Siprofloksasiini syy nivelkipuihin?

mitä tapahtuu

Moi,

Olen 36v perusterve mies. Lääkäri määräsi tulehdukseen Ciprofloxacin nimistä antibioottia 2x750mg.

Neljän päivän käytön jälkeen rupesi oikeassa silmässä tuntumaan kipua (en ole koskaan kärsinyt silmäkivuista), äkillistä huimausta ja pahoinvointia, sekä voimakkaasta polttavasta tunteesta lantiossa ja jaloissa, sekä käsissä.

Kävin lääkärissä ja kerroin aloittaneeni Ciprofloxacin kuurin. Kun mainitsin nuo polttotuntemukset raajoissa, lekuri totesi heti että lääke välittömästi pois, sekä 2 viikon liikuntakielto koska riskinä on AKILLESJÄNTEIDEN REPEYTYMINEN LÄÄKKEEN SIVUVAIKUTUKSENA

Nyt lääkkeen lopettamisesta on melkein 2 vuorokautta ja polttelut raajoissa jatkuvat edelleen ja peukaloiden niveliin, sekä oikeaan kyynerpäähän ilmaantunut uusi särky.

Netistä löytyy kauhutarinoita tämän lääkkeen sivuvaikutuksista vaikka kuinka paljon. Nyt voi vaan toivoa ettei mene pahemmaksi oireet.

3

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odota.

Lääkkeen poistuminen ja negatiiviset oireet kestää päiviä.

Itse söin 2 eri antibioottia ja kyllä mulla niistä toipuminen kesti monta päivää.

• ap.

Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.

• asiantuntija.
        ap. kirjoitti:

Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.

Ei tuo muuta tarkoita kuin että loisia löytyy äijästä runsain mitoin. Oikeasti n. 25% kaikista ihmisistä ovat kroonisesti sairaita, n. 25% borderline eli rajamailla, ja noin 50% väestöstä voi väittää olevansa edes terveiden kirjoissa (aikuisista, ei vanhukset tai lapset).

Reumaan toimii yllättävästi mm. vanha malarialääke klorokiini, joka keksittiin jo vuonna 1934. Nämä malarialääkkeet eivät oikeasti toimi esim. bakteereihin tai viruksiin, joten tämä on vahva viite siitä että reuma on loissairaus, ei tietenkään malariaa, vaan loisia, jotka ovat sukua malarialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      269
      4921
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3404
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      42
      3308
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2599
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1817
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1428
    8. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      13
      1295
    9. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1035
    10. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      1027
    Aihe