Mulla ei ole uo:ssa kuin päälle 1000e mutta mietin että mitenkähän se ottaa kun tilin saan 2 kertaa kuussa ja molempina kertoina saan sen verran että alittaa sen suojaosuuden. Päivärahat saan mutta sen tiedän että uo ei päivärahoihin koske.
Viimeksi kun sen puolenkuun tilin sain niin uo ei ollut ottanut mitään.
Ulosotto jo tili tulee 2 kertaa/kuukaudessa
37
12224
Vastaukset
- jgjckc
Jos jää alle suoja osuuden ei ota mitään
- jfkfkfkfk
Eli varattomuus merintä ym.
Kannattaisiko maksaa vapaaehtoisesti pois- Anonyymi
Sanoo nimetön joka ei tiedä mistä edes puhutaan.lähde pois sivustolta kun asia ei edes suo koske.maksa velka pois.tyhmä.ei kai ulosotossa olis jos olis varaa maksaa velka pois.kyl näit Tyhmii riittää.
- näinvainmeneepi
Kuukauden tulot katsotaan yhteen vaikka palkka tulisi kahdessa osassa. Kuukaudessa pitää jäädä suojaosuus itselle, muu menee. Eli ensin verot, sitten suojaosuus ja loput sitten UO:hon.
- Anonyymi
Vaikuttaa ihan hyvältä.jolloin saan maksettua 2pakollista maksua.ettei kotini mee alta.luottoyhtiö saa nuolemaan näppejään kun ei suostunut sopimaan maksuerästä.jes.eiks niin et olen ymmärtänyt oikein ni 2023 suojaosuus on 926e ja senverran täytyy jäädä.mut jos mun nettotulot kk on 1680ni mies
- joohis
Höpö höpö.
Palkka kauden mukaan.
Johan se on kerrottu maksukieltolaskurissakin.
Jos tulee 2 viikon välein menee kummastakin saadun palkan mukaan erikseen.
Jos taas kerran kuukaudessa menee yhden kerran saadun palkan mukaan.
Ja kyllä olen maksanut kummallakin tavalla useamman vuoden tiedän mistä puhun myös käytännössä- palkanlaskija
Joohis on oikeassa. Ei palkanlaskijaa liikuta se mikä on kuukausiansio,jos saa kahden viikon välein palkan.
- Anonyymi
Eli jos nettotilini on 854eni ottaaks ne 2/3 ja viimeinen päivä taas 2/3kun tilini on n.sama
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos nettotilini on 854eni ottaaks ne 2/3 ja viimeinen päivä taas 2/3kun tilini on n.sama
Suojaosuuden ylittävästä määrästä, ei tietenkään netosta suoraan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
47 700 vaaditaan.kiva.en ole heille maksamassa.olisin halunnut sopia kk lyhennyksestä mut Resurs ei tingi.noh nyt saa kuitenkin pienempää rahaerää Hah.
- kunhanmietiskelen
Niin sitä juuri mietin että jos molemmat tilit kuussa jää alle suojaosuuden ja näinollen uo:hon ei stten menisi mitään niin sitten pitää itse hoitaa ne maksut sinne tietenkin.
Sehän on selvä että haluan ne maksaa pian pois kun ei sitä velkaa kuitenkaan tuon enempää ole niin 2kk kun maksa niin on maksettu, - Mitähän.
Anteeksi kun tulen kuokkimaan ketjuusi. Mutta pakko kysyä, tietäisikö/osaisiko kukaan auttaa seuraavassa. Minulla tulee myös tili kaksi kertaa kuukaudessa. Tienaan vähän, koska olen osa-aikatyössä. Tulot ovat n. 500-600 euroa kuukaudessa. Tai tienaisin, jos palkanlaskija ei vielä tästäkin summasta maksaisi ulosottoon kolmasosaa. Maksan siis ulosottoon joka kuukausi. Maksukieltolaskurin mukaan minulta ei kuuluisi mennä mitään. Palkanlaskijalle olen useamman kerran soittanut ja vastaus on ollut; "tälläinen ohjeistus meille on annettu ulosottotoimistolta". Olin huuli pyöreänä, mutta annoin asian olla. Ulosotossa minulla ei enään kuin noin. 1400 euroa. Veronpalautusten jälkeen ne on viimeistään maksettu. Kysyisin vain, onko tosiaan niin, että palkkis saa maksaa ulosottoon vaikka tulot jäävät alle suojaosuuden? Mitä minun kannattaisi tehdä? Pärjään kyllä tuolla summalla, kun mies on hyväpalkkaisessa työssä.
- jfhfjxj
Varmaankin siitä että muutoin kun määräajoin maksettava palkka palkka on kyseessä
- Mitähän
jfhfjxj kirjoitti:
Varmaankin siitä että muutoin kun määräajoin maksettava palkka palkka on kyseessä
Anteeksi, voisitkohan täsmentää? Minulle tulee palkka joka kuun 15 ja viimeinen päivä.
- Palkanlaskija
Palkkikseen tulee käsky ulosotosta. Sun pitää olla yhteydessä Ulosottomieheen.
Hän muuttaa tiedot palkanlaskijalle. - Laskunlaskija
Palkanlaskija kirjoitti:
Hän muuttaa tiedot palkanlaskijalle.Ei vaan palkanlaskija ei osaa lukea sitä maksukieltoa. Ihan tyypillistä.
- kitinäallergikko
Laskunlaskija kirjoitti:
Ei vaan palkanlaskija ei osaa lukea sitä maksukieltoa. Ihan tyypillistä.
Näin palkanlaskijana kommentoisin, että toisinaan se lukutaidoton on se palkkalaskelman saaja ja kuvitellaan, että itse osataan laskea, vaikka todellisuudessa ei osata.
On ainoastaan hyvä, että velkanne lyhenee ja lopettakaa se tyypillinen kitinä. - fhfjxj
Mitähän kirjoitti:
Anteeksi, voisitkohan täsmentää? Minulle tulee palkka joka kuun 15 ja viimeinen päivä.
joo mutta palkanmaksu ei ole säännöllistä kun et ole vakkari töissä.
Eli muu kuin määräajoin maksettava palkka silloin voi ottaa aina sen 1/3.
Ei päde suoja osuus.
oikeus.fi ja ulosotto on varsin selkeesti kerrottu - Mitähän
kitinäallergikko kirjoitti:
Näin palkanlaskijana kommentoisin, että toisinaan se lukutaidoton on se palkkalaskelman saaja ja kuvitellaan, että itse osataan laskea, vaikka todellisuudessa ei osata.
On ainoastaan hyvä, että velkanne lyhenee ja lopettakaa se tyypillinen kitinä.Kyllä tässä tilanteessa on kyllä vika ihan palkanlaskennassa. Soitin ulosottoon ja kysyin. Olisivat maksaneet liikasuoritukset takaisin, mutta annoin olla. Jos kahden viikon tili on ennen veroja vain alle 300, ei siitä mitään kuuluisi mennä ulosottoon. Sitä velkaa kun kaikki eivät ole ottaneet tyhmyyksissään, suojaosuus on määritelty. Kyllä siitä nyt saa valittaa jos palkanlaskija ei maksukieltoa osaa lukea!
- Anonyymi
Katso ulosotto suojaosuus 2023.aika kiva.sulta ei voi periä jos ymmärsin.
- Anonyymi
Palkanlaskija kirjoitti:
Hän muuttaa tiedot palkanlaskijalle.Ei mitään yhteydessä kehenkään.olin velkaneuvonnassa.ja kaikki tapahtuu.mitään ei tartte tehdä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso ulosotto suojaosuus 2023.aika kiva.sulta ei voi periä jos ymmärsin.
Mitä ihmettä.kuukletin ulosotto suojaosuus 2023.ni siinä on mustaa valkoisella et suojaosuus kk 926e ja jos annsio on kk alle 926 niin ulosottoa ei peritä.
- Anonyymi
Hei nyt laki 2023 henkilölle tulee jäädä kuukaudessa 926'10 jos joku kunta kaupunki tekee toisin tee rikosilmoitus.tämä on laiassa tehty.eli henkilön tulee pärjää.ään tällä rahall.on se noussut kuitenkin runs.200e.eli kävin velkasaneerUdneuvotteluis'ni sano et anna vaanennä ulosottoon.muuten maksaisin korkojen noususta 855e.en sillon tehny sellasta sopimusta
.mut josmä ymmärsin ni jää meil ainaki 926.10/kk koska se on suojaosuus.jes - Anonyymi
Palkanlaskija kirjoitti:
Hän muuttaa tiedot palkanlaskijalle.Höpö höpö 'kun jätät laskut maksamatta niin jätät.velkaneuvoja sanoivat mun ei tartte tehdä mitään.tyhjentää postilaatikko.n.3-6kkpäästä
Nou hätä luottotiedot menee mut vittuuks täs valmiis maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei nyt laki 2023 henkilölle tulee jäädä kuukaudessa 926'10 jos joku kunta kaupunki tekee toisin tee rikosilmoitus.tämä on laiassa tehty.eli henkilön tulee pärjää.ään tällä rahall.on se noussut kuitenkin runs.200e.eli kävin velkasaneerUdneuvotteluis'ni sano et anna vaanennä ulosottoon.muuten maksaisin korkojen noususta 855e.en sillon tehny sellasta sopimusta
.mut josmä ymmärsin ni jää meil ainaki 926.10/kk koska se on suojaosuus.jesJää enemmän kuin tuo 926€, ulosotto lasketaan vasta tuon ylimenevästä osasta.
- Anonyymi
fhfjxj kirjoitti:
joo mutta palkanmaksu ei ole säännöllistä kun et ole vakkari töissä.
Eli muu kuin määräajoin maksettava palkka silloin voi ottaa aina sen 1/3.
Ei päde suoja osuus.
oikeus.fi ja ulosotto on varsin selkeesti kerrottuMikä sun brutto ansio on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö 'kun jätät laskut maksamatta niin jätät.velkaneuvoja sanoivat mun ei tartte tehdä mitään.tyhjentää postilaatikko.n.3-6kkpäästä
Nou hätä luottotiedot menee mut vittuuks täs valmiis maailmassa.Laskin jos suojaosuus on 926 ni mun hoitovastike on 414 plus viimeinen päivä asuntolaina 202e. Sit mä pärjäisin menetin koirani mut en halua menettää myös kotiani.se on sit jo liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä.kuukletin ulosotto suojaosuus 2023.ni siinä on mustaa valkoisella et suojaosuus kk 926e ja jos annsio on kk alle 926 niin ulosottoa ei peritä.
No joo. Mulla kävi höpösti että onkin yhtäkkiä 18 000 € ulosotossa, ja minä ajattelin maksaa sen pois mahdollisimman nopeasti. Maksan vapaaehtoisesti puolet joka tilistä, niin sen maksamiseen ei mene kuin vähän toista vuotta. Vaikka se edellyttää sen reilun vuoden ajan hyvin köyhää elämää, mutta haluan mahdollisimman nopeasti irti tästä ahdistavasta tilanteesta, johon jopa alunperin jouduin ihan toisen henkilön toimesta.
Toivottavasti äitini elää pidempään kuin mitä ulosottovelkani maksu kestää, ettei ulosottomies tule sotkemaan perinnönjakoa. Se tietäisi ylimääräisiä vaikeuksia ja kustannuksia.
- sdgsgfdsfd
kyllä oma kokemukseni on myös useamman vuoden ajalta että hirveän vaikea niiden on niitä ymmärtää
- 14+16
Saan normaalisti palkan kerran kuukaudessa (kuun puolivälissä) ja maksan siitä itse ulosottoon. Tässä kuussa saan palkkaa vielä toisen kerran (kuun lopussa), pari satasta. Mitä tästä toisesta palkasta maksan?
- Heinäkuussa maksu
14+16 kirjoitti:
Saan normaalisti palkan kerran kuukaudessa (kuun puolivälissä) ja maksan siitä itse ulosottoon. Tässä kuussa saan palkkaa vielä toisen kerran (kuun lopussa), pari satasta. Mitä tästä toisesta palkasta maksan?
Et mitään.
- Anonyymi
Heinäkuussa maksu kirjoitti:
Et mitään.
Älä välitä Mitä äskönen kommentoi.luotetaan siihen et se suojaosuus on se 926e
- Anonyymi
14+16 kirjoitti:
Avaa enemmän mikä nettopalkkasi on jaettuna kahdrlla
- Anonyymi
The other dannish wears kyselee ketä nainen odottelee kalsareista.
- Anonyymi
Häivy.miksi seuraat.jos jatkat soitan poliisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häivy.miksi seuraat.jos jatkat soitan poliisille
Jatketaan joku häiriintynyt tuli linjoille.
- Anonyymi
Hei Sinä 1000 eur..vau.kun ehkä näut ni mul 48000e.ota no entiedä miten käy mut korostan sitä että uusi laki vaatii henkilölle 926/kkelämiseen.must tuntuu et Sinä jos oletkin tulet Olemaan vahva Sinä.Hienoa.Buske..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227