kannataako tai pitäisikö ruoste suojata uusi...

Roni

hei,mitä mieltä olette siitä kun ostan tammikuussa uuden toyota corollan niin kannataako tai saako nitä ruoste suojata kun joku sanoo että ei ja joku taas joo kertokaa te. ja asun jyväskylässä ja minkä hintasia ne on mitä pitää osata vaatia tai tietää että ei tule petetyks kiitos vastauksistanne!!!!!

11

6111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT-Citikka

Auto kuin auto kestää paremmin Suomen suolaiset tiet ja muutenkin kovat olosuhteet kun se suojataan.

Kysele tuttavilta kokemuksia suojaamoista. Lisäksi voit kysellä suojaamoista kuinka kauan he pitävät autosi ja erityisesti kuinka kauan he kuivaavat autoa. Auto pitää pesun jälkeen kuivata huolellisesti, ettei suoja-aineita ruiskuteta kosteuden päälle (tällöin auto ruostuu entistä nopeammin, kun kosteus muhii suoja-aineiden alla). Eli noin pääsääntönä voi sanoa, että mitä kauemmin suojaus kestää, sitä parempi.

• Vammala

Lehtijutusta repäistyä(30.9.04):
        Ruostesuojaus kestää yleensä kolme päivää, josta puolet kuluu kuivaamiseen. Lyhyesti kuvattuna ruostesuojaus aloitetaan purkamalla auton pohjasta kaikki muoviosat, minkä jälkeen alusta pestään ja kuivataan huolellisesti. Tämän jälkeen suojataan auton pyöränkotelot ja pohjaan levitetään ruosteenestoaine ja alustetaan seuraava työvaihe perusteellisella kuivauksella. Seuraavassa vaiheessa levitetään alusta-aine ja kasataan muoviosat takaisin oikeille paikoilleen, jonka jälkeen taas kuivataan. Lopuksi auto pestään sisältä ja ulkoa ja kuivataan.

• kanata

Ei sitä ruostetta kannata suojata, mutta auto kannattaa ruostesuojata.

• jne

tehdas suojaus kestää nykyään japseissa 3-5v. sitä ennen elä hyvä immeinen rahojas haaskoo =)

• TT-Citikka

Tottahan autotehtaat jotenkin autoja suojaavat. Mutta ei ne Suomen olosuhteissa ole riittäviä. Ruostesuojaus antaa parhaan suojan suoraan uuteen autoon tehtynä. Silloin autossa on suojana tehtaan suojaus (yleensä riittämätön) ja ruosteenestokäsittelyssä sinne laitetut aineet - auto kestää parhaiten. Uuteen autoon suojaus saadaan tehtyä taatusti ruostevapaaseen pintaan, joka myös edistää suojauksen laatua. Täytyy muistaa, että kyse on RUOSTEENESTOkäsittelystä, ei ruosteenpoistokäsittelystä...

• ei ole

Toyotassa ei ole mitään tehdassuojausta. On ohuesti sinkitty pelti joka on maalattu. Kiveniskuille alttiissa kohdissa on joustava muovimassa maalin alla. Koteloiden suojaus on pelkän maalin varassa.
        Muutamassa automerkissä on koteloissa kuumavahasuojaus, mutta ei Toyotassa.

• jne
        ei ole kirjoitti:

Toyotassa ei ole mitään tehdassuojausta. On ohuesti sinkitty pelti joka on maalattu. Kiveniskuille alttiissa kohdissa on joustava muovimassa maalin alla. Koteloiden suojaus on pelkän maalin varassa.
        Muutamassa automerkissä on koteloissa kuumavahasuojaus, mutta ei Toyotassa.

suojaus höpöttäjät:montako mätähelmaista -90 luvun autoa tullut vastaan? sinkitys aloitettiin.
        niitäkin kahdenlaisia:kuuma- ja kylmäsinkitys.
        kuuma parempi.

• vieras
        jne kirjoitti:

suojaus höpöttäjät:montako mätähelmaista -90 luvun autoa tullut vastaan? sinkitys aloitettiin.
        kuuma parempi.

tai ei.Olenpa joutunut työni puolesta tutustumaan erään tunnetun japanilaismerkin rakenteisiin myös 90-luvun.Kynnyskotelot sisältä aivan karvaisessa ruosteessa kauttaaltaan.Ei mene tuolla menolla montaa vuotta kun hitsausurakkaa tiedossa.Koteloiden suojaus kannattaa varmasti ja nimenomaan puhtaaseen ja ruosteettomaan uuteen peltiin.Sinkkipinta ei kauaa suolakylpyjä kestä.

• Suojaaja
        jne kirjoitti:

kuuma parempi.

Työni puolesta olen nähnyt lukemattomia 90-luvun Corolloita, Civicejä, ym japsiautoja, joita on tuotu suojattavaksi hitsaustöiden jäljilta ja muutenkin. Onpa tullut kurkattua endoskoopilla koteloiden sisäänkin. Useimmiten näky on suoraan sanottuna lohduton. Peltipinnat, joihin jälkeenpäin tehty suojaus ei ole yltänyt, on umpiruosteessa ja ruostuminen jatkunut siitä kotelosuojan alle ja saumoihin. Maali ja esim. Toyotan 90-luvulla käyttämä "sinkitys" (ferrosinkki) eivät pidätä ruostumista muutamaa vuotta kauempaa. Olen kurkistanut myös joidenkin tehdassuojattujen 80- ja 90-luvulla tehtyjen eurooppalaisten autojen koteloihin ennen jälkikäsittelyä, eikä mitään suojausta oikeastaan olisi niissä tarvittu, mutta olen ottanut työn vastaan, koska raha kelpaa kyllä.
        Totuus on se, ettei edes Audi, joka on ruostumisen hallinnassa täysin suvereeni, luota pelkkään sinkitykseen ja maaliin koteloiden osalta vaan suojaa ne kuumavahalla jo tehtaalla. Niinpä ensimmäistäkään sisältäpäin ruostunutta Audia en viimeisen 15-20 vuoden aikana ole tavannut, sama koskee varauksin myös muita konsernin autoja.

• Huijatuksi tullut
        Suojaaja kirjoitti:

Työni puolesta olen nähnyt lukemattomia 90-luvun Corolloita, Civicejä, ym japsiautoja, joita on tuotu suojattavaksi hitsaustöiden jäljilta ja muutenkin. Onpa tullut kurkattua endoskoopilla koteloiden sisäänkin. Useimmiten näky on suoraan sanottuna lohduton. Peltipinnat, joihin jälkeenpäin tehty suojaus ei ole yltänyt, on umpiruosteessa ja ruostuminen jatkunut siitä kotelosuojan alle ja saumoihin. Maali ja esim. Toyotan 90-luvulla käyttämä "sinkitys" (ferrosinkki) eivät pidätä ruostumista muutamaa vuotta kauempaa. Olen kurkistanut myös joidenkin tehdassuojattujen 80- ja 90-luvulla tehtyjen eurooppalaisten autojen koteloihin ennen jälkikäsittelyä, eikä mitään suojausta oikeastaan olisi niissä tarvittu, mutta olen ottanut työn vastaan, koska raha kelpaa kyllä.
        Totuus on se, ettei edes Audi, joka on ruostumisen hallinnassa täysin suvereeni, luota pelkkään sinkitykseen ja maaliin koteloiden osalta vaan suojaa ne kuumavahalla jo tehtaalla. Niinpä ensimmäistäkään sisältäpäin ruostunutta Audia en viimeisen 15-20 vuoden aikana ole tavannut, sama koskee varauksin myös muita konsernin autoja.

Onko tämän päivän autojen ruosteenesto täyttä huijausta, mielestäni on. Koska koteloita ei enää reiitetä niin ei niitä myöskään suojata. Rahaa saa pulittaa 600 euroa pikku autostakin, muuta helmakotelot, ovet, konepelti ja muutkin kotelot ovat suojaamatta vain alustaa hieman ruiskitaan.
        Terveisin Huijatuksi tullut

• Varokaa pystymettä yrittäjiä

Autojen suojaus on muutunut rahastukseksi ja mielestäni enää ei voi puhua edes suojauksesta. Sillä ei pelkällä alustan suojaamisella ole mitään tekemistä auton ruosteeneston kanssa, kotelot ne ovat kaikkein tärkeimmät.
      Alalle on tullut paljon niin sanottuja pystymettä-yrittäjiä jotka eivät tiedä käytännön työstään mitään. Näitä koteloita ja koteloiden suojaamista hallitsee enää vain harva yrittäjä.
      Mielestäni suojaamot ovat itse omalla työllään ajaneet ja ajavat alansa unohduksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1907
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1610
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      906
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe