940 2.3 turbo

-91 Nissanilla ajele

tervehdys!Joo elikkä tuomosta 96-98 vuojen 940 2,3 turbo volvoa olen tässä hankkimassa niin vähän kyselisin että mitä tyyppivikoja niisä yleensä on vai onko vikoja ollenkaan ku ovat vielä ns.ruottalaisia panssarivaunu volvoja?Vaihteistoista vielä että kumpi kannattais valita käsipeli vai automaatti?Eräs kaverini sanoi että automaattina kestää jopa paremmin kun manuaalina.

10

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpisautoilija

      Aika kohilleen osuu tuo, että ei pahemmin vikoja.Pakoputkia (viimeistä pätkää) saa vaihtaa aika usein, näitä saa kyllä rosterisenakin, mikä poistaa ongelman. Manuaalilooota on tosi kestävä, voi olla automaattikin.Turbo saattaa päästää öljyä läpi, jos kilometrejä alkaa olla siinä neljännesmiljoonan huitteissa. Tämä näkyy pienenä savutuksena. Reilulla kolmella sadalla saa uudet sisuskalut siihen. Lämppäri alkaa monissa tapauksissa vuotamaan sisään. Tarkista haiseeko sisällä glykoli. Tuo on aika ikävä korjattava, joutuu purkamaan paljon ja hankalassa paikassa. Ruostetta saattaa löytyä tuulilasin alareunasta ja pohjasta, jos massaus on puhjennut ja päästänyt moskaa väliin. Normi pohjantarkistus siis syytä tehdä. Herkästi nämä ei kuitenkaan ruostu, vaan uusinkin on jo 16-vuotias. Kytkimet, kannentiivisteet ja muut vastaavat isommat talkoot on näissä tosi harvinaisia. Väärinkäytöllä tietysti nekin rikki saa. Monesto ovien verhoilukangas venyy ja vanuu, tämä on vain visuaalinen haitta. Käsijarru on ehkä heikoin lenkki, siitä jää helpoiten katsastuksessa kiinni.

    • volvo 940 classic

      Itsellä 190tkm ajettu 940 classic volvo 1998 vuodelta verhoilut ei tässä mallissa ala valumaan ja m90 lootalla otat jos otat manuaali paljon mukavanpi ajaa kun vetää aivan erilailla. Tehojakin saa helposti lisää pelkästää ahtoja nostamalla. Kaikin puolin hyvä ja helppo huoltoinen auto osta ihmeessä.

    • Moi, olet aloittaja katsomassa todella hyvää autoa, viimeisiä vuosimalleja takaveto Volvoista.
      Aiemmat kirjoittajat kertoivatkin autosta paljon, vahvistan omalta osaltani tuon käsijarrun, itsellä se ollut melkein joka katsastuksessa liian huonosti pitävä, ja juuri tuo käsijarru on 940 mallissa hieman hankala laittaa kuntoon.

      Mutta olet kyllä ostamassa hyvää autoa, onhan sillä jo ostaessa ikää ja kilometrejä takana, mutta kun siitä uudestakin autosta tulee melko nopeastikin vanha, niin haittaako tuo jos ostaa valmiiksi vanhan.

      Oikeastaan 940 mallin ainoa huono puoli on bensankulutus, se vaihtelee 8,3 litrasta maantiellä kaupungin 15 litraan/100km, muuten suosittelisin automaattia, mutta siinä on kulutus lisää noin 1,5 litraa per sata km, ja sitten kun sen vaihdelaatikon huoltohistoria pitäisi tietää, eli onko vaihteiston öljyjä vaihdettu koskaan tai onko ollut eroja käytöksessä eri öljyillä.

      Eli jos et tarvitse automaattia, niin onhan se manuaali vähän taloudellisempi, meillä tuo 940 turbo automaatti vie bensaa ympäri vuoden noin 11,5 litraa, mutta sillä ajetaan lähinnä lyhyttä ajoa, pelkästään matka-ajossa kulutus olisi varmaan korkeintaan 10 l/100km.

      Tuon kulutuksen voisi toki ratkaista diesel mallilla, mutta ne ovat yleensä niin rankasti ajettuja että ajamisesta johtuvien vikojen korjauksilla ostaa kyllä bensaa vähemmän ajettuun bensa malliin.

    • Classic 945

      En oikein ymmärrä miten ainakaan loppupään 900- sarjassa muka olis korin ruostumisongelmaa, sehän lienee koko sinkitty ??
      Paitsi farkkumallin takaluukku joka on alumiinia!
      Ja jos onkin pientä ongelmaa (pakosta sellaista tulee ajan myötä Volvoihinkin) ne pystyy kätevä omistaja itse kotona korjailemaan, on sen verran korjausystävällinen auto!

      • Halpisautoilija

        No ei mitään isoa ongelmaa, mutta jos ei suojaamisen perään katsottu ja kilometrejämon paljon takana, niin alkaa se tarttumaan. Kokonaan sinkittyjä isot volvot ovat olleet käsittääkseni jo vuodesta 1988 asti, mutta sinkitys voi myös kulua puhki tai pettää. 850 ja v70 ovat tässä suhteessa todella onnistuneita. Varsinkin v70 näyttää, ettei ruostu juuri koskaan.


      • Volvolla pääsee
        Halpisautoilija kirjoitti:

        No ei mitään isoa ongelmaa, mutta jos ei suojaamisen perään katsottu ja kilometrejämon paljon takana, niin alkaa se tarttumaan. Kokonaan sinkittyjä isot volvot ovat olleet käsittääkseni jo vuodesta 1988 asti, mutta sinkitys voi myös kulua puhki tai pettää. 850 ja v70 ovat tässä suhteessa todella onnistuneita. Varsinkin v70 näyttää, ettei ruostu juuri koskaan.

        Pakarin kannakeraudat jouduin uusimaan. -99 V70 farmari ja alkuperäinen putki !? Hyvä kärry, en kaipaa muuta.


    • nissanilla ajeleva

      kiitokset tiedoista.näillä näkymin nissani vaihtuu volvoon.Oli meinaan sen verran hyvä kyyti ja farmarissa isot tilat että ihan yllätyin.Varusteetki oli ihan kohillaan.oli ilmastointia,vakionopeuden säädintä 4xsähkölasit jne.ajettu 314 tuhatta.

    • Halpisautoilija

      Onhan se tosi mukava matka-auto. Toisaalta kääntyy myös tarvittaessa kolikon päällä. Ei tule ihan heti mieleen toista yhtä tilavaa farmaria, paitsi ehkä 240 Volvo.

      • 940LTT

        18 v ja 300tkm,normaalkt huollot, käsijrruhan volvoissa ei toimi, vetoautona mainio, manuaali 10.2ltr.roiskeläpät uudesta, suojaus 7 v välein.ei noissa mitään ihmevikaa ole


    • <3 volvo

      18 v. 345 tkm, ja käsijarru toimii! Uudet kengät ja vaijerin säätö auttoi.
      Aivan ihana auto, notkea ja näppärä vaikka on isokokoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      85
      3097
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      319
      2741
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1516
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1161
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      967
    8. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    9. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      914
    Aihe