Viivasuora taajuusvaste ja vaihetoisto

mikä maksaa

Mikä siinä on ettei edes tähän päivään mennessä olla onnistuttu tekemåän ideaalista kaikutinta? Ei luulisi olevan ylivoimaista viisaille insinööreille!!

4

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wsup

      Kaiuttimia on varsin tasaisella vasteella yllinkyllin.

      Budjettihintaista huoneen muuttujien mukaan muovautuvaa akustointiratkaisua odotellessa :D

    • Hifisti

      Jokainen kaiutin on aina jonkinlainen kompromissi. Siihen vaikuttaa moni tekijä: tavoitehinta, materiaalikulut, jakosuotimen suunnittelu ja luonnollisesti myös kansallisiksi ymmärrettävät käsitykset hyvästä äänentoistosta (koulukuntakysymykset).

      Ihan jokaista mutkaa tai korostusta ei edes kannata oikaista. Hinta nousee kohtuuttomaksi, kun jakosuotimeen ryhdytään kolvaamaan rinnakkaisresonanssipiirejä. Osa virheistä häviää varmasti myös huonekorostuksiin. Riittävän hyviä kaiuttimia on runsaasti markkinoilla, joskin osa rakentaa itse (t: kaiutinprojekti parhaillaan käynnissä).

    • Vvviasuora aivokäyrä

      Kyllähän toistokäyrä saadaan melko suoraksi jos vaan siihen laitetaan rahaa riittävästi. Se on vaan niin turhaa, kun kenekään korvakaan ei kuule ääniä ideaalisen puhtaasti.

      Täydellisyyden tavoittelu on paha tauti, joka vaivaa monia hifistelijöitä.

    • IMHO

      Vähän vastaava juttu kuin objektiivien kohdalla. Kännykän kameran kuvanlaatu voi olla monelle arkikäyttöön aivan riittävä, mutta parhaat objektiivit ovat erittäin kalliita. Esim. Panavision ei myy arvokkaita objektiiveja (tai kameroitakaan) edes elokuvastudioille, vaan ne vuokrataan. Merkittäviä eroja kuitenkin huippuäänen ja -kuvan välillä on, että maallikkokin voi zoomailemalla erottaa hyvän kuvan huonosta, heikkotasoisella objektiivilla ei ole edes mahdollista ottaa teräviä still-kuvia kaukaa ja ammattilaiset oikeasti käyttävät kalleimpia kuvalaitteita, kun taas high-end äänentoisto on käsittääkseni enempi tosihifistelijäharrastajien ja kultakorvien juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2202
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      378
      1661
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1635
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1196
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1049
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      95
      1017
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1004
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      978
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      878
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      848
    Aihe