Oletko seilannut laivassa jossa ei ollut jääkaappia.
Minulla 4 " laivaa " jossa ei ollut jääkaappia.
Eikö laivassasi ollut jääkaappia ?
10
296
Vastaukset
- -o-o-
Tarkoitatko hytissä vai yleensä.
Kylmätilat olleeet laivoissa kaiketi jo 40 luvun alkupäiviltä.
Ensimmäiset ammoniakilla toimivia.- Don Bacardi
Olin v.1956 s.s. Satakunnassa, jossa aina satamassa kannettiin jäitä proviantin
jäähdytykseen. Siis ei ollut mitään koneellista jäähdytystä. - potaskanjauhantaa.
Don Bacardi kirjoitti:
Olin v.1956 s.s. Satakunnassa, jossa aina satamassa kannettiin jäitä proviantin
jäähdytykseen. Siis ei ollut mitään koneellista jäähdytystä.Niin. Olen ollut takseissakin joissa ei ole jäähdytystä, viimeksi eilen. Onhan näitä kertomuksia kaikella tapaa.
Pari laivaa, missä oli ainoastaan kylmäkaappi byssän yhteydessä. Messeissä ei ollut jääkaappia. Leikkelelautanen tuotiin ahterin messiin, jossa oli makkaran ja juuston siivuja ja ehkä jotain muutakin, en enää muista niin tarkkaan. Tämähän oli tarkoitettu vahtia ajavlle.4-8 vahtiin lähdettäessä oli makkaran ja juuston viipaleet alkaneet jo kuivumaan ja käpristelemään reunoilta. Kukaan ei valittanut.
- ## Lämminmies
Kun menin ensijopi , konekalleksi niin ensiopetus oli
milkkipurkin reikä " on oltava niin pieni ettei torakka mahdu
sisään "
Lopetin miehistössä -54 eikä missään Suomen laivoissani ( messissä ollut jääkaappia ) Ruotsalaisissa saattoi olla ( oli siinä missä olin )
Ei voinut olla jääkaappia kokoleivassa , syyhän oli siinä
kun ei ollut sähköä . ( yöllä ) Niitä laivoja minulla ollut 4 - härregood
## Lämminmies kirjoitti:
Kun menin ensijopi , konekalleksi niin ensiopetus oli
milkkipurkin reikä " on oltava niin pieni ettei torakka mahdu
sisään "
Lopetin miehistössä -54 eikä missään Suomen laivoissani ( messissä ollut jääkaappia ) Ruotsalaisissa saattoi olla ( oli siinä missä olin )
Ei voinut olla jääkaappia kokoleivassa , syyhän oli siinä
kun ei ollut sähköä . ( yöllä ) Niitä laivoja minulla ollut 4Aivan skeidaa taas. Ja päivällä oli sähköt vai?
Olitteko ankkurissa yöt siinä postipoijussa.
Laiva jossa ei ollut öisin sähköä ei ollut laiva. - Slagari
härregood kirjoitti:
Aivan skeidaa taas. Ja päivällä oli sähköt vai?
Olitteko ankkurissa yöt siinä postipoijussa.
Laiva jossa ei ollut öisin sähköä ei ollut laiva.Kyllä 50-luvulla vielä stopattiin generaattori satamassa klo 2200-0600. Tämä
tapahtui lähinnä kolilämmitteisissä laivoissa. Patavahti sai yön nukkua.
- rans uuni
Ei, mutta ransuunikaapit oli
- sa ma
Ja saunan virkaa teki stimmikaappi
- ## Lämminmies
sa ma kirjoitti:
Ja saunan virkaa teki stimmikaappi
Höyrykaappi oli tuttu.
Lihat oli mastossa , " pussissa " ( olen jopa ottanut lihaa sieltä
ja paistanut )
maux Gustaf ollessa Perämerellä - 10.51 ( Kippari pyysi jotta tekisi jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995