Rotan lopettaminen

janna12345

Voisitteko te koota kaikki tietonne tähän rottien lopettamisesta esim eläinlääkärillä tai ihan kotioloissa? Kuinka paljon eläinlääkärissä lopettaminen maksaa? Entä kuinka tehdä oma hiilidioksidikammio, vao mikä se nyt olikaan?

Terveisin, tietoa etsivä

9

1730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jankunen

      Meillä rotta laitettiin laatikkoon ja ammuttiin. Kuoli välittömästi.

    • surhym

      Olen lopettanut rotat aina eläinlääkärillä, viimesin oli noin puoli vuotta sitten. Hinta taisi olla noin 80. Hinta on noussut aika paljon kymmenessä vuodessa..mutta niin on kyllä kaikki muutkin hinnat. En ole edes ajatellut muuta vaihtoehtoa, saanpahan olla vieressä ja silitellä samalla:'( Rauhoittavaa menee pikkusiin kuitenkin niin paljon että luultavasti hintakin on sen mukaan.

    • Jos asuu kasvattajan lähettyvillä, niin kätevin tapa on viedä sinne hiilidioksidilopetettavaksi, etenkin jos omistaa vain pienen lauman :) Mun kasvattaja ainakin suostuu lopettamaan omast kasvattinsa ilmaiseksi, ja muut pientä maksua vastaan, kuitenkin huomattavasti halvemmalla kuin eläinlääkärissä. Hiilidioksidi on pienelle eläimelle paljon siistimpi tapa, se piikittely on aika julman näköistä puuhaa :/

    • geh

      No kaikki kasvattajat eivät suostu lopettamaan muitten eläimiä tai jos suostuvat, siinä voi olla ehtoja. Itse lopetan tosi nihkeästi niitten eläimiä jotka haluavat olla lopetuksessa mukana ja/tai haluavat ruumiin itselleen. Tykkään hoitaa lopetuksen rauhassa ja ajan kanssa ja pitää rottaa pöntössä varmuuden vuoksi turhankin pitkään. Ruumista on sitten ikävä säilytellä jos omistaja haluaa sen takaisin eikä ole mukana lopetuksessa. Kun niitä rotanraatoja on muutenkin pakkanen täynnä...

      Pönttöä ei parin lemmikkirotan omistajan kannata hommata. On myös hyvä käydä jossain katsomassa kuinka pönttölopetus tehdään ennen kuin alkaa itse säätää kaasun kanssa. Huonolla tuurilla eläin jää vielä henkiin...

    • surhym

      Ei piikittäminen ole kyllä mun mielestä millään lailla kamalan näköistä touhua...en ymmärrä miten olisi. Rotta saa nukutus aineen ja saa rauhassa nukahtaa(yleensä on sylissä sen aikaa ) kun on kunnolla nukahtanut niin lopetus piikin sydämeen. Kaasu on toinen hyvä vaihtoehto mutta oma kasvattaja asuu sen verran kaukana että tulee melkein saman hintaiseksi ajaa sinne. Rotan saa eläinlääkärissä jättää ilmaiseksi yhteis tuhkaukseen. Ei mahdu kohta enää kaivamaan hautoja pihaan.

    • Minä vain

      Se maksaa kyllä aika paljon, tuo eläinlääkärissä piikittäminen.

    • Lääkärit ei aina osu kauheen siististi, niin sitten on kivaa yrittää pitää aloillaan pelokasta vilkasta rottaa ja lääkäri yrittää osua piikillä oikeeseen kohtaan... ja se pistäminen sattuu vähän niin pieneen otukseen :/ Lisäksi rotta tarvitsee niin pirusti nukutusainetta, että ei välttämättä nukahda kunnolla ekaan piikkiin vaan heräilee uudestaan jne...

      • surhym

        Ei jos on osaava eläinlääkäri. Kun on ollut kyseessä"sitkeämpi" kaveri niin lääkäri käy parikin kertaa katsomassa rottaa ja lisää nukutus ainetta jos tarvii. En ole näitten kaikkien lääkärissä lopetusten jälkeen ikinä ajatellut että pieni olis kärsinyt. Taidan vain olla löytänyt täydellisen lääkärin. Tarviipa ens kerralla kysyä miten tuommoinen muka voisi olla mahdollista, en usko että ainakaan asiansa tuntevalle lääkärille, siinähän menee jo lääkärin ja paikan maine. Lääkäri on kyllä muutenkin hyvin perillä asioista kaikin puolin. Kalleudesta en osaa sanoa mitään, se on niin suhteellista. Oletko ostanut "minä vain" rottasi kasvattajalta, jos olet niin kannattaa kysyä häneltä josko lopettaminen onnistuisi siellä.


    • surhym

      Jäin oikein miettimään tuota "lääkäri yrittää osua oikeeseen kohtaan".. Mä en nyt ymmärrä missä lääkärillä oot käynyt? Kukaan lääkäri ei ole koskaan joutunut yrittää oikeeseen kohtaan.. Sehän on kaks sekunttia kun piikki ja aine on rotassa, minä pidän kiinni ettei lähde pöydältä vahingossa vauhdilla alas. Niin on pikkusia ja vanhuksia pistetty, kilttejä ja aggressiivisia(kivun takia). Lääkärit ovat olleet kokeneita tai vasta valmistuvia, mä en nyt saa millään tavoin tätä asiaa ymmärrettyä :-o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe