Siprofloksasiini syy nivelkipuihin?

mitä tapahtuu

Moi,

Olen 36v perusterve mies. Lääkäri määräsi tulehdukseen Ciprofloxacin nimistä antibioottia 2x750mg.

Neljän päivän käytön jälkeen rupesi oikeassa silmässä tuntumaan kipua (en ole koskaan kärsinyt silmäkivuista), äkillistä huimausta ja pahoinvointia, sekä voimakkaasta polttavasta tunteesta lantiossa ja jaloissa, sekä käsissä.

Kävin lääkärissä ja kerroin aloittaneeni Ciprofloxacin kuurin. Kun mainitsin nuo polttotuntemukset raajoissa, lekuri totesi heti että lääke välittömästi pois, sekä 2 viikon liikuntakielto koska riskinä on AKILLESJÄNTEIDEN REPEYTYMINEN LÄÄKKEEN SIVUVAIKUTUKSENA

Nyt lääkkeen lopettamisesta on melkein 2 vuorokautta ja polttelut raajoissa jatkuvat edelleen ja peukaloiden niveliin, sekä oikeaan kyynerpäähän ilmaantunut uusi särky.

Netistä löytyy kauhutarinoita tämän lääkkeen sivuvaikutuksista vaikka kuinka paljon. Nyt voi vaan toivoa ettei mene pahemmaksi oireet.

3

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odota.

Lääkkeen poistuminen ja negatiiviset oireet kestää päiviä.

Itse söin 2 eri antibioottia ja kyllä mulla niistä toipuminen kesti monta päivää.

• ap.

Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.

• asiantuntija.
        ap. kirjoitti:

Kiitos positiivisesta vastauksestasi. Oletko muuten sattumoisin itse syönyt tuota lääkettä?

En vain ymmärrä miksi lääkäri määräsi verrattain pieneen vaivaan lääkettä, josta tehdään Suomessa ENITEN vahinkoilmoituksia lääkevahinkolaitokselle suhteessa käyttömääriin (fluorokinolonit). Jos olisi tiennyt etukäteen olisi jäänyt syömättä.

Ei tuo muuta tarkoita kuin että loisia löytyy äijästä runsain mitoin. Oikeasti n. 25% kaikista ihmisistä ovat kroonisesti sairaita, n. 25% borderline eli rajamailla, ja noin 50% väestöstä voi väittää olevansa edes terveiden kirjoissa (aikuisista, ei vanhukset tai lapset).

Reumaan toimii yllättävästi mm. vanha malarialääke klorokiini, joka keksittiin jo vuonna 1934. Nämä malarialääkkeet eivät oikeasti toimi esim. bakteereihin tai viruksiin, joten tämä on vahva viite siitä että reuma on loissairaus, ei tietenkään malariaa, vaan loisia, jotka ovat sukua malarialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5161
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      179
      4909
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3359
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2956
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2262
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      236
      1702
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1249
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      77
      1241
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      69
      921
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      897
    Aihe