Itselläni on nyt haettavissa työkyvyttömyyseläkettä ja mulle sanottiin että se on 750€? Onko se tosiaan noin paljon vai meneekö siitä veroja vielä?
Itselläni on vähän muutto aikeita mutta tällä hetkellä se olisi mahdotonta. Fyysinen vointini on niin heikko etten välttämättä edes pysty huolehtimaan itsestäni täysin. En välttämättä jaksa edes ruokaa laittaa tai käydä kaupassa. Syytä selvitetään ja epäillään lisämunuais vajaatoimintaa tai kilpirauhas ongelmaa tai yleisesti ottaen vikaa munuaisissa.
8 vuotta masennusta, vitusti lääkkeitä, ylä ja ala mäkiä, paljon traumoja ja lähes mahdotonta että voisin opiskella tai tehdä työtä.
Paljonko muut saa tota eläkettä? Itse olen 25v ja en ole oikeissa töissä ollut koskaan, vain työharjoitteluissa ja kursseilla.
Työkyvyttömyyseläkekkeen määrä?
32
537
Vastaukset
- 20+20
Kaikille kansalaisille kuuluu minimissään mikäli joutuu/pääsee eläkkeelle 627,57€ takuueläke 108,34€ asumistuki/kk. Ei tarvitse maksaa veroja.Asumistuki ei kata koko vuokraa/vastiketta,olisiko noin 70% luokkaa asumismenoista.
- ..........
No, jostain sinulla on kertymää sen verran, että saat muunkin kuin Kelan eläkkeen, vai saatko eläkeläisen hoitotukea Kelalta, joka olisi laskettu tuohon mukaan?
Ei mene veroja, paitsi Yle-vero luullakseni.
Eläkkeensaajan asumistuki on 85 % kohtuullisista asumismenoista sen jälkeen, kun perusomavastuu (51,28 €/kk) on vähennetty. Sinulla saattaisi eläkemäärän takia tulla myös lisäomavastuuta. - Kärpix
Miten muka voi saada rahaa tyhjästä, jos vaan lepäilee kotona ja ei työtä? Jos toi on totta ja siitä vielä maksetaan reilusti, niin eikös koko Suomi voisi ryhtyä masentuneex?
Nimerkii Säälikään vammaisia. Tehkää lisää töitä, jotta saan enemmän tukirahaa. Nyt ei eläkkeellä ole varaa matkustella kuin kerran vuoteen Amsterdamiin hummailemaan Coffee shoppeihin ja toisen kerran talvella kaamoslomalle Madeiralle! Haluu lisää RAHAA!. Tehkää nyt niitä töitä ja nostakaa mun eläke tappiin. Vähintään 2 000 euron kuussa ja siihen 10 % vuotuiset indeksikorotukset. Muuten alkaa oikeesti masentaa!!!- pieni eläke
Työkyvytön on työkyvytön. Joidenkin psyykkiset oireistot ovat niin vaikeita, ettei työ tule eri syistä kyseeseen. Helppohan sitä on puhua, kun ei toisen pään sisälle pääse, että tietäisi, mistä kenelläkin kenkä puristaa.
- ei millään pahalla
... mutta taidat olla vähän vammainen.
- ErkkiPerämerkki
No eipä noilla "tuloilla" kauheasti juhlita. Hengissä pysyy.
- Kärpix
ei millään pahalla kirjoitti:
... mutta taidat olla vähän vammainen.
Mikäs ihmisestä nyt tekee vammaisen, kun tunnen eläkeläisiä jotka ajattelevat juurikin noin ja tekevät juuri edellä kuvatulla tavalla. Rahaa on matkusteluun ja hummailuun, kun hyvin hoitaa asiansa. Itsekin olen ajatellut eläkeisuraa. Mitäpä sitä suotta tappamaan itseään töillä, kun voi makoilla kotona ja matkustella verorahoilla!
Kerrankin pistin kaverille viestiä, että nyt ei jaksa tulla ulos nauttimaan kesäillasta, kun pitää lauantaina tehdä ylitöitä. Olen siis liian uupunut työnteosta jaksaakseni virkistäytyä. Eläkeläis-Kaveri siihen pistää tekstiviestillä, että hienoa, että Kela ja hän saa rahaa. Ei muutakuin teet vain urakalla töitä ja pidät yhteiskuntaa pystyssä meidän invaliidien puolesta! Ja hyvähän se tietysti on tukea vammaisia ja näitä muita syrjäytyneitä. Itsekin ajattelin sellaiseksi ryhtyä. Nyt pitää vain täältä imeä sopivat vinkit ja alkaa näytellä masentunutta. Jospa se mullekin eläke napsahtaisi. Turkista on katottuna jo halpa eläkeläisasunto valmiix. Kesällä saan asua suvun yhteisesti omistamalla kesäpaikalla. Autoa en välttämättä enää tarvitse. Moposkootterilla pystyn hoitamaan Suomessa ja Turkissa asiani. Ne ei paljoa maksa. Eläminen on loppujen lopuksi aika halpaa, kun ei asumisesta ja autosta ole kustannuksia. - mitä ihmettä teet?
Kärpix kirjoitti:
Mikäs ihmisestä nyt tekee vammaisen, kun tunnen eläkeläisiä jotka ajattelevat juurikin noin ja tekevät juuri edellä kuvatulla tavalla. Rahaa on matkusteluun ja hummailuun, kun hyvin hoitaa asiansa. Itsekin olen ajatellut eläkeisuraa. Mitäpä sitä suotta tappamaan itseään töillä, kun voi makoilla kotona ja matkustella verorahoilla!
Kerrankin pistin kaverille viestiä, että nyt ei jaksa tulla ulos nauttimaan kesäillasta, kun pitää lauantaina tehdä ylitöitä. Olen siis liian uupunut työnteosta jaksaakseni virkistäytyä. Eläkeläis-Kaveri siihen pistää tekstiviestillä, että hienoa, että Kela ja hän saa rahaa. Ei muutakuin teet vain urakalla töitä ja pidät yhteiskuntaa pystyssä meidän invaliidien puolesta! Ja hyvähän se tietysti on tukea vammaisia ja näitä muita syrjäytyneitä. Itsekin ajattelin sellaiseksi ryhtyä. Nyt pitää vain täältä imeä sopivat vinkit ja alkaa näytellä masentunutta. Jospa se mullekin eläke napsahtaisi. Turkista on katottuna jo halpa eläkeläisasunto valmiix. Kesällä saan asua suvun yhteisesti omistamalla kesäpaikalla. Autoa en välttämättä enää tarvitse. Moposkootterilla pystyn hoitamaan Suomessa ja Turkissa asiani. Ne ei paljoa maksa. Eläminen on loppujen lopuksi aika halpaa, kun ei asumisesta ja autosta ole kustannuksia.Tällä palstalla? Jos tarvitsee "näytellä masentunutta", niin et varmaan tänne kuulu.
- Kärpix
mitä ihmettä teet? kirjoitti:
Tällä palstalla? Jos tarvitsee "näytellä masentunutta", niin et varmaan tänne kuulu.
Yritän täällä eläytyä ns. masennuspotilaan sielunmaisemaan mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Se on kuitenkin hyvin haastavaa näytellä masentunutta, jos on oikeasti helvetin energinen ja näkee positiiviset asiat pienissäkin yksityiskohdissa. Tavoite olis päästä 45-vuotiaana eläkkeelle terveenä, hyväkuntoisena ja pirteän vetreänä. Eli tällä palstalla pitää nyt hengailla ja imea vaikutteita sielun synkkyydestä, jotta pystyy näytellä masentunut puolen tunnin ajan vastaantolla. Heti kun lääkäritalon ovi menee kiinni, niin heitän likaisen harmaat kulahteneet rytkyt auton takakonttiin. Ajan muutaman päivän pesemättömän hien pois ja parransängen. Sitten siistymään, puku päälle ja naisia naurattamaan ravintolaan :-)
- ahaa...
Kärpix kirjoitti:
Yritän täällä eläytyä ns. masennuspotilaan sielunmaisemaan mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Se on kuitenkin hyvin haastavaa näytellä masentunutta, jos on oikeasti helvetin energinen ja näkee positiiviset asiat pienissäkin yksityiskohdissa. Tavoite olis päästä 45-vuotiaana eläkkeelle terveenä, hyväkuntoisena ja pirteän vetreänä. Eli tällä palstalla pitää nyt hengailla ja imea vaikutteita sielun synkkyydestä, jotta pystyy näytellä masentunut puolen tunnin ajan vastaantolla. Heti kun lääkäritalon ovi menee kiinni, niin heitän likaisen harmaat kulahteneet rytkyt auton takakonttiin. Ajan muutaman päivän pesemättömän hien pois ja parransängen. Sitten siistymään, puku päälle ja naisia naurattamaan ravintolaan :-)
Äsken itkit, kun "Olen siis liian uupunut työnteosta jaksaakseni virkistäytyä", nyt olet helvetin energinen ja ties mitä.
Mielenterveydellisiä ongelmia sinulla selvästi on, mutta ne ovat muuta kuin masennus. Etsi toinen palsta. - Kärpix
ahaa... kirjoitti:
Äsken itkit, kun "Olen siis liian uupunut työnteosta jaksaakseni virkistäytyä", nyt olet helvetin energinen ja ties mitä.
Mielenterveydellisiä ongelmia sinulla selvästi on, mutta ne ovat muuta kuin masennus. Etsi toinen palsta.Hetkellisesti voi olla uupunut työnteosta, kun tekee koko arkiviikon 16 tuntista työpäivää (jotta saa vammaisille tukirahaa) ja siihen lauantain ylityöt päälle. Toki sellainen uuvuttaa terveen ja riskin miehenkin. Siihen auttoi silloin kunnon 12 tunnin yöunet. Sen jälkeen oli taas olo kuin uudesti syntyneellä. Silloin la-iltana olin uupunut. En enää sunnuntaina hyvin nukutun yöunen jälkeen. Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Onko itselläsi millaisia mielenterveysongelmia?
- päättäisit jo
Kärpix kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla uupunut työnteosta, kun tekee koko arkiviikon 16 tuntista työpäivää (jotta saa vammaisille tukirahaa) ja siihen lauantain ylityöt päälle. Toki sellainen uuvuttaa terveen ja riskin miehenkin. Siihen auttoi silloin kunnon 12 tunnin yöunet. Sen jälkeen oli taas olo kuin uudesti syntyneellä. Silloin la-iltana olin uupunut. En enää sunnuntaina hyvin nukutun yöunen jälkeen. Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Onko itselläsi millaisia mielenterveysongelmia?
Eli nyt rankka työnteko onkin jeesjuttu kun vielä äsken haikailit varhaiselle eläkkeelle. Vaikutat kyllä melkoisen sekavalta tyypiltä.
- äxäxäxteini
päättäisit jo kirjoitti:
Eli nyt rankka työnteko onkin jeesjuttu kun vielä äsken haikailit varhaiselle eläkkeelle. Vaikutat kyllä melkoisen sekavalta tyypiltä.
Sitä se skitsofrenia tekee
- Kärpix
päättäisit jo kirjoitti:
En niin ole sanonut. Vääristelet sanojani.
- Kärpix
päättäisit jo kirjoitti:
Jaahas houmenna Bodrumin suuntiin lomailemaan viikoksi ja katsomaan asuntoja. Alanya on periaatteessa jo aika varma valinta, mutta haluan vielä tsekata Bodrumin alueen. On se työnteko ollut aikanaan ihan jeesjuttu, kun on saanut jonkin verran massia sivuun. Nyt kun sitä on sen verran, että on varaa ostaa asunto Turkista ja muutama kymppitonni extraa, niin voisi luopua työelämästä reilu 40-kymppisenä. Aikansa kutakin. Kyllä sitä pienelläkin eläkkeellä pärjää, kunhan sitä vain jotain saa.
- rertythjyhng
Voin kokemuksesta kertoa että työkyvyttömyys eläkkeelle ei pääse huijaamalla. Kukaan joka sellaisella on ei ole huijari joten älä heitä hauku tai kehtaa edes epäillä. Vika voi olla ruumissa tai päässä ihan sama. Se on silti fakta että ne ihmiset kuten minä ovat lähes rampautuneet syystä tai toisesta. Varmasti niitäkin ihmisiä on jotka huijaa, mutta minä en ainakaan ole yksi heistä.
Toisekseen, ajatellaanpa hetki jos minun kaltaisilleni ihmisille ei makseta mitään. Mitä tapahtuu? Massiivinen rikollisuus. Jos ihminen ei kykene työhön, eikä saa rahaa, niin silloin se ruoka tai raha täytyy varastaa esim. ryöstämällä kauppoja tai myymällä huumeita. Myös huumeiden käyttö on tarpeellista jos ei ole rahaa lääkkeisiinkään. Silloin otetaan piriä tai mitä vaan että saa lisää voimaa suorittaa pakollisia ryöstö reissujaan ja muita juttuja.
Sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita muita ihmisiä joista sinä et tiedä yhtään mitään. - psykopaatti kaiketi
Kärpix kirjoitti:
Hetkellisesti voi olla uupunut työnteosta, kun tekee koko arkiviikon 16 tuntista työpäivää (jotta saa vammaisille tukirahaa) ja siihen lauantain ylityöt päälle. Toki sellainen uuvuttaa terveen ja riskin miehenkin. Siihen auttoi silloin kunnon 12 tunnin yöunet. Sen jälkeen oli taas olo kuin uudesti syntyneellä. Silloin la-iltana olin uupunut. En enää sunnuntaina hyvin nukutun yöunen jälkeen. Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Onko itselläsi millaisia mielenterveysongelmia?
Sehän piti arvata, että Kärpix on vielä rikollinenkin tai ainakin rikollisten hyysääjä, kun omien sanojensa mukaan rikkoo työsuojelulainsäädäntöäkin mennen tullen tekemällä laittoman paljon ylitöitä. Niitähän saa yleensä tehdä kai noin 200h/vuosi ja etukäteen pyydetyllä lisäluvalla kai 100-200h/lisää.
Varmaan työaikakirjanpitokaan tuollaisella kriminaalilla ei ole kunnossa vaan väärennetty tai laiminlyöty. Kauhistuttaa ajatellakaan millä alalla tuollainen yleisvaarallinen aikapommi tikittää kuin Kärpix, toivottavasti ei missään ydinvoimalassa.
http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/02/01/yle-tuhat-tuntia-ylioita-lassila-tikanojan-rikostutkinta-laajenee/20131839/170 - Kärpix
psykopaatti kaiketi kirjoitti:
Sehän piti arvata, että Kärpix on vielä rikollinenkin tai ainakin rikollisten hyysääjä, kun omien sanojensa mukaan rikkoo työsuojelulainsäädäntöäkin mennen tullen tekemällä laittoman paljon ylitöitä. Niitähän saa yleensä tehdä kai noin 200h/vuosi ja etukäteen pyydetyllä lisäluvalla kai 100-200h/lisää.
Varmaan työaikakirjanpitokaan tuollaisella kriminaalilla ei ole kunnossa vaan väärennetty tai laiminlyöty. Kauhistuttaa ajatellakaan millä alalla tuollainen yleisvaarallinen aikapommi tikittää kuin Kärpix, toivottavasti ei missään ydinvoimalassa.
http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/02/01/yle-tuhat-tuntia-ylioita-lassila-tikanojan-rikostutkinta-laajenee/20131839/170Ja taas vääristellään tai suorastaan muutetaan valheellisesti sanojani tämän psykopaatti kirjoittajan taholta. En ole kirjoittanut, että teen ylitöitä yli 200 tuntia vuosi. Täysin hatusta vedettyjä lukuja. Se 200 tunia per vuosi voi olla lähellä totuutta, mutta ei kuitenkaan yli. Sesonkiaikaan tehdään töitä.
Bodrumin niemimaa oli kaunista seutua, mutta kalliimpaa kuin Alanyan suunnalla. Siten se ei sovi työkyvyttömyyseläkeläiselle. Bodrum oli kuitenkin kiva paikka lomailla, ajella vuokra-autolla ympäriinsä ja saada kunnon kesärusketus aikaiseksi. Ostin muutaman valkoisen kesäpaidan basaarista, joka vielä korostaa rusketusta entisestään. Nyt kelpaa taas naurattaa naisia ravintoloissa ja terasseilla. Kunhan olen pitänyt muutaman viikon kesäloman, niin pitää alkaa pistää työkyvyttömyyseläkeasioita kuntoon syksyllä.
Alkuun ongelmana on tietysti myös leveät hartiat ja suht hoikka keskivartalo. Se on seurausta punttisaliharjoittelusta ja lenkillä käynnistä. Pitäisi näyttää myös masentuneelta ulkoisesti, että ei jäisi pelkän näyttelemisen varaan. Pitää ottaa myös selvää, että pyytävätkö lääkärit riisumaan paitaa työkyvyttömyyseläkeasioissa. Jos pistäis jotain tekomahaa vesipussilla ja lukisi paljon kirjoja kotona. Sitten olisi perusmasentuneen näköinen, eli valkoinen, lihava ja silmäpussia. Liikuntaa en kuitenkaa halua jättää pois, vaan näyttää vain masentuneelta. - sinaurpovinoturpa
Kärpix kirjoitti:
Ja taas vääristellään tai suorastaan muutetaan valheellisesti sanojani tämän psykopaatti kirjoittajan taholta. En ole kirjoittanut, että teen ylitöitä yli 200 tuntia vuosi. Täysin hatusta vedettyjä lukuja. Se 200 tunia per vuosi voi olla lähellä totuutta, mutta ei kuitenkaan yli. Sesonkiaikaan tehdään töitä.
Bodrumin niemimaa oli kaunista seutua, mutta kalliimpaa kuin Alanyan suunnalla. Siten se ei sovi työkyvyttömyyseläkeläiselle. Bodrum oli kuitenkin kiva paikka lomailla, ajella vuokra-autolla ympäriinsä ja saada kunnon kesärusketus aikaiseksi. Ostin muutaman valkoisen kesäpaidan basaarista, joka vielä korostaa rusketusta entisestään. Nyt kelpaa taas naurattaa naisia ravintoloissa ja terasseilla. Kunhan olen pitänyt muutaman viikon kesäloman, niin pitää alkaa pistää työkyvyttömyyseläkeasioita kuntoon syksyllä.
Alkuun ongelmana on tietysti myös leveät hartiat ja suht hoikka keskivartalo. Se on seurausta punttisaliharjoittelusta ja lenkillä käynnistä. Pitäisi näyttää myös masentuneelta ulkoisesti, että ei jäisi pelkän näyttelemisen varaan. Pitää ottaa myös selvää, että pyytävätkö lääkärit riisumaan paitaa työkyvyttömyyseläkeasioissa. Jos pistäis jotain tekomahaa vesipussilla ja lukisi paljon kirjoja kotona. Sitten olisi perusmasentuneen näköinen, eli valkoinen, lihava ja silmäpussia. Liikuntaa en kuitenkaa halua jättää pois, vaan näyttää vain masentuneelta.Oot perus helsinginseudun narsistijuntti jolla on niin helppo elämä, että kokemusta siitä löytyy 0, jonka takia aivot on vajaasti kehittyny, toisin sanoen, valehtelet. Miten on maistuneet turpalöylyt?
- Kärpix
sinaurpovinoturpa kirjoitti:
Oot perus helsinginseudun narsistijuntti jolla on niin helppo elämä, että kokemusta siitä löytyy 0, jonka takia aivot on vajaasti kehittyny, toisin sanoen, valehtelet. Miten on maistuneet turpalöylyt?
Turpakäräjille harvemmin joudun, koska nakitan harvoin tapahtuvat fyysistä koskemattomuutta tapahtuvat loukkaamiseni portsareiden tehtäväksi. Eli he heittävät kaltaisesi rähinöitsijät pihalle ja minä jatkan baarissa oluen lipittämistä ja otan sieltä haluamani naisen mukaani. Fyysinen olemukseni on myös sen verran isohko lihaksista, jotta se ei houkuttele kaiken maailman alistaja uunoja heti haastamaan turpakäräjille. Jos on pakko, niin toki voin antaa avokämmentä "isällisenä" opetuksena.
Btw. turkissa siivoojat yms. työntekijät työskentelevät aamusta - iltaan. Yrittäjät jopa yömyöhään, lähes koko hereillä oloaikansa. Kun olen heille kertonut, että Suomessa voi saada lähes 2 000 €/kk eläkettä näyttelemällä vähän masentunutta, niin he eivät voi uskoa sitä todeksi. He raatavat täysillä koko ajan ja eivät saa lähellekään tuota summaa. Sitten Suomessa kehdataan vielä yrittäjiä ja työntekijöitä syyllistää "liialla työnteolla" ja esittämällä heidät rikollisiksi, vaikka todelliset rikolliset ovat tietenkin etuuksien väärin hyväksikäyttäjät.
Tähän minäkin nyt olen syyllistymässä monien muiden kanssa, koska se on niin helppoa ja tietenkin mahdollista. Olen kyllästynyt raatamaan, kun elämässä voi päästä niin paljon helpommallakin. Monissa maissahan tälläinen pelleily ja velttoilu ei tulisi kuuloonkaan. Kohta nautin kunnon eläkkeestä, jonka eteen Turkkilainen joutuu raatamaan 98 % voimavaroista ja vapaa-ajasta. Voin toki hänellekin terveenä sairaseläkeläisenä nostaa peukkua pystyyn ja tsempata töihin, jotta hän jaksaa kipeällä selällään ja väsyneenä palvella vähän paremmin Meitä riskejä ja pirteitä sairaseläkeläisiä.
- Olenko tyhmä vai
Minulla palkka ennen veroja 3300 euroa/kk, tästä pois verot ja muut maksut sekä miinus vuokra jää minulle käteen 1680 euroa kuukaudessa.
Tuosta summasta maksan sähköt, vesimaksun, autoiluun liittyvät kulut; en elä herroiksi.
Päivittäinen työmatkani 150km.
Miettimään pistää kannattaako töissä käydä, kun kotona makaamisesta maksetaan rahaa. Kotiin jäätyäni voisin myydä autoni ja aikaa jäisi harrastuksille ja lapsille.
Hullunpaperit minullahan jo on, joten tämä mielenterveyseläkkeelle jääminen on vain kiinni omasta halusta jäädä kotiin makaamaan.- 20+20
No jää ihmeessä kotiin makaamaan jos siltä tuntuu.Kyllä eläkeläinenkin joutuu maksamaan vuokran/vastikkeen, sähkön,vesimaksun ym.pakolliset laskut.
Minulla jää asumismenojen jälkeen muihin laskuihin ja elämiseen n.670€/kk enkä ole työkykyinen.Eli 1000€ vähemmän kuin sinulle.
En minäkään elä herroiksi. - 1+6
20+20 kirjoitti:
No jää ihmeessä kotiin makaamaan jos siltä tuntuu.Kyllä eläkeläinenkin joutuu maksamaan vuokran/vastikkeen, sähkön,vesimaksun ym.pakolliset laskut.
Minulla jää asumismenojen jälkeen muihin laskuihin ja elämiseen n.670€/kk enkä ole työkykyinen.Eli 1000€ vähemmän kuin sinulle.
En minäkään elä herroiksi.Mulla tulee käteen tällä hetkellä 592 127 109€ kuussa. Mies " tienaa" 522€ kuussa. Ollaan kummatkin eri syistä työkyvyttömiä. Siitä menee 600€ vuokraa ja entisessä elämässä hankittuja lainanlyhennyksiä noin 300€ laskut. Lähinnä ouhelimet 100€. Lasten tapaamiskuluihin menee 300€ mut se saadaan sossusta takaisin. Raha on kuitenkin ensin löydettävä tapaamisiin.Tässä kuussa jäi 30€ joilla meidän pitäisi ruokkia viisi lomailevaa lasta tässä kuussa. Rahat ruokaan saa heinäkuussa. Monimutkaista.
- olet todellakin..
... tyhmä. Se edellyttää vuosikausien lääkkeiden syönnit ja terapiassa juoksemiset ennen kuin sinulla on mitään mahdollisuuksia tk-eläkkeeseen.
Sinulla jää yli tonni käytettäväksi kulujen jälkkeen, eläkeläiseltä ei usein mitään. - tuhottu
olet todellakin.. kirjoitti:
... tyhmä. Se edellyttää vuosikausien lääkkeiden syönnit ja terapiassa juoksemiset ennen kuin sinulla on mitään mahdollisuuksia tk-eläkkeeseen.
Sinulla jää yli tonni käytettäväksi kulujen jälkkeen, eläkeläiseltä ei usein mitään.Ja kun on vuosikausia erilaisia psyykelääkkeitä syötetty ja epämääräisissä terapioissa rampannut niin ei varmasti ole enää työkykyinen.
- vanha ukko
olet todellakin.. kirjoitti:
Sinulla jää yli tonni käytettäväksi kulujen jälkkeen, eläkeläiseltä ei usein mitään.Työkyvyttömyyseläke vaikea saada ?
Meikä pitkän aikaa työtön ja työkkäri ehdotti ehdotti työkyvyn tarkastusta luulin että fyysistä kuntoa tarkastetaan ja muutaman kuukauden ihmettelyn jälkeen tajusin että vain henkinen kyky on tärkeää koska olin ollut masentunut.
Joten tämä oli se viimeinen pisara ja todella luovutin edes yrittämästä ja kaikkeen vastasin ei kiinnosta.
Sepittelin kaikkea outoa paniikkihäiriöistä ja pakko-oireista joita minulla oli tosi lievinä mutta 10 vuotta myöhemmin todella sain niitä.
Ja huomasin että mullahan on Asperger jota ei ole lääkäri todennut tai viitsinyt kertoa mulle joten ajattelin nyt selvittää sen 10 vuoden eläkkeen kunniaksi.
Mitään lääkkeitä en ole käyttänyt tai terapiassa juossut kuin muutaman kerran kun työkykyä tarkastettiin
Eli lyhyesti pikkasen masentunut ja välinpitämätön käytös ja eläke on varma asia ;-) tai vain onnekas sattuma.
- maksettavaa
No höpöhöpö; täällähän on tämäntästä kirjoitelmia siitä miten masennuksen vuoksi jäädään eläkkeelle hyväpalkkaisista duuneista alle 40-v.
Eläkkeet 2000 euron tietämillä ja enemmänkin.
Hullu saa olla muttei tyhmä. Jos kotona oleilusta maksetaan hyvin ja loppupeleissä kotona oleilemalla saa rahaa enenmmän käteen kuin työelämässä ollessa, on silkkaa tyhmyttä olla töissä.- tyhmät luulee...
... ilmeisesti edelleen, että työkyvyttömyysoikeus on joku automaatti, jonka saa esittämällä puoli tuntia masentunutta.
- se on automaatti
tyhmät luulee... kirjoitti:
... ilmeisesti edelleen, että työkyvyttömyysoikeus on joku automaatti, jonka saa esittämällä puoli tuntia masentunutta.
Suomessa pääsee ja toiset jopa JOUTUVAT helposti työkyvyttömyyseläkkeelle ennen aikojaan, tämä ei ole luulo vaan ihan fakta.
Miksi raataa lapaluut limassa ja myydä vapaa-aikansa kun saman rahan/elintason saa todellakin kotona oleilemalla. Etenkin parempaa työkyvyttömyyseläkettä pääsee nauttimaan, jos takana on jo muutama vuosi työvuosia.
Saisi ihan rauhassa kotona siivoilla aamut, käydä kaupassa, asioida virka-aikaan virastoissa. Tehdä kotiruokaa pitkänkaavan mukaan, harrastaa ja opiskella omaan tahtiin mielekkäitä asioita. Kaiken tämän kustantaa Suomen valtio, kun osaa esittää asiat oikein.
Tätä tekevät muutkin ja nauttivat olostaan ihan täysillä, miksi tuntea syyllisyyttä?
Järjestelmä mahdollistaa tämän ja itseasiassa oikein suosii mielenterveytensä kanssa kamppaileville kotiin jäämistä. - rertythjyhng
se on automaatti kirjoitti:
Suomessa pääsee ja toiset jopa JOUTUVAT helposti työkyvyttömyyseläkkeelle ennen aikojaan, tämä ei ole luulo vaan ihan fakta.
Miksi raataa lapaluut limassa ja myydä vapaa-aikansa kun saman rahan/elintason saa todellakin kotona oleilemalla. Etenkin parempaa työkyvyttömyyseläkettä pääsee nauttimaan, jos takana on jo muutama vuosi työvuosia.
Saisi ihan rauhassa kotona siivoilla aamut, käydä kaupassa, asioida virka-aikaan virastoissa. Tehdä kotiruokaa pitkänkaavan mukaan, harrastaa ja opiskella omaan tahtiin mielekkäitä asioita. Kaiken tämän kustantaa Suomen valtio, kun osaa esittää asiat oikein.
Tätä tekevät muutkin ja nauttivat olostaan ihan täysillä, miksi tuntea syyllisyyttä?
Järjestelmä mahdollistaa tämän ja itseasiassa oikein suosii mielenterveytensä kanssa kamppaileville kotiin jäämistä.Ehkä Suomessa työntekemisestä on sitten tehty paskaa. Tosin jos hyvän työpaikan löytää niin se on paljon parempi kuin olla työkyvyttömyys eläkkeellä. Luulisi että sillä olisi merkitystä jos käteen jää n. 1200€ kuin 500-600 vuokran jälkeen?
Ihminen tarvitsee jotain tekemistä. Työ voi olla paskaa, mutta suurin osa ihmisistä jotka tunnen niin käyvät mielellään töissä. Noi tukirahat ei ole oikeaa rahaa ja mitään tekemättömyys on myrkkyä. Ei tunne elävänsä.
Työ aiheuttaa omaa stressiänsä kuten työ paikan menetyksen pelko, seuraavan työn saaminen, uran eteneminen/pysähtyminen, mutta kyllä sitä stressiä riittää ihan yhtä lailla eläkeläisellekin.
Voin luvata että 99% ihmisistä jotka OIKEASTI eivät kykene työhön haluaisivat ehdottomasti pois eläkkeeltä ja saada terveytensä takaisin ja aloittaa oman elämän ja saada työpaikan.
Jos todella suuri osa jää työkyvyttömyys eläkkeelle huijaamalla niin se kertoo sitten aika paljon tästä maasta tai työkulttuurista Suomessa.
- vanhuuseläkkeellä
Ei se 2000 eläke itsestään tipahda. Raadoin 40 vuotta töissä ja saan eläkettä 1050 €. Masennuin eläkkeellä ollessa parantumattoman fyysisen sairauden pahennuttua.
- thrthn
1300 €/kk tulee mulle työkyvyttömyyseläkettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181