja tämän tähden meidän synteihimme kuolleiden
        täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Hengestä.
        Ja kun tämä on tapahtunut,
        niin meidät on siirretty kuolemasta takaisin Elämään.

Minä itse pidän tuosta nimimerkin -lapsi-
        lainaamasta kohdasta:
        "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen"
        Niin yksinkertainen rukous.
        Ja Jeesus sanoi, että
        "tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna".

• kalamos kirjoitti:

Raamattu ei tunne käsitettä perisynti.
        Ei ihminen ole syntinen syntyessään tähän maailmaan.
        Mutta synti toki oli maailmassa jo ennen minua ja sinua.
        Miten synti sitten pääsee meihin. Paavalia lainaten:
        "synti petti minut ja tappoi".

Eli jossain vaiheessa jokainen meistä on niellyt syötin.
        Ja me kuolimme hengellisesti.
        Ja tämän tähden meidän synteihimme kuolleiden
        täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Hengestä.
        Ja kun tämä on tapahtunut,
        niin meidät on siirretty kuolemasta takaisin Elämään.

Minä itse pidän tuosta nimimerkin -lapsi-
        lainaamasta kohdasta:
        "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen"
        Niin yksinkertainen rukous.
        Ja Jeesus sanoi, että
        "tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna".

"Mutta synti toki oli maailmassa jo ennen minua ja sinua."

Äläs sotke ateistia mihinkään synteihin.

"Eli jossain vaiheessa jokainen miestä on niellyt syötin. Ja me kuolimme hengellisesti. Ja tämän tähden meidän synteihimme kuolleiden täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Hengestä. Ja kun tämä on tapahtunut, niin meidät on siirretty kuolemasta takaisin Elämään."

Valtauskonto eli luterilaisuus opettaa...tai tietenkin papit opettavat kansan paimenina, että raamatun mukaan suurin käsky on rakkauden käsky ja Raamatun punainen lanka on Kristuksen armo.

Eli ei tarvitse syntyä uudesti. Lapsi kastetaan vauvana ja kummit velvoitetaan kasvattamaan lapsi luterilaisittain. Keskiössä on lapsi. Lapsi kasvaa ja hänestä tulee aikuinen. Hän tekee virheitä mutta hänelle kuuluu armoa.

Rakkaus ei vaadi muuttumaan vaan rakastaa kohdettaan sellaisena kuin tämä on.

Vain helluntailaiset joita on vain 0,85 % kansasta vaativat uudestisyntymää. Ja kuitenkin on nähtävissä että kukaan hellureista ei ole synnitön.

On järjetöntä vaatia synnitöntä eloa koska edes raamatun mukaan siihen ei kukaan pysty.

Luterilaiset papit on tässä viisaampia.

"Minä itse pidän tuosta nimimerkin -lapsi-lainaamasta kohdasta "Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Niin yksinkertainen rukous. Ja Jeesus sanoi, että "tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna."

Tällä palstalla on eräs joka koki olevansa niin syntinen ja armoa tarvitseva että hän joutui sen takia tekemään keikan pöpilään.

Tuo "olen niin surkea"-oppi on uhriuttava.

"Mutta synti toki oli maailmassa jo ennen minua ja sinua."

Äläs sotke ateistia mihinkään synteihin.

"Eli jossain vaiheessa jokainen miestä on niellyt syötin. Ja me kuolimme hengellisesti. Ja tämän tähden meidän synteihimme kuolleiden täytyy syntyä uudesti ylhäältä. Hengestä. Ja kun tämä on tapahtunut, niin meidät on siirretty kuolemasta takaisin Elämään."

Valtauskonto eli luterilaisuus opettaa...tai tietenkin papit opettavat kansan paimenina, että raamatun mukaan suurin käsky on rakkauden käsky ja Raamatun punainen lanka on Kristuksen armo.

Eli ei tarvitse syntyä uudesti. Lapsi kastetaan vauvana ja kummit velvoitetaan kasvattamaan lapsi luterilaisittain. Keskiössä on lapsi. Lapsi kasvaa ja hänestä tulee aikuinen. Hän tekee virheitä mutta hänelle kuuluu armoa.

Rakkaus ei vaadi muuttumaan vaan rakastaa kohdettaan sellaisena kuin tämä on.

Vain helluntailaiset joita on vain 0,85 % kansasta vaativat uudestisyntymää. Ja kuitenkin on nähtävissä että kukaan hellureista ei ole synnitön.

On järjetöntä vaatia synnitöntä eloa koska edes raamatun mukaan siihen ei kukaan pysty.

Luterilaiset papit on tässä viisaampia.

"Minä itse pidän tuosta nimimerkin -lapsi-lainaamasta kohdasta "Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Niin yksinkertainen rukous. Ja Jeesus sanoi, että "tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna."

Tällä palstalla on eräs joka koki olevansa niin syntinen ja armoa tarvitseva että hän joutui sen takia tekemään keikan pöpilään.

Tuo "olen niin surkea"-oppi on uhriuttava.

Siis oletko niellyt kielletyn hedelmän vai et.

Edellinen viestisi antoi ymmärtää,
        että sinä olisit Eevaa parempi,
        etkä tekisi, mitä Jumala on kieltänyt.
        Sanoit olevasi syytön.

• kalamos kirjoitti:

Siis oletko niellyt kielletyn hedelmän vai et.

Edellinen viestisi antoi ymmärtää,
        että sinä olisit Eevaa parempi,
        etkä tekisi, mitä Jumala on kieltänyt.
        Sanoit olevasi syytön.

En ole niellyt kiellettyä hedelmää enkä olisi tehnyt sitä vaikka Eeva tekikin. Minä olisin uskonut Jumalaa.

On siis väärin rankaista minua.

Tokihan se on vain keksitty myytti, jossa minua kiinnostaa sen moraalinen opetus. Itse asiassa sen moraalin puuttuminen.

Sokeat ei vain huomaa sitä.

En ole niellyt kiellettyä hedelmää enkä olisi tehnyt sitä vaikka Eeva tekikin. Minä olisin uskonut Jumalaa.

On siis väärin rankaista minua.

Tokihan se on vain keksitty myytti, jossa minua kiinnostaa sen moraalinen opetus. Itse asiassa sen moraalin puuttuminen.

Sokeat ei vain huomaa sitä.

Etkö siis koskaan ole tehnyt mitään,
        minkä Jumala on kieltänyt,
        ja josta Jumala on sanonut,
        että siitä seuraa kuolema.

• kalamos kirjoitti:

Etkö siis koskaan ole tehnyt mitään,
        minkä Jumala on kieltänyt,
        ja josta Jumala on sanonut,
        että siitä seuraa kuolema.

Ainakaan en olisi omenaa haukannut. Ja jos nyt jostain tulisi jumala(ei ole tähän asti tullut)ja kieltäisi jotain niin aivan varmasti tottelisin.

Ainakaan en olisi omenaa haukannut. Ja jos nyt jostain tulisi jumala(ei ole tähän asti tullut)ja kieltäisi jotain niin aivan varmasti tottelisin.

Ei Jumala ollut Eevalle puhunut tuosta kiellosta.
        Eeva oli kuullut siitä Aadamilta.

Meillä on sentään kirjallisena Jumalan ilmoitus.

• kalamos kirjoitti:

Ei Jumala ollut Eevalle puhunut tuosta kiellosta.
        Eeva oli kuullut siitä Aadamilta.

Meillä on sentään kirjallisena Jumalan ilmoitus.

Raamatussa on sotia. Loot makaa tytärtensä kanssa:insestiä. Siellä on moniavioisuutta ja raiskatun naisen on pakko mennä raiskaajan kanssa. Ei saa ajaa parran reunaa, ei saa syödä sikaa eikä muitakaan sorkkaeläimiä.

Naisia ei lasketa väkilukuun, naiset eivät saa puhuakkaan seurakunnan kokouksissa ym.käsittämätöntä epätasa-arvoa.

Vammaiset ja ne jotka ei ole ympärileikattu eivät kelpaa alttarille rukoilemaan.

Siellä on puhuva aasi, puhuvia puita, jättiläisiä.

Kävellään vetten päällä tehdään ihmeitä joita ei tapahdu raamatun ulkopuolella ym. todellisuudelle vierasta.

Joopa joo, jumalan sanaa mutta miksi jumala ei ilmoita itseään ymmärrettävästi?

Raamatusta on miljoonia tulkintoja, tuhansia lahkoja.

Jokainen lukee raamattua omalla tavallaan. Toisin kuin sinä.

Minulle se on esihistoriallinen teos ja kertoo muinaisten ihmisten tavasta kirjoittaa esm.jeesuksesta vertauksin.

Missään tapauksessa kirjan avulla ei pysty ennustamaan tulevaa kuten sinä usein teet.

Moraalin pohja..todellakin pohjanoteeraus.

Vai että jumalaan sanaa?

Raamatussa on sotia. Loot makaa tytärtensä kanssa:insestiä. Siellä on moniavioisuutta ja raiskatun naisen on pakko mennä raiskaajan kanssa. Ei saa ajaa parran reunaa, ei saa syödä sikaa eikä muitakaan sorkkaeläimiä.

Naisia ei lasketa väkilukuun, naiset eivät saa puhuakkaan seurakunnan kokouksissa ym.käsittämätöntä epätasa-arvoa.

Vammaiset ja ne jotka ei ole ympärileikattu eivät kelpaa alttarille rukoilemaan.

Siellä on puhuva aasi, puhuvia puita, jättiläisiä.

Kävellään vetten päällä tehdään ihmeitä joita ei tapahdu raamatun ulkopuolella ym. todellisuudelle vierasta.

Joopa joo, jumalan sanaa mutta miksi jumala ei ilmoita itseään ymmärrettävästi?

Raamatusta on miljoonia tulkintoja, tuhansia lahkoja.

Jokainen lukee raamattua omalla tavallaan. Toisin kuin sinä.

Minulle se on esihistoriallinen teos ja kertoo muinaisten ihmisten tavasta kirjoittaa esm.jeesuksesta vertauksin.

Missään tapauksessa kirjan avulla ei pysty ennustamaan tulevaa kuten sinä usein teet.

Moraalin pohja..todellakin pohjanoteeraus.

Vai että jumalaan sanaa?

Pysytään nyt vielä Eevassa, jonka nostit esiin.
        Jos sinä et olisi Eevan sijassa
        syönyt kielletyn puun hedelmää,
        niin et sinä nyt vallitsevassa tilanteessakaan
        tekisi vastoin Jumalan tahtoa.

Eevan ratkaisun paikka oli paljon
        vaikeampi kuin meillä tänä päivänä.
        Eeva ei ollut nähnyt synnin seurauksia missään.
        Me olemme nähneet.
        Ja silti me nielemme syötin.

• kalamos kirjoitti:

Pysytään nyt vielä Eevassa, jonka nostit esiin.
        Jos sinä et olisi Eevan sijassa
        syönyt kielletyn puun hedelmää,
        niin et sinä nyt vallitsevassa tilanteessakaan
        tekisi vastoin Jumalan tahtoa.

Eevan ratkaisun paikka oli paljon
        vaikeampi kuin meillä tänä päivänä.
        Eeva ei ollut nähnyt synnin seurauksia missään.
        Me olemme nähneet.
        Ja silti me nielemme syötin.

Tokihan jumala antoi käskynsä ihmisparille niin että he ymmärsivät mikä on kuolema eikä epäselvästi siten ettei he tajuneet mitä on kun sanotaan "teidän on kuolemalla kuoltava."

Ja ihan samoin kun en juo lasinpesunestettä koska siinä on kuolemanvaara-merkintä en söisi hyvän ja pahan tiedon puusta koska siitä oli jumala sanonut että on kuoleman oma jos siitä syö.

Siis jos leikitään hetki että se oli totta eikä myytti.

"Me olemme nähneet, Ja silti nielemme syötin."

Ihminen tietää hyvän ja pahan. Se on hyvä juttu eikä suinkaan paha. Sen mukaan me pyrimme valitsemaan oikean ja hyvän eikä pahaa eikä väärää.

Olimme uskossa tai ei. Me haluamme näyttää myös itsemme silmiin hyvältä.

Tokihan jumala antoi käskynsä ihmisparille niin että he ymmärsivät mikä on kuolema eikä epäselvästi siten ettei he tajuneet mitä on kun sanotaan "teidän on kuolemalla kuoltava."

Ja ihan samoin kun en juo lasinpesunestettä koska siinä on kuolemanvaara-merkintä en söisi hyvän ja pahan tiedon puusta koska siitä oli jumala sanonut että on kuoleman oma jos siitä syö.

Siis jos leikitään hetki että se oli totta eikä myytti.

"Me olemme nähneet, Ja silti nielemme syötin."

Ihminen tietää hyvän ja pahan. Se on hyvä juttu eikä suinkaan paha. Sen mukaan me pyrimme valitsemaan oikean ja hyvän eikä pahaa eikä väärää.

Olimme uskossa tai ei. Me haluamme näyttää myös itsemme silmiin hyvältä.

Ei Eeva ollut nähnyt kenenkään kuolevan.
        Ei kuolemaa ollut maan päällä
        ennenkuin se tuli maailmaan
        Aadamin rikkomuksen tähden.

• kalamos kirjoitti:

Eli jumala ei varmistanut sitä että Eeva ymmärtää mitä on kun sanotaan että kuolette jos syötte hedelmän?

Miksi ei? Missä on jumalan vastuuntunto pomona? Pomohan on vastuussa alaisistaan -ymmärtävätkö nämä turvallisuusohjeet vai ei.

Ne on tehtävä sellaiseksi että kukin ymmärtää.

Vastaa jokaiseen kysymykseen varsinkin kahteen ensimmäiseen.

Eli jumala ei varmistanut sitä että Eeva ymmärtää mitä on kun sanotaan että kuolette jos syötte hedelmän?

Miksi ei? Missä on jumalan vastuuntunto pomona? Pomohan on vastuussa alaisistaan -ymmärtävätkö nämä turvallisuusohjeet vai ei.

Ne on tehtävä sellaiseksi että kukin ymmärtää.

Vastaa jokaiseen kysymykseen varsinkin kahteen ensimmäiseen.

Jumala varmisti,
        että Aadam ymmärtää asian.
        Jumala oli laittanut asian Aadamin harteille.
        Mitäänhän ei tapahtunut,
        vaikka Eeva söi tiedon puusta.
        Vasta, kun Aadamkin söi tiedon puusta,
        tapahtui se,
        minkä Jumala oli sanonut tapahtuvaksi
        sinä päivänä, jona Aadam siitä syö.

• Sinua rakastetaan

sarisusannass 73
        Täällä on Sinulle lukuisia viestejä. Osan olet ehkä kokenut viileinä ja jotkut vilpittömästi hyvää tarkoittavina. Toivottavasti aiemmin laittamani viestini ei lyönyt Sinua. Uskon kaikkien toivovan Sinulle hyvää eli sitä, minkä kokevat kaikkein parhaimmaksi myös Sinulle. En tässä puhu Sinulle Jumalasta/Jeesuksesta (sitä ovat jo monet tehneet), mutta sanon Sinulle, että tulen puhumaan Jumalalle Sinusta. Pyydän, että Hän näyttää rakkautensa tavalla, jota ymmärrät ja avaa silmäsi hiljaisella puheellaan näkemään todellisuuden, ympäröimään Sinut rakkaudellaan. Hän ei pakota Sinua mihinkään, mutta odottaa. Pyydän, että Hän toimii parhaaksesi ja odottaa, kunnes haluat taas Jumalan, Taivaallisen Isäsi luokse palata ja vastaanotat armon Jeesuksen lunastustyössä. Minun laillani uskon monien viipyvän rukouksessa vedoten Jumalan apuun, mikä on parasta Sinulle. Nämä uskovat eivät odota palkintoa, vaan salassa osoittavat rakkauttaan Sinua kohtaan parhaaksi katsomallaan tavalla...rukouksessa, nähden vaivaa ehkä paljonkin vain Sinun parhaaksesi....myös miehesi.
        "Särjettyä ruokoa Hän ei muserra.."

• kalamos kirjoitti:

Amen!

Vasta ihmisen rikkomuksessa tuli maailmaan kuolema.
        Edes eläimet eivät kuolleet ennen syntiinlankeemusta.

• -lapsi-

Lappix:
      "Pelottelu kuuluu uskontojen hallitsemismenetelmiin."

Nimensä mukaisesti Jeesus vapauttaa. Sen sijaan uskonnot sitovat. Suomenkielinen sanavalinta on huono, koska Kristuksen uskolla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Jumala tuli lihaksi maan päälle vapauttamaan ihmiset kaikista orjuuksista. Raamattua kannattaa lukea itse, ettei tarvitsisi kompuroida ihmisten mielipidejuurakossa.

Joh. 8:36
      Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
      http://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc

• triva

"Jumalalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä mitä helluntailainen maan päällä päättääkin?"

Joku aivan alussa sanoi noin ja sattuvasti sanoikin.
      Johtavat helluntailaiset vetoavat aina raamattuun. Sinne olisi Jumala puhunut ja pulinat pois. Jaa että mitä?
      Hellarit ottavat raamatusta tietyt lauseet, jehovalaiset hieman toiset ja joku muu kristillinen järjestö muuta ja kaikki sanovat kuten siteeraus esitti: Ihmiset määräävät mitä Jumalan tulee tehdä. Sanojia on paljon ja yhtä monta oppia, jota Jumalan tulisi noudattaa.

Lisäksi vielä raamatussa on valtavan paljon ns. pakanauskontojen sanomisia.
      Jos Jumala olisi olemassa, ei olisi ihme että hän sekoaa ihmisten määräyksistä hänelle.
      Jos tähän lisätään vielä muiden kuin kristillisten määräykset Jumalalle, Hänellä olisi satavarmasti paikka mielisairaalassa loppuiäkseen.

Aloitukselle.
      Ei ole mielestäni mikään synti uskoa vähän vaikkapa olemattomiin. Elämästä ei saa tehdä vakavaa vaikka töissä pitää tolkusti ollakin. Mielikuvituksen ei kuitenkaan saisi antaa ottaa valtaa. Siis, leppoisasti elämisen syviä totuuksia etsiskellen ja myös nautiskellen.

• -lapsi-

• että silleen

Jeesus on mielisairas.

• -lapsi-

Jumala on järjestyksen Jumala. Milläs ne atomit, solut ja eliöt muuten pysyis kasassa?

• -lapsi- kirjoitti:

Jumala on järjestyksen Jumala. Milläs ne atomit, solut ja eliöt muuten pysyis kasassa?

Heh."Milläs ne atomit, solut ja eliöt muuten pysyis kasassa?"

Paljatit vain tietämättömyytesi. Et kai luule että jumala on joku ukko joka vahtii koko ajan ettei hänen luomansa maailma vain hajoa?

Kummallisempaa määrittelyä jumalasta saa hakea.

Otappa selvää evoluutiosta ennen alat sitä kommentoimaan.

• -lapsi-

Heh."Milläs ne atomit, solut ja eliöt muuten pysyis kasassa?"

Paljatit vain tietämättömyytesi. Et kai luule että jumala on joku ukko joka vahtii koko ajan ettei hänen luomansa maailma vain hajoa?

Kummallisempaa määrittelyä jumalasta saa hakea.

Otappa selvää evoluutiosta ennen alat sitä kommentoimaan.

SS73.

Mitä evoluutiota tarkoitat? Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota, joka sekään ei ole kehitystä, vaan rappiota eli perimän supistumista.
        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm

Fakta: Raamattu seisoo. Luominen on totta. Hyvä niin, koska muuten elämällä ei olisi tarkoitusta.

• Mä oon kirjoittanut tälle palstalle 9 vuotta. Koko ajan ne yrittää evankelioida. Joskus sitä haluaa uskoa ja sitten on nuppi sekaisin jonkun aikaa. Sitä uskoo olemattomiin.

Mutta sitten ne unohtaa saman tien ja järki palailee.

Että kyllä en ole ihan hyvä sanomaan siitä uskosta olemattomaan.

Tämä palsta ei ole hyväksi kenenkään mielenterveydelle.

• -lapsi-

• triva

sarisusannas73:lle.

"Tämä palsta ei ole hyväksi kenenkään mielenterveydelle. "

Älä ota liian vakavasti. Aivan selvästi näkee että ihmiset puhuvat pötyä kuka todella uskoen kuka muiden mukana.
      Olen itsekin vuosia seuraillut palstaa. Täällä tulee näkösälle useimmat kristilliset suunnat ja niiden sisällä olevat erilaiset painotukset. Linjariidat johtuvat raamatun ristiriitaisuuksista ja ihmisten kyvystä etsiä sieltä erilaisia jakeita ja lyödä sitten rintoihinsa "löysin oikean totuuden".
      Aidosti uskoa hakeva taatusti kokee mielenahdistusta.

Likimain oikea "usko" on luonnonvalinta ts.evoluutio-oppi. Siinä on aukkoja ja sitä tutkitaan oikeasti, mutta se ei käy kenenkään ihmisen päälle.

• Maailmanlopun ja tempauksen korostaminen kuuluu vahvasti helluntaioppiin ja sen vuoksi se on tälläkin palstalla hyvin esillä. Nimimerkki Sarisusanna viittaa kirjoituksissaan minuun, olenhan silloin tällöin sopivassa yhteydessä maininnut ne pelottavat tempaus- ja maailmanloppuopetukset, joita helluntaiseurakunnissa takavuosina opetettiin jopa pienille lapsille.

Tempausoppi oli 1970-luvulla eräs tärkeimpiä opetuksia helluntaiseurakuntien lastenleireillä. Osallistuin niille muistaakseni seitsemänä kesänä ja lisäksi kerran talvella. Joka kerralla opetus tapahtui saman kaavan mukaan. Aihetta käsiteltiin päivisin lukuisissa kokouksissa ja raamattutunneilla. Iltakokouksessa sitten ilmoitettiin, että myöhäisillan rukouskokouksessa on mahdollisuus antaa elämänsä Jeesukselle, että pääsee osalliseksi Jeesuksen toiseen tulemukseen ja tempaukseen yläilmoihin. Tuo iltarukouskokous oli onneksi yleensä vapaaehtoinen, vaikka meitä muutamia kieltäytyjiä ei hyvällä katsottukaan. Joku aikuisista saattoi vedota meihin: "jos tahdotte, että teidät lapset temmataan yläilmoihin uskovien vanhempienne kanssa, tulkaa iltarukouskokoukseen ja siellä saatte antaa elämänne Jeesukselle". Emme menneet sittenkään.

Mainittakoon tässäkin yhteydessä, että nuo iltarukouskokoukset pidettiin hämärässä ja eräillä leireillä jopa pimeässä huoneessa. Myöhään yöhön huoneesta kuului pihalle saakka kova huuto ja itku. Kielilläpuhumisen lomassa kuulin lapsille julistettavan syntejä anteeksi. Myöhemmin illalla rukouskokouksesta purkautuivat lapset silmät punaisina ja turvoksissa nukkumaan. Eräät ikäiseni veljekset tekivät joka kesä uskonratkaisun aina uudestaan ja uudestaan ja olivat joka ilta mukana noissa sessioissa.

Helluntaiseurakunnissa oli siis ainakin tuohon aikaan tapana puhua lapsille samalla tavalla kuin aikuisille. Tempauksen yksityiskohtainen kuvaileminen kuului kesäleirien vakio-opetukseen. Samankaltaisia yksityiskohtaisia kuvauksia joutui pakostakin kuuntelemaan sunnuntain yleisissä kokouksissa, jonne minua ja sisarustani puolipakolla vietiin. Aikuisissa oli myös herkkiä ihmisiä, jotka kärsivät näistä pelottavista opetuksista. Pelottelullahan uskottiin kasvatettavan seurakuntalaisten lukumäärää, kun ihmiset antavat elämänsä Jeesukselle tempauspelon takia.

Nykyisin lienee jotain muuttunut lastenleirien opetuksessa tämän suhteen. Olen varma kuitenkin siitä, että helluntaiseurakunnissa esiintyy edelleenkin lasten pelottelua tempausopilla ja Jeesuksen tulemuksella. Tämän osoittaa jo se, että asiasta ei ole haluttu nykyäänkään keskustella kovin avoimesti. Olen myöhemmin ollut yhteydessä joihinkin "tempausopettajiin" ja myös muilla tavoilla painostaneisiin helluntaiuskoviin. Useat uskovat tekeytyvät muistamattomaksi ja on ollut niitäkin, jotka ovat syyttäneet minua parjaajaksi ja valehtelijaksi. Osa taas sanoo, että niin ei enää tehdä helluntaiseurakunnissa. Kukaan ei kuitenkaan suostu keskustelemaan siitä, miksi näin tehtiin ja eivät halua muistella koko asiaa.

Keskustelin asiasta joitakin vuosia sitten erään helluntaipastorin kanssa. Hän kertoi myös lapsuudessaan pelänneensä näitä helluntaiopetuksia. Hän sentään suostui keskustelemaan asiasta ja oli kanssani samaa mieltä sitä, että helluntaiseurakunnat ovat tehneet suuria virheitä lapsille ja herkille ihmisille pelottavilla opetuksillaan.

Ja uskoontulo tapahtui tuolloin vain ja ainoastaan polvirukouksessa saarnaajan käsien alla. Usein muistettiin mainita näissä yhteyksissä Raamatusta kohta, jossa sanotaan että "kaikkien polvien tulee kerran notkistua...". Nykyään helluntaiseurakunnissa lienee luovuttu pääosin polvirukouksista. Se ei muuta kuitenkaan sitä tosiasiaa, että helluntaiseurakunnissa jopa pakotettiin polvirukoukseen, kuten minun kohdalla on kaksi kertaa tapahtunut.

• -lapsi-

Suurkiitos Mazdels. On tärkeää, että uskontojen ja uskonnollisuuden uhrit kertovat taustojansa. Jälleen huomaamme, miten tärkeää on kiinnittäytyä Jumalan sanaan. Itse olen hyvässä asemassa, koska sain uskon armolahjan aikuisena. Kukaan ei ollut pakottanut minua lapsena osallistumaan mihinkään uskonnollisiin rituaaleihin.

Voin vain kertoa kohdaltani, että Jumalan sana lohduttaa. Jos ihmisten vaatimukset alkavat ahdistaa, ainakin me aikuiset voimme vetäytyä omiin kammioihimme rukoilemaan ja etsimään lohtua Jumalan sanasta. Kuitenkin on hyvä, että Raamattu tuli tänne pohjanperukoillekin. Pääsimme eroon noituudesta ja luonnonpalvonnasta. Ainakin pääosin.

Viimeaikoina olen tykännyt kuunnella ylistyslauluja. Minusta korealaiset veljemme ja sisaremme laulavat kauniisti.
        http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU

• @mazdels

Toivon että huomasit myös peeässäni "rakkaudesta". Minä rakastan sitä pientä poikaa joka oli, silloin seitkytluvulla. En mitään isoa miestä mikä lie oletkaan nyt.

Olenhan nainen ja täten äiti-ihminen !

Se olisi oikeudenmukaista - niin paljon nämä hellarit edelleen koettavat uhriuttaa. Olen lukenut kuinka eräs mielenterveysalan ammattilainen sanoi sinulle ettei ongelmasi ole helluntailaisuus vaan jotain muuta.

Korostaisin tässä kohtaa että myös minä olen mielenterveysalan ammattilainen, ja eri mieltä jyrkästi sen kanssa että sinussa olisi ollut mitään vikaa.

Jo se että sinä et halunnut kuulla mitään sellaista lapsena jota sinut pakolla laitettiin kuulemaan -kertoo sen.

Ihme on että olet järjissäsi sen kaiken jälkeen.

Zemppiä!

• miksi sokeus pysyy

Minulla oli alakoulussa opettaja jol laoli tapana kiertää luokassa esm ainekirjoitustunneilla, ja kun oli muutamia heikkolahjaisia kirjoittajia joilla ei kirjaimet suostuneet asettumaan siisteihin riveihin, tämä opettaja kiersi tyttöjen pitkiin hiuksiin sormensa ja repäisi hiustukon irti.

Eli ei ne kaikki epäpätevät opettajat jopa sadistiset ja muut pöljänterit ole helluntain ongelmana olleet eikä ole edelleenkään.

nyt on vain valvonta ja seuranta hiukan eri tasolla kuin 70- luvulla !

Pitäisi aikuisuuteen edenneen ihmisen tämäkin jo pikkuhiljaa alkaa tajuta.

70-luvusta on sentään jo neljökymmentä vuotta, kyllä siinä ajassa pitäisi jo toipua muutamasta lastenleiristä jossa touhusi muutama yli--innokas kenties vähän yksinkertainen opettajakunta !

• niin että

Sekin Jeesuksen oppilas, josta Jeesus sanoi mm, että sinä olet Kallio, ja tälle kalliolle Minä perustan seurakuntani, jne... oli vähän touhukas ennekuin hänet koulutettiin ja ennekuin hän oppi.

Muistamme kuinka tämä Simon tempaisi miekkansa ja pyyhkäisi papin palvelijalta korvan irti, jonka Jeesus sitten laittoi takaisin, eli korjasi kasvamattoman oppilaan tekemisen.

Toivon että mazelsikin saa "korvansa" takaisin taitamattomien palveljoitten käsien jäljiltä !

• dishmaia

Toimin helluntaiseurakunnan "pastorina" pienellä paikkakunnalla. Siis toiset nimittävät minua pastoriksi. Juuri tässä esille tuotujen asioiden takia en haluaisi olla minkään helluntai- kanssa missään tekemisissä. Joka kerta, kun RV tulee postilaatikosta, siitä vain masentuu. Suurin osa kristittyjen turhista opeista tempauksista, taivaasta, pääsiäisestä, ja vaikka mistä, on jotain aivan muuta, kuin raamatusta, tai perustuu kirkkoisienne oppeihin, tai väärin käännettyihin ja tulkittuihin Paavalin kirjeisiin - jotka eivät edes kuuluneet raamattuun ennen kuin joskus 200-luvulla. Ihmiset eksyvät, kun eivät tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. Ihmiset eksyvät, kun omat motiivit ovat taustalla. En kyllä halua, enkä edes voi, tehdä asialle mitään. Länsimaat tarvitsevat jotain yliluonnollista kreikkalaisuuteen pohjautuvien oppirakennelmien sortumista.

Siunausta ja johdatusta sinulle, sari s, kyllä kaikki vielä menee kohdalleen. Siihen saakka aion pysyä niissä tehtävissä, joista Jumala on minulle puhunut. Internet-kirjoittelu ei ole sellainen asia, no, tulipahan nyt sanottua, ettei kaikki (eritysesti pienet) "helluntaiseurakunnat" tee samaa, mitä suuret.

• -lapsi-

Dishmaia.
        - Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapsi?
        - Miksi ryhdyit pastoriksi?

• -lapsi-

Luulin jo laittaneeni tämän lausuntoni tähän ketjuun. Yritän uudestaan. Tämä on SS73:lle

> Oli miten oli. Ainoa maailman Pelastaja on Jeesus itse. Mikset menisi kammioosi, avaisi Raamattuasi ja pyytäisit vilpittömin sydämin Jumalaa auttamaan sinua?

Kiteytän omani ja monen muun kokemuksen: "Kun katsoin ihmisiin, suutuin. Mutta kun katsoin Jumalaan, muutuin." Muuttumiseni alkoi hissunkissun, ihan rauhalllisesti, kun aloin lukea Raamattua omissa oloissani.

• Mistä me nyt puhutaan: aloituksen aihe oli maailman loppu. Mutta nyt näyttää siltä että haluat minusta kiveä omaan taivaan kruunuusi ts.koetat käännyttää minua ateistia uskoon.

Ja missä olen kerjännyt sääliä kuten tuolla ylhäällä minusta väität?

• -lapsi-

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Ok. Ymmärrän viestisi, mutta uskovilla on tehtävä. Heidän kuuluu heittää pelastusrenkaita hukkuville. Muuta en pyydä kuin että katsot Vapahtajaan. Hinta on maksettu. Saat kuolemattomuuden ilmaiseksi.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.11.html
        "Se on täytetty"
        http://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

http://www.onlyoneway.net/images/s12.gif
        Kysyn lukijoiltani. Jos näkisitte keskellä yötä naapurinne tai ystävänne tai sukulaisenne kotitalon palavan, mitä tekisitte?
        http://www.onlyoneway.net/sarjakuva.htm

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

http://www.onlyoneway.net/images/s12.gif
        Kysyn lukijoiltani. Jos näkisitte keskellä yötä naapurinne tai ystävänne tai sukulaisenne kotitalon palavan, mitä tekisitte?
        http://www.onlyoneway.net/sarjakuva.htm

Muuten.
        - Pidättekö Jumalan lapsia alempiarvoisina ihmisinä?
        - Jos olette ateisteja, estäkää mahdollinen arvonalennus teitä lähestymästä Jumalaa?

On tärkeää ymmärtää, ettei elämää ole Jeesuksen ulkopuolella. Alkuseurakuntalaiset ymmärsivät.

Jeesus on totta.

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Muuten.
        - Jos olette ateisteja, estäkää mahdollinen arvonalennus teitä lähestymästä Jumalaa?

On tärkeää ymmärtää, ettei elämää ole Jeesuksen ulkopuolella. Alkuseurakuntalaiset ymmärsivät.

Jeesus on totta.

Korjattu versio

Muuten.
        - Estääkö mahdollinen arvonalennus teitä lähestymästä Jumalaa?

Jeesus on totta.

• Kupla puhkeaa.
        -lapsi- kirjoitti:

Korjattu versio

Muuten.

Jeesus on totta.

Maailmanloppu tulee, ja ei tule. Matt.28:20. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Ps.104:5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti. Saarn.1:4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Raamattua pitää lukea, järjellä eikä uskolla.

• Kupla puhkeaa. kirjoitti:

Maailmanloppu tulee, ja ei tule. Matt.28:20. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Ps.104:5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti. Saarn.1:4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Raamattua pitää lukea, järjellä eikä uskolla.

Niin. "Järjellä eikä uskolla." Niin juuri, hyvin sanottu. Tuollaiset maailmanlopun ja tempauksen odottajat eivät kovin viisailta vaikuta.

Muutama ihan järkevä uskovakin näköjään joukosta löytyy.

• -lapsi- kirjoitti:

Korjattu versio

Muuten.

Jeesus on totta.

Tällä keskustelupalstalla on turha puhua kidutuksista. Minä saatan olla eri mieltä mutta tuskin se kidutusta on, vai?:D

Saattaa jollekin ollakin;)

Tuo sarjakuva..varmaan toivot että käännytys olisikin yhtä helppoa. Ensin uhoillaan että jeesus on jänishousu mutta sitten kun uskovainen sanoo muutaman sanasen niin nämä katuvat ja yht äkkiä jeesus on maailman rohkein ihminen.

Jospa kaikki käännytettävät olisi yhtä helppoja tapauksia.

Tässä ketjussa on kaksi mielipidettä joissa lukee että jeesus on teidän uskovaisten takia mielisairas. Kun kukin repii häntä eri suuntiin.

Tuossa jeesus on totta linkissä ei ollut sanaakaan jeesuksen historiallisuudesta joka minua pohdituttaa. Jeesuksesta ei ole todisteita että hän olisi ylipäätään elänyt.

Taitaa intosi mennä hukkaan minun kohdalla.

Tietenkin maailmankaikkeus on ihmeellinen, meille on luonnossa ruokaa ja elämänedellytykset.

Evoluutio. Mutta onko sen takana älykäs suunnittelija?

Kristinuskon jumala on yhtä mahdollinen kuin muslimien allah. Sinne minne synnyt siellä on tuleva uskontosi.

Itse uskon että kaikki uskonnot on väärässä ja totuus selkiää meille vasta kuoleman jälkeen.

• -lapsi-

Tällä keskustelupalstalla on turha puhua kidutuksista. Minä saatan olla eri mieltä mutta tuskin se kidutusta on, vai?:D

Saattaa jollekin ollakin;)

Tuo sarjakuva..varmaan toivot että käännytys olisikin yhtä helppoa. Ensin uhoillaan että jeesus on jänishousu mutta sitten kun uskovainen sanoo muutaman sanasen niin nämä katuvat ja yht äkkiä jeesus on maailman rohkein ihminen.

Jospa kaikki käännytettävät olisi yhtä helppoja tapauksia.

Tässä ketjussa on kaksi mielipidettä joissa lukee että jeesus on teidän uskovaisten takia mielisairas. Kun kukin repii häntä eri suuntiin.

Tuossa jeesus on totta linkissä ei ollut sanaakaan jeesuksen historiallisuudesta joka minua pohdituttaa. Jeesuksesta ei ole todisteita että hän olisi ylipäätään elänyt.

Taitaa intosi mennä hukkaan minun kohdalla.

Tietenkin maailmankaikkeus on ihmeellinen, meille on luonnossa ruokaa ja elämänedellytykset.

Evoluutio. Mutta onko sen takana älykäs suunnittelija?

Kristinuskon jumala on yhtä mahdollinen kuin muslimien allah. Sinne minne synnyt siellä on tuleva uskontosi.

Itse uskon että kaikki uskonnot on väärässä ja totuus selkiää meille vasta kuoleman jälkeen.

Täsmälleen. Uskonnot sitovat ja orjuuttavat.

• Jos kysymys on että pitääkö ateisti uskovaista itseään alempana niin että siitä syystä jättää lähestymästä jumalaa on kysymys johon ei voi vastata sillä ateisti ei usko jumalaan ja siitä syystä ei lähesty tätä. Sitä mitä pitää olemattomana ei voi lähestyä.

• No niin,ei ole ihminen itsekkyydessään kyennyt parantamaan maailmaa, se on totta. Mutta mitä jumala on tehnyt esim.Afrikan nälkäänäkevien puolesta?

Ja uskoontulo on pehmittänyt ko filosofin päätä. Filosofi pyrkii ymmärtämään monimutkaista. Ei niin kuin väität.

• Rapanhapakko

Tämä Sarisunanna vaikuttaa kivalta misulta eli nastalta fileeltä!
      Jos on syntynyt -73, ei ole enää ihan nuori, mutta minua nuorempi kumminkin ja onkohan hän free and single? Ai niin, eihän tämä ollut se vonkauspalsta :-)

Ihan asiaa tuo aloitus, ja on surullista katsoakaan hihhulien kiemurtelua.

Itselläni ei ole hihhulisuvustakaan kokemusta, mutta sen verran hihhulius on nykyään julki netissä ja jopa teevessäkin, ja amerikassa niillä on poliittista valtaakin, että olen päätynyt seuraavaan:

Uskovaiset ovat pahantahtoisia valehtelijoita. Ja he tietävät sen itsekin, mutta eivät välitä. Koska ovat pahantahtoisia valehtelijoita. Olen havainnut tuon niin monesti. Esimerkiksi vuosien väittely muualla netissä erään teidän tietämänne P.P:n kanssa joka argumenttiensa loppuessa vaikenee vaikka toistaisi saman asian moneen kertaan uudestaan. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin etä sellaiset uskovaiset itsekin tietävät valehtelevansa. Mutta eivät välitä, heille valehtelu sairaiden ja julmien maailmanselityksiensä puolesta on hyve.

Kyse on vain siitä, että nämä ihmiset haluavat olla maailman napa. että maailmaa hallitsee heidän heimojumalansa ja että meitä jotka emme usko Jeesukseen juuri heidän tavallaan (eri uskiksilla erilailla) kidutetaan ikuisesti. Kyllä he itsekin tietävät, että tuo on silkkaa pahuutta. Ja tietävät, että viimeiseen asti sulkevat silmänsä ja kieroilevat sairaan halunsa puolesta. Koska kulttuurinsa kannustaa valehteluun. Jopa sinne asti, että valehtelevat itse Jumalan nämä heille suoraan kertoilevan.

Toinen, ja ehkä todennäköisempi selitys on, että nämä ovatkin vain mielisairaita eli seinähulluja. Mutta olisihan epäkohteliaampaa olettaa, että he ovat hulluja kuin että tekevät tuon tahallaan.

Kummassakaan tapauksessa toivoa ei paljon ole. Hullut eivät välttämättä parannu ja tahallaan patologinen pahantahtoinen valehtelija eli uskis vain jatkaa. Viimeinen pakopaikka nykyään täysille mulkeroille, imelästi hymyileville. Koska uskoa kuulemma pitäisi kunnioitttaa,

Pervoimpia ne, jotka ovat aikuisiällä tuollaiseen hurahtaneet. Mutta vaikka olisi jossain kummassa hihhulikultissa lapsesta sti kasvanut, silti luulisi omatunnon kolkuttavan.

Kunnioitukseni niille, jotka ovat tehneet lähes mahdottoman, eli päässeet tuosta ulos!

• -palsta-

Raamattu seisoo. Se tuntee ihmisen. Siksi sitä vastustetaan. Totuus ihmisestä ei ole kaunis. Kuitenkin armo on tarjolla. Mutta armo ei kiinnosta, ellei Jumala kutsu ensin.

Kovat ajat ovat Jumalan kutsuja.
        https://www.google.fi/#q=kyösti kallion rukous

Asioilla on tärkeysjärjestys.
        - Kansan suurin tarve oli saada syntinsä anteeksi Herralta. Ja se oli näin, vaikka he olivat ylivoimaisten vihollisjoukkojen ympäröimät. Tekstissä toteutuu käytännössä Jeesuksen sanat: "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.", Matt. 6:33. Israel etsi ensin Jumalan anteeksiantoa, edes selän takana hengittänyt vihollinen ei muuttanut asioiden tärkeysjärjestystä.
        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2002-02-18

Raamattu seisoo. Siinä on toivomme ja tulevaisuutemme.

Jer. 29:11
        Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jer.29.html

• Mä oon niin vanha että mulla on enää vain 2 vuotta vauvantekoaikaa....................
        Kiire.

"Toinen ehkä todennäköisempi selitys on, että nämä ovatkin vain mielisairaita eli seinähulluja. Mutta olisihan epäkohteliampaa olettaa, että he ovat hulluja kuin että tekevät tuon tahallaan."

Mulle kertoi yks evankelista,15 v sitten tuosta tempauksesta ekan kerran. Hän sanoi että älä ihmettele jos yksi aamu heräät ja kaikki uskovat on kadonneet, ne on temmattu kaikki yläilmoihin.

Se oli sellainen keski-ikäinen"kolmannen polven uskova."

Huh. Kyllä mua vähän nauratti se. Ja nää muittenkin jutut tempauksesta. Ne odottaa että jeesus ne tukasta tempaa kesken kaiken normaalielämän sinne taivaaseen ja alkaa vihan aika.

Eihän tuolle voi kun nauraa, mutta nää uskovat on tosissaan.

Ni että ..seinähulluja...:D

• alkshgd
        -palsta- kirjoitti:

Raamattu seisoo. Se tuntee ihmisen. Siksi sitä vastustetaan. Totuus ihmisestä ei ole kaunis. Kuitenkin armo on tarjolla. Mutta armo ei kiinnosta, ellei Jumala kutsu ensin.

Kovat ajat ovat Jumalan kutsuja.
        https://www.google.fi/#q=kyösti kallion rukous

Asioilla on tärkeysjärjestys.
        - Kansan suurin tarve oli saada syntinsä anteeksi Herralta. Ja se oli näin, vaikka he olivat ylivoimaisten vihollisjoukkojen ympäröimät. Tekstissä toteutuu käytännössä Jeesuksen sanat: "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.", Matt. 6:33. Israel etsi ensin Jumalan anteeksiantoa, edes selän takana hengittänyt vihollinen ei muuttanut asioiden tärkeysjärjestystä.
        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2002-02-18

Raamattu seisoo. Siinä on toivomme ja tulevaisuutemme.

Jer. 29:11
        Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jer.29.html

Juutalaiset eivät usko Jeesukseen messiaana.

• -lapsi-
        alkshgd kirjoitti:

Juutalaiset eivät usko Jeesukseen messiaana.

Alks...

Totta. Enemmistö Aatamin ja Eevan jälkeläisistä ei usko. Raamattu ja historia paljastavat, että Herra on kurittanut silmäteräänsä oikein urakalla. Lue tämä ajatuksella. "Sankareita ja viisaita miehiä"

Oleellinen kysymys. Miksi Jumala peitti juutalaisten silmät niin, että he teurastivat juutalaisen Messias Jeesuksen?

• -lapsi-

Mä oon niin vanha että mulla on enää vain 2 vuotta vauvantekoaikaa....................
        Kiire.

"Toinen ehkä todennäköisempi selitys on, että nämä ovatkin vain mielisairaita eli seinähulluja. Mutta olisihan epäkohteliampaa olettaa, että he ovat hulluja kuin että tekevät tuon tahallaan."

Mulle kertoi yks evankelista,15 v sitten tuosta tempauksesta ekan kerran. Hän sanoi että älä ihmettele jos yksi aamu heräät ja kaikki uskovat on kadonneet, ne on temmattu kaikki yläilmoihin.

Se oli sellainen keski-ikäinen"kolmannen polven uskova."

Huh. Kyllä mua vähän nauratti se. Ja nää muittenkin jutut tempauksesta. Ne odottaa että jeesus ne tukasta tempaa kesken kaiken normaalielämän sinne taivaaseen ja alkaa vihan aika.

Eihän tuolle voi kun nauraa, mutta nää uskovat on tosissaan.

Ni että ..seinähulluja...:D

SS73

Asia on sikäli vakava, ettei Jumala peru puheitaan. Jokaisella on velvollisuus tutkia, ettei kukaan saarnaaja puhu ohi Raamatun. On Luojamme suurta armoa, että meillä on lukutaito ja suomenkieliset Raamatut.

Room. 1:20
        Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

Erotatko paljaalla silmällä atomit ja solut?

Hebr. 11:3
        Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hebr.11.html

Elämä on ihmeellinen. Jumala on ihmeellinen. Katso videota vaikkapa tästä kohtaa (9:30-10:40 ) ja ihmettele.
        http://youtu.be/1zz8_MxcnzY?t=9m28s

• Ei ole !

Kaiken aikaa nyt suosituin aihe on se, onko Jeesus Jumala vai ei !

Eli Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen on sielun vihollisen tärkein tehtävä ja siksi kaiken aikaa tapetilla !

• hullummaksi menee

Siinä on nyt kaksi todella törkeäksi edennyyttä pilkkajaa, mihin vielä pääsettekään, jokin teitäkin näkyy tempovan ihan päivittäin noihin suorituksiinne !

jatkakaa tai tulkaa sentään järkiinne, eli hyljätkää karvajalan työsuhde.

• trivia

"- Jumala loi
      - olemattomuus loi"

Eka versio olisi raamatusta ja jälkimmäinen ateisteilta.
      Vastakkainasettelu on väärä. Molemmat vastaukset ovat vääriä.

Kukaan ei ole luonut olevaista ts. materiaa. Materia koostuu ajallisista ja rajallisista olioista. Materia itsessään on ajaton ja rajaton.
      Tyhjiö on materian ominaisuus ja se on suhteellinen käsite. Olemattomuutta ts. täydellistä tyhjiötä ei ole ollut olemassa.
      Tyhjyydestä ei siis ole syntynyt mitään. Materia on ikuinen, koostuu ajallista ja rajallisista ilmiöistä. Liike on materian olomuoto. Kaikki materian osaset ovat liikkeessä toistensa suhteen ja synnyttävät ilmiöitä.
      Olevainen näyttää olevan kaoottinen ja sattumanvarainen. Materiaosaset liikkuvat sekä säännönmukaisesti että näennäisen sattumanvaraisesti. Ilmiöt syntyvät ja katoavat materian ominaisuuksien sisäisten liikelakien mukaan. Niitä ohjaa syyn ja seurauksen laki ja sitä seuraa ristiriitojen syntyminen ja ratkaisu.
      Materiaosaset ilmiöineen syntyvät ja katoavat. Materia itse on katoamaton ja syntymätön.
      Materia synnyttää elollista ja elotonta luontoa. Tajunta on mateian ominaisuus. Siinä materia "ajattelee" itseään.
      Liikkeessä on havaittavisssa säännönmukaisuutta. Sekä olioita että liikelakeja voidaan tutkia ja hyödyntää ihmiselämässä.

Kukaan ei ole luonut materiaa. Materia ei voi syntyä tyhjästä. Koska se on olemassa, se on ollut sitä aina ja tulee olemaan.
      Materiaa ei tarvitse palvoa. Materiaa erilaisissa olo- ja liikemuodoissaan tulee tutkia ja sitä tutkitaan käskemättäkin.

Lähde: Materialistinen filosofia
      Alaviite: Luonnontieteet

• -lapsi-

Eksyt ja eksytät, koska et noteeraa henkimaailman todellisuutta. Koostut atomeista. Miksi tunnet, ajattelet ja luot?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Atomi

Mistä sielusi/persoonasi tuli ja minne se on matkalla?
        - Evoluutio on mykkä. Se ei vastaa sinulle.
        - Et ole luonut itseäsi ja siksi et osaa itsekään vastata.

Uskotko evoluutioon?
        - Miten solu synti?
        - Miten kuu syntyi?

Nothing creates nothing.
        http://www.everystudent.com/journeys/nothing.html

Time Space Matter
        http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

Raamattu kertoo vedenpaisumuksesta. Maapallo on arkisto, jota tutkimalla voidaan havaita Raamatun paikkansapitävyys.
        http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

Havainnot kertovat nuoresta maailmasta.
        http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
        http://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm
        http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA

Adam ja Eve söivät tiedonpuun hedelmää. Tapahtuma aloitti nopean teknologisen kehityksen.
        http://www.youtube.com/watch?v=tiMMERUpaNY
        http://s8int.com/phile/page54.html

Tunnetko juuresi?
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

Lopuksi
        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0

• -lapsi- kirjoitti:

Eksyt ja eksytät, koska et noteeraa henkimaailman todellisuutta. Koostut atomeista. Miksi tunnet, ajattelet ja luot?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Atomi

Mistä sielusi/persoonasi tuli ja minne se on matkalla?
        - Evoluutio on mykkä. Se ei vastaa sinulle.
        - Et ole luonut itseäsi ja siksi et osaa itsekään vastata.

Uskotko evoluutioon?
        - Miten solu synti?
        - Miten kuu syntyi?

Nothing creates nothing.
        http://www.everystudent.com/journeys/nothing.html

Time Space Matter
        http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

Raamattu kertoo vedenpaisumuksesta. Maapallo on arkisto, jota tutkimalla voidaan havaita Raamatun paikkansapitävyys.
        http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

Havainnot kertovat nuoresta maailmasta.
        http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
        http://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm
        http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA

Adam ja Eve söivät tiedonpuun hedelmää. Tapahtuma aloitti nopean teknologisen kehityksen.
        http://www.youtube.com/watch?v=tiMMERUpaNY
        http://s8int.com/phile/page54.html

Tunnetko juuresi?
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

Lopuksi
        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0

Kiitos trivialle tietopläjäyksestä. Lapsi, mistähän johtuu että uskovainen, kuten sinä ei koskaan kuuntele eikä ymmärrä vaan posmottaa sitä omaa ns.totuuttaan kun todella pitäisi yrittää ymmärtää sitä vastapuolta.

Trivia kertoo lähteineen että ei ole ollut tyhjyyttä. Ja sinä vastaat hänelle linkillä "Nothing creates nothing."

Ehkäpä tuo sinun intosi ei olekaan hyvä asia sillä se saa sinut sokeaksi muille ihmisille ja heidän totuuksilleen.

Tuo viestisi oli jo kolmas tässä ketjussa jossa ihastelet atomia Jumalan käden jälkenä. Raamatussa ei löydy sanaa atomi.

Se että uskoo/tietää evoluutioteorian olevan totta ei sulje pois sitä mahdollisuutta että jossakin on älykäs suunnittelija ja maailman tekijä.

En käytä krisseleiden sanaa Luoja, koska en usko krisseleiden jumaliin ja taruihin.

Teologisessakin opetetaan evoluutioteoriaa. Se onkin uskottavampaa kuin se mitä Raamatussa sanotaan: puhuva käärme houkutteli Eevaa omenalla ja jumala tuli ja teki ihmisestä kuolevaisen koska Eeva haukkasi siitä omenasta.

Tästähän laitoit jotain linkkiäkin.

Jos minä olisin ollut Eeva niin en olis omenaa puraissut sillä myytin mukaan Jumala oli sanonut että siitä kuolee.

En siis hyväksy sitä ajatusta joss minua kuuluu rangaista teosta jonka joku muu teki. Se on epäoikeudenmukaista.

En hyväksy sitä"teknologista kehitystä", josta sanoit, sillä minä olen syytön.

Jotenkin minua on aina häirinnyt se kun joku puhuu sivistyssanoilla satuhahmojen seikkailujen yhteydessä...

Anyway...vielä Genesiksestä: hyvän ja pahantiedon puun mainitsit. Se että ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan on raamatussa leimattu synniksi josta seurasi ihmiskunnalle kuolema.

Ahdistava ja moraaliton oppi!

Sillä se että me tiedämme hyvän ja pahan erottaa meidät eläimistä. Lapsi ei vielä tiedä hyvää eikä pahaa. Se on opetettava hänelle. Hyvän ja pahan tietäminen on siis hyvä asia päinvastoin kuin ihmisten tekemässä kirjassa raamatussa lukee.

Evoluutiosta sen verran vielä...sinä käytät lähteinä kaikenlaista joka kritisoi evoluutiota ja on uskovaisten tekemää matskua.

Puolueellista höperehtimistä, jossa tutkijat ovat tiedekirjojen sijasta lukeneet raamattua puhuvine käärmeineen ja ajanmääritys on myöskin pielessä.

Eevakaan ei luotu Aatamin kylkiluusta.

Olet aika hupsu kun uskot moiseen. Lue tiedekirjoja älä raamattua niin tulet viisaammaksi.

Kiitos trivialle tietopläjäyksestä. Lapsi, mistähän johtuu että uskovainen, kuten sinä ei koskaan kuuntele eikä ymmärrä vaan posmottaa sitä omaa ns.totuuttaan kun todella pitäisi yrittää ymmärtää sitä vastapuolta.

Trivia kertoo lähteineen että ei ole ollut tyhjyyttä. Ja sinä vastaat hänelle linkillä "Nothing creates nothing."

Ehkäpä tuo sinun intosi ei olekaan hyvä asia sillä se saa sinut sokeaksi muille ihmisille ja heidän totuuksilleen.

Tuo viestisi oli jo kolmas tässä ketjussa jossa ihastelet atomia Jumalan käden jälkenä. Raamatussa ei löydy sanaa atomi.

Se että uskoo/tietää evoluutioteorian olevan totta ei sulje pois sitä mahdollisuutta että jossakin on älykäs suunnittelija ja maailman tekijä.

En käytä krisseleiden sanaa Luoja, koska en usko krisseleiden jumaliin ja taruihin.

Teologisessakin opetetaan evoluutioteoriaa. Se onkin uskottavampaa kuin se mitä Raamatussa sanotaan: puhuva käärme houkutteli Eevaa omenalla ja jumala tuli ja teki ihmisestä kuolevaisen koska Eeva haukkasi siitä omenasta.

Tästähän laitoit jotain linkkiäkin.

Jos minä olisin ollut Eeva niin en olis omenaa puraissut sillä myytin mukaan Jumala oli sanonut että siitä kuolee.

En siis hyväksy sitä ajatusta joss minua kuuluu rangaista teosta jonka joku muu teki. Se on epäoikeudenmukaista.

En hyväksy sitä"teknologista kehitystä", josta sanoit, sillä minä olen syytön.

Jotenkin minua on aina häirinnyt se kun joku puhuu sivistyssanoilla satuhahmojen seikkailujen yhteydessä...

Anyway...vielä Genesiksestä: hyvän ja pahantiedon puun mainitsit. Se että ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan on raamatussa leimattu synniksi josta seurasi ihmiskunnalle kuolema.

Ahdistava ja moraaliton oppi!

Sillä se että me tiedämme hyvän ja pahan erottaa meidät eläimistä. Lapsi ei vielä tiedä hyvää eikä pahaa. Se on opetettava hänelle. Hyvän ja pahan tietäminen on siis hyvä asia päinvastoin kuin ihmisten tekemässä kirjassa raamatussa lukee.

Evoluutiosta sen verran vielä...sinä käytät lähteinä kaikenlaista joka kritisoi evoluutiota ja on uskovaisten tekemää matskua.

Puolueellista höperehtimistä, jossa tutkijat ovat tiedekirjojen sijasta lukeneet raamattua puhuvine käärmeineen ja ajanmääritys on myöskin pielessä.

Eevakaan ei luotu Aatamin kylkiluusta.

Olet aika hupsu kun uskot moiseen. Lue tiedekirjoja älä raamattua niin tulet viisaammaksi.

Peeässä..Atomit muodostavat maailmankaikkeudesta vain pienen osan. Aine koostuu atomeista, jotka taas koostuvat protoneista, neutroneista ja elektroneista. On kuitenkin olemassa näitäkin pienempiä alkeishiukkaisia, joiden välillä vaikuttaa 4 perusvoimaa.

Tiede(huom.ei raamatusta tietonsa saavat pulliaiset joihin sinä vetoat)on tutkinut niitä ja niiden välisiä vuorovaikutusta ja on kyetty selvittämään miksi atomit liittyvät yhteen molekyyleiksi ja miten molekyyleistä muodostuu kemiallisissa reaktioissa monimutkaisia aineita, soluja ja eläviä olentoja.

Myös maailmankaikkeuden tähtien, galaksien ja planeettojen tiedetään muodostuvan alkeishiukkasista. Se siitä tyhjyydestä taas.

Vain alle kahdeskymmenesosa maailmankaikkeuden kokonaismassasta on näkyvää ainetta.

Ihmisen mittapuulla voidaan kuitenkin sanoa että maailmankaikkeus muodostui tyhjyydestä ja lähes luonnonlakeja vastaan.

Yhtäkkiä tyhjyydessä vain sattui kvanttifuktuaatioksi kutsuttu hetkellinen poikkeus energian säilymislaiessa, eräänlainen oikosulku, josta aika, tila ja energia saivat alkunsa, ja kaikkeus syntyi.

Nykyisten fysiikan lakien avulla ei ole mahdollista selittää, mitä tapahtui ensimmäisinä sekunnin murto-osina maailmankaikkeuden synnyttyä.

Koko ajan tehdään kuitenkin uusia havaintoja, joiden avulla pystytään todistamaan alkuräjähdysteorian keskeisiä osia.

Se että on ollut alkuräjähdys joka on syntynyt näennäisestä tyhjyydestä, jossa energiaa syntyi tyhjästä ja joka räjähti ei ole Raamatun luomiskertomusta vastaan.

Raamatussa sanotaan vain:"Alussa Jumala loi maan ja taivaan."

Raamattu ei vastaa siihen miten jumala loi maan. Tyhjästä raamatunkin mukaan.

Missä Jumala oli luodessaan taivaan?

Sinä puhut mykästä evoluutiosta. Tieteessä tapahtuu koko ajan lisää. On rakenneltu hiukkaskiihdytinta jonka tarkoitus on matkia alkuräjähdystä jne.mielenkiintoista..

Raamattu kuittaa kaiken vain sanomalla että tyhjyydestä luotiin maa ja piste. Alussa jumala loi taivaan ja maan.

Ei mitään muuta. Mutta noiden jakeiden tulkitsemiseen voi mennä koko ikä jos haluaa tietää ja tutkia esm.juuri tätä maailmankaikkeuden syntyä.

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Paljon mielenkiintoisempaa tutkia mitä tiede on saanut selville maailmankaikkeudesta kuin yrittää uskoa että joojoo puhuva käärme ja omena ja Aatamin kylkiluu...

Se on rappeuttavaa ihmisen psyykelle tuo usko jota sinä markkinoit.

• 1. Tess. 4:17

Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän (uskossa kuolleiden) kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Mitä ajattelet tästä jakeesta, jossa tuo tempaaminen on sanana mukana? Se ei esiiny muualla. Sanotaanko siinä, että se on salainen? Ei sanota.
      Edellinen jae 16 kertoo jo, missä mennään:

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      Voiko tällainen tapahtuma olla salainen?

Jeesus tulee ja hakee omansa, se on totta. Hän tempaa heidät pois tästä maailmasta "yläilmoihin". Miten se tapahtuu, meidän ei tarvitse tietää.

Mitä tapahtuu heille, jotka eivät odota Jeesusken paluuta? Mitä tapahtuu ihmiselle, joka näkee Jeesuksen, joka nyt on Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, eli Jumala. Kukaan ei voi nähdä Jumalaa ja jäädä eloon. Siis kaikki muut ihmiset kuolevat ja tulevat maan lannaksi. Niin sanoo sana, he eivät tiedä mitään, koska ovat kuoleman tilassa, ei ole tietoa, ei ajatusta kuolemassa, jonne olet menevä.

Näin se menee. Sinun ja minun tulee olla valmiina Jeesuksen tulolle. Meidän tulee odottaa häntä, että voimme olla tuossa joukossa, joka temmataan yhdessä uskossa kuolleiden kanssa yläilmoihin ja viedään Jeesuksen mukana taivaaseen. Tämä on näin yksinkertaista ja uskossa voimme tämän käsittää.

2. Tess. 2:7

Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;

Tässä on ainoa kerta, kun esillä on salainen, ei ole sanaa tempaaminen sen kanssa. Tässä jakeessa tulee esiin Jumalan vastainen toiminta, joka jo vaikutti Paavalin aikoina. Siitä hän varoittaa, eikä kerro mitään salaisesta tempaamisesta.

Lyhyesti sanottuna ajattelen näin, että Jumalan kansaan, joka on tässä maailmassa, kuuluu ihmisiä kaikista kansoista, kielista, heimoista ja sukukunnista, seurakunnista ja myös pakanoista. Vain Jumala tietää, kenet hän ottaa mukaansa Jeesuksen kanssa yläilmoihin. Jumalalla on oikea tuomio meille jokaiselle, ja meidän, jotka odotamme Jeesuksen tuloa on oltava valmiina, sillä meidän asiamme on käsitelty jo ennen Jeesuksen toista tulemista.

Jeesus on jo tarkastanut meidän kirjamme, joten voimme uskoa, että hän on meidän puolellamme ja uskomme tähden jo poistanut kaikki syntiluettelomme ennen paluutaan.

Uskossa eespäin huoletta saan, Herraani luottaa armahtavaan... Näin se menee.

• "Uskoss eespäin huoletta saan, Herraani luottaa armahtavaan..."

Joo se armahtaa sut ja muut kanssasi samanmieliset joita on vain alle prosentti kansasta.

99% maailmanihmisistä joutuu oppinne mukaan helvataan ja vihan aikaan.

Mutta ei muuta kuin huoletta vaan, pääasia että teille käy hyvin. Mitäs muista?

Krisseleiden määrä maailmass on 30%, loput ei oo kuullutkaan mistään tempauksesta.

Mutta juu teidät temmataan ja pelastetaan-mitäs sitä muista kannattaa välittää?

• simppeli asia

Itse valitse tiesi kuten jokainen tekee, joko alaspäin vievään tai ylöspäin.

muita vaihtoehtoja ei ole ihmiselle annettu, kynnyksellä seisominen ei onnistu pitkän päälle.

• Jos luulet että minä seison kynnyksellä niin sitten et tiedä minun ajatuksista eli et ole joko ymmärtänyt viestejäni tai sitten et ole niitä ensinkään lukenut.

Toinen viesti tässä ketjussa on minun kirjoittama. Siinä selvästi totesin että minä olen tempauksen ja raamatulllisen maailmanlopun suhteen ateisti.

Jumalauskon suhteen olen agnostikko.

Tunnut luulevan että minä uskon maailmanloppuunne ja tempauksiinne ja pelkäävän että kun en ole uskossa minua ei temmatakkaan.

Seison mukamas kynnyksellä osaamatta päättää haluanko ne kyydit vai en.

Ei ole mitään valittavaa kun ei usko niihin kyyteihin eli siihen tempaukseen.

Sehän on ihan vitsi.

• -lapsi-

Lukijoilleni

SS73 ei ole kiinnostunut luonnontieteestä tai tutkimuksesta yleensä. Hän eksyy ja eksyttää. Älkää kuunnelko häntä.

Langennut maailma on pimeä. Se kehittää pimeitä teorioita. Se uskoo muun muassa, että Jumala on tyhjiö.

• -lapsi-

Trivia. Tunnetko juuresi?

Juud. 1:6
        ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

1Moos. 6:4
        Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17

”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2

”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” - Eenokin kirja 7:5
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

Raamattu seisoo. Siinä on toivosi. Armo on tarjolla.

Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Hinta on maksettu

Historiallinen Jeesus

Vaikka Herran omat ovat maailmassa, he eivät kuulu maailmaan. Siksi maailma hylkii heitä

Raamattu: "Ei mitään uutta auringon alla." Suuri vaino mestauksineen on tulossa. Raamattu tietää. Maailma ympärillämme todistaa.
        https://www.google.fi/#q=mestaus
        https://www.google.fi/#q=fema guillotines

Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Yhdenkin Jumalan lapsen olemassaolo todistaa Jeesuksen veren pelastavasta voimasta.

Pähkinä: Miten kuu ja solu syntyivät?

• Minulla on Tieteen Kuvalehden kirja universumin salat jossa asiantuntijat kertovat mm.siitä solun synnystä. Siihen ei liity mitään yliluonnollista.

Sinua kiinnostaa vain harhat.

Ne tekevät sinut onnelliseksi ja valehtelet muille harhojesi olevan totuus. Menisit lääkäriin ja hoitaisit itsesi terveeksi.

• noinniitä tulee

Minulla on Tieteen Kuvalehden kirja universumin salat jossa asiantuntijat kertovat mm.siitä solun synnystä. Siihen ei liity mitään yliluonnollista.

Sinua kiinnostaa vain harhat.

Ne tekevät sinut onnelliseksi ja valehtelet muille harhojesi olevan totuus. Menisit lääkäriin ja hoitaisit itsesi terveeksi.

Juu silmätkin kasvaa tosta noin vaan vaikka omenapuun kylkeen !

ja kaljatölkki on aamulla kasvanut polveen.

• -lapsi- kirjoitti:

Trivia. Tunnetko juuresi?

Juud. 1:6
        ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

1Moos. 6:4
        Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17

”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2

”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” - Eenokin kirja 7:5
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

Raamattu seisoo. Siinä on toivosi. Armo on tarjolla.

Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Hinta on maksettu

Historiallinen Jeesus

Vaikka Herran omat ovat maailmassa, he eivät kuulu maailmaan. Siksi maailma hylkii heitä

Raamattu: "Ei mitään uutta auringon alla." Suuri vaino mestauksineen on tulossa. Raamattu tietää. Maailma ympärillämme todistaa.
        https://www.google.fi/#q=mestaus
        https://www.google.fi/#q=fema guillotines

Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Yhdenkin Jumalan lapsen olemassaolo todistaa Jeesuksen veren pelastavasta voimasta.

Pähkinä: Miten kuu ja solu syntyivät?

"Pähkinä: miten kuu ja solu syntyivät?"

Universumin salat: "Useimmat tutkijat ovat nykyään sitä mieltä että aurinkokuntamme muodostui noin 4.5 miljardia vuotta sitten suuresta pyörivästä kaasu-ja pölypilevestä, jonka sisältämät aineet olivat peräsin aiemmilta tähtisukupolvilta. Pilvi alkoi tiivistyä, ja sen sisältämät aineet kasautuivat lähes yksinomaan pilven keskiosaan, joka alkoi kutistua kokoon reuna-alueita nopeammin. Keski-osasta muodostui sittemmin aurinko. Kaikki 8 planettaa, sekä KUUT,asteroidit ja komeetat muodostuivat ylijääneestä materiaalista."

"Maailmankuva vei roviolle. Italialaisen filosofin Giordano Brunon tarina kertoo, miten renesanssiajan Euroopassa saattoi käydä jos oli eri mieltä kirkon kanssa. Bruno kannatti Kopernikuksen ajatuksia ja kehitteli niitä edelleen. Hän esitti mm.että maailmankaikkeus on ääretön ja siihen kuuluu useita maailmoja. Bruno esitti kiisteltyjä näkemyksiä myös muilta aloilta, ja hänet poltettiin roviolla helmikuussa vuonna 1600 pitkällisen oikeudenkäynnin jälkeen."

Vielä 1600-luvulla maailman syntyä selitettiin lähes yksinomaan Raamatun avulla. Sinä olet ajastasi jäljessä. Varmaan polttaisit minut noitana kun uskallan vastustaa sinua tieteeseen vedoten. Kun et sitä voi tehdä tyydyt mustaamaan mainettani sanomalla minua eksyttäjäksi ja toivomalla näkeväsi minut helvetissä.

Linkeistä hassuin on tuo sinun "Jeesuksen historiallisuus"-linkki. Raamattua ei voi todistaa Raamatulla. Jos Raamatun alkuperä on kyseenalainen. Minä väitän että se on ihmisten kirjoittama opus, ei suinkaan mitään jumalan sanaa. Ja sitä sinä et voi edes kieltää: ei ole Jumala laskeutunut maan päälle eikä ole kirjottanut ainuttakaan riviä.

Ennustukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Samaa sarjaa kuin tämä maailmanlopun ennustus. Se ei vaan toteudu koskaan.

Mutta jos haluat elää sokeana ja tynnyrissä, lukea vain raamatullisia julkaisua, katsoa vain TV7:aa, jutella vain uskovaisten kanssa...sinä pystyt pitämään järjettömän uskosi. Elät elämääsi odottaen Jeesuksen paluuta-mutta sitä ei koskaan tapahdu. Surullista, mutta omapa on valintasi.

• trivia

"- Evoluutio on mykkä. Se ei vastaa sinulle."

Vastaapa ja paljonkin.
      Raamattu toistaa varhaisempien ns. pakanauskontojen luomiskertomuksia ja tajunnan syntymisiä maailman ulkopuolisena tapahtumana.
      Evoluutio kertoo huikean tarinan elottoman materian kehittymisestä elolliseksi ja myöhemmin tajunnan omaavaksi ihmiseksi luonnossa vallitsevien liikelakien vääjäämättömänä seurauksena.

Elollisen elämän perusta on elollisten keskinäinen ja luonnon vuorovaikutus. Luonnossa syntyy lakkaamatta kenenkään käskemättä yhdisteitä ja suotuisissa olosuhteissa ne ryhtyvät pitämään itseään yllä ottamalla ravintoa ympäristöstä ja työntämällä tarpeetonta ulos.
      Olioiden välinen vuorovaikutus on keskeinen tekijä luonnonvalinnassa.
      Elolliset osana luontoa ovat vuorovaikutuksessa luonnon kanssa sekä keskenään.

Ihmisessä vuorovaikutus on maapallolla elollisista korkeimmalla asteella. Ihmisellä on tajunta. Mitä muuta ihmisen oleminen on kuin olla monenlaisissa siteissä siihen mitä ympärillä on.

Kun ihmiset etsivät alkuperäänsä ja selityksiä ilmiöille ja laittoivat niitä henkien tekosiksi, he eivät tehneet sitä ilkeyttään. he tekivät niin tietämättömyyttään. Oli kova halu tietää mutta mahdoton tutkia todellisia syitä ja uskonnot syntyivät.
      Ns. pakanauskonnot palvoivat monia jumalia mutta samalla he keskittivät niiden ympärille maallista tutkimusta. Maanviljelys, karjanhoito, sää, tähtitaivas ym olivat tutkimuksen kohteita eri jumalien nimikkeiden alla.

Kristinusko loi "lopulliset opit" ja joiden ulkopuolinen tieto tai tutkiminen oli saastaista ja ne uteliaat joutuisivat omasta tahdostaan helvettiin.
      Yli tuhanteen vuoteen Euroopassa, n. 300 - 1500, oleellista tuotannollista tai tieteellistä edistystä ei tapahtunut. Ihmisille piti raamattu riittämän ja tempauksen odottaminen.

Kristityt, usein papit, rikkoivat raamatun tabut alkaessaan tutkia tähtitaivasta. Kaukoputki tuhosi raamatun dogmit ja tieteen esiinmarssia ei mikään voinut estää.

Luonnonvalinta ja tiede kertovat miljoonia tarinoita. Tiedettä ei saa kahlita tempausopeilla.
      Sivistys syntyy tiedon kautta. Taantumus asuu samojen väärien dogmien toistamisessa.

Evoluutiokin kertoo tavattomasti ja luo jatkuvasti uutta tarinaa.

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4284
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3426
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3054
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      289
      2038
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1703
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1601
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1543
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe