Häntäluu kipeämpi

Kiropraktikon jälkeen

Moi, mulla on häntäluu ollut kipeä kohta 2 vuotta. En ole satuttanut sitä mihinkään. Röntgenkuvassa ei poikkeavaa. Mikään lääkehoito, edes kortisonipistokset ei auta. Eikä reikätyyny tai kuuma/kylmähoito. Lääkärit eivät tiedä mistä se johtuu tai mikä auttaisi. Häntäluun poistokaan ei välttämättä auta koska mitään syytä kivulle ei ole.

Kipeä kohta on aivan kärjessä. Myös n. 1-2 cm kärjen yläpuolella oli kipeä piste, johon sattui varsinkin istuessa, mutta se lähti pois kun kiropraktikko manipuloi häntäluuta peräsuolen kautta... Eli liikutti luuta jotenkin edestakaisin? Näitä hoitoja tehtiin useampikin, mutta hännän kärki on edelleen kipeä, ollut jo puoli vuotta kiron käsittelyn jälkeen. Kiropraktikon manipuloinnin jälkeen kipua on ollut aiempaa enemmän istumisen jälkeen tai raskaan fyysisen työn (nostaminen, kantaminen...) jälkeen seistessä kun rentoutan lantion lihakset. Kiro suositteli hoidon jatkamista, koska kroonisessa kivussa voidaan tarvita useampi hoito kunnes koko kipu saadaan poistettua. En kuitenkaan uskaltanut jatkaa hoitoja. Onkohan häntäluun heiluttelusta voinut tulla jotain kudosvaurioita minkä takia istumisen jälkeen seistessä kun rentoutan lihakset, tuntuu kuin perse olisi poksahtamassa keskeltä kahtia? Kipu kestää monta tuntia istumisen jälkeen/koko päivän, mutta helpottuu vähän jos käyn istumassa vessanpöntöllä ns. "Pusaamassa", heh! Mikä neuvoksi? Kipu siis on häirinnyt kohta kaksi vuotta päivittäin, koska minulla on istumatyö ja pitkät työmatkat. Asiallisia neuvoja, kiitos :)

6

3739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seinä

Todellakin tiedän mitä häntäluukipu on. Ihmiset pitävät varmaan mua turhan valittajana, jos ei itsellä ole sitä kipua ei voi tietää millaista tuskaa esim. autossa istuminen on.

Löin häntäluuni vajaa vuosi sitten ja on edelleen tosi kipeä. Ei auttanut kortisonipiikit. Nyt odotan postista häntäluutyynyä. Jospa helpottaisi lentomatkan ajan.

Lykkyä tykö sinulle! Itse ajattelin kyllä mennä häntäluun poistoon jos kivut vaan jatkuu...

• Hiihtokiintiö täysi

Siis mitä? Tehdäänkö sellaisiakin juttuja että häntäluu poistetaan? Minulla myös ongelmia häntäluun kanssa. Olen joskus vähän suksilla mäkiä laskeskellut. Ja tuli välillä siinä häntäluullakin laskeskeltua. Myös minun häntäluutani on kiropraktikko käsitellyt. On ollut pari päivää käsittelyn jälkeen hellänä mutta sitten tullut paremmaksi. Olen kyllä jo vuodesta 2009 välttänyt istumista kaikin tavoin. Tietokoneella työskennellessänikin seison, pikku hetki aina satulatuolilla lepuutan jalkoja ja selkää

• Kiropraktikon jälkeen
        Hiihtokiintiö täysi kirjoitti:

Siis mitä? Tehdäänkö sellaisiakin juttuja että häntäluu poistetaan? Minulla myös ongelmia häntäluun kanssa. Olen joskus vähän suksilla mäkiä laskeskellut. Ja tuli välillä siinä häntäluullakin laskeskeltua. Myös minun häntäluutani on kiropraktikko käsitellyt. On ollut pari päivää käsittelyn jälkeen hellänä mutta sitten tullut paremmaksi. Olen kyllä jo vuodesta 2009 välttänyt istumista kaikin tavoin. Tietokoneella työskennellessänikin seison, pikku hetki aina satulatuolilla lepuutan jalkoja ja selkää

Moi. Joo kyllä ne poistaa häntäluita jos kivun on aiheuttanut esim kaatuminen. Jos kipu on tullut itsestään kuten minulla, on poistamisen tulos epävarma. Niitä ei kai tällöin tehdä. Suomessa ainakaan. Kuulema...

Se satulatuoli voi kyllä olla paha juttu häntäluulle. Mutta jos sulla siinä ei koske ni ehkä se ei sulla sitten osu juuri häntäluun kohdalle. Itse olen vältellyt varsinkin satulatuoleja.

Tuleeko teillä kipua seistessä/kävellessä istumisen jälkeen vai pelkästään istuessa? Mua sattuu enemmän istumisen jälkeen. Varsinkin nyt kiron käsittelyn jälkeen.

Voikohan tämä olla jotenkin yliliikkuva?

• Hiihtokiintiö täysi
        Kiropraktikon jälkeen kirjoitti:

Moi. Joo kyllä ne poistaa häntäluita jos kivun on aiheuttanut esim kaatuminen. Jos kipu on tullut itsestään kuten minulla, on poistamisen tulos epävarma. Niitä ei kai tällöin tehdä. Suomessa ainakaan. Kuulema...

Se satulatuoli voi kyllä olla paha juttu häntäluulle. Mutta jos sulla siinä ei koske ni ehkä se ei sulla sitten osu juuri häntäluun kohdalle. Itse olen vältellyt varsinkin satulatuoleja.

Tuleeko teillä kipua seistessä/kävellessä istumisen jälkeen vai pelkästään istuessa? Mua sattuu enemmän istumisen jälkeen. Varsinkin nyt kiron käsittelyn jälkeen.

Voikohan tämä olla jotenkin yliliikkuva?

No kyllä mulle tulee ongelmia istumisen jälkeen jos siis istun ihan millaisella tuolilla tahansa. No siinä satulatuolissa on se, että siinä voi kallistaa lantiota sellaiseen asentoon, että se häntäluu ei osu tuoliin. Eli mun pitää istua aina ihan ylikorostetun " ryhdikkäässä" asennossa ja isontaa vielä selän notkoa. Ja siksi istun vain pieniä toveja. Ja minun häntäluu on jäykkä, miltei joustamaton ja myös omituisen muotoinen. Normaalisti se on vissiinkin sellainen kaareva mutta minulla se on muuten suora mutta yläosassa kulma

• Kiropraktikon jälkeen
        Hiihtokiintiö täysi kirjoitti:

No kyllä mulle tulee ongelmia istumisen jälkeen jos siis istun ihan millaisella tuolilla tahansa. No siinä satulatuolissa on se, että siinä voi kallistaa lantiota sellaiseen asentoon, että se häntäluu ei osu tuoliin. Eli mun pitää istua aina ihan ylikorostetun " ryhdikkäässä" asennossa ja isontaa vielä selän notkoa. Ja siksi istun vain pieniä toveja. Ja minun häntäluu on jäykkä, miltei joustamaton ja myös omituisen muotoinen. Normaalisti se on vissiinkin sellainen kaareva mutta minulla se on muuten suora mutta yläosassa kulma

Hei mulla on kans sellainen kulma siinä. Eli se kärki osoittaa melkein eteenpäin ja ei ole kaareva vaan sellainen terävä se kulma. Ja myös vasemmalle vähän vino.

• Hiihtokiintiö yhä täysi
        Kiropraktikon jälkeen kirjoitti:

Hei mulla on kans sellainen kulma siinä. Eli se kärki osoittaa melkein eteenpäin ja ei ole kaareva vaan sellainen terävä se kulma. Ja myös vasemmalle vähän vino.

Joo samanlaiset taitaa olla häntäluut. Enpä tiedä, onko minulla aina ollut se sen muotoinen vai saiko muotonsa hiihtomäessä. Eipä sitä jälkikäteen pysty selvittämään. Mutta semmoinenhan se on jo vuosia ollut, että joskus kun jumpissa tein vaikkapa vatsapunnerruksia, niin kyllä aina kipeytyi. Ja jos oikein ärtyi, niin oli pitkän aikaa omituisen tuntuinen ja arka. En enää mielelläni harrasta mitään liikuntaa, missä tehdään lattialiikkeitä istuma-asennossa tai käydään istuma-asennossa. Kaikki pilatekset ja joogat esim , ei kiitos! Ja näitähän aina suositellaan jos vaan joku vaiva on. Se häntäluu kun aiheuttaa vähän pakaroiden puolellekin tuntemuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe