Taksi numero 84, musta iso farmari Volvo, rekkarin ekakirjain H.... Mistä olet ajotaitosi hankkinut??? Tulit Vuorelan rampilta tänä aamuna 7.10.2004 siinä 6:30 maissa (suurin piirtein) tuliko mileleenkään rampin päässä (edes silloinkaan) mitä keltainen kolmio tarjoittaa,eikö jarrut toimi vai säästäkö jarrupaljoa?
Suosittelisin autokoulun käymistä uudelleen ja ehkä mahdollisesti taksikurssia sekä asenne koulutusta. Tiedät kai että jos olist ajanut kylkeeni olist ollut maksajan asemassa ( sinulla väistämis velvollisuus), lisäksi perässä (puskurissa) roikkumisesi olis täysin epäammattiautoilijamaista. Entäs ylinopeutesi jota aloit ajamaan heti ohitettuasi minut? Tuliko edes mieleen katsoa nopeusrajoituksia? Vinkki Vuorelan alueella on 100km/h rajoitus ja Kallansillolla 80km/h, ei siis 120km/h muualla kuin Vuorelasta Siilinjärvelle ja Siilinjärveltä Vuorelaan.
Onneksi keli oli vielä lämmin ja mustaa jäätä ei ollut tiellä, entäpä jos olisi ollut ja tapahtunut iso kolari aamuruuhkassa?
Varmaan sinulla oli kiire ( ? ), mutta se ei oikeuta rikkomaan liikenne sääntöjä millään muotoa vaikka olet ammattiautoilija. Asenteella "vittu taas pitää lähtee töihin"...kannattaa jäädä kotiin.
Poliiseille vinkki: Tulkaa seuraamaan liikennettä Vuorelan rampin kohdalle aamuisin, aika monta likeltä piti tilannetta on ollut ja tulee olemaan, niin eiköhän rampilta tulevat kaaharit saada kuriin.
Kuopion Taksi numero 84, musta farkku volvo
22
4101
Vastaukset
- Läheltä seurannut
Suurin osa kuopion taxeista ei välitä liikennesäännöistä mitään.esim 75%ei käytä esim vilkkuja koskaan.Ajellaan auton vapaapäivinä esim marketin oven eteen auto parkkiin käydäkseen viinakaupassa.Nuoret renkipojut pääsee ajamaan kunnon tehokkailla autoilla oman riisikupin siaan kyllähän sitä nyt pitää vähän lesoilla.
- matkailija
Joitain aikoja sitten kävin Kuopiossa kylpyläreissulla. Ja kun tulin Joensuusta laskeuduin Vuorelan rampilta sille nelikaistaselle ohitustielle, oli perjantai iltapäivä niin siinä matkalla huomasin et miten ihmiset uskaltavat ajaa niin lujaa. Sillä nelikaistasella vaikka risteyksia/ramppeja on pitkin matkaa. niin se vauhti ainakin joillain on aika kova..ei ole ihme kun nyt taas tulee syksyn liukkaat kelit niin jos siellä sattuu niitä kolareita..
- oooh
Välillä Vuorela-Kallansillat sattuu talvella useita kolareita. Ko. väli on usein todella liukas ja tie kapea.
- niimpä niin
oooh kirjoitti:
Välillä Vuorela-Kallansillat sattuu talvella useita kolareita. Ko. väli on usein todella liukas ja tie kapea.
Sama taxikuski(?) käyttäytyi n. vuosi sitten erittäin epäasiallisesti kesken potilasajon KYS:iin, valehteli nimensä kun sitä kysyttiin samalla, (kysyttiin koska käyttäytyi törkeästi asiakkaita kohtaan)! Asiakas oli shokkitilassa menossa päivystykseen ja kuski aloitti hervottoman vittuilun, oli äärimmäisen lähellä ettei tehty poliisi ilmoitusta! Muistaakseni oli juuri tuo sama taksi ja numero,tarkistettiin asia vielä moneen kertaan.Kuittikin on tallella väärällä allekirjoituksella varustettuna.
- auto
Joo! Joidenkin taksikuskien varmasti kannattaa katsoa itseään peiliin ja hieman miettiä käytöstään liikenteessä, mutta kyllä nykyisin melkein kaikki autoilijat ovat erittäin itsekkäitä, törkeitä toisiaan kohtaan.Taksiautoilijat kohtaavat joka päivä meitä muita, joista jotkut eivät piittaa muista autoilijoista, vaikka lakien mukaan pitäisi. En ihmettele yhtään, jos eivät hekään jaksa aina välillä ajella joka pykälän mukaan, kun kusipäitä on joka puolella. Jos poliisilla olisi resursseja, valtion kassaan kilahtaisi jumalattoman suuri määrä rahaa pelkästään näitä jahdatessa. Itselläni on vanhahko henkilöauto. Jostain kumman syystä kaikki tahtovat ajaa ohitseni, vaikka vauhti olisi kuinka kova tahansa.Kukaan ei halua ajaa vanhan auton takana. Aina pitää ohittaa uudemmalla autolla, vaikka tarvetta ei olisi. Kertoo jotain ohittajasta ja minä toivon kovasti poliiseja mittailemaan nopeuksia.
- pyykkipoika
entäs jos se sun auto savuttaa ja haisee pahalle. en mä ainakaan semmosen takana aja. vaiha tuoreempaan.
- mä vain
pyykkipoika kirjoitti:
entäs jos se sun auto savuttaa ja haisee pahalle. en mä ainakaan semmosen takana aja. vaiha tuoreempaan.
kannattasko ottaa yhteyttä taksiautoliittoon tms. jos on ollut ongelmia kuskin kanssa...tarkotan nyt sua jolla oli väärät allekirjotukset yms. ??? ihan vaan sillä et jos noin on oikeesti tapahtunu niin ei tollanen pitkään ajele vapaana. ja ensimmäiselle...soita seuraavalla kerralla poliisit! voin 100 % varmuudella kertoa,et rampeilla on poliisipartiot tutkineen ueemman kerran viikkoon.mut ymmärrettävää et ei nekään joka paikassa voi kaiken aikaa olla. onneksi teille ei käynyt kuinkaan ja säikähdyksellä selvisitte!
- Yksi kuski
mä vain kirjoitti:
kannattasko ottaa yhteyttä taksiautoliittoon tms. jos on ollut ongelmia kuskin kanssa...tarkotan nyt sua jolla oli väärät allekirjotukset yms. ??? ihan vaan sillä et jos noin on oikeesti tapahtunu niin ei tollanen pitkään ajele vapaana. ja ensimmäiselle...soita seuraavalla kerralla poliisit! voin 100 % varmuudella kertoa,et rampeilla on poliisipartiot tutkineen ueemman kerran viikkoon.mut ymmärrettävää et ei nekään joka paikassa voi kaiken aikaa olla. onneksi teille ei käynyt kuinkaan ja säikähdyksellä selvisitte!
Ensinnäkin, autoja ajavat monet kuskit, eli ei välttämättä ole sama kuski. Ja jos oikeasti haluaa tehdä jostain valituksen, soitto Kuopion Aluetaksin toimistolle ja siellä otetaan haukut (kenties joskus kiitoksetkin ???) vastaan ja asia tulee hoidetuksi. Se on vaan niin ihmeellistä, että urputetaan lehtien palstoilla ja täälläkin, mutta ei osata valittaa oikeaan paikkaan. Ja tähän pätee sama kuin monille muillekin aloille, eli huono kokemus muistetaan, hyviä ei juuri koskaan.
Ja se, että 75 % takseista ei käytä vilkkua, on kylä niin puhdasta paskapuhetta kuin olla voi. - joopa joo...
Yksi kuski kirjoitti:
Ensinnäkin, autoja ajavat monet kuskit, eli ei välttämättä ole sama kuski. Ja jos oikeasti haluaa tehdä jostain valituksen, soitto Kuopion Aluetaksin toimistolle ja siellä otetaan haukut (kenties joskus kiitoksetkin ???) vastaan ja asia tulee hoidetuksi. Se on vaan niin ihmeellistä, että urputetaan lehtien palstoilla ja täälläkin, mutta ei osata valittaa oikeaan paikkaan. Ja tähän pätee sama kuin monille muillekin aloille, eli huono kokemus muistetaan, hyviä ei juuri koskaan.
Ja se, että 75 % takseista ei käytä vilkkua, on kylä niin puhdasta paskapuhetta kuin olla voi.Ihan vaan tiedoksi...jos netissä oleva sähköposti sattuisi edes ottamaan vastaan valituksia...vaan eipäs ole ottanut kun olen siihen laittanut postia....
- J.J
joopa joo... kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi...jos netissä oleva sähköposti sattuisi edes ottamaan vastaan valituksia...vaan eipäs ole ottanut kun olen siihen laittanut postia....
Soita hyvä ihminen sitten puhelimella, jos ei sähköpostit mene perille
- väärinkäsitys
mä vain kirjoitti:
Ei se allekirjoitus kuitissa välttämättä ole ollut väärä, vaan sen kuskin oma nimi. Kuitissa on sitten printattuna taksiautoilijan nimi, joka usein on eri kuin kuskin nimi.
- vanhastara
Löytäskö joku vielä vanhemman keskustelun kuin tämä 2004 .....
- Eketti
Taksia kuljettanut henkilö vastaa nyt tähän viestiin. Kyllä, käytökseni oli mitä oli, ajoin silloin yöpäivystyksen joka on klo 21-07. Eli työvuoro juuri loppumaisillaan ja univelka kasvussa. Jos saat yön valvomisesta noin 2€/h, niin motivoiko se tekemään töitä? Luulen että ei motivoi. Tässä tilanteessa oli halu vaan päästä kotiin nukkumaan, tämä kyseinen kyyti oli lentokentälle. Ajatelkaa ihmiset kun olette selvinpäin työpaikalla ja sinne tulisi räkäkännissä oleva ihminen, joka haluaisi soittaa musiikia täysillä ja sotkea työpöydän makkaraperunoilla/ sitäsun tätä annoksella. Ette varmasti antaisi lupaa. Tai saatikka kotona kangassohvalla syödä mäkkäristä ostettua hampurilaista. Taksi ei ole ruokailuvaunu. Siis pinna kiristyy. Se perinteinen sanonta sitäsuntätä annos sylissään on "en minä tätä ruokaa kaada" on potaskaa. Entä sitten jos tulee äkkijarrutus? Sitäsuntätä on pitkin kojelautaa jne, mutta kukas maksaa auton siivouksen? Kysyppä matkustajalta, niin vastaus on: "en minä ainakaan"
Todellakin taksi on oikeasti autoilijan / kuljettajan työpaikka, se ei ole mikään "*ittuilupaikka" tai siellä ollaan asenteella: "kyllä minä tämän kyydin maksan, nyt määrään minä".
Liikenteestä vielä pari sanaa. Täällä eteläsuomessa olen asunut reippaat 5 vuotta ja voin sanoa, että on hieman erilaiset liikennekulttuurit pääkaupungissa ja kuopiossa. Kiihdytyskaistalta kun tullaan mootoritielle, niin moottoritiellä ajavat antavat tietä, siis sujuvaa käyttäytymistä. Eikä ajeta asenteella "tämä kaista on minun, älä vaan tule minun eteeni". Ja kun lähdetään liikennevaloista, niin lappu lattiaan = ( kaasu pohjaan ) eikä jäädä maleksimaan tien tukoksi.
Myös kaistaa vaihdettaissa, kun laitan vilkun päälle, niin tietä tulee eteläsuomessa, mutta ei kuopiossa. Mennään asenteella "minun eteenhän et tule" ja töötti huutaa. Hyvät ihmiset, kaikkihan me ihmiset teemme virheitä, mutta olkaamme liikenteessä varovaisia. Nykyään en aja agressiivisella asenteella, joustavuus on kaiken A JA O.
Olen nykyään aivan eri työhommissa, joten en kaipaa taksin rattiin. Mutta hyvät ihmiset yrittäkää ymmärtää, että taksikuskien pohjapalkka on usein 0€. Liksaa tulee vain ajettujen kyytien määrästä / auton kassasta. Tolpalla seisomisesta ei makseta pennin / sentin hyrrää. Liksa juoksee vasta, kun taksamittari laulaa.
Olemme taksinkujettajat niin naiset kuin miehet kuitenkin työelämässä, vaikkakin pienellä palkalla. Käyttäytykää hyvät ihmiset asiallisesti, kiittäen ex taksikuski.- toinen taksikuski
Tulit vastamaan melkein 10 vuoden jälkeen tähän aiheeseen? Ja muistat vielä noin tarkasti kyseisen vuoron?
- 19v etelässä
Eli ei ollut kuski sopiva tuohon ammattiin.
Ei univelkaisena taksia saa ajaa, onneksi vaihtoi alaa.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että savolainen kaistanvaihtokohteliaisuus on syvältä, tai paremminkin sitä ei ole olemassakaan. Ei väistetä moottoritiellä vasemmalle kaistalle, mikä tapa eteläsuomessa on ihan normaalia liikennekäyttäytymistä.- taxia 84 välttäkää
75%, pastan jauhantaa, 90% oikeampi luku idiooteista ja jos vielä kyltissä lukee KUOPIO.
PS. Nämä samaisey kusipäät parkeeraavat KYSin pääoven eteen jalkakäytävälle-
PSS, Mikähän ihme viesti tuli takxi päätteeseen motarilla kun kuski jarrutti yhen akin130 vauhísta lukkojarrutuksen , ja kohta oli polliisit tienposkessa`??? voisiko joku tutkia asiaa siellä jäähallin kupeelta - taksinkuljettaja1
taxia 84 välttäkää kirjoitti:
75%, pastan jauhantaa, 90% oikeampi luku idiooteista ja jos vielä kyltissä lukee KUOPIO.
PS. Nämä samaisey kusipäät parkeeraavat KYSin pääoven eteen jalkakäytävälle-
PSS, Mikähän ihme viesti tuli takxi päätteeseen motarilla kun kuski jarrutti yhen akin130 vauhísta lukkojarrutuksen , ja kohta oli polliisit tienposkessa`??? voisiko joku tutkia asiaa siellä jäähallin kupeelta"Nämä samaisey kusipäät parkeeraavat KYSin pääoven eteen jalkakäytävälle-"
Mikä ihmeen viha sulla on taksikuskeja kohtaan?
Kerronpa nyt tuosta KYSin eteen parkkeeramisesta. Siihen parkkeerataan silloin kun käydään hakemassa asiakasta sisältä, ja usein joudutaan hakemaan kerroksista, ja siihen kuluu aikaa.
KYSin pääoven edusta on tosiaan melkoinen sumppu ja sekamelska. Bussit, taksit ja tavalliset autot kulkee siitä editse ees taas. Ihmisiä tulee ja menee ja ylittelee tietä. Ihmisiä seisoksii tupakilla oven edessä. Takseille ei juuri ole tilaa.
Minne taksit pitäisi mielestäsi jättää siksi aikaa, kun haetaan? Kovin pitkiä matkoja heitä ei saa kävellyttää.
Kyse ei ole siis kusipäisyydestä. - sama1
taksinkuljettaja1 kirjoitti:
"Nämä samaisey kusipäät parkeeraavat KYSin pääoven eteen jalkakäytävälle-"
Kerronpa nyt tuosta KYSin eteen parkkeeramisesta. Siihen parkkeerataan silloin kun käydään hakemassa asiakasta sisältä, ja usein joudutaan hakemaan kerroksista, ja siihen kuluu aikaa.
KYSin pääoven edusta on tosiaan melkoinen sumppu ja sekamelska. Bussit, taksit ja tavalliset autot kulkee siitä editse ees taas. Ihmisiä tulee ja menee ja ylittelee tietä. Ihmisiä seisoksii tupakilla oven edessä. Takseille ei juuri ole tilaa.
Minne taksit pitäisi mielestäsi jättää siksi aikaa, kun haetaan? Kovin pitkiä matkoja heitä ei saa kävellyttää.
Kyse ei ole siis kusipäisyydestä.Siis KYSiltä tulevia asiakkaita ei saa kävellyttää kovin pitkiä matkoja.
- sama1
taksinkuljettaja1 kirjoitti:
"Nämä samaisey kusipäät parkeeraavat KYSin pääoven eteen jalkakäytävälle-"
Kyse ei ole siis kusipäisyydestä.Yleensä ne vähäiset parkkipaikat KYSin pääoven edessä ovat täynnä.
- Kuopion taksi
Kysin pääoven edessä ei ole yhtään pysäköintipaikkaa, mutta auto on pakko johonkin jättää, ja se koetetaan tällä hetkellä jättää sellaiselle alueelle, jossa se ei ole kenenkään tiellä. Asiakkaan kanssa ei voida lähteä parkkihalliin seikkailemaan, eli ihan turha itkeä kun ne pahat taksit parkkeeraa sinne ja tänne. Nin tehdään jatkossakin, ainakin niin kauan kunnes pihan remontit on valmiina. Me palvelemme asiakkaita, emme tee sitä mukavuudenhalusta. Jos jotakuta se harmittaa, niin v*tut siitä veisaan.....
- bussikuski
Ei ole taksit tukkineet KYSin ovella tietä, aina on bussilla sopinut menemään.
- taxi 666
Itse olin taxi 666 kyydissä ja helvetin hyvä kyyti oli sunnuntai kirkkoon ,vittu vedettiin öylätti ja juotiin pullotolkulla viiniä .taxi ootti pihassa ja kotiin tultaessa oli mittarissa 666€,saaatanan hyvä meininki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082