2 sylinterin palamishäiriö(oikosulku)

Eli auto hälyttää tuollaista vikaa. Sytytystulpat ja niiden letkut vaihdettu koska 2 letkun pää oli niin pahasti hapettunut että ei meinannut pysyä kiinni. Tulppien ja letkujen vaihdon jälkeenkin samaa ongelmaa. Auto alkaa välillä nykimään kaasua painettaissa ja ESP ja moottorihäiriövalot syttyvät. Öljytkin juuri vaihdettu. Eli mistä vika voi johtua? itse epäilen että 2 puola jumittaa

10

3975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opel on pop

      Vaihda se ITÄp@ska Opeliin, niin voit ajella huolettomia kilometrejä paljon mukavammin!

    • Puolaa vaihtanut

      Kun tietäis mikä malli! Onko siinä nyt kaksi puolaa vai jokaisen sytytystulpan päällä oma puola? Jos sytytys jossakin sylinterissä jää väliin niin katti tykkää kyttyrää kun palamaton polttoaineseos saattaa syttyä vasta siellä.

      • Puolaa vaihtanut

        Niin tai näin, Motonetissa varapuola kustantaa muutaman kympin ja sillä voi kokeilla. Suosittelen hommaamaan OBD-lukijan ja ilmaisen ohjelman, vaikka Torque. Kiinasta ihan toimiva bluetooth-OBD-palikka tulee postikuluineen n. kuudella eurolla. Auton pitää olla tältä vuosituhannelta (OBD2). Tuollainen luultavasti kertoo suoraan vian ja sillä voi myös resetoida hälytykset. Vikakoodien luku korjaamolla kustantaa min. 40 euroa...


      • Octavia 1.6 MPI 2005


    • Poland

      Puolavika.

      • kerralla selvä

        vaikka tuo puolan palaminen on vag koneiden tyyppivika,epäilen ettei ole puolissa vikaa,paskatista meni 100th,km,n tietämissä kolme puolaa peräjälkeen ja joka kerta peli oli kerralla selvä,kävi kolmella pytyllä välittömästi kun puola paloi.puola yleensä kun hajoo niin se laakista pimee


      • Poloisen puolat
        kerralla selvä kirjoitti:

        vaikka tuo puolan palaminen on vag koneiden tyyppivika,epäilen ettei ole puolissa vikaa,paskatista meni 100th,km,n tietämissä kolme puolaa peräjälkeen ja joka kerta peli oli kerralla selvä,kävi kolmella pytyllä välittömästi kun puola paloi.puola yleensä kun hajoo niin se laakista pimee

        Ihan sama ongelma vanhemmassa Polossa. 70...100 tkm välillä menee ensin yksi, sitten toinen puola jne. Oikea typpivika.
        Parasta vaihtaa kerralla kaikki. "Puolahattu" -nimellä maksoivat laadukkaammat Berut n. 43 euroa /kpl Motonetissä. Sytytyksensä menettäneen sylinterin tunnistaa hätätilassa jopa ns. "sormituntumalla" pakosarjasta (kylmä mottori, sitten käyttää vain muutaman sekunnin) ja vaihto ei ollut kummoinen homma ainakaan Polossa. Piti vaan sada kaivettua ylos kolostaan, ei ne tiukasti kiinni olleet.


    • asdf234asdf234

      Tänään laitoin 23 vuotta vanhan daihatsun paalutettavaksi, joka päivä ajettu, ruostesuojattu (muuten olisi mennyt paaluun jo aikaisemmin tietysti). Pieneksi vinkiksi köhköh... jos sitä kestävyyttä haluaa autolta niin osta japanin maaperällä valmistettu, älä koskaan mitään euroopassa tai jenkeissä valmistettua nykypaskaa joka on tarkoitettu hajoamaan. Eurojapskitkin kyllä paskoja kun käyttää saksalaisia/ranskalaisia osia. Nonin saarna loppu...
      Toi puola vika on tahallaan rakennettu ns 'planned obsolence' vika. Eli vika on rakennettu tahallaan. Koska miksi myydä vain yksi auto kun voi myydä kaksi, toisen varaosina. Ok, volkkari on aina ollut paska, vaihteistostaan kuuluisa, vitosvaihde menee seuraavaksi.

      • vikakoodi universal nsa

        Tähähän tiijetään. Volokkari on Hitlerin kosto ihmiskunnalle.

        Vaan kun Nissan ruostui pahasti. Oliko Se Tojon vai Hirohiton kosto?

        Entäs uuden karheen Pösön hajoavat alustaosat, nestevuodot ja kytkinvaijeri. Moulin Rougen tanssityttöjen kosto?


    • Ihanaaaaaaa

      Voi vi`tut teidän juttuja ei päätä ei häntää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe