Näen nykyisin paljon unia, jotka liittyvät oman minän huonouden tunteeseen. Esim. olen reserviupseerikoulussa ja en pärjää siellä ollenkaan. Tai tunnen olevani huonompi ihminen kuin muut ja häpeän ja vältän muiden ihmisten kohtaamista. Tällä hetkellä ajatukseni arjessa liikuvat paljon työn haussa ja muissa ongelmissa. Ilmeisesti nämä vaikeudet heijastuvat uniin. Mutta miksi usein tunnen olevani niin huono ihminen?
Huonommuuden tunne unissa
2
<50
Vastaukset
- En siis ole alalla
Kysymys on niin laaja, ettei siihen tällä tavalla oikein uskalla ottaa kantaa.
Epäonnistumisten pelko, nöyryytys toisten silmissä ja häpeä tekevät meistä arkoja yrittämään. Ollaan ikään kuin jo valmiiksi "huonoja", niin ei tarvitse tuntea mahdollisen epäonnistumisen pettymystä ja kohdata toisten suhtautumista siihen. Jonkinlaista paksunahkaisuutta tarvitaan, että ei häpeä niin paljon toisten silmissä.
Ikä tuo helpotusta, mutta voi tätä asiaa vaikka harjoitellakin. Tietoiset mokaamiset itsrelle vähemmän merkityksellisissä asioiss aj atilanteissa voivat olla hyvä kokeilu. Miltä tuntuisi pienimuotoinen "mokaus" vaikka kahvilassa tai jossain virastossa? Olen iste näitä joskus kokeillut eikä se huono kokemus ollut.
Tuntuman saaminen siihen, että kaikesta kuitenkin selviää, on vaikeaa, jos on alkanut vältellä vähän kaikkea. Sinällään pidän herkkyyttä paljon parempana, kuin toista ääripäätä, jossa lymyää toisista välittämätön kovapintainen öykkäri.
Toivotan voimia itsen vahvistumisen tiellä. - Muillakin unia
Ihminen purkaa unissaan kaikenlaista päivätajunnasta. Turhautuneisuutta, vihaa, alemmuudentunnetta, kateutta, häpeää... Mutta myös päinvastaisia tunteita tietysti. Itsekin olen nähnyt unia, joissa ystäväni pärjäsi muka minua paremmin minun alallani ja se turhautti ja aiheutti kateutta. Se on ihan hyvä tapa poistaa sitä ihan todellista kateutta, joka ei ollenkaan oikeasti kohdistu ystävääni, vaan on jotenkin yleistä alalla. Kaikki ovat kateellisia jollekin jostakin tai ainakin pelkäävät tämän parempaa onnistumista ja pärjäämistä.
Jos päivätajunnassasi pystyt olemaan oikeasti onnellinen, niin älä välitä näistä unista, ne puhdistavat sinua! Ne ikään kuin tulostavat piilotajuntasi pelot ulos sinusta ja osaat olla varuillasi päivätajunnassa.
Unia voi myös ohjailla, jos opettelee.
Et ole ollenkaan huono ihminen, muutkin näkevät tuollaisia unia. Itsetunto on kasvussa vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174466
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261414Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201001
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19985- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914