Hyvän, taitavan, upean ruotsin kielen opettajan Ulla Reinikaisen muistoa kunnioittaen oppilas LYL:tä v.68-72..Tällaisia opettajia kaivataan nykyisiin kouluihin..
Svenskaa taalaten,,
24
615
Vastaukset
- hih...
kan du bäretta va penis är på svenska???
- Bå här
Pakkoruotsia mitä siihen aikaan jouduin lukemaan en ole tarvinnut koskaan.
- pakkosuomalainen
Arvoisa Bå här, olisit opetellut edes suomen kielen kieliopin. Sitä saatat tarvita. Yhden lauseen virkkeestäsi ovat pilkut unohtuneet, vai etkö ymmärtänyt, mihin ne tulevat.
- Hyvät muistot
Onko Ulla kuollut?
- muumimamma4
Ulla R. on siirtynyt tuon ilmaisiin... Ruotsin kielen opettajana hän oli korvaamaton,,Hän teki opetusta sydämmestään ei niinkään rahasta......Olen käynyt keskikoulun LYL:llä..Mutta Ullanmuumiman ruotsin kielen opetus oli tosi TEHOKASTA..Toinen opettaja oli Sinikka Evertsti; hän tiesi Saksan kielen salat ja osasi opettaa oikein, oli huippu nainen...Mutta Ullan muistoa voisimme kunnioittaa tänään kelo 12.00 hiljaisella hetkellä
- Kersti
muumimamma4 kirjoitti:
Ulla R. on siirtynyt tuon ilmaisiin... Ruotsin kielen opettajana hän oli korvaamaton,,Hän teki opetusta sydämmestään ei niinkään rahasta......Olen käynyt keskikoulun LYL:llä..Mutta Ullanmuumiman ruotsin kielen opetus oli tosi TEHOKASTA..Toinen opettaja oli Sinikka Evertsti; hän tiesi Saksan kielen salat ja osasi opettaa oikein, oli huippu nainen...Mutta Ullan muistoa voisimme kunnioittaa tänään kelo 12.00 hiljaisella hetkellä
Ulla oli Persoonallisuus isolla peellä. Ajeli ladalla ja tuprutteli tupakkia. Sinikan sukunimi oli muuten Evesti. Pieni varovainen nainen.
- Anonyymi
muumimamma4 kirjoitti:
Etpä todellakaan ole oppinut suomen kieltä edes oppikoulussa. Surkeaa on äidinkeilen osaamisesi. Äidinkieli on aina pohjana muiden kielten opiskelulle.
- Hyvä opettaja
Jos täällä saa kehua hyviä opettajia, niin mielestäni paras Lieksan lyseossa 1960-luvulla oli saksan kielen opettaja Niilo Häkkinen. Olin "pitkän saksan" lukija ja lukion toisen luokan alkaessa eli oppikoulun seitsemännen kuten silloin sanottiin, Niilo sanoi, että hän takaa kaikkien kirjoittavan saksan hyväksytysti yo-kirjoituksissa. Näin myös kävi. Kukaan ei reputtanut saksan kielessä. Opetuksessa olii ero kuin yöllä ja päivällä aikaisempiin saksan kielen opettajiin verrattuna. Niilo on syöksylaskija Kalevi Häkkisen veli.
Varmaan Ulla on ollut yhtä hyvä, mutta minua hän ei koskaan opettanut.- Ei.ole.aikaa
Tiistaina kuoli Kalevi. Onkohan kellään tietoa Niilon vaiheista.
- Anonyymi
Niilo Häkkinen oli natsi opettajana ja kenties muutenkin. Jättäydyin luokalleni kun hänen kanssaan ei tullut mitään. Seuraavana vuonna Evesti palasi ja hyvin meni!
- Anonyymi
Ei ollut Ulla hyvä. Hän oli epäoikeudenmukainen ha hänellä oli suosikkioppilaat.
- Kunnioittaen
Ulla Reinikainen oli luokanvalvojani ja ruotsin opettajani. Hyvin nuorekas ja rempsakka henkilö hän oli 1970 luvulla. Hänen omat lapsensa olivat kaikki minua vanhempia, siitä huolimatta Ulla tuntui nuorelta.
Hän oli myös poliittisesti aktiivinen, joten kaupunkimme on saanut häneltä ison työpanoksen.Edellisen allekirjoitan täysin. Ulla oli minulle opettaja, joka sai aikaan sen, että läpäisin ruotsin kielen silloin 70-luvulla? Kirstilläkin oli tähän asiaan osuutta. Vammas oli muistaakseni vanhempi ja mielestäni hänellä oli elämän arvot hieman "säädyllisemmät" Ullan omasta elonarvoista ja muusta senkaltaisesta poiketen. Molempia muistelen sopivalla lämmöllä.
- JohnnyMangaard
Nivån på svenskundervisning i Finland har kraftigt gått neråt, men min mor var ett positivt undantag. Det vet jag eftersom vi talade svenska med varann.
Niilo opetti myös ruotsinkieltä Lyllillä. Kertoi joskus tarinoita YK- rauhanturvaaja ajastaan.
Näytti kaitafilmejä, muistiini jäi iso Labradorinnoutaja jota oli kuvannut.
Ulla Reinikainen muistaakseni kosi Kekkosta karkausvuonna ja sai hamekankaan vastaukseksi.- olen.Kamuttaja
Tästä Kekkosen kosinnasta oli muistaakseni lehdessäkin juttua silloin aikoinaan.
Tas jotain ryppyilee, vaika olen kirjautunut niin ei anna nimierkillä Kamuttaja, koetan varmistaa heti kohta. olen.Kamuttaja kirjoitti:
Tästä Kekkosen kosinnasta oli muistaakseni lehdessäkin juttua silloin aikoinaan.
Tas jotain ryppyilee, vaika olen kirjautunut niin ei anna nimierkillä Kamuttaja, koetan varmistaa heti kohta.Minä se olin.
Mistähän tuo johtuu, ettei välillä hyväksy, onko muilla ilmennyt samaa?
LL 8.3.2012.
Olen varma, että siitä on ollut jossain valtakunnallisesti, silloin kun se tapahtui.
Minulle ei ole koskaan tullut LL, joten se on täytynyt olla jossain suuremmissa lehdissäkin.
Lieksan Lehti: julkaistu 8.3.2012
Kulttuuriaktiivi, teatterivaikuttaja ja opettaja Ulla Reinikainen on Lieksan Zonta-kerhon valitsema Vuoden Nainen 2012.
Kyllä. Huhu pitää paikkansa. Eläkkeellä oleva lieksalaisopettaja, Reinikaisen Ulla, on kosinut presidentti Urho Kekkosta. Hamekangashan sieltä tuli, postissa.
– No, vuosi 1976 oli karkausvuosi. Minä ilmoittauduin. Kerroin tasavallan presidentti Urho Kekkoselle lähettämässäni kirjeessä, että olen käytettävissä maan äidin paikkaan, Ulla muistelee. Sylvi Kekkosen kuolemasta oli tuolloin kulunut parisen vuotta.
Kielteinen vastaus kosintaan tuli postin mukana kuukauden sisällä.
– Urho Kekkonen kertoi olevansa imarreltu kosinnastani, mutta katsoiolevansa tietyissä asioissa ruununraakki. Kekkonen oli ihan itse allekirjoittanutkin sen kirjeen. On minulla vieläkin se tallessa, Ulla kertoo keimaileva pilke silmäkulmassaan.
Kirjeen mukana tuli punavalkoinen Marimekon kangas.
– Siitä ommeltiin tyttärelleni pitkä esiliina.
Tällaista löytyy internetin maailmasta.- Anonyymi
Jo justeja, det är fint. Jag måste sova ny. För mycke öl och förskott, eller hur? Men i morgon mykke piggare. Go natt, och Gud Jul. Härregud.
- Anonyymi
Det var ju en riktig hästsvenska det där?
- Anonyymi
Gott Nytt År för alla määniskor i landet. Silvia och Garl Gustav också. Victoria. Jag har inte glömt dig. Helssa på hela Sverige. Kan du Victoria beretta till pappan helsningar fron timmermannen fron Finland.
Du Victoria har varit inne min livet så mycket, jag kan inte glömma. Minns du sommaren 1989? Oi, joi, jjooi....Det for man inte prata, eller hur?
Lycka till, i alla fall. Det var härligt. Kan du sega till pappan, att han förstor mig. Hyllningar till farsan, och mamman fron Finskasgushuggaren.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747544Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583183- 372456
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72080Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto332022- 211950
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151663- 601609
- 181579