Moi,
Olen 36v perusterve mies. Lääkäri määräsi tulehdukseen Ciprofloxacin nimistä antibioottia 2x750mg.
Neljän päivän käytön jälkeen rupesi oikeassa silmässä tuntumaan kipua (en ole koskaan kärsinyt silmäkivuista), äkillistä huimausta ja pahoinvointia, sekä voimakkaasta polttavasta tunteesta lantiossa ja jaloissa, sekä käsissä.
Kävin lääkärissä ja kerroin aloittaneeni Ciprofloxacin kuurin. Kun mainitsin nuo polttotuntemukset raajoissa, lekuri totesi heti että lääke välittömästi pois, sekä 2 viikon liikuntakielto koska riskinä on AKILLESJÄNTEIDEN REPEYTYMINEN LÄÄKKEEN SIVUVAIKUTUKSENA
Nyt lääkkeen lopettamisesta on melkein 2 vuorokautta ja polttelut raajoissa jatkuvat edelleen ja peukaloiden niveliin, sekä oikeaan kyynerpäähän ilmaantunut uusi särky.
Netistä löytyy kauhutarinoita tämän lääkkeen sivuvaikutuksista vaikka kuinka paljon. Nyt voi vaan toivoa ettei mene pahemmaksi oireet.
Siprofloksasiini syy nivelkipuihin?
3
531
Vastaukset
- odota.
Lääkkeen poistuminen ja negatiiviset oireet kestää päiviä.
Itse söin 2 eri antibioottia ja kyllä mulla niistä toipuminen kesti monta päivää.- ap.
Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?
En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä. - asiantuntija.
ap. kirjoitti:
Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?
En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.Ei tuo muuta tarkoita kuin että loisia löytyy äijästä runsain mitoin. Oikeasti n. 25% kaikista ihmisistä ovat kroonisesti sairaita, n. 25% borderline eli rajamailla, ja noin 50% väestöstä voi väittää olevansa edes terveiden kirjoissa (aikuisista, ei vanhukset tai lapset).
Reumaan toimii yllättävästi mm. vanha malarialääke klorokiini, joka keksittiin jo vuonna 1934. Nämä malarialääkkeet eivät oikeasti toimi esim. bakteereihin tai viruksiin, joten tämä on vahva viite siitä että reuma on loissairaus, ei tietenkään malariaa, vaan loisia, jotka ovat sukua malarialle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204