Neonin automaattivaihteiston korjaus

vanhempineiti

Olin vaihtamassa autoani mutta nyt hajosi vaihteisto, Musta nestelammikko auton alla ja palanneen hajua. Varmaan kallis remontti? Olin jo päättänyt että teen pieniä kauneuskorjauksia ja pidän vanhan autoni kun ajettu vain 125000. Eivät olisi antaneet kuin muutama satasen vaihdossa. Autossa ihan uudet renkaat ja nyt tuli probleemaa korjataan vai romutetaan..... Olen kokeillut monta pienempää autoa ja ei ole niin mukavaa ajaa kuin mun vanhaa Chrysleria En haluaisi enää manuaali vaihteisto mutta uudemmat automaattivaihteistolla ovat minulle liian kalliita.

11

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hautajaisten aika?

      koita etsiä romuttamoilta vanhaa laatikkoa tai sitten paaliin vaan. Ei tuollaisella autolla ole kuin vain käyttöarvo, eikä ole mitenkään haluttava.

    • vanhempineitix

      Joo tiedän ettei sillä ole mitään arvoa mutta en saa uutta autoa 2000-3000 eurolla mikä se remontti varmaan maksaa. Autoni on tosi siisti ja vähän ajettu voisin ajaa sillä siitten ehkä monta vuotta vielä. Tulipa tenkka poo.... Olen kokeillut monta autoa esim. Toyota Auris mutta Neon on paljon pehmeämpi ajaa kuin nuo pikkuautot. Mutta onhan siinä se 2 l moottori joka vie paljon bensaa....mutta mutta

      • yliasentaja

        Jospa kävisit jostakin korjaamosta kysymässä katsoisivatko autoasi ja kertoisivat mahdollista kustannusarviota.


      • ldldlldld

        Öööö...neon on ihan yhtä pikkuauto kuin auris, taitaa painaa vähemmänkin. Itse asiassa auris on alemman keskiluokan auto.Turvallisuudessa neon jää kauas auriksen taakse.

        Kannattaa käyttää autoa pajalla ja selvittää mikä vialla. Naapurilla oli neon kauppakassina, laadultaan oli yhtä kuraa ja se ostikin varaosaautoksi toisen lievästi kolaroidun. Varaosia kuulemma oli hankala saada. Kerran olen neonia ajanut, kolmivaihteinen automaatti oli erikoinen.


      • 1000-1500 töineen

        varaosahaku.fi/fi-fi/Chrysler/CHRYSLER-NEON-I/1995_1999/Vaihdelaatikko-&-Vetoakseli-&-Kardaaniakseli/Automaattilaatikko/Kaikki/?parttype_id[0]=0

        varaosahaku.fi/fi-fi/Chrysler/CHRYSLER-NEON-II/2000_2005/Vaihdelaatikko-&-Vetoakseli-&-Kardaaniakseli/Automaattilaatikko/Kaikki/?parttype_id[0]=0


    • Neon on paras

      Neon on luotettava ja hyvä auto, nimimerkillä omistanut nyt viis vuotta saman auton eikä ole mitään isompaa korjattavaa ollut, ja vuosimalli 1997 ajettu yli 200 tkm. Varaosia löytyy joka nurkasta, itse olen tilaillut us-partsilta. Helppo ja halpa huollattaa. Todella mukava ajaa muihin saman hintaluokan ruostuviin romuihin kuten esim. opel, toyota ja mazda verrattuna. Kyllä jenkit osaa autoja tehdä. Automaattilaatikon korjaus on aina kallista oli merkki mikä hyvänsä, kannattaa tosiaan etsiä kolariautoa jossa samanlainen loota, näin voit säästä jopa 1000 euroa.

      • nyt sen tiedät

        No muihin asioihin en puutu, mutta jenkit eivät osaa tehdä kunnollista autoa.


      • vanhaneiti3
        nyt sen tiedät kirjoitti:

        No muihin asioihin en puutu, mutta jenkit eivät osaa tehdä kunnollista autoa.

        No ei se ollutkaan automattivaihdelaatikko vaan öljyt ja jäähdytinnesteet oli sekoittuneet kun jäähdytin meni rikki. Meniköhän nyt oikein? :) Tonninverran tulee maksamaan.....siis se summa mikä autoliike olisi päivän ennen rikkomista maksaneet välirahaa uuden käytetyn auton ostosta. Tarkoittaa nyt sitten sitä että en saa centtiäkään autostani jos vaihdan. Tiedän kyllä että neon on pikkuauto mutta on ison auton tuntumaa kun "lennän" tiellä, on mahtavaa ajaa.. kokeilin autokaupassa Hyundai i20...oli kovaääniset renkaat vaikka oli pirellit, eikä ollut automaatti johon olen tottunut. Kaikki jotka ovat kokeillut neonini on kehunut ajoominaisuudet . Kalliimmat autot tietenkin ovat omaa luokkaa johon tällaisella eläkeläismummolla ei ole varaa....


      • roskapostirobotti2
        vanhaneiti3 kirjoitti:

        No ei se ollutkaan automattivaihdelaatikko vaan öljyt ja jäähdytinnesteet oli sekoittuneet kun jäähdytin meni rikki. Meniköhän nyt oikein? :) Tonninverran tulee maksamaan.....siis se summa mikä autoliike olisi päivän ennen rikkomista maksaneet välirahaa uuden käytetyn auton ostosta. Tarkoittaa nyt sitten sitä että en saa centtiäkään autostani jos vaihdan. Tiedän kyllä että neon on pikkuauto mutta on ison auton tuntumaa kun "lennän" tiellä, on mahtavaa ajaa.. kokeilin autokaupassa Hyundai i20...oli kovaääniset renkaat vaikka oli pirellit, eikä ollut automaatti johon olen tottunut. Kaikki jotka ovat kokeillut neonini on kehunut ajoominaisuudet . Kalliimmat autot tietenkin ovat omaa luokkaa johon tällaisella eläkeläismummolla ei ole varaa....

        Siis mitääää.. mitkä öljyt ja nesteet sekottunu? Onko kannentiiviste menny ja moottoriöljyt ja jäähdytinnesteet sekottunu vai onko menny vaan jäähdytin rikki ja sekottunu laatikonöljyjen kanssa? Muistaakseni vaihteistöljy kulkee jäähdyttimen kautta?? mietin vaan tota tonnin hintaa et jos jälkimmäine ni eti joku muu paikka.


      • a(2)
        roskapostirobotti2 kirjoitti:

        Siis mitääää.. mitkä öljyt ja nesteet sekottunu? Onko kannentiiviste menny ja moottoriöljyt ja jäähdytinnesteet sekottunu vai onko menny vaan jäähdytin rikki ja sekottunu laatikonöljyjen kanssa? Muistaakseni vaihteistöljy kulkee jäähdyttimen kautta?? mietin vaan tota tonnin hintaa et jos jälkimmäine ni eti joku muu paikka.

        Automaattilaatikkoöljyjen, ja jäähdytysnesteen sotkeutuminen jäähdyttimen rikkoutuessa on neonin tyyppiongelma, joten se lienee tässäkin ongelmana. Monesti vain kerkeää rikkomaan automaatilaatikon, sillä jäähdytysneste ei voitele kovin hyvin.

        Jos neonia ajattelee pitävänsä pidempään kannattaa automaattilaatikon öljynkiero jäähdyttimestä korvata erillisellä vesi-öljy-lämmönvaihtimella, se tulee sekä halvemmaksi, että kestävämmäksi. Jäähdytin muuten kestää kyllä.


      • Anonyymi
        a(2) kirjoitti:

        Automaattilaatikkoöljyjen, ja jäähdytysnesteen sotkeutuminen jäähdyttimen rikkoutuessa on neonin tyyppiongelma, joten se lienee tässäkin ongelmana. Monesti vain kerkeää rikkomaan automaatilaatikon, sillä jäähdytysneste ei voitele kovin hyvin.

        Jos neonia ajattelee pitävänsä pidempään kannattaa automaattilaatikon öljynkiero jäähdyttimestä korvata erillisellä vesi-öljy-lämmönvaihtimella, se tulee sekä halvemmaksi, että kestävämmäksi. Jäähdytin muuten kestää kyllä.

        Vanha ketju mutta olkoot.
        Joo. Tiedän ja tunnen kyseisen auton minulla itselläni on sellainen ollut ja sama auto löytyy muuten vieläkin yhä edelleen päivittäisessä käytössä. jo kohta 6 vuotta palvellut, eikä ongelmaa, muistan kun Neonin hommasin, niin sain kehoituksen asentamaan erillisen öljynjäähdyttimen automaattivaihteistolle, ettei tule kallista tyyppivikaa, koska jäähdytin korkkaa ennenpitkään. No ei muutaku kävin hakemassa Romikselta jonkun vanhan Toyotan vaihteistoöljyn jäähdyttimen, se maksoi noin. 50€ sitten kävin vielä Hydrauliikkaliikkeessä hakemassa vaihteistoöljyn kestävää letkua 2,5m siitä minä maksoin muistaakseni joku 15€ sitten vielä muutama letkuklemmari ja niistä noin. 5€ ja ostin hieman lisää Mopar Atf 4 vaihteistoöljyä se maksoi noin 18€
        Eli kaikenkaikkiaan noin 88€ investointi.
        Sitten ei muutaku auto vaan lämpimämpään taliin ja räikkä laulamaan. Ensimäisenä otin irti vaihdelaatikosta irti ne syylärin lämmönvaihtimelle johtavat letkut ja puhalsin pienellä paineella ilmapillin avulla niistä letkujen kautta vielä öljyt pois sieltä lämmönvaihtimesta ja sitten minä tulppasin ne vanhat letkut laittamalla katkaistu pultinpätkä päähän ja kiristin klemmarilla vielä päälle sekä nippusiteillä vielä kiinni johonkin ettei ole tiellä ja näin vanha huono järjestelmä oli rustattu ohi ja sitten minä aloinkin jo sovittelemaan uutta erillistä jäähdytintä sinne keulalle sinne syylärin viereen minne vain sainkin sitten sen sopimaan ja uusi öljynjäähy kiinni ja uudesta öljynjäähdyttimestä sopivan mittaset letkut vaihdelaattikkoon ja klemareilla kiinni ja vähän vielä lisäsin hieman vaihteistoöljyä laatikkoon ja katsoin vielä ettei vuotoja ole ja näin auto oli pelastettu, eikä enään sekoita Glykoleita ja laatikonrasvoja keskenään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe