Onko kellään samanlaista ongelmaa? Olen jo 18-vuotias nuori nainen. Peruskoulussa kiusattiin tosi pahasti ja olin tosi ujo ja hiljanen myös perheen seurassa. Veljen vaimon mielestä olen todella säälittävä ja lapsellinen. Itken mm. herkästi. Tuntuu etten pääse tästä "roolista" eroon? Esimerkkinä: jos alkaisin seurustelemaan, siihen ei varmastikaan perheessäni suhtauduttaisi hyvillä mielin, olenhan minä lapsellinen enkä osaa mitään.... Ahdistaa tämä nössön rooli. Vinkkejä miten pääsee eroon tästä?
Ainako perheen "säälittävin"?
2
174
Vastaukset
Itse olen 50v. (mies) ja täytyy vain sanoa että tuollaisesta leimasta ei välttämättä pääse eroon koskaan. Suku pitää mielipiteensä.... minun veljeni oli aina se merkittävämpi, ahkerampi, rahakkaampi, minä vain joku rääpäle ja merkityksetön. Kaikki mielipiteeni käveltiin ohi, jo lapsena, ja aina vain aikuisenakin.
Omalla kohdallani on jo varsin myöhäistä, mutta sanoisin että repäise hyvissä ajoin eroa tuohon painostukseen, keinolla millä hyvänsä. Kerää rohkeutta ja nouse vastaan. Tai lähde, kuitenkin sanoen miksi lähdet (vaikka edes jälkeenpäin). Vaikeata se on, mutta ei kannata jäädä alistuneeseen suhteeseen sukuun. Paikkakunnan vaihdos, oman asunnon, oman elämän aloitus tietysti voi auttaa dramaattisesti, siinä kehittyy uskoa omiin kykyihin kun huomaakin selviävänsä.
Näin jälkiviisaana minä :)Älä kuuntele muiden sanomisia. Olet omalla tavallasi yhtä rohkea kuin kuka tahansa muukin vaikkei siltä vaikuta. Se on jo tietynlaista rohkeutta olla hiljaa eikä kokoajan puhua pakonomaisesti jostakin.
Millälailla olet lapsellinen? Ei ainakaan ujous tee sinusta lapsellista tai herkkyys.
Vaikka nyt sinusta tuntuukin varmasti pahalta. Uskon että saat hienon tulevaisuuden ja pääset tuosta ujoudesta ja hiljaisuudesta ainakin vähän eroon;)
Oliko siis vanhempasikin hiljaisia ihmisiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3544793Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1304201Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h12596Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2132545Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1022298Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42169Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441786Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71479- 311366
Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii521351