Mulla ei ole kamuja joitten kanssa viettää aikaa yhdessä. Mä oon 13v tyttö, olen kysynyt että jos joku voisi olla mun kaa, mutta tuloksetta. Mulla oli ennen paljon kamuja, mutta ei enää. Mun "kamut" puhuu sontaa musta selän takana ja se tuntuu pahalta. Ne myös syrjii mua ja ei kysy mua ikinä minnekään. Mä oon aina yrittänyt saada. kavereita. Mä oon menny kuraattorin puheille mut sekään ei auta. Oon sanonu vanhemmille tästä, mut ne ei välitä. Mulla on masennus ja viiltelen itteeni. Mä en jaksa tätä yksinäisyyttä. Voisko joku tyyppi sanoa mulle mitä JÄRKEVÄÄ mun pitäs tehä?
Aina yksin
6
115
Vastaukset
- 19+3
Mene nyt Pentti pois tältäkin palstalta...
Hei
Tiedän tuon tunteen kun kukaan ei ikinä kutsu minnekkään ja puhuu selän takana.
Harrastatko jotain? sieltä voisi niitä kavereita saada tai sitten jostain muusta harrastuksesta josta pidät esim piirtäminen. Kannattaa nyt vaan lopettaa se viiltely ja ajatella positiivisesti. Saat kyllä niitä kavereita mutta sen eteen joutuu tekemään vähän työtä. Kun tapaat jonkun kenen seurassa viihdyt tai porukan niin kannattaa pitää heihin yhteyttä aina välillä. Tosiasiahan on että uudet tyypit tuppaa aina välillä unohtumaan sellaisilta joilla on jo kavereita. Sen takia pitää muistuttaa heitä olemassaolostasi niin kyllä vähitellen pääset siihen porukkaan. Kokemuksella voin sanoa että itse olin viellä pari vuotta sitten yksinäinen jolla oli 0 kaveria, mutta nyt jo pari vaikken heitä usein tapaakkaan kun viihdyn yksin. Jos tälläinen 23v vanha käpykin onnistuu saamaa kavereita niin sinä onnistut siinä varmasti;)- tässäpä ideoita
Yleensä tilanne helpottuu myöhemmin. Tuossa iässä kannattaisi panostaa mm. koulunkäyntiin ja lukeminen on hyvä idea. Harrastuksiakin voit miettiä, että olisiko hyviä joita kiinnostaisi enemmän kokeilla ja sitten vain rohkeasti otat yhteyttä paikalliseen kerhoon tms.
Lukemisessa kannattaa etsiä kirjastosta vaikka klassikkoteoksia esim. Taru Sormusten Herrasta, Stalker, vampyyri-sarjat, nälkäpeli-kirjat, outolintu-kirjasarja, Tulen ja Jään laulu-kirjasarja (Games of Thrones-sarja tehty tämän perusteella) jne.
Harrastuksissa voit tutkia esim. liikuntaa, salibandya (varsin monissa paikoissa tytöillekin omat ryhmät), kirkkotoimintaa (kirkko voi järjestää paikoitellen paljonkin erilaista kurssi yms. toimintaa), partiotoimintaa (jos eräretkeily kiinnostaa), luontokerho tms., kutomis yms. pajoja.
Kannattaa miettiä ensin että mitkä asiat kiinnostaisivat ja sen perusteella etsiä noista tietoa.
Viiltäminen ei tilannettasi auta mitenkään. Sitä varten kannattaisi kysyä vaikkapa apua paikalliselta nuorten mielenterveyslaitokselta tms. Ainakaan yhteyden ottaminen ei mitään maksa ja voit saada keskusteluapua yms.
Seuraa voit löytää erilaisilta netin nuorten palstoilta yms., mutta kannattaa varoa. Varsinkin vanhemmat miehet voivat olla halukkaita ottamaan yhteyttä, mutta heihin ei kannata sinun iässäsi tutustua.
Ei kannata myöskään koskaan mitään kuvia laitella netin kautta, koska se voi johtaa ongelmiin. Jos ajattelet tavata jonkun henkilön, johon olet tutustunut netin kautta niin järjestä tapaaminen aina julkisella paikalla. Ole tarkka, että kyseinen henkilö ei valehtele tietojaan.
Vaikka nyt saatat kokea masennusta yms., niin nuo ongelmat ovat aina ohimeneviä ilmiöitä. Sen takia kannattaakin pyrkiä käyttämään aika hyvin ja järkevästi. Lukeminen on siitä hyvä idea, että sen kautta voit saada hyviä ideoita, mielekästä tekemistä ja sivistää itseäsi. Yleensä hyvä kirja on parempi kuin elokuva tai tv-sarja, jos vain pääsee juonesta kiinni.
Monet tunnetut ja suositut tv-sarjat ja elokuvat on alunperin tehty tunnetuista kirjoista.- tämäkin idea
Jos kesäksi ei ole tekemistä niin voit ajatella myös jonkinlaisten kesätöiden tekemistä rahaa vastaan. Sukulaisilta ja muulta lähipiiriltä voit kysyä pikkuhommia ja sitäkin että paljon niiden tekemisestä maksettaisiin.
- Samaa tunteva
Oon 14 vuotias tyttö, kiinnostaisiko jutella jossakin vaikka?
- XzenezX
Kiitti vastauksista. :) Juu voin jutella jossakin sun kanssas. Aina sitä voi! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924