Teiniäidit miten olette rahallisesti pärjänneet?

Pienentytönmamma

Itse olen 16v ja sain esikoiseni kuukausi sitten. Olin ennen lapsen syntymää töissä kaupassa ja tein siellä iltoja ja viikonloppuja, joilla sain kustannettua omia menojani. Nyt pärjään tuilla mutta olen miettinyt että miten pärjään kun joudun takaisin opiskelemaan. Mitenkä te olette pärjänneet rahallisesti ja muutenkin?

21

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienentytönmamma

      Ja olisi myös muuten kiva vaihtaa kuulumisia.

    • En ymmärrä?

      Eikö tuota olisi kannattanut pohtia ennen lapsen hankkimista?

      • mamaaaaaaa

        Tiedoks vaan, et kaikki ei hankkimalla hankiudu raskaaks. Mut kumminki me ollaa vauvan ja miehen kans pärjätty hyvi. Välil miettii kyl raha asioit ku ei rahaa kuulu ja vauva syö korviketta ja toki muutakin jo. Ku välil tulee enemmä ja välil vähemmä rahaa, ja välil menee kuukaus et tulee sitä rahaa


      • Ei vahinkolapsia
        mamaaaaaaa kirjoitti:

        Tiedoks vaan, et kaikki ei hankkimalla hankiudu raskaaks. Mut kumminki me ollaa vauvan ja miehen kans pärjätty hyvi. Välil miettii kyl raha asioit ku ei rahaa kuulu ja vauva syö korviketta ja toki muutakin jo. Ku välil tulee enemmä ja välil vähemmä rahaa, ja välil menee kuukaus et tulee sitä rahaa

        Onhan niitä, joilta olisi pitänyt pistää johtimet rusettiin, kunnes järki kasvaa päähän.


      • ....
        Ei vahinkolapsia kirjoitti:

        Onhan niitä, joilta olisi pitänyt pistää johtimet rusettiin, kunnes järki kasvaa päähän.

        Niitä johtimia ei saa rusettiin, ellei ole yli 30, tai ole neljä lasta...

        Olipa sulla tyhmä mielipide.


      • Ei vahinkolapsia
        .... kirjoitti:

        Niitä johtimia ei saa rusettiin, ellei ole yli 30, tai ole neljä lasta...

        Olipa sulla tyhmä mielipide.

        HALOO! Se olikin "pitäisi" ja ehdotus olisi optimaalinen, mutta ei ikävä kyllä toteutettavissa. :(

        Lääkäri avaisi rusetin, kun lasta aikovan PARISKUNNAN taloudellinen ja älyllinen tila on tarkastettu ja maailma pelastuu.


      • opiskele lisää
        Ei vahinkolapsia kirjoitti:

        HALOO! Se olikin "pitäisi" ja ehdotus olisi optimaalinen, mutta ei ikävä kyllä toteutettavissa. :(

        Lääkäri avaisi rusetin, kun lasta aikovan PARISKUNNAN taloudellinen ja älyllinen tila on tarkastettu ja maailma pelastuu.

        Sterilisaation purku onnistuu huonosti, joten sinun unelmasi ei toimi.


    • Laskusi maksajat

      Kyllä yhteiskunta maksaa. Älä sure.

    • onneksiteinabortin

      Sossu hoitaa, ei hätää!

    • tuet pois

      perheen perustamiset "oma-kustanteisiksi" niin loppuu nuo ns. vahinkoraskaudet..
      miksi minun pitäisi verovaroistani kustantaa lapsiperheiden elämä? kustantakoot ihan itse omilla TYÖSTÄ ANSAITSEMILLAAN rahoilla.

      • $$$$

        On siinäki nyrpee. En ymmärrä sitä, että joillakin ob tuollainen asene teinivanhempia kohtaan. Se ikä ei aina kaikkee kerro ja lapsi ob hieno asia. Mua ei ainakaan haittaa maksaa mun veroista, mukava vaan olla avuksi. Mieheni tytär on ns. Teiniäiti ja todella hyvä ja kypsä äidiksi!!!


      • $$$$

        On siinäki nyrpee joka vaa omaa bapaansa ajattelee.mun tietääkseni työttömät ei päätä siitä että otetaanko sult veroja vai ei. En ymmärrä sitä, että joillakin ob tuollainen asene teinivanhempia kohtaan. Se ikä ei aina kaikkee kerro ja lapsi ob hieno asia. Mua ei ainakaan haittaa maksaa mun veroista, mukava vaan olla avuksi. Mieheni tytär on ns. Teiniäiti ja todella hyvä ja kypsä äidiksi!!!


      • Trollintunnistin
        $$$$ kirjoitti:

        On siinäki nyrpee joka vaa omaa bapaansa ajattelee.mun tietääkseni työttömät ei päätä siitä että otetaanko sult veroja vai ei. En ymmärrä sitä, että joillakin ob tuollainen asene teinivanhempia kohtaan. Se ikä ei aina kaikkee kerro ja lapsi ob hieno asia. Mua ei ainakaan haittaa maksaa mun veroista, mukava vaan olla avuksi. Mieheni tytär on ns. Teiniäiti ja todella hyvä ja kypsä äidiksi!!!

        Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias. Opettele edes kirjoittamaan.


      • ...
        Trollintunnistin kirjoitti:

        Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias. Opettele edes kirjoittamaan.

        No mielipide oli ainakin oikea :)


      • ärtynyt!!!!!
        Trollintunnistin kirjoitti:

        Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias. Opettele edes kirjoittamaan.

        Huoh, mikä teillä joillakin on vastaan teinivanhempia? Jos tuntisitte edes yhden teinivanhemman, niin voisi teidänkin ajatusmaailma muuttua!! Muokin monet tuijottaa nyrpeesti ja jotkut taas hymyilee. Ottakaa selvää asioista ja tulkaa sitten sanomaan! Ei mekään teidän äitiyttä täällä tulla haukkumaan!


      • woppaaa
        Trollintunnistin kirjoitti:

        Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias. Opettele edes kirjoittamaan.

        Te ns. Aikuiset näytätte olevan henkiseltäiältänne 10v tasoo, kun pitää sitä päätä aukoa.


      • eeeeeee
        Trollintunnistin kirjoitti:

        Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias. Opettele edes kirjoittamaan.

        Te ns. Aikuiset olette henkiseltäiältänne 10v tasoo, kun tänne tuutte päätä aukomaan.


      • tuet pois
        ärtynyt!!!!! kirjoitti:

        Huoh, mikä teillä joillakin on vastaan teinivanhempia? Jos tuntisitte edes yhden teinivanhemman, niin voisi teidänkin ajatusmaailma muuttua!! Muokin monet tuijottaa nyrpeesti ja jotkut taas hymyilee. Ottakaa selvää asioista ja tulkaa sitten sanomaan! Ei mekään teidän äitiyttä täällä tulla haukkumaan!

        kyllä tunnen teiniäitejä, ja kaikki on jotain koulunsa keskeyttäneitä/kouluttamattomia luusereita jotka eivät vain jaksaneet herätä aamulla kouluun saatika keskittyä koulunkäyntiin kun tärkeämpää oli se oma "poikkis" ja ryyppyillat.
        nykyään ovat perheen perustaneita sossuelättejä joiden kanssa ei tarvi olla missään yhteyksissä..onneksi.
        eivät kyllä kuuluneetkaan varsinaisesti kaveripiiriin.


      • juupajuuhei
        tuet pois kirjoitti:

        kyllä tunnen teiniäitejä, ja kaikki on jotain koulunsa keskeyttäneitä/kouluttamattomia luusereita jotka eivät vain jaksaneet herätä aamulla kouluun saatika keskittyä koulunkäyntiin kun tärkeämpää oli se oma "poikkis" ja ryyppyillat.
        nykyään ovat perheen perustaneita sossuelättejä joiden kanssa ei tarvi olla missään yhteyksissä..onneksi.
        eivät kyllä kuuluneetkaan varsinaisesti kaveripiiriin.

        Kaikki ei ole samanlaisia, joten ei tarvitse yleistää. Itselläni jäi amis kesken, mutta jatkan taas seuraavana vuonna.


    • Kerttu 11v

      Mä tykkään lapsista ja teen niitä jos mä haluun. Mä oon kypsä ja äidillinen. Mun 38-vuotias poikaystäväkin sanoo niin.

      • Trollinpoikaselle

        Aloita Kerttu lapsenteko niin nuorena, että delaat ekaan synnytykseen ja maailma näin pelastuu. Tehkää kaikki teiniäideiksi tahtovat just näin, kuin Kerttu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe