Päättäjiltä oikein uroteko.
70-vuotias taksimies palaa työelämään.
141
169
Vastaukset
- k/k
Joka miehellä täällä on oikeus seisoa ja kaatua puolesta maan.
- :((
Rattiinko, muita kuljettaessaan?
- ö 13 13
Miksi? Eikö suhareita löytyis nuoremmista, vanhoilla sairauskohtauksiin menehtyminen tavallista. Ei siinä mikä, kun itse sydäriin tai aivoverenvuotoon kupsahtaa, mutta vaarantaa toisten elämiä : (
- ent. siivoojaparka
Isäni sanoi 60-70 ikää tappokymmeneksi. Jos siitä selviää hengissä, niin elää seuraavankin vuosikymmenen. Itse hän eli melkein yhdeksänkympiseksi.
Pahin vaara sairauskohtauksiin lienee niillä, jotka eivät ole vielä huomanneet, miten verenpaine on noussut. Luulevat olevansa täysin kunnossa ja terveitä. Sitten, kun on lääkitys kohdallaan ja käydään säännöllisesti terveystarkastuksissa, niin se kohtausten riski pienenee.
- Ahneet ikäluokat
63-68 eli viiden vuoden työputki kartuttaa eläkettä yhtä paljon jos olisit normaalisti työssä 15 VUOTTA.
Siksi vanhat ihmiset eivät lähde eläkkeelle. Ja nuoret nukkuu ja nukkuu ja valvoo..,kun ei ole työtä.
En tiedä miten 70 taksikuskin eläke karttuu.- hexa
Tämä nykyinen eläkkeen karttuminen on kallista tulevaisuudessa. Pitää maksaa isoja eläkkeitä niitä kartuttaneille ja myös maksaa nuorille syrjäytyneille toimeentulo.
Eläkkeen karttuminen pitäisi pienentyä 63 ikävuoden jälkeen. Vanhemmat jäisivät eläkkeelle ja nuorille tulisi työpaikka.
- kohtaeläkkeellä
Eläkettä karttuu 68 asti, eli ei 68 vuotiaana ja sen jälkeen. Toki voi olla työssä vaikka 80 vuotiaaksi jos jaksaa. Tuntemani yrittäjiä on ollut työssä liki kahdeksankymppisiksi. Naisia. Kalustekaupan naisyrittäjä jäi eläkkeelle 76 vuotiaana. Pari muuta vielä työssä. Jokainen tekee valintansa kuten haluaa. Olen jäämässä eläkkeelle kohtapuoliin ja esimies kysyi olenko mahdollisesti käytettävissä sijaistöihin. Lupauduin tarvittaessa en kuitenkaan jatkuvasti.
- hooylinopea
Urotekopa hyvinkin.
Ja aikasti omituinen, johtunee valtion tarvitsemista tuloista.
Silloinhan yleensä henki ja terveys joutuvat väistymään.
Minustakin jokainen ajakoon tappiin asti.
Kuolema kolkuttaa iästä riippumatta.
Emerita uutisoi tänään että pitäisi siirtyä sakkoihin rikollisillakin, ilta-
vankilaa ja nilkkavaippaa.
Hän on varmaan unohtanut että ei oikeilla rikollisilla ole työtä, rahaa, maata tai
muuta mammonaa.
Rehellisillä ihmisillä niitä on, mistä ottaa. - näin valinnut
Toiset haluaa viettää aikansa lapsenlapsien kanssa ja sekin on arvokasta. Raha ei ole aina se tärkein juttu!
- eri harrastuksia
Kaikilla ei ole niitä lapsenlapsia. Jos nyt kerta tykkää ajella autolla muutenkin, niin miksi ei sitte joutessaan sillä tienaisikin, ainakin bensarahat.
- VIDD*
Yleensä heillä,tiedän monta.
JÄI OMAT LAPSET HOITAMATTA. OLI KIIREITÄ,nyt kaduttaa ja yritetään paikata asiaa.
- ,,,,,,
Pannaan vaan bussi- ja taksikuskeiksi vanhuksia.
Miksi.
Nuoret miehet soffapotuiksi. - ...
Ahneet suuret ikäluokat aikovat viedä työt nuoremmilta taksikuskeilta ja lastenhoitajilta. Kukahan se niitten eläkkeet sitten aikanaan pystyy maksamaan, kun nuoret makaa himassa ja nostaa rahaa soskusta?
=DW=- no mitä nyt?
Etkös sinä ole aina ennen ollut sitä mieltä, että meidän eläkeläisten pitäisi painua töihin, eikä pummeilla laiskana?
- Ahneet pellet
= LOISTAVA KOMENTTI=
=DW=
Nuorisotyöttömyys ja työssä olevat VANHUKSET.
Jos vanhat kammettaisiin pihalle ei kovin montaa työtöntä nuorta olisi. - ----
Ahneet pellet kirjoitti:
= LOISTAVA KOMENTTI=
=DW=
Nuorisotyöttömyys ja työssä olevat VANHUKSET.
Jos vanhat kammettaisiin pihalle ei kovin montaa työtöntä nuorta olisi.Lurps, ei hän ole ketjun eka, joka tuon sanoi.
- oma maksettu
Minä se en ymmärrä sitä miten muka tuleva sukupolvi makssa minun eläkkeeni. Töihin olen mennyt 16 vuotiaana, ensimmäisen viisi vuotta perittiin eläkemaksua, vaikka se ei kerryttänyt omaa eläkettäni. Sen jälkeen olen joka palkastani maksanut kymmenytkset joista eläkkeeni tulevaisuudessa kertyy maksettavaksi. Eläkeyhtiö on kaikki nämä vuosikymmenet saanut sijoittaa rahani parhaalla näkemällään tavalla ja on näin ollen saattanut moninkertaistaa kartuttamani roposet.
- ...
Höpöhöpö. Rahat käytetty eläkkeitten maksamiseen ja osa pörssikeinotteluun. Kun ei ole olemassa mitään Sampoa, muutama eläkerahstoyhtiö konkusrssiin ja se siitä kuplasta.
- oma maksettu
... kirjoitti:
Höpöhöpö. Rahat käytetty eläkkeitten maksamiseen ja osa pörssikeinotteluun. Kun ei ole olemassa mitään Sampoa, muutama eläkerahstoyhtiö konkusrssiin ja se siitä kuplasta.
No sitten pitäisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä, eli tulevat sukupolvet maksavat eläkeyhtiöiden hävittämiä rahoja, eivätkä suinkaan meidän eläkkeitämme.
- laskukone käyttöön
oma maksettu kirjoitti:
No sitten pitäisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä, eli tulevat sukupolvet maksavat eläkeyhtiöiden hävittämiä rahoja, eivätkä suinkaan meidän eläkkeitämme.
Se mitä mun palkasta perittiin eläkemaksuja, oli pieniä ropoja.
Työnantaja on maksanut mun eläkettä, en minä. - käytössä on
laskukone käyttöön kirjoitti:
Työnantaja on maksanut mun eläkettä, en minä.Miten sen laskee, minä ja työnantaja, jos olisin tehnyt pimeesti niin olisin saanut eläkemaksuosuudenkin kätöseeni. Kyllä kaikki palkan sivukulutkin lasketaan palkkakuluihin.
- ent. siivoojaparka
Työnantaja on maksanut mun eläkettä, en minä.Työnantajahan ne on sinun palkastasi vetänyt. Huomaisit paremmin maksaneesi eläkemaksut, jos niitä ei otettaisi palkasta suoraan, vaan joutuisit maksamaan ne erikseen itse. Kyllä sinun palkastasi menee joka tilissä kymmenykset eläkkeesi varalle, huomaamattasi.
Sitten on erikseen se, mitä työnantaja maksaa tjänstepension (mitä nyt lie suomeksi) omistaan ja se on paljon vähemmän. - ent. siivoojaparka
Työnantaja on maksanut mun eläkettä, en minä.Niin ja vielä. Ne eläkemaksut eivät näy palkkatosiittessasi (huonosti kylläkin), koska siinä näkyy vain sinun verotettava bruttopalkkasi. Niistä eläkemaksuista maksat vasta sitten verot ja korkeimman jälkeen, kun alat nostamaan niitä takaisin.
- laskukone käyttöön
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Työnantajahan ne on sinun palkastasi vetänyt. Huomaisit paremmin maksaneesi eläkemaksut, jos niitä ei otettaisi palkasta suoraan, vaan joutuisit maksamaan ne erikseen itse. Kyllä sinun palkastasi menee joka tilissä kymmenykset eläkkeesi varalle, huomaamattasi.
Sitten on erikseen se, mitä työnantaja maksaa tjänstepension (mitä nyt lie suomeksi) omistaan ja se on paljon vähemmän.Kyllä mä tiedän, mitä palkastani meni eläkemaksuihin ja johan kerroin, että ne oli pieniä ropoja.
http://hopeapankki.wordpress.com/2010/08/09/mita-tyontekijan-palkkaaminen-maksaa-suomessa/ - ent. siivoojaparka
Kyllä mä tiedän, mitä palkastani meni eläkemaksuihin ja johan kerroin, että ne oli pieniä ropoja.
http://hopeapankki.wordpress.com/2010/08/09/mita-tyontekijan-palkkaaminen-maksaa-suomessa/Tietysti, jos on pieni palkka, niin sitä pienempi eläkemaksu. Ei se tietysti lopuksi ikää riitä peittämään koko eläkettä, etenkin jos kovin vanhaksi elää, mutta senverran kuitenkin, ettei ihan loispummiksi tarvitse tituleerata jos on ikänsä tehnyt töitä.
- ----
Tietysti, jos on pieni palkka, niin sitä pienempi eläkemaksu. Ei se tietysti lopuksi ikää riitä peittämään koko eläkettä, etenkin jos kovin vanhaksi elää, mutta senverran kuitenkin, ettei ihan loispummiksi tarvitse tituleerata jos on ikänsä tehnyt töitä.
Moni oma sukulainen on poistunut yläilmoihin juuri eläkkeelle jäätyään, moni päivääkään sitä saaneena.
- sivusta lukija
Tietysti, jos on pieni palkka, niin sitä pienempi eläkemaksu. Ei se tietysti lopuksi ikää riitä peittämään koko eläkettä, etenkin jos kovin vanhaksi elää, mutta senverran kuitenkin, ettei ihan loispummiksi tarvitse tituleerata jos on ikänsä tehnyt töitä.
voi siisus...eikö mee jakeluun sulla.
- pätee vieläkin
Kyllä mä tiedän, mitä palkastani meni eläkemaksuihin ja johan kerroin, että ne oli pieniä ropoja.
http://hopeapankki.wordpress.com/2010/08/09/mita-tyontekijan-palkkaaminen-maksaa-suomessa/vanha nyrkkisääntö: kerro 1,6:lla työntekijän brutto kuukausipalkka niin olet lähellä totuutta työntekijän hinnasta, ilman virkistyskuluja
- pätee vieläkin
pätee vieläkin kirjoitti:
vanha nyrkkisääntö: kerro 1,6:lla työntekijän brutto kuukausipalkka niin olet lähellä totuutta työntekijän hinnasta, ilman virkistyskuluja
ja ilman sairauskuluja äitiys- ja isyyslomakuluja
- ni mitä?
sivusta lukija kirjoitti:
voi siisus...eikö mee jakeluun sulla.
Nii? Oliko jotain asiaa?
- käy monelle niinkin
---- kirjoitti:
Moni oma sukulainen on poistunut yläilmoihin juuri eläkkeelle jäätyään, moni päivääkään sitä saaneena.
Ja hänen rahansa menee jaettavaksi elämän reunassa kiinni riippuvien kesken.
- kuka maksaa ja mitä
pätee vieläkin kirjoitti:
ja ilman sairauskuluja äitiys- ja isyyslomakuluja
https://www.palkka.fi/palkkalaskuri/Index.htm
tuolla täyttä faktaa
- eppu2
Suuret ikäluokat ja heidän vanhempansa ovat työllään omaisuutensa hankkineet.
Eläkerahastot taitavat olla niitä ainoita paikkoja, missä sitä rahaa on.
Ennen kelpasi työ kuin työ, kellään ei ollut varaa nirsoiluun, niinkuin nykyään näyttää olevan.
Ja ketkäs ne suuret ikäluokat sitten periikään? Mikään sukupolvi ei ole Suomessa ikinä saanut niin paljon perintöjä, kuin nämä suurten ikäluokkien haukkujat.- ...
Eikun velaksi. Lapsenlapsien pitäisi maksaa eläkkeet ja velat, mitenkähän ne rakentaa omaa elämäänsä?
=DW= - jokaiselle jotakin
... kirjoitti:
Eikun velaksi. Lapsenlapsien pitäisi maksaa eläkkeet ja velat, mitenkähän ne rakentaa omaa elämäänsä?
=DW=jotkut sukupolvet maksaa sotakorvauksia, jotkut jälleenrakentamista, jotkut hyvinvointiyhteiskuntaa, jotkut laman seurauksia ym.ym. silti on eletty, ei tosin niin helposti kuin nykyään.
- eppu2
... kirjoitti:
=DW=Rahaa on eläkerahastoissa.
Useat rakentelee perinnöillä elämää ja valtiokin saa suuren perintöveropotin.
On saanutkin jo, kun teki niin, että suuren mainostamisen kanssa kehui itseään, kun päätti, että 20000 asti perinnöt verovapaita.
Samaan aikaan hiljaisuudessa poistettiin verotusarvot ja alettiin periä käyvän arvon mukaan.
Se tietää joka asunnolle, kesämökille jne. kolnimkertaista veroa, sen 20000 jälkeen. - ...
eppu2 kirjoitti:
Rahaa on eläkerahastoissa.
Useat rakentelee perinnöillä elämää ja valtiokin saa suuren perintöveropotin.
On saanutkin jo, kun teki niin, että suuren mainostamisen kanssa kehui itseään, kun päätti, että 20000 asti perinnöt verovapaita.
Samaan aikaan hiljaisuudessa poistettiin verotusarvot ja alettiin periä käyvän arvon mukaan.
Se tietää joka asunnolle, kesämökille jne. kolnimkertaista veroa, sen 20000 jälkeen.A Missä rahat, ei niitä ole.
B Asunto-omaisuuden arvo romahtaa. tapahtuu kovanluokan omaisuuden uusjako, monet jää puille paljaille. Mitä vikaa on verotuksen muuttamisessa realistiseksi?
C Asunnot, kesämökit jne tulevat suurelta osin olemaan yhteiskunnalle ongelmajätettä.
Sodan käyneet ihmiset tämän maan rakensivat, loispummi-ikäluokat elelivät harhojensa varassa ja nykyiset ja tulevat polvet makselevat laskut.
=DW= - luolaihminen
... kirjoitti:
A Missä rahat, ei niitä ole.
B Asunto-omaisuuden arvo romahtaa. tapahtuu kovanluokan omaisuuden uusjako, monet jää puille paljaille. Mitä vikaa on verotuksen muuttamisessa realistiseksi?
C Asunnot, kesämökit jne tulevat suurelta osin olemaan yhteiskunnalle ongelmajätettä.
Sodan käyneet ihmiset tämän maan rakensivat, loispummi-ikäluokat elelivät harhojensa varassa ja nykyiset ja tulevat polvet makselevat laskut.
=DW=Ei olisi pitänyt koskaan rakentaa asuntoja tulevien sukupolvien riesaksi.
- eppu2
... kirjoitti:
A Missä rahat, ei niitä ole.
=DW=Sanot, että asunnot ja kesämökit ongelmajätettä.
Miten siis ongelmajätteen veronkiristys on realistista?
Mitä ihmettä meinaat tällä loispummi-ikäluokalla.
Itse olen 64-vuotias, ikäni tehnyt työtä ja veroja maksanut, enkä ole tukiaisia tarvinnut.
Keitä he ovat?
Rahaa on, riippuu vaan siitä, miten ne kohdennetaan. - Ähhh!
eppu2 kirjoitti:
Sanot, että asunnot ja kesämökit ongelmajätettä.
Miten siis ongelmajätteen veronkiristys on realistista?
Mitä ihmettä meinaat tällä loispummi-ikäluokalla.
Itse olen 64-vuotias, ikäni tehnyt työtä ja veroja maksanut, enkä ole tukiaisia tarvinnut.
Keitä he ovat?
Rahaa on, riippuu vaan siitä, miten ne kohdennetaan.Itsestään se puhuu, siitä joka on lähinnä. Ei aikoihin ole ollut enää työnsyrjässä kiinni, ellei tätä palstakirjoittelua työksi lasketa.
Nii, paremminki kaikilta 70 vuotta täyttäneiltä ajokortti pois :)
- tarkas-tus
Ei nyt ihan noinkaan, mutta sitä en tajua, että sataa lähenteleville annetaan todistus vielä viideksi vuodeksi.
Kyllä vuosittainen tarkistus vanhoille pitäisi olla sääntönä.
Muutenkin ovela jo vaikka dementoitunut osaa olla edukseen sen muutaman minuutin, minkä tarkastus kestää. tarkas-tus kirjoitti:
Ei nyt ihan noinkaan, mutta sitä en tajua, että sataa lähenteleville annetaan todistus vielä viideksi vuodeksi.
Kyllä vuosittainen tarkistus vanhoille pitäisi olla sääntönä.
Muutenkin ovela jo vaikka dementoitunut osaa olla edukseen sen muutaman minuutin, minkä tarkastus kestää.Taitaa olla rattijuopot ja muut hörhelöt suurempi riski liikenteessä kuin ikäihmiset.
- tarkas-tus
ollakovaiei kirjoitti:
Taitaa olla rattijuopot ja muut hörhelöt suurempi riski liikenteessä kuin ikäihmiset.
Itsehän juuri olit ottamassa korttia pois.
Tästä kun vielä kansakunta vanhenee, yhä useampi papparainen tai mummeli ajaa päin vastaantulevaa liikennettä moottoritiellä. tarkas-tus kirjoitti:
Itsehän juuri olit ottamassa korttia pois.
Tästä kun vielä kansakunta vanhenee, yhä useampi papparainen tai mummeli ajaa päin vastaantulevaa liikennettä moottoritiellä.Enpähän ollut, se oli vaan vastaheitto. EI ikäihmisiäkään såå tasapäistää, on teräviä ja vähemmän teräviä. Jos tilastoja katsotaan, kuinka moni vanhus on aiheuttnut liikenneonnettomuuden, kuinka moni rattijuoppo tai muu hörhö.
- ent. siivoojaparka
Millä ne terveet seitenkymppiset käy kahden peninkulman päässä olevasta kaupasta alennusmyyntivoita, jos kortti otetaan pois? Vaarallisempaa niitten on polkupyörällä tasapainotella.
- tarkas-tus
ollakovaiei kirjoitti:
Enpähän ollut, se oli vaan vastaheitto. EI ikäihmisiäkään såå tasapäistää, on teräviä ja vähemmän teräviä. Jos tilastoja katsotaan, kuinka moni vanhus on aiheuttnut liikenneonnettomuuden, kuinka moni rattijuoppo tai muu hörhö.
Näytä tilasto. Ja nyt minä lähden tästä leikistä pois. Hohhoijaa.
tarkas-tus kirjoitti:
Näytä tilasto. Ja nyt minä lähden tästä leikistä pois. Hohhoijaa.
En jaksa kaivella. Toivottavasti muissa leikeissä tulee hyvä kakku, tai ainaki. parempi :).
- unohditko?
ollakovaiei kirjoitti:
En jaksa kaivella. Toivottavasti muissa leikeissä tulee hyvä kakku, tai ainaki. parempi :).
Eikös sinun pitänyt mennä tänään jonnekin...?
- bessie*
Millä ne terveet seitenkymppiset käy kahden peninkulman päässä olevasta kaupasta alennusmyyntivoita, jos kortti otetaan pois? Vaarallisempaa niitten on polkupyörällä tasapainotella.
Eipä ne terveet voin perässä ajelekaan, ent. siivoojaparka
Polkupyörä nyt ei kovin kummoista tasapainottelua vaadi, mutta ei se autoa tietty korvaa. - ollakovaiei eirek
unohditko? kirjoitti:
Eikös sinun pitänyt mennä tänään jonnekin...?
Pitipiti ja meninkin :). Kiva et sinäkin muistit :))
- ent. siivoojaparka
bessie* kirjoitti:
Polkupyörä nyt ei kovin kummoista tasapainottelua vaadi, mutta ei se autoa tietty korvaa.Tuli vaan mieleen muinainen mummolassakäynti, kun ajaa ruttuutettiin vaarin kyydissä ostamaan voita jostain kahden peninkulman päästä. Ehkä heillä oli muutakin asiaa sinne, en muista. Oli kuulemma voi tarjouksessa ja oliko paketti vai kaksi asiakasta kohti. Meidän perheen pienimmäinenkin pöksyläinen seisoi jonossa voipaketti kätösissään.
- voivoivoi
Tuli vaan mieleen muinainen mummolassakäynti, kun ajaa ruttuutettiin vaarin kyydissä ostamaan voita jostain kahden peninkulman päästä. Ehkä heillä oli muutakin asiaa sinne, en muista. Oli kuulemma voi tarjouksessa ja oliko paketti vai kaksi asiakasta kohti. Meidän perheen pienimmäinenkin pöksyläinen seisoi jonossa voipaketti kätösissään.
Teillähän oli sitten rasvaretki muinaiseen Ruotsin malliin.
- pelottavaa
bessie* kirjoitti:
Polkupyörä nyt ei kovin kummoista tasapainottelua vaadi, mutta ei se autoa tietty korvaa.heh, taitaa olla parin peninkulman matka polkupyörällä haastellinen jo monelle alle 7-kymppiselle, saati sitten yli
täällä maaseudulla kun ajetaan pitkin tienreunaa, ei ole penkereitä eikä pyöräteitä - en mää tiedä
ollakovaiei eirek kirjoitti:
Pitipiti ja meninkin :). Kiva et sinäkin muistit :))
Mistä noita perässä roikkujia sikiää ;))
- tasainen paino
bessie* kirjoitti:
Polkupyörä nyt ei kovin kummoista tasapainottelua vaadi, mutta ei se autoa tietty korvaa.Kuule bessi, polkupyöräily se just vaatiikin tasapainottelua, jos on vähänkään näkö tai huippausongelmaa. Aika moni vanhus on kaatunut tai jäänyt auton alle pyöräillessään.
- ???.,-
tasainen paino kirjoitti:
Kuule bessi, polkupyöräily se just vaatiikin tasapainottelua, jos on vähänkään näkö tai huippausongelmaa. Aika moni vanhus on kaatunut tai jäänyt auton alle pyöräillessään.
Totta puhut!
Entä mopoauto? - tasainen paino
???.,- kirjoitti:
Totta puhut!
Entä mopoauto?Monellako mummulla on mopokortti, kysyn vaan ja jos on huono näkö, niin ei ajaminen onnistu eikä siihen lupaa saa. Joku 70 tai 80 vuotias ei edes ala korttia ajamaan.
- ???.,-
Monellako mummulla on mopokortti, kysyn vaan ja jos on huono näkö, niin ei ajaminen onnistu eikä siihen lupaa saa. Joku 70 tai 80 vuotias ei edes ala korttia ajamaan.
Joo, niinhän se olikin, enää ei saa ajaa mopoakaan joulukortilla.
Mieleen tulee vanha vitsi, missä melkein sokealle ja kuurolle papalle ei ostettu telkkaria eikä radiota lahjaksi, vaan mopo. - tasainen paino
???.,- kirjoitti:
Joo, niinhän se olikin, enää ei saa ajaa mopoakaan joulukortilla.
Mieleen tulee vanha vitsi, missä melkein sokealle ja kuurolle papalle ei ostettu telkkaria eikä radiota lahjaksi, vaan mopo.Eräältä tutulta mummulta lapsensa yksinkertaisesti ottivat polkupyörän pois, kun ajaminen alkoi olla niin vaarallista. Puolisokea seikkaili autojen seassa miten milloinkin, oli ajan kysymys koska jotain pahempaa olisi tapahtunut.
- ???.,-
Eräältä tutulta mummulta lapsensa yksinkertaisesti ottivat polkupyörän pois, kun ajaminen alkoi olla niin vaarallista. Puolisokea seikkaili autojen seassa miten milloinkin, oli ajan kysymys koska jotain pahempaa olisi tapahtunut.
Monesti nähnyt, ainakin lapsuudessa, että mummo ei omasta tahdostakaan ajanut pyörällä, mutta se oli oiva tavaroiden kuljetusteline.
Nyt taitaa rollattori usein sen korvata. - ent. siivoojaparka
???.,- kirjoitti:
Totta puhut!
Entä mopoauto?Ei taida paljon eroa olla vanhalla pikku Fiatilla ja mopoautolla. Mopoautossa vaan kuuluu se jyrinä vielä kovempaa sisälle kuin siinä vaarin Fiatissa kuului. Vauhti suunnilleen sama.
- tasainen paino
???.,- kirjoitti:
Monesti nähnyt, ainakin lapsuudessa, että mummo ei omasta tahdostakaan ajanut pyörällä, mutta se oli oiva tavaroiden kuljetusteline.
Nyt taitaa rollattori usein sen korvata.Luulen että rollaattoriin siirtyminen on pelastanut monen vanhuksen loukkaantumisilta, eikä ostoksia tarvitse kantaa käsissään vaan rollan korissa kulkevat kätevästi kotiin.
- Voita Lidlistä
EI 70 kymppiseltä tarvi korttia pois ottaa, MUTTA TAKSILUPA KYLLÄ:
- bessie*
Kuule bessi, polkupyöräily se just vaatiikin tasapainottelua, jos on vähänkään näkö tai huippausongelmaa. Aika moni vanhus on kaatunut tai jäänyt auton alle pyöräillessään.
"Millä ne TERVEET seitenkymppiset käy kahden peninkulman päässä olevasta kaupasta alennusmyyntivoita, jos kortti otetaan pois? Vaarallisempaa niitten on polkupyörällä tasapainotella."
Tähän siis vastasin, "tasainen paino".
Jos polkupyörän käyttö tuolla tavalla vaarallista olisi, niin varmaan niihin tulisi vähintään kolme pyörää pakollisiksi?
Vähän eri asia, mutta emmehän me putoa kapeasta sängystäkään, vaikka umpiunessa olisimme.
Eipä tulisi mieleenikään suositella pyörällä ajamista eikä muuten ilman 'taluttajaa' kävelemistäkään kaatuilevalle näkövammaiselle. Taitaa olla niin, että siinä vaiheessa kun ajo-oikeus evätään, pitäisi jo käyttää tuttuja ja turvallisia kävelyteitä yleensäkin. - tasainen paino
bessie* kirjoitti:
"Millä ne TERVEET seitenkymppiset käy kahden peninkulman päässä olevasta kaupasta alennusmyyntivoita, jos kortti otetaan pois? Vaarallisempaa niitten on polkupyörällä tasapainotella."
Tähän siis vastasin, "tasainen paino".
Jos polkupyörän käyttö tuolla tavalla vaarallista olisi, niin varmaan niihin tulisi vähintään kolme pyörää pakollisiksi?
Vähän eri asia, mutta emmehän me putoa kapeasta sängystäkään, vaikka umpiunessa olisimme.
Eipä tulisi mieleenikään suositella pyörällä ajamista eikä muuten ilman 'taluttajaa' kävelemistäkään kaatuilevalle näkövammaiselle. Taitaa olla niin, että siinä vaiheessa kun ajo-oikeus evätään, pitäisi jo käyttää tuttuja ja turvallisia kävelyteitä yleensäkin.Ja minä vastasin sinulle, siihen ettei polkupyörällä ajaminen kovin kummoista tasapainoa vaadi, kuten kirjoitit.
- bessie*
Ja minä vastasin sinulle, siihen ettei polkupyörällä ajaminen kovin kummoista tasapainoa vaadi, kuten kirjoitit.
No, vaatiiko se sitten, sinusta?
Vai olenko minä jotenkin poikkeava yksilö, kun en koe pyöräilyä tasapainotteluksi, itse asiassa en pyörällä ajaessani ajattele pystyssä pysymistä yhtään sen enempää kuin kävellessäni, eli en oikeastaan yhtään. - eka viesti
bessie* kirjoitti:
Vai olenko minä jotenkin poikkeava yksilö, kun en koe pyöräilyä tasapainotteluksi, itse asiassa en pyörällä ajaessani ajattele pystyssä pysymistä yhtään sen enempää kuin kävellessäni, eli en oikeastaan yhtään.Olet hyvin pystyssäpysyvä ihminen, kaikki eivät ole.
- tasainen paino
bessie* kirjoitti:
Vai olenko minä jotenkin poikkeava yksilö, kun en koe pyöräilyä tasapainotteluksi, itse asiassa en pyörällä ajaessani ajattele pystyssä pysymistä yhtään sen enempää kuin kävellessäni, eli en oikeastaan yhtään.Kyllä vaatii, pyöräily on aivan eri asia kuin käveleminen.
- ...
Ei taida paljon eroa olla vanhalla pikku Fiatilla ja mopoautolla. Mopoautossa vaan kuuluu se jyrinä vielä kovempaa sisälle kuin siinä vaarin Fiatissa kuului. Vauhti suunnilleen sama.
On niissä eroa.
Mopoauto tehty kuttaperkasta ja liikkuu olemattomalla moottorilla- Näyttää kyllä tavalliselta autolta, mutta todella kaukana siitä. Vaarallisia kulkupelejä. Yks iso tekijä on muuten sekin, ne näyttävät oikeilta autoilta. Pitäisi laissa kieltää tollaset.
Invamopo hyvä ratkaisu monelle. Kulkee kävelyvauhtia, on kattokin, ei tarvitse ajokorttia ja voi käydä kaljallakin, se niinkuin luokitellaan samaan sarjaan, kuin tulikin, elikkäs apuvälineeksi. Ajetaan kevyenliikenteen väylillä ja on rollaattoria paljon helpompi liikkumiskeino huonojalkaiselle, mahtuu yleensä kauppoihinkin.
=DW= - penkki-punkki
... kirjoitti:
On niissä eroa.
Mopoauto tehty kuttaperkasta ja liikkuu olemattomalla moottorilla- Näyttää kyllä tavalliselta autolta, mutta todella kaukana siitä. Vaarallisia kulkupelejä. Yks iso tekijä on muuten sekin, ne näyttävät oikeilta autoilta. Pitäisi laissa kieltää tollaset.
Invamopo hyvä ratkaisu monelle. Kulkee kävelyvauhtia, on kattokin, ei tarvitse ajokorttia ja voi käydä kaljallakin, se niinkuin luokitellaan samaan sarjaan, kuin tulikin, elikkäs apuvälineeksi. Ajetaan kevyenliikenteen väylillä ja on rollaattoria paljon helpompi liikkumiskeino huonojalkaiselle, mahtuu yleensä kauppoihinkin.
=DW=Huonokoipisille saisi suurissa marketeissä olla sähkökäyttöisiä, kuin toimistotuoleja, joilla Amerikoissa moni kulkee.
Hehtaarihalleissa on monelle hankala taivaltaa.
Olisi edes penkki siellä, täällä. - jopottaja.
Kyllä vaatii, pyöräily on aivan eri asia kuin käveleminen.
tunnen monta jotka eivät ole koskaan oppineet ajamaan polkupyörällä, ahkerasta harjoittelusta huolimatta
myöskään uida eivät kaikki osaa en mää tiedä kirjoitti:
Mistä noita perässä roikkujia sikiää ;))
Antaa roikkua, rekisteröityneen osa se :).
Luulen että rollaattoriin siirtyminen on pelastanut monen vanhuksen loukkaantumisilta, eikä ostoksia tarvitse kantaa käsissään vaan rollan korissa kulkevat kätevästi kotiin.
Se on kuule monelle ihmiselle kynnyskysymys alka käyttää rollaattoria, se kun nääs kuulema on vanhuuden merkki.
jopottaja. kirjoitti:
tunnen monta jotka eivät ole koskaan oppineet ajamaan polkupyörällä, ahkerasta harjoittelusta huolimatta
myöskään uida eivät kaikki osaaIhmisen ikääntyessä tasapaino heikkenee ja kaatuilu jopa tasaisella lattialla lisääntyy.
Polkupyöräily tätä faktaa vasten on riski. Juuri lähipiirissä ollaan tässävaiheessa menossa, kaatuilu on alkanut ja pyörällä ajon jäljiltä silmä mustana kun pyörän sarv isk kaatuessa silmäkulmaan. Pyöräily hällä lkaa olla taaksejäänytää elämää.- ja helmat paukkuu
ollakovaiei kirjoitti:
Se on kuule monelle ihmiselle kynnyskysymys alka käyttää rollaattoria, se kun nääs kuulema on vanhuuden merkki.
täällä maalla tuntuvat vanhukset olevan ylpeitä rollaatoreistaan ja melkein kilpailevan siitä kellä on paras menopeli
siellä ne marketin edessä hienossa rivissä komeilevat ja papparaiset ylpeinä esittelevät omiaan ja vertailevat ominaisuuksia ja helmat paukkuu kirjoitti:
täällä maalla tuntuvat vanhukset olevan ylpeitä rollaatoreistaan ja melkein kilpailevan siitä kellä on paras menopeli
siellä ne marketin edessä hienossa rivissä komeilevat ja papparaiset ylpeinä esittelevät omiaan ja vertailevat ominaisuuksiaHyvä niin:). He ovat jo ylittäneet kynnyksen ottaa rolla käyttöön. Pitäisi varmaan kehitellä sellaiset miesten omat rollat, miehisin ominaisuuksin. Olisiko ehdotuksia?
- bessie*
Oliko hän panttivankina jossain, vai millaisesta 'uroteosta' on kysymys, aloittaja?
- eipä naurata
Yritätkö olla vitsikäs?
- Aloittaja M
Espoon "maitokahvi" heitti kunnon herjan.
- bessie*
Aloittaja M kirjoitti:
Espoon "maitokahvi" heitti kunnon herjan.
Tarkoitatko minua?
Juon kahvini mustana, en ikinä ole laittanut maitoa kahviini? - hoksaakko??
bessie* kirjoitti:
Tarkoitatko minua?
Juon kahvini mustana, en ikinä ole laittanut maitoa kahviini?Väristä kai onkin kyse, beessit sloggit.
- bessie*
hoksaakko?? kirjoitti:
Väristä kai onkin kyse, beessit sloggit.
Ahaaa...
Käväisihän tuo mielessä, mutta ajattelin ettei tuosta tyhminkään rassu nyt sentään vuosikausia pysty ammentamaan. Varsinkaan kun ei siinä ole alunperinkään oikein mitään mistä ammentaa.
Onko sinulla ollut menneisyydessäsi joku kipeältä tuntuva, alushousuihin liittyvä ja vieläkin häpeän tunteita nostattava kokemus/kokemuksia joka aina vain vaikuttaa. Kunpa voisin auttaa jotenkin. Mitä jos kertoisit kaiken? - Ädäm et IIV
hoksaakko?? kirjoitti:
Väristä kai onkin kyse, beessit sloggit.
15min yhtäjaksoista naurua. Muistin "maitokahvi"-ketjun.
Kiitos,minä hoksasin,vaikka yhtään mk;n väristä slogia
ei ole vaatekaapissani ollut,sen jälkeen kun yksi mies
tokaisi "minulla ei pysy pystyssä",kun näkee "NE".
Ja nyt en puhu polkupyörällä ajosta. - hoksaakko?
bessie* kirjoitti:
Ahaaa...
Käväisihän tuo mielessä, mutta ajattelin ettei tuosta tyhminkään rassu nyt sentään vuosikausia pysty ammentamaan. Varsinkaan kun ei siinä ole alunperinkään oikein mitään mistä ammentaa.
Onko sinulla ollut menneisyydessäsi joku kipeältä tuntuva, alushousuihin liittyvä ja vieläkin häpeän tunteita nostattava kokemus/kokemuksia joka aina vain vaikuttaa. Kunpa voisin auttaa jotenkin. Mitä jos kertoisit kaiken??? Mitä horiset, annoin vain sulle vinkin mistä oli kyse, pysy housuissasi, niiden väri ei minua kiinnosta.
- hoksaakko?
Ädäm et IIV kirjoitti:
Ja nyt en puhu polkupyörällä ajosta.:)) ei ole minunkaan alkkarivalikoimissani beessejä, mutta täytyyhän avuttomia auttaa pienin vinkein.
- Eteenotto
bessie* kirjoitti:
Ahaaa...
Onko sinulla ollut menneisyydessäsi joku kipeältä tuntuva, alushousuihin liittyvä ja vieläkin häpeän tunteita nostattava kokemus/kokemuksia joka aina vain vaikuttaa. Kunpa voisin auttaa jotenkin. Mitä jos kertoisit kaiken?Lue Adam&Evan kommentti,sieltä voit äyskäröidä/ammentaa ihan mitä vaan.
- Mies ja Peli
hoksaakko? kirjoitti:
:)) ei ole minunkaan alkkarivalikoimissani beessejä, mutta täytyyhän avuttomia auttaa pienin vinkein.
Hyvä niin.
- ja nauraako pitäis
Ädäm et IIV kirjoitti:
Ja nyt en puhu polkupyörällä ajosta.Taas alkoi tuo joutava tätiläpätys...
- bessie*
hoksaakko? kirjoitti:
?? Mitä horiset, annoin vain sulle vinkin mistä oli kyse, pysy housuissasi, niiden väri ei minua kiinnosta.
Sorry, "hoksaakko?"
Luulin että olet tuo "Aloittaja M", kun en osannut kuvitellakaan että täällä olisi muitakin jotka muistavat/tietävät minun käyttäneen 'beessisloggi' nikkiä joskus yli viisi vuotta sitten! Toki pidin ja edelleen pidän siitä nikistä, mutta useammastakin syystä lyhensin (mm. koska muutkin tapasivat niin tehdä) sen beessiksi, ja nythän olen jo muutaman vuoden ollut 'bessie'.
Juu ei varmaan sinua housujeni väri kiinnosta, mutta kun noinkin vanhan nikkini muistat, niin ehkä olet muuten minusta kiinnostunut? Kirjoitusteni ja mielipiteideni vuoksi, ilmeisesti? Olen suorastaan imarreltu. - hoksaakko?
bessie* kirjoitti:
Sorry, "hoksaakko?"
Luulin että olet tuo "Aloittaja M", kun en osannut kuvitellakaan että täällä olisi muitakin jotka muistavat/tietävät minun käyttäneen 'beessisloggi' nikkiä joskus yli viisi vuotta sitten! Toki pidin ja edelleen pidän siitä nikistä, mutta useammastakin syystä lyhensin (mm. koska muutkin tapasivat niin tehdä) sen beessiksi, ja nythän olen jo muutaman vuoden ollut 'bessie'.
Juu ei varmaan sinua housujeni väri kiinnosta, mutta kun noinkin vanhan nikkini muistat, niin ehkä olet muuten minusta kiinnostunut? Kirjoitusteni ja mielipiteideni vuoksi, ilmeisesti? Olen suorastaan imarreltu.Sorry, et kiinnosta minua muuten kuin huvittuneena jäkätystäsi seuraan. Ei tästä vuottakaan ole, kun viimeksi sun alushousuistasi keskusteltiin.Ei kannata olla imarreltu.
- bessie*
hoksaakko? kirjoitti:
Sorry, et kiinnosta minua muuten kuin huvittuneena jäkätystäsi seuraan. Ei tästä vuottakaan ole, kun viimeksi sun alushousuistasi keskusteltiin.Ei kannata olla imarreltu.
Että oikein huvittuneesti, no sepä hyvä ettei ole sen ikävämpiä tunteita...
Tosin tuo valitsemasi sana 'jäkätys' viittaa siihen ettei huvittuneisuutesi ole hyväntuulista, puhumattakaan hyväntahtoisuudesta.
Eikö tosiaan ole vuottakaan viimeisestä minun alushousujani koskevasta keskustelusta? En oikein ymmärrä mikä niissä kiinnostaa niin kovasti, mutta mielelläni vastailen kysymyksiin, antaa tulla vain. - kyllästyttää..
bessie* kirjoitti:
Että oikein huvittuneesti, no sepä hyvä ettei ole sen ikävämpiä tunteita...
Tosin tuo valitsemasi sana 'jäkätys' viittaa siihen ettei huvittuneisuutesi ole hyväntuulista, puhumattakaan hyväntahtoisuudesta.
Eikö tosiaan ole vuottakaan viimeisestä minun alushousujani koskevasta keskustelusta? En oikein ymmärrä mikä niissä kiinnostaa niin kovasti, mutta mielelläni vastailen kysymyksiin, antaa tulla vain.Lopeta jo.
- yllinkyllin
kyllästyttää.. kirjoitti:
Lopeta jo.
jotenkin hassua kun perskärpänen jahtaa ja kun jahdattava noteeraa jahtaajan tai puolustautuu niin hänelle sanotaa lopeta jo...kyllästyttää
mua ainakin kyllästyttää enemmän jatkuvasti kintuille ruikkivat piskit
- tiedonhaluinen.
Mikä tuon päätöksen takana oikein on? 70 on jo aika korkea ikä.
.- mikä ettei...
Ehkä päätöksen takana on se, ettei mitään estettä löytynyt. Tuolleen numeroina näyttää paljolta, mutta ei kaikki seitenkymppiset ole höperöitä, puolikuuroja ja -sokeita.
- Koulutaksikokö
"tiedonhaluinen"
Ettei kaadu se kallis lasti,sanotaan eräässä laulussa. - tiedonhaluinen.
mikä ettei... kirjoitti:
Ehkä päätöksen takana on se, ettei mitään estettä löytynyt. Tuolleen numeroina näyttää paljolta, mutta ei kaikki seitenkymppiset ole höperöitä, puolikuuroja ja -sokeita.
Ei toki kaikki, mitä vanhemmaksi eletään, sitä suurempia eroja meissä on toisiimme verraten fysiikassa.
Mutta ihminen hidastuu, sairauskohtauksen vaara suurenee, aistit surkastuvat.
Toivottavasti tutkitaan vanhat taksarit tarpeeksi usein ja tarkasti.
Kun kerran voi vaarantaa oman henkensä lisäksi monien muidenkin.
Kun kerran työttömiä on pilvin pimein. - ole huoleti
tiedonhaluinen. kirjoitti:
Ei toki kaikki, mitä vanhemmaksi eletään, sitä suurempia eroja meissä on toisiimme verraten fysiikassa.
Mutta ihminen hidastuu, sairauskohtauksen vaara suurenee, aistit surkastuvat.
Toivottavasti tutkitaan vanhat taksarit tarpeeksi usein ja tarkasti.
Kun kerran voi vaarantaa oman henkensä lisäksi monien muidenkin.
Kun kerran työttömiä on pilvin pimein.Kyllä hänet on varmaan tutkittu. Ei ne niin helposti lupia anna. Mikähän ikä se olisi, että äkikuoleman vaara olisi olematon?Just tuossa yhden tuttavani alle kolmekymppinen poika kuoli ihan noin vaan vips ilman mitään ennakkovaroitusta. Monta muuta nuorta tiedän kuolleen samalla tavalla, saati siten 50- 70 vuotiaita. Joillakin taas saattaa olla terve sydän ja verisuonet vielä seitenkymppisenä.
- .......
ole huoleti kirjoitti:
Kyllä hänet on varmaan tutkittu. Ei ne niin helposti lupia anna. Mikähän ikä se olisi, että äkikuoleman vaara olisi olematon?Just tuossa yhden tuttavani alle kolmekymppinen poika kuoli ihan noin vaan vips ilman mitään ennakkovaroitusta. Monta muuta nuorta tiedän kuolleen samalla tavalla, saati siten 50- 70 vuotiaita. Joillakin taas saattaa olla terve sydän ja verisuonet vielä seitenkymppisenä.
Toki, toki, kuolematta ei jää kukaan.
- k/k
Tässä sitä onkin oikein kunnon askare ihmisille,iso joukko pähkäilemässä jonkun vieraan motiiveja.
Vaikuttaa kateelisten panettelulta koko konkka ronkka,antakaa terveen ikämiehen tehrä sitä mistä se pitää.
En nähnyt missään linkkiä alotuksen aiheeseen mut itte olettaisin et riski patu haluu jatkaa työelämäs ja suotakoon se hälle.- Stop 2
Pieniä lapsia kouluun kyydittämään ?
Riski patu voi ajaa ihan itekseen. - raja-aitaaja
Stop 2 kirjoitti:
Riski patu voi ajaa ihan itekseen.Otetaankohan huomioon, jos taksia tilatessaan rajaa kuskin iän?
- k/k
Stop 2 kirjoitti:
Riski patu voi ajaa ihan itekseen.Laita linkki mis kuskin ajotaito on virallisesti tutkittu.
Ellei oo faktaa nii tää on turhaa parranpärinää. - raja-aitaaja
k/k kirjoitti:
Laita linkki mis kuskin ajotaito on virallisesti tutkittu.
Ellei oo faktaa nii tää on turhaa parranpärinää.Minkä kuskin. Eikö aloitus ole yleisellä tasolla, ei yhdestä ainoasta kuskista.
- en edes kokeile
raja-aitaaja kirjoitti:
Otetaankohan huomioon, jos taksia tilatessaan rajaa kuskin iän?
Tarkoitat niinkuin ikärasismia?
- yksikössä
raja-aitaaja kirjoitti:
Minkä kuskin. Eikö aloitus ole yleisellä tasolla, ei yhdestä ainoasta kuskista.
Taksimies sinnä lukee.
- Stana>#
yksikössä kirjoitti:
Taksimies sinnä lukee.
Kyllä olet tyhmä. Yksi 70 vuotias mies saa jatkaa uraansa taksiautonkuljettajana.
- anna mun kaikki
Stana># kirjoitti:
Kyllä olet tyhmä. Yksi 70 vuotias mies saa jatkaa uraansa taksiautonkuljettajana.
Siis vain yksi mies saa ajaa taksia yli 70-vuotiaana.
- otsikko
anna mun kaikki kirjoitti:
"70- vuotias taksimies palaa työelämään"
- hah-haa, pöntöt!
anna mun kaikki kirjoitti:
Olisiko aiheellista miettiä vähän, kuinka muotoilee aloituksen?
- n,,n
otsikko kirjoitti:
"70- vuotias taksimies palaa työelämään"
Entä nainen? Yksi tai kaksi.
hah-haa, pöntöt! kirjoitti:
Olisiko aiheellista miettiä vähän, kuinka muotoilee aloituksen?
Nii, voisi käsittää niin että 70-vuotias is burning työelämä.
- paljon arvailtavaa
n,,n kirjoitti:
Entä nainen? Yksi tai kaksi.
Mikä nainen? Mistä sitä kuka tietää? Aloituksessa puhutaan 70v miehestä. Ketä siinä sitten tarkoitetaan, mistä sen tietää? Omaa ukkoaan vai ketä hän tarkoittaa? Vai onko naapurin ukkeli saanut taksiluvan?
- aihe hukassa?
Jotta tiedetään mitä avaus koskee:
http://www.hs.fi/kotimaa/a1400123184186- ihan lopussa sit
Tulihan se sieltä ja monikkomuodossa.
- johan helpotti
ihan lopussa sit kirjoitti:
Tulihan se sieltä ja monikkomuodossa.
Huh heijaa, luulin jo luulleeni väärin.
- loppujen lopuks
Tässä ehittin jo tekemään värianalyysi jonkun pöksyistäkin, ennenkuin saatiin tietää, mistä aloituksessa on kysymys.
- ahne-anne
loppujen lopuks kirjoitti:
Tässä ehittin jo tekemään värianalyysi jonkun pöksyistäkin, ennenkuin saatiin tietää, mistä aloituksessa on kysymys.
Mutta silti ihan mukava ketju, ei ilmennyt eikä syttynyt edes kummempaa sanasotaa.
Lisää samanlaisia.
- Työ=elämä
Lukekaa Satakunnan Kansasta: "Bussikuski ei eläkkeelle kaipaa".
Arvostan työnantajaa,joka antaa yli 68 vuotiaille kuskeille mahdollisuuden jatkaa mieluisaksi kokemaansa työtehtävää. Kyllä nuorille työtä löytyy,joskus tulevaisuudessa,nuorten työllistäminen ei ole syy "savustaa" ikäihmisiä ennenaikaiselle eläkkeelle. - Kunnon Eläke
Kun on työssä esim 75 vuotiaaksi saakka,on eläke varsin hyvä ja voi vaihtaa auton ja alkaa vaikka talonrakennuspuuhiin.
- Pappa ja Petalaari
Ja sitten 76-vuotiaana voi viedä lapset (56v)linnamäelle. On aikaa,joka työssäollessa oli kortilla.
- Poika 56
Kummitusjunaanko ?
- ent. siivoojaparka
Monet ovat vapaalla tai tekevät osa-aikaa silloin, kun lapset oavat pieniä. Sitten, kun ne lentävät pesästä, niin silloihan sitä on paremmin aikaa ja voimia tehdä töitä.
Miten te 70-vuotiaan taksikuskin vastustajat, aiotteko lopettaa autolla ajon heti 70-vuotispäivänä? Vai onko teillä korttia koskaan ollutkaan? - mieti nyt uudestaan
Pappa ja Petalaari
Meidän pappa (80v) osti juuri lapsenlapselle kuha verkon, koska he kalastavat yhdessä. Poika ei pääse vielä hirvimetsälle, mutta Pappa tuo aina hirvenlihaa, pupupaistia ja sorsa/fasaani filettä. Hyvin kelpaa.
Omat lapset ja lapsenlapset ovat kiitollisia antimista ja ikämme puolesta meillä voisi olla myös lapsenlapsenlapsia, joita (isän) toiselta suvulta onkin.
Taidat olla nyt "se" nuori, joka vanhusten palstalle poukkoilee?
Et ilmeisesti muista aikaa, kun Suomessakin maatalous kukoisti? Kuka jäi eläkkeelle silloin ja minkä ikäisenä? Ei koskaan. Hamaan hautaan silloin tehtiin töitä, koska niitä oli hieman liikaakin. - SiniPiika 4
Monet ovat vapaalla tai tekevät osa-aikaa silloin, kun lapset oavat pieniä. Sitten, kun ne lentävät pesästä, niin silloihan sitä on paremmin aikaa ja voimia tehdä töitä.
Miten te 70-vuotiaan taksikuskin vastustajat, aiotteko lopettaa autolla ajon heti 70-vuotispäivänä? Vai onko teillä korttia koskaan ollutkaan?Ihmisten kuljettaminen on eri asia kuin yksitysautoilu. Pelle.
- ent. siivoojaparka
SiniPiika 4 kirjoitti:
Ihmisten kuljettaminen on eri asia kuin yksitysautoilu. Pelle.
Jaa-a. Olet ihan yhtä vaarallinen liikenteessä vaikka ajat yksin, saat sydärin ja auto suistuu vastaantulevalle kaistalle, missä törmäät nuoren kuskin kuljettamaan koulutaksiin. Autosi voi törmätä bussipysäkillä seisovien ihmisten sekaan, mihin vaan...
Vähänkö yksityisautoilijoilla on kyydissä matkustajia, vaimo, mies, lastenlapsia...?
- valinnan vapaus
Yleensä nuo eläkeläiset jotka innostuvat työntekoon ovat onnellisia ihmisiä.
He tekevät mieleisiään valintoja ja pysyvät pitkään keskitasoa parempikuntoisina.- Ei pahalla
Jo pelkkä nuoren ihmisen syrjäyttäminen tekee hyvvöö.
Monet nuoret ovat työttöminä,näitten onnelisten,ahneiden takia. - k/k
Ei pahalla kirjoitti:
Monet nuoret ovat työttöminä,näitten onnelisten,ahneiden takia.Pihalta kajahtaa
Niin paljon kun puhutaan ahneista vanhuksista ja kurjaan asemaan työnnetyistä työhaluisista nuorista.
Ei se homma niin yksinkertasta ole et vanha lähtee ja nuori tulee.
Kauhee vaiva ja vähti herätellä niit töihin,ei kiinosta roskaduunit tulevia eläkkeen maksajia.
Tää juttu ei oo mutu tietoa vaan arkipäivää.
En ala asiast vänkäämään vaan totesin omakohtaisen kokemuksen, muilla voi olla toisenlaisia kokemuksia.
Hyvää juhanust kaikil - jakolasku
Ei pahalla kirjoitti:
Monet nuoret ovat työttöminä,näitten onnelisten,ahneiden takia.Älä viitsi, useat eläkeläiset haluaa pienen eläkkeensä lisäksi tienistiä.
- jakolasku
jakolasku kirjoitti:
Älä viitsi, useat eläkeläiset haluaa pienen eläkkeensä lisäksi tienistiä.
Tämä oli nimimerkille "ei pahalla".
- 17-14
Lopetin 58 vuotiaana, hoidin vaimonani kunnes hän kuoli 2 vuotta jälkeen, halusivat minut töihin sanoin kiitos ei, työ oli liian vaativa olisi voinut olla satojen ihmisten henget vastuulla ja suuret rahat jopa pienessä virheessä en koskaan olisi voinut antaa anteeksi itselleni tapahtunutta, näistä on turha kysellä ja Horneteista.
- k/k
Hyvä juttu et ei puhuta Horneteista,pakosta kuulee jatkuvasti Horneteista.
- 3-5
k/k kirjoitti:
Hyvä juttu et ei puhuta Horneteista,pakosta kuulee jatkuvasti Horneteista.
Tosin vanhalle työpaikalle hyvät tulot ja monille työt.
- jakolasku
Meillä päin taksimies ei päässyt enää taksia ajelemaan 70 vee, mutta ruumiitten kuljetukseen on kelvannut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835