mulla on kaks tuliliskoo...
ongelma on nyt se että toinen liskoista on vaihtanut väriä mustasta vaalean vähän ruskeeseen..
onko tämä ihan normaalia... muuten on yhtä "touhukas" enkä ole huomannut muitakaan eroja esim. käyttäytymisessä..
lisko syö aivan normaalisti.
kertokaapa nopeasti mitä tämä voisi olla :)
...kiitos jo etukäteen
..apua...
3
254
Vastaukset
- tulilisko asiantuntija
moi.
vähän vaikea sanoa mikä sillä on kun ei ole enempää tietoa siitä.
voisi myös olla että liskosi on luomassa kotvasen ajan kuluttua uuden nahan.oletko huomannut liskossa mitää pieni reikiä tai mitään.jos olet kysy joltain asiantuntijalta mitä voi tehdä!!!!!ps pidä silmällä liskoasi! - Zuuls
Ihan normaalia. Itselläni on vaaleampia ja tummempia tuliliskoja ja ihan terveitä yksilöitä..Varsinkin, jos liskosi on ns. kasvavassa iässä niin jotkut salamanterini olivat alussa melkein mustia ja nykyään ruskeampia ja osa edelleen mustia.
Voi olla tuo, että olisi vaihtamassa nahkaansa, mutta en oli itse ainakaan huomioinut ns. värimuutoksia tulareissa sitä ennen. Tosin usein en huomaa koko nahanvaihto-operaatiotakaan vasta, kun salamanteri syö nahkaansa ja muut kipittää perässä. :)
Jos väri on vain vaalentunut ruskeammaksia sanoisin, että ihan normaalia, kun muuten on ihan ok, mutta jos on harmahtava niin silloin voisi jo olla muutakin, kuin nahanluontia tms.
Tarkkaile varmuudeksi syömistä ym. käyttäytymistä, mutta en uskoisi, että tuon kuvauksen perusteella minkä annoit on syytä huoleen. :)- tulilisko
kiitos vastauksesta.. oli helpottavaa kuulla et tää vois olla normaalia..
tosiaankaan mitään muuta liskon käyttäytymisessä en oo huomannu joka olis erilaista ku muut..
se lisko on kyllä aika pieni joten voi myös olla kasvuvaiheessa.
eivätkä kyseisetr liskot ole ollet mulla kun noin 3 viikkoa.
eläinkaupasta ne ostin ja musta tuntu siltä et itekki tiesintuliliskoista enemmän ku ne kolme akkaa yhteensä.. *kiroo*
joo.. mutta kiitos joka tapauksessa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917