mulla on 23000€ ylimääräistä

isoukkelis

mä ajattelin tuhlata kaiken,23K€ elämiseen.

saan työttömänä 1300€ ansiosidonnaista ja keikkaa teen muutaman kuukauden vuodessa ja saan 2500€ palkkana tai soviteltuna päivärahana,duuni 1250€/kk ja soviteltu 1250€/kk.

eläm makeasti,noin 2000€ nettokuukausimenoilla.
säästöni hupenee 300-400€/kk keskimäärin ja kuutisem vuotta voin elää näin.sitten rahattomana saan sossusta 1500€/kk nettoa ku säästöt loppuu,toki aion pitää tyynyn alla 5-7 tonnia.

onko parempia sijoitus ideoita vai nautinkp näin seuraavat 6-8 vuotta??

10

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhkö

      Sulla on vähän euroja. Mulla yli 300000e

      • haha luuseri

        mikä köyhä siellä kirjoittelee :D mulla on yli 3000000e


      • bör walros
        haha luuseri kirjoitti:

        mikä köyhä siellä kirjoittelee :D mulla on yli 3000000e

        Mulla on yli 30000000e


    • isoukkelis

      hienoa että teillä kommentoijilla on rahaa,vaikka miljardi.
      Kyse on mun pikkusesta 23K€ säästöistä.en mä sillä tosiaan rehentele.

      Jos täällä on asiantuntijoita,niin tyrmäättekö ajatukseni tehdä 4-5kk lyhyttä osa-aikaista työtä ja lomailla 7-8kk vuodessa?

      Elän ihan kivasti matkustellen,mutta en huikean tuhlaavasti. Se 2000€/kk menee asumiskuluineen ja se siis syö säästöjäni 300-400€/kk. eli 6vuoden kuluttua pääsisin sossun asiakkaaksi.

      Onko parempia sijoitusideoita pikkuselle 20 donan pääomalle vai jatkanko kivaa peruselämää reilun 7kk lomien kera per vuosi?

      Sijoituksen pitäisi olla idioottivarma,rakastan niin kovin lomaa ja vapaa-aikaa....ehkäpä en sijoitakkaan mihkään..

    • samaongelma

      Niin 23k on kyllä sellainen summa, että se olisi hyvä sijoittaa, mutta ei tiedä mihin sitä sijoittaa. Yritä kasvattaa vielä säästöjäsi hiukan! älä ainakaan tuhlaile tolkuttomasti :) Oletko miettinyt jotain piensijoituksia mistä saisi muutamia satasia sieltä sun täältä?

      • isoukkeli

        ensiksi kiva että vastasit,joku kiva vastaaja sentään löytyy.

        en siis tiedä mitään varmaa muutaman varman satasen sijoitusta.

        mun taustasta sen verran että paljon olen v-mäisiä duuneja tehny,amk tutkinto suoritettu ja en saa sen alan duunia.painanut duunia ja kärsinyt,nyt vajaa nelikymppisenä RAKASTAN vapautta ja lomailua,en enää kärsien haluu pskaDuuniin aikasilla herätyksillä.

        mulla on velaton ASO asuntokin,jossa jemmassa ( aiemman 23K€ lisäksi) vajaa 20K€.on tilaa ja arvostan reilun 50 neliön kotiani tosi paljon,aikoinaan asuin solukämpissä ja yksiöissä.en aio muuttaa pitkään aikaan.

        mä en tarvii rikkauksia mutta on tosi tärkeää etten menetä 23K€ säästöjäni, ne turvaa mun kivan elintason ja useat ulkomaanmatkat halpalentoyhtiöillä.

        sitä mainitsemaani duunia on satunnaisen epäsatunnaisesti,mutta aina on kun palaan. 4kk vuodessa riittää sitä.

        Eli onko sinulla VARMAA sijoitusta tiedossa?

        mua ei siis tosiaan haittaa että inflaatio pudottaa rahojeni arvoa,sillä 7-8kk vapaus vuodessa on tärkeää,monesti tätä nyt jankutan :).

        jos sulla on joku idioottivarma neuvo,jonka voi koska tahansa lopettaa ja saa rahat takas aina kun haluaa,niin kerro toki...


    • MääTeinNäin

      Mulla päätty märäaikainen 200000€ talletus n. vuosi sitten ja ostin suomi rahastoa koko summalla ja nyt on tullu jo yli 70000€ voittoa. Riskitön toi ei ole, mutta hyvin on tuottanut. Taidan kohta osta sillä sijoitus asunnon, ku hinnat tullu hieman jo alas.

    • vanha sanonta

      raha tulee rahan luokse:-)

      • 30%

        Hyvin sanottu.

        Raha tulee oikeasti rahan luokse.


        Hiljalleen vaurastuessaan huomaa miten työstä tuleva osuus vaurastumisessa pienenee kokoajan.

        Noin 30% verotetusta tulostani tulee jo "rahasta"


    • Toinenkin vinkkeli

      Raha tulee rahan luokse siinäkin mielessä, että rikkaille tarjotaan aina kovasti ilmaisia lounaita sun muita lahjuksia, joista köyhä saa vain haaveilla. Rikas saa myös esimerkiksi edullisemmat lainat, koska varat halutaan pankin käyttöön ja äveriäs asiakas tuo muutakin kuin kuraa pankin lattioille.

      Tämä tietysti riippuu myös asemasta - jos voittaa miljoonia lotossa ja on siitä hissuksiin, kukaan ei ymmärrä ilmaantua nuoleskelemaan lahjuksilla. Paitsi se pankki. ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe