mulla on kaks tuliliskoo...
ongelma on nyt se että toinen liskoista on vaihtanut väriä mustasta vaalean vähän ruskeeseen..
onko tämä ihan normaalia... muuten on yhtä "touhukas" enkä ole huomannut muitakaan eroja esim. käyttäytymisessä..
lisko syö aivan normaalisti.
kertokaapa nopeasti mitä tämä voisi olla :)
...kiitos jo etukäteen
..apua...
3
291
Vastaukset
- tulilisko asiantuntija
moi.
vähän vaikea sanoa mikä sillä on kun ei ole enempää tietoa siitä.
voisi myös olla että liskosi on luomassa kotvasen ajan kuluttua uuden nahan.oletko huomannut liskossa mitää pieni reikiä tai mitään.jos olet kysy joltain asiantuntijalta mitä voi tehdä!!!!!ps pidä silmällä liskoasi! - Zuuls
Ihan normaalia. Itselläni on vaaleampia ja tummempia tuliliskoja ja ihan terveitä yksilöitä..Varsinkin, jos liskosi on ns. kasvavassa iässä niin jotkut salamanterini olivat alussa melkein mustia ja nykyään ruskeampia ja osa edelleen mustia.
Voi olla tuo, että olisi vaihtamassa nahkaansa, mutta en oli itse ainakaan huomioinut ns. värimuutoksia tulareissa sitä ennen. Tosin usein en huomaa koko nahanvaihto-operaatiotakaan vasta, kun salamanteri syö nahkaansa ja muut kipittää perässä. :)
Jos väri on vain vaalentunut ruskeammaksia sanoisin, että ihan normaalia, kun muuten on ihan ok, mutta jos on harmahtava niin silloin voisi jo olla muutakin, kuin nahanluontia tms.
Tarkkaile varmuudeksi syömistä ym. käyttäytymistä, mutta en uskoisi, että tuon kuvauksen perusteella minkä annoit on syytä huoleen. :)- tulilisko
kiitos vastauksesta.. oli helpottavaa kuulla et tää vois olla normaalia..
tosiaankaan mitään muuta liskon käyttäytymisessä en oo huomannu joka olis erilaista ku muut..
se lisko on kyllä aika pieni joten voi myös olla kasvuvaiheessa.
eivätkä kyseisetr liskot ole ollet mulla kun noin 3 viikkoa.
eläinkaupasta ne ostin ja musta tuntu siltä et itekki tiesintuliliskoista enemmän ku ne kolme akkaa yhteensä.. *kiroo*
joo.. mutta kiitos joka tapauksessa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341198
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä22502Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14452Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad17423