Miten saisin lisättyä tuulilasinpyyhkimille tihkukytkimen tai automaatin jolla pyyhin palautuisi aina alkupisteeseen eikä jäisi siihen missä sattuu olemaan kun kytkee pyyhkimen pois päältä?
Tihkukytkin
6
2392
Vastaukset
- Fjordmiäs
Todennäköisesti joudut vaihtamaan uudet moottorit pyyhkijöille ainakin siinä tapauksesssa, että haluat niiden pysähtyvän juuri tiettyyn paikkaan. Joudut myös vaihtamaan on/off-kytkimen tilalle erilaisen kytkimen ohjaukseen, esim jostain vanhasta autosta voisi saada näppärästi ja samalla sen taakse rele jossa on erilaisia tiloja pyyhkijöiden ohjaamiseen. Eli täysin samaan tapaan kuin autossa.
Jos haluat halvalla rakentaa, niin hae moottorit jne sälä jostain romuttamolta. - -Mika-
Todennäköisesti nykyisessä pyyhkijänmoottorissasi on kyseinen toiminto olemassa, mutta sitä ei ole vaan kytketty.
Vilkaise moottoria, onko siinä kolme liitäntäpistettä johdoille? Jos on, ja vain kahteen niistä on piuha kytkettynä, niin kytkemällä sen kolmannenkin saa palautustoiminnon käyttöön. Tähän mennessä kaikissa näkemissäni veneen tuulilasinpyyhkimen moottoreissa on ollut juuri näin.
Tihkukytkimen taas saa vaikkapa täältä: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7151 ja kytkentäohjeet tulee mukana.- Jussi Juhani
Hyvä, Mika!
Fiksu, asiallinen vastaus. Mukavaa Juhannusta!
Mulla on itsellä sellaiset "kunnolliset" ongaron lasinpyyhkijän moottorit, joissa on jatkuvan jännitteen syöttö niin, että kun katkaisee kytkimestä, laite pysähtyy reunaan.
Ongelma on, että jos pyyhkijöitä on kaksi, niin pyyhkijät eivät pysähdy ennen kuin molemmat ovat yhtäaikaa reunassa. Ne syöttää toisilleen sähköä vuoron perään...
Diodeillahan homma onnistuisi ja tuollaisella viivereleellä. Toistaiseksi olen hoitanut kumminkin homman manuaalisesti.- mmm sade tunnistin
Mites sais veneeseen samanlaisen sadetunnistimen kuin nyky autoissa?
- rain sensor
Vetuksella näyttää sellainen olevan; sopiikohan muunkin merkkisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419