Waeco CoolFreeze CDF-18

sainko suden

Elikkä tollasen Waecon kompurakylmälaukun ostin viime suvena. Silloin sitä käytin muutaman kerran ja jo silloin olin havaitsevinani hieman epäloogisuutta se toiminnassa, mutta koska ne kokemukset oli niin pieniä ja satunnaisia, en siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota

Nyt sitten olis enempi tarvetta ja masiinaa testasin ja eihän se toimi ollenkaan niin kuin pitää. Käy jatkuvasti ja silti ei kunnolla kylmennä isommallakaan teholla ja taas välillä tiputtaa minimilläkin asteet alle seitsemäänkin. Testasin tuossa vähän pidemmän jakson 20 asteisessa huoneessa lähes minimi teholla. Noin 10 asteessa lähti käyntiin ja noin 8 asteessa sammui, tämä ok. Mutta se kävi vartin saavuttaakseen tuon pari astetta ja taas vartin oli pois päältä. Eli siis tunnissa se kävi noin puolituntia.

Eikös tuo ole moninkertainen virrankulutus siihen verrattuna, mitä sille sille lupaillaan. Siis kun tehon tarve on 35 wattia ja se käy noin puolet ajasta niin eikös se tarkoita että virrankulutus on liki 1,5 Ah eikä 0,38 Ah niin kuin valmistaja lupailee, vai enkö osaa vaan laskea? Sitäpaitsi valmistaja lupaus on 0,38 Ah kun ulkolämpötila on 20 astetta ja laukun sisälämpötila 5 astetta, kun minulla ulkoasteet samat, mutta laukun sisälämpötila liki 10 astetta.

Onkos täällä muita Waecon omistajia? Mites kauan tuo laite teiilä käy ja kauanko on sammuksissa normi jääkaappilämpötilassa ja normaalissa huoneenlämmössä?

4

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • waecomies-2

      Taitaa olla tyhjälle laukulle normaalia. Laita sinne tavaraa jäähtymään, niin toimii ihan eri rytmillä. Meikällä on Waecon 12V 90 litrainen kompressorikaappi jossa taitaa olla tuo sama koneisto ja kaappi on nyt 11 vuotta vanha ja toimii kuin junan vessa. Huippulaite eikä kuluta sähkö yhtään liikaa. Siis tavaraa sisään ja menoksi.

      • sudenko sain

        Juu ei ole tavarasta kiinni tämä. Tottahan minulla tavaraa oli laukku jos ei nyt aivan pullollaan, niin ainakin yli puolillaan. Ei tämä ongelma nyt mistään tavarasta kiinni ole. Jos kompura käy yhtäsoittoa yli puolituntia ja ei saavuta edes 10 astetta, niin kyllähän laukussa silloin vikaa on.

        Onko täällä jollain alle 50 litraista Waecon laukkua, joka vie sen verran virtaa, kun valmistaja lupaa? Tuo minun vehkeeni sai täyden 70 Ah:n vapaa-ajan akun reilussa vuorokaudessa vilkuttamaan punaista error valoa poiskytkentäjännitteen ollessa low tilassa ja siltikin ruuat oli vain 10 asteessa ja vähän päällekin. Ei paljon hymyilytä, kun piti tuolla akulla kevyesti saada jääkaapille virtaa koko viikonlopuksi ja vähän kännykälle ja läppärillekin.


    • Kylmäaine

      Todennäköisesti kylmäaineet vähissä.

    • Anonyymi

      Minimissa on laukun lämpötila 10 asteta. Lauku itse 45W kompura. Sama laukku mulla ja toimi hyvin. Mut mulla on laukku ljos käytän lähes täysi ja asteita 0 tai miinuksella. Kütkin asennossa high että ei purka akkua täysin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe