Ainako perheen "säälittävin"?

424424242

Onko kellään samanlaista ongelmaa? Olen jo 18-vuotias nuori nainen. Peruskoulussa kiusattiin tosi pahasti ja olin tosi ujo ja hiljanen myös perheen seurassa. Veljen vaimon mielestä olen todella säälittävä ja lapsellinen. Itken mm. herkästi. Tuntuu etten pääse tästä "roolista" eroon? Esimerkkinä: jos alkaisin seurustelemaan, siihen ei varmastikaan perheessäni suhtauduttaisi hyvillä mielin, olenhan minä lapsellinen enkä osaa mitään.... Ahdistaa tämä nössön rooli. Vinkkejä miten pääsee eroon tästä?

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen 50v. (mies) ja täytyy vain sanoa että tuollaisesta leimasta ei välttämättä pääse eroon koskaan. Suku pitää mielipiteensä.... minun veljeni oli aina se merkittävämpi, ahkerampi, rahakkaampi, minä vain joku rääpäle ja merkityksetön. Kaikki mielipiteeni käveltiin ohi, jo lapsena, ja aina vain aikuisenakin.

Omalla kohdallani on jo varsin myöhäistä, mutta sanoisin että repäise hyvissä ajoin eroa tuohon painostukseen, keinolla millä hyvänsä. Kerää rohkeutta ja nouse vastaan. Tai lähde, kuitenkin sanoen miksi lähdet (vaikka edes jälkeenpäin). Vaikeata se on, mutta ei kannata jäädä alistuneeseen suhteeseen sukuun. Paikkakunnan vaihdos, oman asunnon, oman elämän aloitus tietysti voi auttaa dramaattisesti, siinä kehittyy uskoa omiin kykyihin kun huomaakin selviävänsä.

Näin jälkiviisaana minä :)

• Älä kuuntele muiden sanomisia. Olet omalla tavallasi yhtä rohkea kuin kuka tahansa muukin vaikkei siltä vaikuta. Se on jo tietynlaista rohkeutta olla hiljaa eikä kokoajan puhua pakonomaisesti jostakin.
      Millälailla olet lapsellinen? Ei ainakaan ujous tee sinusta lapsellista tai herkkyys.
      Vaikka nyt sinusta tuntuukin varmasti pahalta. Uskon että saat hienon tulevaisuuden ja pääset tuosta ujoudesta ja hiljaisuudesta ainakin vähän eroon;)
      Oliko siis vanhempasikin hiljaisia ihmisiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      146
      14443
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      44
      6042
    3. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      21
      5670
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5640
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4427
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      62
      4259
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      23
      3934
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3702
    9. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3617
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      69
      2703
    Aihe