Siprofloksasiini syy nivelkipuihin?

mitä tapahtuu

Moi,

Olen 36v perusterve mies. Lääkäri määräsi tulehdukseen Ciprofloxacin nimistä antibioottia 2x750mg.

Neljän päivän käytön jälkeen rupesi oikeassa silmässä tuntumaan kipua (en ole koskaan kärsinyt silmäkivuista), äkillistä huimausta ja pahoinvointia, sekä voimakkaasta polttavasta tunteesta lantiossa ja jaloissa, sekä käsissä.

Kävin lääkärissä ja kerroin aloittaneeni Ciprofloxacin kuurin. Kun mainitsin nuo polttotuntemukset raajoissa, lekuri totesi heti että lääke välittömästi pois, sekä 2 viikon liikuntakielto koska riskinä on AKILLESJÄNTEIDEN REPEYTYMINEN LÄÄKKEEN SIVUVAIKUTUKSENA

Nyt lääkkeen lopettamisesta on melkein 2 vuorokautta ja polttelut raajoissa jatkuvat edelleen ja peukaloiden niveliin, sekä oikeaan kyynerpäähän ilmaantunut uusi särky.

Netistä löytyy kauhutarinoita tämän lääkkeen sivuvaikutuksista vaikka kuinka paljon. Nyt voi vaan toivoa ettei mene pahemmaksi oireet.

3

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odota.

      Lääkkeen poistuminen ja negatiiviset oireet kestää päiviä.

      Itse söin 2 eri antibioottia ja kyllä mulla niistä toipuminen kesti monta päivää.

      • ap.

        Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

        En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.


      • asiantuntija.
        ap. kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

        En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.

        Ei tuo muuta tarkoita kuin että loisia löytyy äijästä runsain mitoin. Oikeasti n. 25% kaikista ihmisistä ovat kroonisesti sairaita, n. 25% borderline eli rajamailla, ja noin 50% väestöstä voi väittää olevansa edes terveiden kirjoissa (aikuisista, ei vanhukset tai lapset).

        Reumaan toimii yllättävästi mm. vanha malarialääke klorokiini, joka keksittiin jo vuonna 1934. Nämä malarialääkkeet eivät oikeasti toimi esim. bakteereihin tai viruksiin, joten tämä on vahva viite siitä että reuma on loissairaus, ei tietenkään malariaa, vaan loisia, jotka ovat sukua malarialle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe