kannataako tai pitäisikö ruoste suojata uusi...

Roni

hei,mitä mieltä olette siitä kun ostan tammikuussa uuden toyota corollan niin kannataako tai saako nitä ruoste suojata kun joku sanoo että ei ja joku taas joo kertokaa te. ja asun jyväskylässä ja minkä hintasia ne on mitä pitää osata vaatia tai tietää että ei tule petetyks kiitos vastauksistanne!!!!!

11

6127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT-Citikka

      Auto kuin auto kestää paremmin Suomen suolaiset tiet ja muutenkin kovat olosuhteet kun se suojataan.

      Kysele tuttavilta kokemuksia suojaamoista. Lisäksi voit kysellä suojaamoista kuinka kauan he pitävät autosi ja erityisesti kuinka kauan he kuivaavat autoa. Auto pitää pesun jälkeen kuivata huolellisesti, ettei suoja-aineita ruiskuteta kosteuden päälle (tällöin auto ruostuu entistä nopeammin, kun kosteus muhii suoja-aineiden alla). Eli noin pääsääntönä voi sanoa, että mitä kauemmin suojaus kestää, sitä parempi.

      • Vammala

        Lehtijutusta repäistyä(30.9.04):
        Ruostesuojaus kestää yleensä kolme päivää, josta puolet kuluu kuivaamiseen. Lyhyesti kuvattuna ruostesuojaus aloitetaan purkamalla auton pohjasta kaikki muoviosat, minkä jälkeen alusta pestään ja kuivataan huolellisesti. Tämän jälkeen suojataan auton pyöränkotelot ja pohjaan levitetään ruosteenestoaine ja alustetaan seuraava työvaihe perusteellisella kuivauksella. Seuraavassa vaiheessa levitetään alusta-aine ja kasataan muoviosat takaisin oikeille paikoilleen, jonka jälkeen taas kuivataan. Lopuksi auto pestään sisältä ja ulkoa ja kuivataan.


    • kanata

      Ei sitä ruostetta kannata suojata, mutta auto kannattaa ruostesuojata.

    • jne

      tehdas suojaus kestää nykyään japseissa 3-5v. sitä ennen elä hyvä immeinen rahojas haaskoo =)

      • TT-Citikka

        Tottahan autotehtaat jotenkin autoja suojaavat. Mutta ei ne Suomen olosuhteissa ole riittäviä. Ruostesuojaus antaa parhaan suojan suoraan uuteen autoon tehtynä. Silloin autossa on suojana tehtaan suojaus (yleensä riittämätön) ja ruosteenestokäsittelyssä sinne laitetut aineet - auto kestää parhaiten. Uuteen autoon suojaus saadaan tehtyä taatusti ruostevapaaseen pintaan, joka myös edistää suojauksen laatua. Täytyy muistaa, että kyse on RUOSTEENESTOkäsittelystä, ei ruosteenpoistokäsittelystä...


      • ei ole

        Toyotassa ei ole mitään tehdassuojausta. On ohuesti sinkitty pelti joka on maalattu. Kiveniskuille alttiissa kohdissa on joustava muovimassa maalin alla. Koteloiden suojaus on pelkän maalin varassa.
        Muutamassa automerkissä on koteloissa kuumavahasuojaus, mutta ei Toyotassa.


      • jne
        ei ole kirjoitti:

        Toyotassa ei ole mitään tehdassuojausta. On ohuesti sinkitty pelti joka on maalattu. Kiveniskuille alttiissa kohdissa on joustava muovimassa maalin alla. Koteloiden suojaus on pelkän maalin varassa.
        Muutamassa automerkissä on koteloissa kuumavahasuojaus, mutta ei Toyotassa.

        suojaus höpöttäjät:montako mätähelmaista -90 luvun autoa tullut vastaan? sinkitys aloitettiin.
        niitäkin kahdenlaisia:kuuma- ja kylmäsinkitys.
        kuuma parempi.


      • vieras
        jne kirjoitti:

        suojaus höpöttäjät:montako mätähelmaista -90 luvun autoa tullut vastaan? sinkitys aloitettiin.
        niitäkin kahdenlaisia:kuuma- ja kylmäsinkitys.
        kuuma parempi.

        tai ei.Olenpa joutunut työni puolesta tutustumaan erään tunnetun japanilaismerkin rakenteisiin myös 90-luvun.Kynnyskotelot sisältä aivan karvaisessa ruosteessa kauttaaltaan.Ei mene tuolla menolla montaa vuotta kun hitsausurakkaa tiedossa.Koteloiden suojaus kannattaa varmasti ja nimenomaan puhtaaseen ja ruosteettomaan uuteen peltiin.Sinkkipinta ei kauaa suolakylpyjä kestä.


      • Suojaaja
        jne kirjoitti:

        suojaus höpöttäjät:montako mätähelmaista -90 luvun autoa tullut vastaan? sinkitys aloitettiin.
        niitäkin kahdenlaisia:kuuma- ja kylmäsinkitys.
        kuuma parempi.

        Työni puolesta olen nähnyt lukemattomia 90-luvun Corolloita, Civicejä, ym japsiautoja, joita on tuotu suojattavaksi hitsaustöiden jäljilta ja muutenkin. Onpa tullut kurkattua endoskoopilla koteloiden sisäänkin. Useimmiten näky on suoraan sanottuna lohduton. Peltipinnat, joihin jälkeenpäin tehty suojaus ei ole yltänyt, on umpiruosteessa ja ruostuminen jatkunut siitä kotelosuojan alle ja saumoihin. Maali ja esim. Toyotan 90-luvulla käyttämä "sinkitys" (ferrosinkki) eivät pidätä ruostumista muutamaa vuotta kauempaa. Olen kurkistanut myös joidenkin tehdassuojattujen 80- ja 90-luvulla tehtyjen eurooppalaisten autojen koteloihin ennen jälkikäsittelyä, eikä mitään suojausta oikeastaan olisi niissä tarvittu, mutta olen ottanut työn vastaan, koska raha kelpaa kyllä.
        Totuus on se, ettei edes Audi, joka on ruostumisen hallinnassa täysin suvereeni, luota pelkkään sinkitykseen ja maaliin koteloiden osalta vaan suojaa ne kuumavahalla jo tehtaalla. Niinpä ensimmäistäkään sisältäpäin ruostunutta Audia en viimeisen 15-20 vuoden aikana ole tavannut, sama koskee varauksin myös muita konsernin autoja.


      • Huijatuksi tullut
        Suojaaja kirjoitti:

        Työni puolesta olen nähnyt lukemattomia 90-luvun Corolloita, Civicejä, ym japsiautoja, joita on tuotu suojattavaksi hitsaustöiden jäljilta ja muutenkin. Onpa tullut kurkattua endoskoopilla koteloiden sisäänkin. Useimmiten näky on suoraan sanottuna lohduton. Peltipinnat, joihin jälkeenpäin tehty suojaus ei ole yltänyt, on umpiruosteessa ja ruostuminen jatkunut siitä kotelosuojan alle ja saumoihin. Maali ja esim. Toyotan 90-luvulla käyttämä "sinkitys" (ferrosinkki) eivät pidätä ruostumista muutamaa vuotta kauempaa. Olen kurkistanut myös joidenkin tehdassuojattujen 80- ja 90-luvulla tehtyjen eurooppalaisten autojen koteloihin ennen jälkikäsittelyä, eikä mitään suojausta oikeastaan olisi niissä tarvittu, mutta olen ottanut työn vastaan, koska raha kelpaa kyllä.
        Totuus on se, ettei edes Audi, joka on ruostumisen hallinnassa täysin suvereeni, luota pelkkään sinkitykseen ja maaliin koteloiden osalta vaan suojaa ne kuumavahalla jo tehtaalla. Niinpä ensimmäistäkään sisältäpäin ruostunutta Audia en viimeisen 15-20 vuoden aikana ole tavannut, sama koskee varauksin myös muita konsernin autoja.

        Onko tämän päivän autojen ruosteenesto täyttä huijausta, mielestäni on. Koska koteloita ei enää reiitetä niin ei niitä myöskään suojata. Rahaa saa pulittaa 600 euroa pikku autostakin, muuta helmakotelot, ovet, konepelti ja muutkin kotelot ovat suojaamatta vain alustaa hieman ruiskitaan.
        Terveisin Huijatuksi tullut


    • Varokaa pystymettä yrittäjiä

      Autojen suojaus on muutunut rahastukseksi ja mielestäni enää ei voi puhua edes suojauksesta. Sillä ei pelkällä alustan suojaamisella ole mitään tekemistä auton ruosteeneston kanssa, kotelot ne ovat kaikkein tärkeimmät.
      Alalle on tullut paljon niin sanottuja pystymettä-yrittäjiä jotka eivät tiedä käytännön työstään mitään. Näitä koteloita ja koteloiden suojaamista hallitsee enää vain harva yrittäjä.
      Mielestäni suojaamot ovat itse omalla työllään ajaneet ja ajavat alansa unohduksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      60
      5105
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4592
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4539
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      297
      1763
    5. 91
      1432
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      82
      1409
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1328
    8. 315
      1039
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      950
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      850
    Aihe