Miksi koulu ja opettajat ovat muka aina oikeassa?

en ymmärrä

Takana taas yksi kouluvuosi ja taas mietin samoja asioita. Koulun kanssa on mahdotonta tehdä yhteistyötä, koska koulu syyttää kaikesta lasta ja vanhempia. Opettajien työskentelyä ei voi mitenkään arvostella, oli siellä miten kyseenalaisia menetelmiä tahansa, arvostelija on heti hankala vanhempi ja lapsi kärsii. Opettajat valehtelevat vanhemmille päin naamaa, ja kiinni jäätyään kiistävät kaiken. Rehtorikaan ei näe missään mitään vikaa ja vanhempia haukutaan ja vähätellään opettajien huoneessa. Mikä siinä opettajankoulutuksessa on sellaista, että tekee ihmisestä muka erehtymättömän puolijumalan? Etenkin kun osalla opettajista opinnot ovat vielä kesken tai he ovat täysin epäpäteviä. Muissa työpaikoissa on sentään jonkin näköistä arviointia ja reflektointia omasta työstä, mutta koulusta se tuntuu puuutuvan täysin.

25

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkku ope

      Millaisia ongelmia sinulla on ollut?

      • en ymmärrä

        Ongelmat alkoivat siitä, että kehtasin pyytää opettajalta lisätehtäviä lapselleni, joka turhautui tunnilla. Opettajan mielestä riitti se, että lapsi käytti 45min tunnista 5 min tehtävien tekoon ja loput 40min vihkoon piirtelyyn. Teki siis tehtävät niin nopeasti eikä opettaja antanut lisätehtäviä. Tarjouduin ostamaan lisätehtäväkirjan lapselle, mutta ei sopinut sekään. No sitten ilmeni kiusaamista, mutta siihen ei opettaja puuttunut, koska oma lapseni oli kuulemma ärsyttänyt ja silloin saa muksia miten paljon vaan. Kun pyysin tilanteen selvittämistä niin olikin hankala vanhempi ja lapseni oireili vanhempien negatiivista asennetta kouluun... Ja siitä se kaikki sitten lähti...


      • Äidin puolikas 116
        en ymmärrä kirjoitti:

        Ongelmat alkoivat siitä, että kehtasin pyytää opettajalta lisätehtäviä lapselleni, joka turhautui tunnilla. Opettajan mielestä riitti se, että lapsi käytti 45min tunnista 5 min tehtävien tekoon ja loput 40min vihkoon piirtelyyn. Teki siis tehtävät niin nopeasti eikä opettaja antanut lisätehtäviä. Tarjouduin ostamaan lisätehtäväkirjan lapselle, mutta ei sopinut sekään. No sitten ilmeni kiusaamista, mutta siihen ei opettaja puuttunut, koska oma lapseni oli kuulemma ärsyttänyt ja silloin saa muksia miten paljon vaan. Kun pyysin tilanteen selvittämistä niin olikin hankala vanhempi ja lapseni oireili vanhempien negatiivista asennetta kouluun... Ja siitä se kaikki sitten lähti...

        "lapsi käytti 45min tunnista 5 min tehtävien tekoon"

        Näinpä, näinpä! Valitettavan monet lapset luulevat, että tehtävä on tehty sillä, että enkun aukkotehtävän viivoilla on lyijykynänjälkeä. Tai että matikantehtävä on tehty sillä, että kirjoittaa jotakin vastaukseksi. Tehtävänannon mukaan olisi pitänyt kirjoittaa lauseke ja jokainen laskuvaihe.

        Ei kukaan oikeasti usko, että meillä olisi käsissämme tuollainen lapsinero, joka tekee heittämällä tehtävät, joiden tekemiseen on varattu 45 min, jonka muu luokka myös käyttää. Niin, paitsi äiti!

        Ai lisätehtäviä? Niitä on likimain jokaisen aineen oppikirjassa mielin määrin. Miksi lapsi ei tehnyt niitä? Tai muuten oppi- tai tehtäväkirjaa eteenpäin? Mitähän stooria äidille on kerrottu kyseisen tunnin kulusta? Mitä opettaja oikeasti oli sanonut?

        Jos uskot kaikki vahvasti väritetyt jutut, mitä lapsi kertoo kotona ja vaadit koulua niistä vastuuseen, olet todellakin hankala vanhempi.

        Jos oma lapsesi on kerjännyt turpiin ja saanut, asiasta ei ole sen enempää sanottavaa. Olisiko sinusta ollut parempi, että sinun lapsesi olisi istunut tunnin epäasiallisesta käytöksestä luokkakaveria kohtaan ja muksija tunnin toisen töytäisemisestä? Vai mikä olisi sinusta ollut oikein?

        Kirjoituksestasi paistaa kyllä ihan hakematta läpi vanhempien negatiivinen asenne koulua kohtaan. Juttusi ovat joko harkitsematta kirjoitettuja tai sitten lapsesi pistää sinua 6-0. Tai molempia.


      • en ymmärrä
        Äidin puolikas 116 kirjoitti:

        "lapsi käytti 45min tunnista 5 min tehtävien tekoon"

        Näinpä, näinpä! Valitettavan monet lapset luulevat, että tehtävä on tehty sillä, että enkun aukkotehtävän viivoilla on lyijykynänjälkeä. Tai että matikantehtävä on tehty sillä, että kirjoittaa jotakin vastaukseksi. Tehtävänannon mukaan olisi pitänyt kirjoittaa lauseke ja jokainen laskuvaihe.

        Ei kukaan oikeasti usko, että meillä olisi käsissämme tuollainen lapsinero, joka tekee heittämällä tehtävät, joiden tekemiseen on varattu 45 min, jonka muu luokka myös käyttää. Niin, paitsi äiti!

        Ai lisätehtäviä? Niitä on likimain jokaisen aineen oppikirjassa mielin määrin. Miksi lapsi ei tehnyt niitä? Tai muuten oppi- tai tehtäväkirjaa eteenpäin? Mitähän stooria äidille on kerrottu kyseisen tunnin kulusta? Mitä opettaja oikeasti oli sanonut?

        Jos uskot kaikki vahvasti väritetyt jutut, mitä lapsi kertoo kotona ja vaadit koulua niistä vastuuseen, olet todellakin hankala vanhempi.

        Jos oma lapsesi on kerjännyt turpiin ja saanut, asiasta ei ole sen enempää sanottavaa. Olisiko sinusta ollut parempi, että sinun lapsesi olisi istunut tunnin epäasiallisesta käytöksestä luokkakaveria kohtaan ja muksija tunnin toisen töytäisemisestä? Vai mikä olisi sinusta ollut oikein?

        Kirjoituksestasi paistaa kyllä ihan hakematta läpi vanhempien negatiivinen asenne koulua kohtaan. Juttusi ovat joko harkitsematta kirjoitettuja tai sitten lapsesi pistää sinua 6-0. Tai molempia.

        Voi äidinpuolikas, et ole tainnut koskaan tavata fiksuja lapsia. Kauanko luulet, että ekaluokkalainen tekee sivua tehtäviä, kun pitää laskea 1 1=2 kun on osannut ne laskut jo 3 vuotiaasta? No sanotaan, että liioittelin vähän, sovitaan, että teki tehtävät 15 minuutissa ja istui 30minuttia. Minä haluan että lapseni opiskelee koulussa eikä piirtele vihkoon, piirrellä voimme kotonakin. Olin itse seuraamassa yhtä matematiikan tuntia. Lapset tekivät tehtäviä, ekat tekivät ne 10minuutissa, jonka jälkeen tarkastivat ne, ja loput 30minutttia piirtelivät vihkoon.

        En väitä että lapseni on ainoa joka ne on tehnyt noin nopeasti, tai että muilla menee 45minuuttia niihin, totean vain sen, että lapseni on suurimman osan tunneista piirrellyt vihkoon. Lisätehtäviä kirjasta ei ole saanut tehdä, opettaja oli sen kieltänyt, kertoi sen myös minulle. Lisätehtäviä tehtiin tietyillä lisätehtävätunneilla.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos lapsi lällättää toiselle, tämä toinen saa potkia ja kuristaa? Oikeasti?

        Enempää en jaksa edes kommentoida tekstiäsi. Olet taas yksi niistä mammoista, joka ei näe sen oman hiekkalaatikon toiselle puolelle.


      • KokemusK
        en ymmärrä kirjoitti:

        Voi äidinpuolikas, et ole tainnut koskaan tavata fiksuja lapsia. Kauanko luulet, että ekaluokkalainen tekee sivua tehtäviä, kun pitää laskea 1 1=2 kun on osannut ne laskut jo 3 vuotiaasta? No sanotaan, että liioittelin vähän, sovitaan, että teki tehtävät 15 minuutissa ja istui 30minuttia. Minä haluan että lapseni opiskelee koulussa eikä piirtele vihkoon, piirrellä voimme kotonakin. Olin itse seuraamassa yhtä matematiikan tuntia. Lapset tekivät tehtäviä, ekat tekivät ne 10minuutissa, jonka jälkeen tarkastivat ne, ja loput 30minutttia piirtelivät vihkoon.

        En väitä että lapseni on ainoa joka ne on tehnyt noin nopeasti, tai että muilla menee 45minuuttia niihin, totean vain sen, että lapseni on suurimman osan tunneista piirrellyt vihkoon. Lisätehtäviä kirjasta ei ole saanut tehdä, opettaja oli sen kieltänyt, kertoi sen myös minulle. Lisätehtäviä tehtiin tietyillä lisätehtävätunneilla.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos lapsi lällättää toiselle, tämä toinen saa potkia ja kuristaa? Oikeasti?

        Enempää en jaksa edes kommentoida tekstiäsi. Olet taas yksi niistä mammoista, joka ei näe sen oman hiekkalaatikon toiselle puolelle.

        "Minä haluan että lapseni opiskelee koulussa eikä piirtele vihkoon, piirrellä voimme kotonakin"

        Koulun alussa lapset ovat hyvin eri tasoilla. Jotkut (kuten sinun lapsesi) osaavat suuren osan asioista jo hyvin ja joillekin ne ovat ihan uusia ja vaikeitakin. Myös lasten valmiudet tehdä yleensä koulumuotoisia tehtäviä ovat hyvin erilaisia. Siksi on valitettava tosiasia että kaikki lapset eivät vain voi saada niin paljon tehtäviä että niihin kuluisi sama aika kuin hitaimmilla menee. Koulussa et voida myöskään edetä kauhean eri tahtiin eri oppilaiden kanssa. Käytännössä siis haluaisit että sinun lapsesi tekisi sata helppoa"1 1=2" tasoista laskua ja hitain tekisi kymmenen? Olisiko tuo lopulta sen motivoivampaa kuin tehdä sopiva määrä laskuja ja piirrellä lopputunti? Eihän sinun lapsesi voi käydä ykkösen asioita kuukaudessa jos hitain käyttää siihen koko vuoden vaikka lapsesi kuinka siihen kykenisi. Joten on pakko edetä jossain yhteisessä tahdissa.
        Tämä ongelma on myös aika väliaikainen. Vähitellen oppilaiden väliset erot tasoittuvat hieman ja niille nopeammillekin alkaa löytyä vaativampia tehtäviä.


      • en ymmärrä
        KokemusK kirjoitti:

        "Minä haluan että lapseni opiskelee koulussa eikä piirtele vihkoon, piirrellä voimme kotonakin"

        Koulun alussa lapset ovat hyvin eri tasoilla. Jotkut (kuten sinun lapsesi) osaavat suuren osan asioista jo hyvin ja joillekin ne ovat ihan uusia ja vaikeitakin. Myös lasten valmiudet tehdä yleensä koulumuotoisia tehtäviä ovat hyvin erilaisia. Siksi on valitettava tosiasia että kaikki lapset eivät vain voi saada niin paljon tehtäviä että niihin kuluisi sama aika kuin hitaimmilla menee. Koulussa et voida myöskään edetä kauhean eri tahtiin eri oppilaiden kanssa. Käytännössä siis haluaisit että sinun lapsesi tekisi sata helppoa"1 1=2" tasoista laskua ja hitain tekisi kymmenen? Olisiko tuo lopulta sen motivoivampaa kuin tehdä sopiva määrä laskuja ja piirrellä lopputunti? Eihän sinun lapsesi voi käydä ykkösen asioita kuukaudessa jos hitain käyttää siihen koko vuoden vaikka lapsesi kuinka siihen kykenisi. Joten on pakko edetä jossain yhteisessä tahdissa.
        Tämä ongelma on myös aika väliaikainen. Vähitellen oppilaiden väliset erot tasoittuvat hieman ja niille nopeammillekin alkaa löytyä vaativampia tehtäviä.

        En halua, että lapseni tekee 100 1 1=2 tehtävää vaan, että hän saa mielekkäitä oman tasoisia tehtäviä. Niitä on mahdollista järjestää. Sitä kutsutaan eriyttämiseksi ja sitä pitäisi harjoittaa erityisesti alaluokilla, joissa tasoerot ovat isot. Kun lapsi istuu ja piirtelee vihkoon ala-asteen ensimmäiset vuodet, niin oppiiko hän opiskelemaan? Oppiiko hän tekemään töitä? Ei opi, vaan hänestä tulee alisuoriutuja, joka ei yllä omalle tasolleen, koska ei ole koskaan joutunut harjoittelemaan mitään, koska kaikki on ollut liian helppoa.

        Eikä tämä ongelma aina ole väliaikainen, oppilaiden väliset erot ovat olemassa vielä yläasteellakin. Suomessa ongelma on se, että vain hitaat oppijat saavat erityistukea, nopeat oppijat joutuvat menemään muiden hitaammassa tahdissa ja turhautuvat. Täällä pitäisi älytä satsata myös älykkäisiin oppilaisiin, jotta heidän taitonsa saataisiin parhaiten esiin.


      • Äidin puolikas 116
        en ymmärrä kirjoitti:

        Voi äidinpuolikas, et ole tainnut koskaan tavata fiksuja lapsia. Kauanko luulet, että ekaluokkalainen tekee sivua tehtäviä, kun pitää laskea 1 1=2 kun on osannut ne laskut jo 3 vuotiaasta? No sanotaan, että liioittelin vähän, sovitaan, että teki tehtävät 15 minuutissa ja istui 30minuttia. Minä haluan että lapseni opiskelee koulussa eikä piirtele vihkoon, piirrellä voimme kotonakin. Olin itse seuraamassa yhtä matematiikan tuntia. Lapset tekivät tehtäviä, ekat tekivät ne 10minuutissa, jonka jälkeen tarkastivat ne, ja loput 30minutttia piirtelivät vihkoon.

        En väitä että lapseni on ainoa joka ne on tehnyt noin nopeasti, tai että muilla menee 45minuuttia niihin, totean vain sen, että lapseni on suurimman osan tunneista piirrellyt vihkoon. Lisätehtäviä kirjasta ei ole saanut tehdä, opettaja oli sen kieltänyt, kertoi sen myös minulle. Lisätehtäviä tehtiin tietyillä lisätehtävätunneilla.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos lapsi lällättää toiselle, tämä toinen saa potkia ja kuristaa? Oikeasti?

        Enempää en jaksa edes kommentoida tekstiäsi. Olet taas yksi niistä mammoista, joka ei näe sen oman hiekkalaatikon toiselle puolelle.

        Ihan sattumalta oma kuudesluokkalainen poikani on todella fiksu. Hän on niin fiksu, että esimerkiksi vihkoon piirrellessään hän suunnittelee teknisiä laitteita. Ihan yleisesti häntä on pidetty melkein lapsinerona, mutta ihan tavallinen poika hän on älykkyydestään huolimatta. Ilmeisesti oma lapsesi ei kuitenkaan ole oivaltanut, että on mahdollista käyttää myös tunneilla tuleva luppoaika itsensä ja ajattelunsa kehittämiseen ilman, että se pitää ulkopuolelta ohjelmoida.
        Kun muilla lapsilla on luokassa ollut Pupu Tupunaa pulpettikirjana, poikani roudasi sinne kassillisen Tekniikan maailma -lehtiä täyttämään pulpettikirjan virkaa.

        Lisään vielä, että minun fiksu lapseni on jo paljon alle kouluikäisenä sisäistänyt sen, että aina ja kaikessa on mahdollista oppia uutta tai nähdä asia toiselta kantilta. Ei sitä todellakaan ole tarvinnut hänelle koulussa opettaa!


      • KokemusK
        en ymmärrä kirjoitti:

        En halua, että lapseni tekee 100 1 1=2 tehtävää vaan, että hän saa mielekkäitä oman tasoisia tehtäviä. Niitä on mahdollista järjestää. Sitä kutsutaan eriyttämiseksi ja sitä pitäisi harjoittaa erityisesti alaluokilla, joissa tasoerot ovat isot. Kun lapsi istuu ja piirtelee vihkoon ala-asteen ensimmäiset vuodet, niin oppiiko hän opiskelemaan? Oppiiko hän tekemään töitä? Ei opi, vaan hänestä tulee alisuoriutuja, joka ei yllä omalle tasolleen, koska ei ole koskaan joutunut harjoittelemaan mitään, koska kaikki on ollut liian helppoa.

        Eikä tämä ongelma aina ole väliaikainen, oppilaiden väliset erot ovat olemassa vielä yläasteellakin. Suomessa ongelma on se, että vain hitaat oppijat saavat erityistukea, nopeat oppijat joutuvat menemään muiden hitaammassa tahdissa ja turhautuvat. Täällä pitäisi älytä satsata myös älykkäisiin oppilaisiin, jotta heidän taitonsa saataisiin parhaiten esiin.

        "Sitä kutsutaan eriyttämiseksi ja sitä pitäisi harjoittaa erityisesti alaluokilla"

        Kyllä, mutta se vaatii resursseja. Jos koulussanne on vain yksi opettaja luokkaa kohden eikä mahdollisuutta käyttää jatkuvasti kouluavustajia yms. lisätyövoimaa, opettajan aika menee aika lailla niiden hitaampien opettamiseen. Lienee kuitenkin tärkeämpää että ne lukemista vasta harjoittelevat oppivat lukemaan kuin että sinun lapsesi saa vaativampia tehtäviä.
        Älä siis syytä opettajaasi vaan vaadi resursseja kouluunne jotta eriyttämistä voidaan oikeasti toteuttaa.

        "Oppiiko hän tekemään töitä? Ei opi, vaan hänestä tulee alisuoriutuja, joka ei yllä omalle tasolleen, koska ei ole koskaan joutunut harjoittelemaan mitään, koska kaikki on ollut liian helppoa"

        Lukemattomat lapset ovat olleet saman ongelman edessä kuin sinun lapsesi ja hyvin harvasta on oikeasti tullut alisuoriutuja. Voit myös itse auttaa tilannetta antamalla lapselle vapaa ajalla haastavia virikkeitä.

        "Eikä tämä ongelma aina ole väliaikainen, oppilaiden väliset erot ovat olemassa vielä yläasteellakin."

        Kyllä mutta silloin yleensä se yleinen vaatimustaso ei mene niiden vain heikoimpien mukaan. 1. luokalla opetellaan ihan perustaitoja jotka osa oppii itsestään jo ennen koulu, osa vasta koulussa. Harva osaa imaginääriluvuilla laskemista ilman opetusta.

        "Täällä pitäisi älytä satsata myös älykkäisiin oppilaisiin, jotta heidän taitonsa saataisiin parhaiten esiin. "

        Ei se ole älystä kiinni vaan resursseista ja rahasta. Vai kuvitteletko todella että opettajat opettavat mieluummin heikkoja oppilaita kuin lahjakkaita ja aineesta innostuneita?


    • rakaa peliä on

      Koska jos lapsen elämä ja asiat menee huonosti, sinua aivopestään, että vika on lapsessa ja vanhemmissa, koulu pesee kätensä jo alusta alkaen.

      Koulu laittaa vastuun kotiin, vaikka lapsi viettää koulussa aikaa monta tuntia päivässä, mutta silti se on vanhempien vika jos lapsi voi huonosti.

      Mutta kun lapsella menee hyvin se on sitten koulun ansioita, siinä vanhemmilla ei ole mitään tekemistä....

      Koulussa opettaja saa kiusata lasta mielin määrin vaikka käydä käsiksi, sekin on lapsen vika lapsi on häirikkö ja hänellä on ongelmia.

      Mutta jos lapset kiusaa toisiaan, se on kamalaa ja siitä puhutaan ja kiusaajalla on ongelma...
      Koulumaailmassa kaikki vika on lapsissa ja heidän vanhemmissa, ei koskaan opettajissa. Ei koskaan. Jos huomautat siitä opettajille, olet sinäkin ongelmavanhempi ja häirikkö äiti.

      Koulukiusaaminen sallitaan mutta työpaikka kiusaminen ei...!

      • Ope, vanhempien pomo

        Kurssille, kurssille, mars! Avuttomat vanhemmat siis! Nyt kesällä on hyvin aikaa kun teillä on kesälomat!

        Ja muistakaa olla kesä selvin päin ettei tarvitse syksyllä kuunnella taas lasten juttuja isän ördäämisestä!


      • Vaaleatukkainen

        " lapsi viettää koulussa aikaa monta tuntia päivässä, mutta silti se on vanhempien vika jos lapsi voi huonosti."

        Mahtaakohan se lapsi viettää enemmän aikaa opettajansa kuin vanhempiensa kanssa? Kasvatus on vanhempien tehtävä. Tai siis olisi...


    • opettajan pomo äiti

      Huonoja opettajia on säästösyistä laitettu kouluun, Hyville opettajille ei pysty maksamaan palkkaa, mutta näitä pusksta nousseita ylioppilaita laitetaan ja siksipä lapset ei opi mitään kun epäpätevät rullaa. vaan..

      Tässä ne säästö sitten näkyy, koulut menee vaan alapäin koko ajan. Sekö on lasten vika?

      • Ope, vanhempien pomo

        Vanhemmat valitsevat säästösyistä itselleen huonosti koulutettuja puolisoita. Hyvin koulutettu puoliso on kallis ylläpitää ja siksipä lasten kasvatus ei vaan onnistu kun työttömät peruskoulupohjalta jääneet rullaa, vaan...

        Tässä ne säästöt sitten näkyy, kodit menee vaan alaspäin koko ajan. Sekö on koulun vika?


      • Opettajaa viisaanpi
        Ope, vanhempien pomo kirjoitti:

        Vanhemmat valitsevat säästösyistä itselleen huonosti koulutettuja puolisoita. Hyvin koulutettu puoliso on kallis ylläpitää ja siksipä lasten kasvatus ei vaan onnistu kun työttömät peruskoulupohjalta jääneet rullaa, vaan...

        Tässä ne säästöt sitten näkyy, kodit menee vaan alaspäin koko ajan. Sekö on koulun vika?

        Vastasit hiukan huonosti tuolle opettajan pomo äidille. Olisit kertonut kuinka asiat ovat.

        Epäpätevä opettaja voidaan valita VAIN, jos kyseiseen tehtävään ei ole PÄTEVIÄ hakijoita.

        Voi tätä myötähäpeän määrää.


    • opettajien esimeis ä

      Meidän koulussa yksikään opettaja ei saanut 7 enempää arvostelutodistukseen vanhmmilta. Huono käytöstä ja myöhästelua ja opetusta. Annoimme muutamalla opelle huomautksen ja puutumme siihen syksyllä jos eivät ole ilmoittautuneet kesäkursseille. Kaljoitteluun kyllä jää aikaa jos opet kävisisvät kersäkurssilla 1,5 kk.
      Kyllä kannattaisi, laiskottelulla ei työnkuvaa paranneta.

      Jopi jopi oept, liian suuret palkat houkuttaa laiskotteluun ja pitkät lomat kaljotteluun.

      Nyt kurssille sillä me vanhemmat kyllä tarkkailemme kuppiloiden asiakaskuntaa, onko siellä opettajt päiväkaljalla... meille kuuluu tarkkailu, maksammehan palkkanne vaerorahista, ja rakkaat upeat lapset ovat teidän kynsissänne, onneksi osaamme suhtautua siihen, ja annamme palautetta varsin usein. Kaksi opettajaa olemme joutuneet poistamaan ja saaneetkin tilalle nöyrät opettajat, jotka ottavat vanhempien opit ja neuvot vastaan.

      • KysynVaan-76

        "sillä me vanhemmat kyllä tarkkailemme kuppiloiden asiakaskuntaa, onko siellä opettajt päiväkaljalla... "

        Miten te niitä ehditte päivällä valvomaan? Kunnon vanhemmat ovat päivällä toki palkkatöissä, vai mitä?


      • tarkkailemme 24/7
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "sillä me vanhemmat kyllä tarkkailemme kuppiloiden asiakaskuntaa, onko siellä opettajt päiväkaljalla... "

        Miten te niitä ehditte päivällä valvomaan? Kunnon vanhemmat ovat päivällä toki palkkatöissä, vai mitä?

        Meitä on vanhempain yhdistyksesssä vuorotyöläisiä, joilla on aamuvapaa tai ilta vapaa tai yövapaita... kyllä siellä aina joku kerkiää tarkkailemaan, ei kaikki ole yhtäaikaa työssä. Katsos vanhempainyhdistyksessä me kaikki vedämme samaa köyttä.. tosiasiat kulkee jos joku ei ole paikalla, ketään ei jätetä pimentoon. Taportoimme aina sille joka ei ole paikalla.


      • Nopeasti, nopeasti..
        tarkkailemme 24/7 kirjoitti:

        Meitä on vanhempain yhdistyksesssä vuorotyöläisiä, joilla on aamuvapaa tai ilta vapaa tai yövapaita... kyllä siellä aina joku kerkiää tarkkailemaan, ei kaikki ole yhtäaikaa työssä. Katsos vanhempainyhdistyksessä me kaikki vedämme samaa köyttä.. tosiasiat kulkee jos joku ei ole paikalla, ketään ei jätetä pimentoon. Taportoimme aina sille joka ei ole paikalla.

        Kuulostaa siltä että laiminlyöntejä lapsianne käyttämällä vapaamielisellä opettajien vakoilemiseen. Taitaa olla lastensuojeluilmoituksen paikka!


      • Sama tyyppi
        Nopeasti, nopeasti.. kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että laiminlyöntejä lapsianne käyttämällä vapaamielisellä opettajien vakoilemiseen. Taitaa olla lastensuojeluilmoituksen paikka!

        ...piti sanoa VAPAA-AIKANNE...prkl tätä iPadin tekstinsyöttöä...


      • rehtorin vaimo
        Sama tyyppi kirjoitti:

        ...piti sanoa VAPAA-AIKANNE...prkl tätä iPadin tekstinsyöttöä...

        heh.. älä yritä, et osaa kirjoittaa! Ryrha syyttää koneita omista virheistä... mene kouluun.


      • Rehtorismies 116
        rehtorin vaimo kirjoitti:

        heh.. älä yritä, et osaa kirjoittaa! Ryrha syyttää koneita omista virheistä... mene kouluun.

        Niinpä, ryrhapa ryrha! :-DDD


      • KysynVaan-76
        tarkkailemme 24/7 kirjoitti:

        Meitä on vanhempain yhdistyksesssä vuorotyöläisiä, joilla on aamuvapaa tai ilta vapaa tai yövapaita... kyllä siellä aina joku kerkiää tarkkailemaan, ei kaikki ole yhtäaikaa työssä. Katsos vanhempainyhdistyksessä me kaikki vedämme samaa köyttä.. tosiasiat kulkee jos joku ei ole paikalla, ketään ei jätetä pimentoon. Taportoimme aina sille joka ei ole paikalla.

        "Meitä on vanhempain yhdistyksesssä vuorotyöläisiä, joilla on aamuvapaa tai ilta vapaa tai yövapaita... "

        Ja nämä vanhemmat käyttävät vapaansa kiertämällä kaljakuppiloita mieluummin kuin ovat kotona lastensa kanssa tai kotitöitä tehden? Olette te todella hyviä vanhempia...

        " Katsos vanhempainyhdistyksessä me kaikki vedämme samaa köyttä.."

        Kaulaanne varmaan ;)


    • Äippä 66

      Kiitos taas päivän parhaista nauruista ! Olette te ihania, niin opet kun vanhemmatkin :)

      Hyvää kesää teille kaikille tasapuolisesti. Nauttikaa kesästä ja erityisesti terasseista !

      • Opejavanhempi

        Kiitos, kiitos! Olen sekä vanhempi että opettaja. Varmasti tulen - säiden suosiessa - nauttimaan kesästä ja terasseista. Ennen kaikkea luonnollisesti lasteni seurasta ja siitä, että muiden lapsia ei ole minun vastuullani.


    • adjekviivi esiisi

      Joo ei nykyajan vanemmat osaa edes käyttäytyä opettajan edessä. Meilläkään kukaan vanhemmista ei kumarra eikä kättele vaikka minä käteni ojennan.

      Kyllä olisi käytöskolu paikallaan eikä mitkäät soittoravitnolat.
      Taidan pitää vanhempainkoulun syksyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

      Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

      Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

      Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

      kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

      Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

      et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

      Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe