Itsellä jostain syystä on pakko oireita vain sillon kun on tressiä ym.
Mietin vaan onko kellään muulla samanlaista?
Pakko oireet vain kun on tressiä ym?
5
189
Vastaukset
- wredfjkjuhgfd
On mulla muutenkin, mutta stressi pahentaa oireilua huomattavasti. Kovassa stressissä pakko ajatukset saavuttavat minulla aivan uuden tason joka on murskaavan invalisoivaa usein.
Näin joskus leffan missä joku äijä käy hypnoosi terapiassa ja kun on päässyt sinne suvään rentoutumisen tilaan niin terapeutti kuolee sydän kohtaukseen. Tyyppi vaan hymyilee. Jätkä jäi sellaiseen tilaan että pystyy tekemään kaikkea normaalisti niinkuin ennenkin muttei koe stressiä tai murheita mistään vaikka mitä tapahtuisi. Olisi mahtavaa jos itselle kävisi samalla tavalla.- aösldkjf
Joo, sama juttu, stressitilanne yleensä pahentaa oireita, joskus stressaavassa tilanteessa pieni "suuttuminen" itselleen saattaa kuitenkin kyllä myös helpottaakin oireita, esim. tulee jokin työtehtävä joka on pakko saada nopeasti valmiiksi, niin sitä saattaa pystyä työntämään hetkeksi ne pakkoajatukset taka-alalle.
- alödsfjla
Joo, voi että kun tuollainen pilleri olisi olemassa, että vastaavan efektin saisi aikaan. Eli olisi muuten ihan normaali, mutta ahdistus ja pakko-oireet vain häviäisivät.
PSTD:ssä on kokeiltu hoitokeinona myös ekstaasia ja tällöin on saatu ainakin hetkellisesti se ahdistus poikki ja joillakin on ollut tästä myös pitkäaikaisempaa hyötyä. Mutta tämä on ollut täysin kokeellista tutkimusta.
- neurootikko..
Itse olen myön pakkoneurootikko ja väsyneenä ja tressin alla vaivaavat oireet pahemmin.
- Tiedetään
Todellakin. Aina kiireen ja stressin alla kaikki tarkistamiset ja ovien sulkemiset yms. voimistuvat ajatuksista teoiksi.
Saattaa olla, että ennen töihin lähtöä tarkistan kahvinkeittimen 5 kertaa, vaikka johto ei olisi edes seinässä. Joskus joudun kääntymään rappukäytävästä takaisin tsekkaamaan jonkun pesukoneen hanan.
Ja sitten voi mennä pitkäkin aika, ettei näin kovaa ahdistusta tule, vaan pääsen lähtemään / nukkumaan ilman mitään tarkistamisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272900Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682709Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2191418
- 751241
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561037Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2977Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31974Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90927